Boeken

1. Het uit te komen NL boek van Weston Price

2. Water, het goedkoopste medicijn. Oftewel: u bent niet ziek, u heeft dorst

3. De ongelooflijke lever/galblaasreiniging

4. feiten en fabels over cholesterol van dr. Uffe Ravnskov

5. Bijwerkingen, waarvan sommige dodelijk zijn van John Virapen

Kan nog wel even doorgaan maar dat is niet de bedoeling, denk ik.

Alle boeken aangekocht via www.succesboeken.nl

Ik merk dat we al behoorlijk sponsor zijn van Fred. :roll:

We blijven lezen want er is nog veel te leren.

 
@Mike

We zijn er nog niet van overtuigd dat we dit boek willen lezen c.q. in onze boekenkast willen hebben.

David zal ongetwijfeld veel weten en rawfood heeft ons twee jaar geleden veel gebracht, vooral reiniging en ontgifting.

Maar naar dat eetpatroon willen we niet meer terug. Ik weet wel een boek lezen betekent niet dat je het ook gaat volgen, maar toch.

Wat jij ons qua voeding aangereikt hebt werkt heel goed voor ons, daar voelen we ons dan ook prima bij.

Dus ik weet het nog niet, eating for beauty. Ik heb zo-wie-zo het boek niet nodig om mij een beauty te voelen. :p

Was het trouwens interessant gisteren, in Amsterdam bij David, was hij weer op dreef?

En was hij trots op de NL vertaling van zijn boek?

 
1. Kanker is geen ziekte, maar een overlevingsmechanisme van Andreas Moritz

2. Zo maakt u vrienden en goede relaties van Dale Carnegie

Dit zijn 2 topboeken. Al is nr.2 niet helemaal spiritueel o.i.d. het is een leuk geschreven en best verkochte boek met alle basis over hoe om te gaan met mensen. Sociale gezondheid dus.

Natuurlijk staan op http://www.succesboeken.nl heel veel voorbeelden voor je verdere ontwikkeling. "Rijke pa, arme pa" is zo'n boek. Ook niet spiritueel, maar gaat wel over financiele gezondheid.

Je ziet, wellness is een heel breed begrip en de oude grieken schaarden sociaal, financieel en spiritueel welzijn al net zo goed onder mentaal en fysiek welzijn. Welzijn is niet nieuw, we hebben alleen al zo veel weer verloren de vorige eeuw.

 
Wij hebben ook een boek van Dale Carnegie: Zo leeft u gelukkig en zonder zorgen.

Ook een heel mooi boek met zeer goed bruikbare handreikingen.

Toeval bestaat niet he?

Onze bibliotheek heeft een paar keer per jaar een opruiming van boeken.

Koop je 3 boeken voor € 2,00, of zo.

Dit boek lag er de vorige keer maar het was helemaal geen bieb boek, zat niet in de uitleen.

Maar het lag er wel en ik zag het en heb het meegenomen. Moest vast zo zijn.

 
Poekie,

Het was weer bijzonder interessant gisteren. Enkele hoogtepunten die mij zeer aanspraken qua inzichten:

Het merendeel van het aardoppervlak is KOUD. Kou is een VROUWELIJKE energie (yin) en staat voor OPBOUW en is NEGATIEF GELADEN. Van wie heb je dit eerder gehoord? :wink: Het is de zoveelste keer dat ik, ONAFHANKELIJK van David Wolfe, op soortgelijke inzichten kom als hij! Vandaar dat ik niets heb met warme seizoenen, vandaar dat ik opleef tijdens de herfst en winter. Vandaar dat ik zo'n goede inwendige thermostaat en dus een zeer goede koutolerantie heb.

Volgens David Wolfe betekent dit dat je GEAARD bent, want de aarde is de moeder. Wie het dus voortdurend koud heeft en in deze koude seizoenen neigt naar depressie en verlangt naar de zomer, zit in zijn hoofd, de MANNELIJKE energie (yang) op basis van WARMTE die zorgt voor AFBRAAK en POSITIEF GELADEN is. Kijk nou eens naar de vele ontstekingen, heethoofdigheid en degeneratie en je beseft dat velen gebaat zijn bij KOUD, AFKOELEND voedsel. Voor David Wolfe betekent dit rauw voedsel, maar je kunt ook eens gaan Googlen op yinvoedsel:

http://www.feng-shui-institute.org/yinyang.htm

David Wolfe vertelde verder dat we eerst elektrische wezens zijn voordat we chemische wezens zijn. Dit betekent dat we de balans tussen positief geladen en negatief geladen elektriciteit moeten zien te bewaren. Door letterlijk te aarden (fysiek contact met de aarde, de moeder) laden we ons op met gunstige, opbouwende, negatieve elektriciteit. Dit doen we tevens met al die yin-foods.

Zuurstof zit in de atmosfeer en is positief geladen. Zoals je misschien wel weet kan het lichaam niet ontgiften zonder zuurstof, omdat zuurstof als mannelijke, positief geladen stof een afbraakstof is en dus extreem reinigend en zuiverend. Waterstofperoxide houdt het midden tussen opbouw en afbraak, omdat het de negatief geladen waterstof bevat en de positief geladen zuurstof. Yin en yang in 1 molecuul dus!

Maar dat is een inzicht van mij, dat komt niet van David Wolfe, die vorig jaar waterstofperoxide ten onrechte nog een 'vrije radicaal' noemde. Wel was het interessant om te horen dat als je onvoldoende negatief geladen, opbouwende, vrouwelijke, geaarde elektriciteit met je meedraagt je dus ook minder zuurstof inademt dan iemand die wel voldoende negatieve, opbouwende, vrouwelijke, geaarde elektrciteit heeft! Het is simpelweg een wet van de fysica, het samenspel van de twee oerkrachten van de natuur, vrouwelijk (yin) en mannelijk (yang), op basis van wederzijdse, magnetische aantrekkingskracht.

Zo wordt kanker, waarvan we weten dat deze gebaseerd is op structureel zuurstoftekort, een yin-ziekte, omdat er onvoldoende yang (zuurstof) van aan de basis ligt. Als reactie hierop vervalt het lichaam in een primitieve bouwstaat (yin) om te redden wat er te redden valt. Deze mensen zijn dus gebaat bij yang-voedsel en moeten meer hitte in hun donder hebben! Niet voor niets wordt kanker de ultieme koude ziekte genoemd. En wat is kou? Juist ja, de vrouwelijke oerkracht, de naar binnen trekkende spiraal die zich bedient van zuig- en trekkracht.

Door het hele idee dat de natuur is gebaseerd op twee oerkrachten kunnen we dus de volgende onderverdeling maken:

vrouwelijk-yin-naar binnen trekkende spiraal-koud-zuur-opbouwend-scheppend-negatief geladen

mannelijk-yang-naar buiten duwende spiraal-warm-basisch-afbrekend-dodend-positief geladen

Het mag duidelijk zijn dat de een niet beter is dan de ander, maar dat het gaat om het juiste evenwicht tussen de twee. Geweldig dat David hier mensen van bewust maakt!

Mike

 
Supplementen onder de loep van Brian R. Clement vond ik toch wel ontluisterend!

Maar ik heb geen favoriete boeken geloof ik.

 
Quote:
Voor David Wolfe betekent dit rauw voedsel, maar je kunt ook eens gaan Googlen op yinvoedsel:

http://www.feng-shui-institute.org/yinyang.htm


YIN FOODS

Almonds. Apple. Asparagus. Bamboo. Banana. Barley. Bean curd. Bean sprouts. Beer. Broccoli. Cabbage. Celery. Clams. Corn. Corn flour. Crab. Cucumber. Duck. Eels. Fish. Grapes. Honey. Ice creams. Lemons. Mushrooms. Mussels. Oranges. Oysters. Peppermint tea. Pineapple. Salt. Shrimps. Spinach. Strawberries. Soya beans. White sugar. Tomatoes. Water.

Aha, dat is dus mijn probleem. Ik drink veel te weinig bier :lol:

 
Ik heb hier ook van die boeken over koken volgens de elementen, maar ik raak de tel kwijt.

Alhoewel ik wel heb onthouden dat je sochtends het beste met iets warms te eten opstart.

Niet dat ik dat altijd doe, maar zeker wel dat ik erop let sindsdien of het dan op dat moment een issue voor me kan zijn.

 
1. Alles van Osho

2. Waterspiegelingen (A Pilgrim at Tinker Creek) van Annie Dillard

3. Bijnieruitputting van Wilson

De laatste tijd ben ik niet meer zo van de voedingsboeken. Ik heb er heel wat staan hier! Van rawfood tot Ayurvedisch, 5-elementen, dokter Vogel, antroposofisch en WAPF-approved. Ik ben altijd zoekende geweest naar het 'juiste' systeem. Maar nu ben ik even klaar. Ik neem aan dat ik voorlopig met GAPS goed zit. Ik zit daar ook aan vast dus heeft het voor mij even geen zin om verder te kijken, vind ik. Vandaar.

Het boek van Annie Dillard vind ik iets heel bijzonders. Het is een soort proza-poëzie over de natuur met flashbacks naar de Eskimo's en bijvoorbeeld een onderzoek naar mensen die hun hele leven lang blind zijn geweest en dan weer kunnen zien. Hoe die reageren. Je kunt het eigenlijk met niets vergelijken. Annie kan de natuur op zo'n geweldige manier beschrijven dat in het voorwoord staat dat iemand dit boek naast de Bijbel heeft liggen.

 
Quote:
Aha, dat is dus mijn probleem. Ik drink veel te weinig bier


Ik ga zo dadelijk meteen even wat bokbiertjes in huis halen! :mrgreen:

Mike

 
Zo wordt kanker, waarvan we weten dat deze gebaseerd is op structureel zuurstoftekort, een yin-ziekte, omdat er onvoldoende yang (zuurstof) van aan de basis ligt. Als reactie hierop vervalt het lichaam in een primitieve bouwstaat (yin) om te redden wat er te redden valt. Deze mensen zijn dus gebaat bij yang-voedsel en moeten meer hitte in hun donder hebben! Niet voor niets wordt kanker de ultieme koude ziekte genoemd.

Yang voedsel voor kankerpatiënten dus zeg je.... Maar het Gerson protocol dan? Is dat niet ontzettend yin?

 
Ik kan het er niet mee eens zijn. Ik heb hier een boek van de 5 elementen en yin voedsel is afkoelend voedsel (bevat meer kalium) en yang is verwarmend (bevat meer natrium). Of bedoel je het anders? Ik vind die 5 elementen leer namelijk haast niet te begrijpen zo ingewikkeld.

 
Quote:
Ik vind die 5 elementen leer namelijk haast niet te begrijpen zo ingewikkeld.


@Rapunzel, ja dat bedoelde ik ook toen ik zei dat ik de tel kwijt ben.

Hetzelfde heb ik dat met feng shui.

 
1. Het uit te komen NL boek van Weston Price

2. Water, het goedkoopste medicijn. Oftewel: u bent niet ziek, u heeft dorst en de opvolgers ervan. (succesboeken.nl

3. feiten en fabels over cholesterol van dr. Uffe Ravnskov

4. Ontheemde zielen ontwaken. Jan Wicherink

5. Boekjes van Johan Oldekamp. http://www.pateo.nl/boek.htm

6. Piramide energie (P Liekens)

7. Ga het boek over bijnieruitputting nog kopen evenals het nog uit te komen boek over WP in Nederlands.(dacht medio eind december)

 
Ik wil dat boek van Weston Price kopen, weet iemand wat er globaal in staat of is het een soort biografie. Een boek waar veel aspecten van de Weston Price qua gezondheid samengevat instaan lijkt me ideaal om te hebben.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.684
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan