blender

vogel

New member
waar kan ik een goede blender, sapcentrifuge kopen?

Iemand ervaring met een thermomix?

JuicePresso (sapcentrifuge)?

alvast bedankt.

 
Thermomix, ken ik niet, maar ziet er leuk uit!

Ik heb de vitamixblender.

Dat is wel echt de rolls royce onder de blenders (althans er schijnen mensen ook helemaal weg te zijn van de blendtec, die krachtiger blendt nog, maar die is wat minder robuust qua duurzaamheid: op de vitamixmotor zit 20 jaar garantie).

Er zijn veel aankopen waar ik spijt van heb, maar niet daarvan.

Ik gebruik het apparaat elke dag.

Tegenwoordig heb je de slow juicer.

De juicepresso lijkt ook wel zoiets.

Ik heb een heel oud model sapcentrifuge (een klein dingetje: ik heb al zoveel bakbeesten op mijn aanrecht staan!).

Prima ding, maar bladgroenten zijn er niet echt goed in uit te persen.

Zoń slowjuicer doet dat wel en de nieuwste modellen zijn lekker klein!

 
Ik ben benieuwd wat voor een blender jullie gebruiken?

Ik wil er namelijk eentje kopen, maar wilde toch nog even weten of jullie tips hebben :roll:

Alvast bedankt :)

 
Ik heb de goedkoopste van 40 euro bij de keukenspeciaalzaak genomen. Blend niet geweldig (zit nog stukjes in), maar het voldoet voor mij nu prima. Je hoeft natuurlijk niet gelijk de duurste en de mooiste te nemen. Zeker als je nog een beginneling bent met blenden kan je ook eerst een goedkope simpele nemen. Als je al vaker blend ligt het voor de hand een echte goede te nemen, maar die zijn dan ook gelijk behoorlijk prijzig.

 
Wij hebben een redelijk dure blender: Blentec (www.blendtec.com).

Die blend werkelijk (bijna) alles, zeer sterke motor. Hebben we ooit gekocht in onze rawfood periode, toen gebruikten we hem meerdere keren op een dag i.v.m. soepjes en zo.

Lia

 
Heey Tanya das die van princess volgens mij he, ik ga zo eens kijken.

wij hadden de staafmixer, philips geloof ik met een extra bak erbij en daar doe ik alles mee, wat niet fijn genoeg is .........hup staafmixer erdoor.

Nu zit er een barst in de bak en hij wordt minder.

thx voor de tip!

 
wij hebben deze van Slowjuice, personal blender http://www.slowjuice.nl/blenders.html

Bevalt mij goed.

Er zit een mes bij (hoog) voor vloeistoffen en een plat mes voor droge produkten.

Ik maal hiermee ook het Keltisch Zeezout, maar ook peperkorrels, noten enz.

Noten worden hier bijna niet gegeten, ik zeg het er maar even bij

 
Jep Rateltje, dat is 'm. Goed het bonnetje bewaren en dan gaat hij jaaaren mee, ik ben nu aan nr 2 bezig voor de prijs van 1.

 
Ik heb er eentje van Philips met een grote glazen 1,5 liter kan. Ideaal voor het blenden van grotere hoeveelheden tegelijk. Maalt ook alles zeer fijn. Met keltisch zeezout heeft hij moeite.

 
Wij hebben er een van Cuisinart. Ziet er mooi uit, glas, mooie blauwe lampjes, maar ik vind het helemaal niks.

Ik gebruik liever de staafmixer voor soepen en een soort van goedkope magic bullet (maar dan zonder BPA verwerkt in de bekers) voor het maken van smoothies van kefir of het fijner malen van kokosschaafsel voor een kokoscake enzo.

Ik zou liever een een hoop geld sparen voor een Vitamix ofzo.

 
Hoi,

Ik ben ook aan het rondkijken voor een blender en zag deze week één in de aanbieding bij Blokker, nu 29,95 euro. Van Tomado, twee standen, glazen kan van 1,5 liter.

Hij lijkt me wel oké.Heeft iemand ervaring mee deze?

Miek.

 
Lievergezond,

Ik ben niet zo van de machines, kort geleden was bovenstaande keukenmachine van Phillips in de aanbieding met 50% korting. Toch niet gedaan, zoveel onderdelen die je weer moet afwassen, kost veel water denk ik dan. Ik heb wel een staafmixer, handig voor zelfgemaakte soepen en sauzen. Verder gewoon plank en mes.

Ik ga eerst proberen hoe het gaat als ik de smoothie met de staafmixer maak.

Als dat niet gaat vind ik een blender wel een optie, vandaar mijn vraag naar ervaring.

Bedankt.

 
Ik zou ook altijd een blender met een beker van glas nemen en niet kunststof/plastic ivm de gevaarlijke stoffen die in je sapjes kunnen komen.

 
Die van Lievergezond hebben wij dus ook. Bevalt heel goed. Plastic bekers zijn bpa vrij en we hebben een converter en glazen bekers extra erbij gekocht die hierop passen. Het vermogen is niet groot, maar het afsluiten van de bekers en de drinktuitjes zijn ideaal in de auto en voor op wek.

 
Idd Eetdit: de plastic bekers zijn bpa-vrij: en voor mee te nemen is plastic stukken handiger dan glas: wat voor thuis weer handig kan zijn. Die blenders met bekers zijn vast ook nog goedkoper te krijgen van een ander merk, maar ik weet zo niet hoe/wat. Punt is wel dat tribest (die ik heb) makkelijk bij te kopen spullen heeft voor als iets kapot is. Het is een gangbaar merk. Wat Eetdit zegt: de tribest personal blender is niet heel krachtig: voor yoghurt en zachte fruitsmooties en iets met avocado of zachtere groenten: dat gaat allemaal nog best. Maar heel krachtig is die ook weer niet.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.749
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan