bloedarmoede, ijzertekort, moe etc

Vooropgesteld dat ik niet de hele video heb bekeken. Dat zeg ik er nog maar eens bij. Ik kan er ook niet naar luisteren zo lang als de video duurt. Gaat van hak op de tak. Wel heeft hij het ook over waterstof en de Ph waarde van bloed. Eveneens is hij van mening dat mensen met bloedgroep ab normale echte mensen zijm. Iedereen die een andere bloedgroep heeft is een gemuteerd nep mens. Zo begrijp ik het.

wel wil ik nog even iets verduidelijken over mijn theorie. Er word vaak gesproken over bijnieruitputting en schildklier problemen. Advies is altijd eerst bijnieren behandelen en men gaat dan massaal aan de bijnier extract. Zou het niet beter kunnen zijn om bv 1 of 2 keer in de week bijnier supplement te nemen en 1 keer in de week schildklier hormoon door middel van schildklier orgaan? En zo ook met bv alvleesklier orgaan en lever etc? Het is tenslotte voeding en mogelijk word het te eenzijdig om op 1 ding te richten.
 
Wel heeft hij het ook over waterstof en de Ph waarde van bloed. Eveneens is hij van mening dat mensen met bloedgroep ab normale echte mensen zijm. Iedereen die een andere bloedgroep heeft is een gemuteerd nep mens. Zo begrijp ik het.

De pH-theorie gaat uit van basisch eten om het bloed meer basisch te krijgen of te houden. Dat is enorme onzin en is reeds door Weston Price ontmaskerd:


En 'nepmensen' tegenover 'echte mensen'? Klinkt verdacht veel als Uebermenschen en Untermenschen, vind je niet? We zien hetzelfde nu (uiteraard op Fuckbook) met niet-gevaccineerden die ze proberen aan te praten uit de buurt te blijven van gevaccineerden omdat ze 'superspreaders' zouden zijn of je menstruatie ontregelen. We moeten als mensheid de rijen sluiten en ons niet uit elkaar laten spelen, ook niet door dit soort dwazen!

Mike
 
tja wat is waarheid, ik denk dat overal wel iets in zit wat wel klopt of niet klopt. Dat hebben we de afgelopen tijd wel gezien met voorspellingen die ook niet uitgekomen zijn. De een zijn waarheid is niet die van de ander. Hij is ook tegen de duistere krachten en sprak o.a. over lever eten, staat wel aan de goede kant denk ik, dus tja..
 
De pH-theorie gaat uit van basisch eten om het bloed meer basisch te krijgen of te houden. Dat is enorme onzin en is reeds door Weston Price ontmaskerd:


En 'nepmensen' tegenover 'echte mensen'? Klinkt verdacht veel als Uebermenschen en Untermenschen, vind je niet? We zien hetzelfde nu (uiteraard op Fuckbook) met niet-gevaccineerden die ze proberen aan te praten uit de buurt te blijven van gevaccineerden omdat ze 'superspreaders' zouden zijn of je menstruatie ontregelen. We moeten als mensheid de rijen sluiten en ons niet uit elkaar laten spelen, ook niet door dit soort dwazen!

Mike
Ik denk dat bloed wel een bepaalde Ph waarden hoort te hebben. Uiteraard niet op basis van voedsel met als voornamelijk koolhydraten en suikers. Wie weet is de Ph waarde door tegenwoordige wetenschappers daar wel op gebaseerd. Hoeveel mensen hebben immers geen vage klachten terwijl de dokter verteld dat op een enkel ding na het wel goed is. Waarschijnlijk weten artsen niet eens wat de Ph van bloed werkelijk moet zijn van iemand die volgens wapf eet. Ook niet voor wat betreft ijzer en andere mineralen vermoed ik zo.
Maar goed, het verhaal van deze man houd geen stand als zijn punt is dat ijzer giftig is en geëlimineerd moet worden uit het lichaam om dan vervolgens lever te adviseren omdat daar veel koper in zit wat hij weer promoot als mineraal waarmee ijzer te elimineren is.

ik heb overigens niks mee gekregen van mensen die last hebben van menstruatie na vaccinaties. Het lijkt mijwel logisch als men na vaccinatie last krijgt van menstruatie klachten. Alleen niet door in de buurt van iemand te zijn die het vaccin heeft gehad en dan de menstruatie zou ontregelen. Lijkt meer op een hormonaal probleem van de persoon zelf.
 
Schijnt dat veel mensen juist een tekort aan koper hebben. Voor de benutting van ijzer zijn allerlei andere voedingsstoffen belangrijk, zoals onder andere koper, vitamine B en C. IJzertekort kan ook gevolg zijn van onvoldoende schildklierwerking.
 
Schijnt dat veel mensen juist een tekort aan koper hebben. Voor de benutting van ijzer zijn allerlei andere voedingsstoffen belangrijk, zoals onder andere koper, vitamine B en C. IJzertekort kan ook gevolg zijn van onvoldoende schildklierwerking.

Dit bericht had ik even gemist. Zoals Mike zegt was dit fimpje idd voorbij gekomen. Wat je zegt over de schildklier geloof ik wel. Toch is eerst het belangrijkste om te zorgen voor voldoende opname mineralen en vitaminen. Vetten helpen daarbij. Ook deze moeten dan wel opneembaar zijn.
 
Als ik het zo zie dat o.a. koper, vitamine B en C belangrijk zijn voor ijzer opname dan zou ik zeggen eet rundermilt of lamsmilt. In een stuk van 300 gram gekookt rundermilt zit 1516 % van de adhv aan ijzer, 259 % van de adhv aan vitamine C (volgens mij de rijkste bron van vitamine c die er is) en 143 % van de adhv aan koper. Ik had laatst een smoothy gemaakt van rundermilt, boter, eieren, klein beetje honing en een beetje zeewier, lees ik even later in "voeding en fysieke degeneratie" dat een of ander primitief volk uit de stille zuidzee zeewier eet omdat dat goed is voor de ijzer opname in het lichaam omdat daar koper en ik dacht jodium in zit.
 
Vitaminen en mineralen van de milt ben ik niet zo bekend mee. Ik dacht dat lever ook een goede bron was. Idd de moeite waard om te onderzoeken. Zeewier voor Jodium lijkt mij een prima bron voor de schildklier idd.
Naast natuurlijk vetten. Nu ben ik wel even van me aparapo want vet zou de eetlust juist moeten verminderen. Nu al een paar weken aan de mct olie maar heb alleen maar weer honger honger en nog eens honger. Eerlijk gezegd ben ik het spoor bijster. Van geen honger naar veel honger terwijl er liters vet naar binnen gaan. Het erge is nog dat ik naar de ontzettend foute koolhydraten grijp. Chocola, koek pizza’s 😳😳😳

dit heb ik nog niet zo extreem gehad. Ben wel heel veel zwaar lichamelijk werk aan het doen elke dag en heb niet inzichtelijk of het daar nu aan ligt of aan de mct. Ik denk toch het laatste omdat de extreme honger vanaf dat moment is. Eerder kon ik zwaar werk doen zonder honger tot een uur of 14.00 uur in de middag. Het behoort andersom te zijn wanneer je vetten eet juist geen jonger hebben. Wat gaat hier nu niet goed.
 
Dat zou jij als geen ander moeten weten. Hoe vaak heb je anderen niet gewaarschuwd voor een te lage koolhydraatinname? Het feit dat je juist naar kh snakt zegt genoeg, lijkt me.

Mike
 
Ja die snapte ik idd. Ik begrijp alleen niet waarom dit pas is sinds gebruik van mct olie. Hoe lang gebruik ik dat nu. 2 weken ofzo. Met andere vetten heb ik dat niet. Met kokosolie niet, melk niet etc etc. Mijn katten gingen ook ineens beter en veel meer eten weet je nog? Ik heb toch sterk de indruk dat mct de eetlust extra stimuleert in tegenstelling tot andere vetten. Juist dat vind ik vreemd.

overigens heb ik nooit op mijn koolhydraat inname bezuinigt.
 
Binc we denken dat we alles weten over ons lichaam maar is dat wel zo?
Jij was degene die de meeste melk dronk zonder bezwaar.
Als je denkt dat het door dit vet komt gewoon even weglaten.
En als je hard werkt mogen koolhydraten toch wel>
Wat betreft suiker, ik merk heel erg dat als ik teveel verkeerde dingen eet dat ik meer wil hebben, suikergebruik vraagt om meer suiker.
Bij forefronthealth hebben ze het ook steeds over suiker. dat de lever een probleem heeft met suiker.
Ze adviseren bv om gedurende de dag (vers) sinasappelsap te drinken. dus af en toe een slokje.
Moet ik zelf ook maar eens proberen.
Je lever schoonmaken: sap plus olie plus eigeel.
Ik heb vandaag appeltaart gekocht voor mezelf. Gaat wel in mooie stukjes in de vriezer zodat ik maar 1x neem. Heb ik in geen 12 jaar gedaan.
 
Binc we denken dat we alles weten over ons lichaam maar is dat wel zo?
Jij was degene die de meeste melk dronk zonder bezwaar.
Als je denkt dat het door dit vet komt gewoon even weglaten.
En als je hard werkt mogen koolhydraten toch wel>
Wat betreft suiker, ik merk heel erg dat als ik teveel verkeerde dingen eet dat ik meer wil hebben, suikergebruik vraagt om meer suiker.
Bij forefronthealth hebben ze het ook steeds over suiker. dat de lever een probleem heeft met suiker.
Ze adviseren bv om gedurende de dag (vers) sinasappelsap te drinken. dus af en toe een slokje.
Moet ik zelf ook maar eens proberen.
Je lever schoonmaken: sap plus olie plus eigeel.
Ik heb vandaag appeltaart gekocht voor mezelf. Gaat wel in mooie stukjes in de vriezer zodat ik maar 1x neem. Heb ik in geen 12 jaar gedaan.
Of we alles weten over het lichaam. Tja, goede vraag. Ik denk dat er veel met elkaar verbonden is. Maar ook dat het soms een doolhof is. Wat betreft suiker is het wel waar wat je zegt dat men er dan meer van wil. Nooit heb ik behoefte aan suiker en nu ineens wel. Toch denk ik niet dat het komt door suiker behoefte of koolhydraat behoefte. Ik heb naast dus honger ook andere dingen gemerkt. Doordat mct ook eetlust op kan wekken en behoefte heb aan die suikers heb ik meteen een partij opvliegers. Niet normaal. Helemaal hyper word ik ervan. ik heb net gelezen dat mct dus bij sommige mensen ook juist honger op kan wekken door hormonen waar om niet eerder van gehoord heb. Geen idee of ik door moet gaan. Deze week toch proberen om vet inname uit voedsel samen met eiwitten te verhogen.

een keer suiker moet kunnen natuurlijk, geniet dus lekker van je appeltaart zonder schuldgevoel.
Sinaasappel lijkt mij beter dan suiker. De lever is gemaakt om vet te verbranden en niet suiker. Dus dat kan goed kloppen wat ze zeggen bij forefronthealth.

Mogelijke nadelen van het gebruik van MCT-olie.

Het frappante aan MCT-olie is dat het eerder genoemde voordeel dat het naast de honger remmende hormonen peptide YY en leptine, juist ook de aanmaak van honger opwekkende hormonen zoals ghreline en neuropeptide Y kan stimuleren bij sommige mensen (33)(34)(35) .

 

Mogelijke nadelen van het gebruik van MCT-olie.

Het frappante aan MCT-olie is dat het eerder genoemde voordeel dat het naast de honger remmende hormonen peptide YY en leptine, juist ook de aanmaak van honger opwekkende hormonen zoals ghreline en neuropeptide Y kan stimuleren bij sommige mensen (33)(34)(35)

Dit is natuurlijk frappant en lijkt het antwoord te zijn.
N.a.v die MCT smeer ik nu mijn crackers met cocosolie i.p.v boter.
smaakt lekker.
 

Mogelijke nadelen van het gebruik van MCT-olie.

Het frappante aan MCT-olie is dat het eerder genoemde voordeel dat het naast de honger remmende hormonen peptide YY en leptine, juist ook de aanmaak van honger opwekkende hormonen zoals ghreline en neuropeptide Y kan stimuleren bij sommige mensen (33)(34)(35)

Dit is natuurlijk frappant en lijkt het antwoord te zijn.
N.a.v die MCT smeer ik nu mijn crackers met cocosolie i.p.v boter.
smaakt lekker.
Die lange studie waar naar gelinkt word in het Engels moet ik maar eens gaan vertalen en onderzoeken. Na mijn laatste bericht gisteren was ik ineens niet lekker van al die suiker. En nu nog steeds niet. 3 mergpijpen, chocola en pizza allemaal achter elkaar weg gegeten. Geen idee waarom mijn lichaam daar naar snakte en ronduit belachelijk.

goed van jou om kokosolie te nemen. Boter is echter ook niet verkeerd. Kijk waar je zin in hebt. Zo kun je ook afwisselen.
 
Toch die studies geprobeerd door te nemen. In de eerste studie veel moeilijke ingewikkelde termen en sommen. Helaas werkt dat behoorlijk op me zenuwen en geen geduld voor. Wel was erin te lezen dat de studie is gedaan met een onderscheid waarbij een aantal mensen vloeibaar eten en anderen weer vast. Ik ging er al vanuit dat leptine ook een rol speelt maar zag daarover niks in het schrijven op de pagina waar ik naar refereerde. Verder uiteraard interessant voor mensen met diabetes. Eveneens word er geschreven over een eiwitrijk ontbijt en de voordelen daarvan. Ook het moment van inname schijnt een rol te spelen. Voor het ontbijt of tijdens het ontbijt. Ik word er echter niet veel wijzer van.

De 2e studie is gedaan onder mensen met anorexia. Dat MCT voor deze mensen waardevol kan zijn wil ik direct geloven. Maar wat mij betreft is de doelgroep te beperkt om deze studie te baseren op mensen die geen anorexia hebben. Het lijkt me zo dat bij anorexia de hele hormoonhuishouding al plat ligt.

De 3e studie word gesproken over een stofje welke toeneemt in de maag de maaginhoud genaamd acyl ghreline welke toe neemt met MCT olie. Nog nooit van dit stofje gehoord.

In elk geval, ik denk dat ik de MCT maar gelijktijdig met mijn ontbijt ga nemen iplv ervoor. Eens zien of dat het verschil maakt.
 
Als ik het zo zie dat o.a. koper, vitamine B en C belangrijk zijn voor ijzer opname dan zou ik zeggen eet rundermilt of lamsmilt. In een stuk van 300 gram gekookt rundermilt zit 1516 % van de adhv aan ijzer, 259 % van de adhv aan vitamine C (volgens mij de rijkste bron van vitamine c die er is) en 143 % van de adhv aan koper. Ik had laatst een smoothy gemaakt van rundermilt, boter, eieren, klein beetje honing en een beetje zeewier, lees ik even later in "voeding en fysieke degeneratie" dat een of ander primitief volk uit de stille zuidzee zeewier eet omdat dat goed is voor de ijzer opname in het lichaam omdat daar koper en ik dacht jodium in zit.
Nou Jeroen, ik denk dat je gelijk hebt over de hoeveelheid ijzer in milt. Ook ergomax schrijft dat op hun site bij het milt concentraat. Bij ijzer tekort of bloedarmoede lijkt het beter om milt te nemen tegenover lever. Beenmerg is trouwens ook een goede optie.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.743
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan