blaasontsteking bij zoon

R

Romagi

Guest
Kan iemand mij vertellen wat de achtergrond is van blaasontsteking bij mijn zoon?

Uiteraard heb ik al gezocht op internet en kom dan tegen dat de omgeving zuur moet zijn en je moet zorgen dat je veel plast, gewoon de standaard opmerkingen. Maar wat is de werkelijke achtergrond resp. misschien tekorten in de voeding? Graag advies als iemand dit weet.

Mijn dank, liesje.

 
Ik heb veel blaasontstekingen gehad.

Het heeft denk ik te maken met schimmels in de darmen vermoed ik en bij mij in elk geval destijds ook met e-coli-overschot (misschien ook nog het soort e-coli dat je niet moet hebben, kennelijk zijn er verschillende e-colis).

Je zou een darmflora-ontlastingsonderzoek kunnen overwegen te laten doen via de huisarts of iemand die het goed kan uitlezen: bijv. saskia van as (arts) maar er zijn ook therapeuten die het kunnen doen.

Ik heb het via deze persoon www.acupunctuur-scio.nl/ laten doen (ontlastingsonderzoek bedoel ik).

Ik heb lange tijd veel probiotica gebruikt uit pillen en potjes welteverstaan toen gefermenteerde zuivel me nog niet genoeg daarbij kon helpen.

Ik heb ook gericht een soort lysaat gebruikt om het e-coli-overschot te stoppen bij me.

Misschien heeft je zoon veel antibiotica gebruikt in het verleden zonder dit goed te compenseren met probiotica?

Dat bevordert namelijk schimmels en dan begint de schimmelellende.

Zie ook deze discussie: https://www.fatsforum.nl/topic/wat-te-doen-bij-een-blaasonsteking

 
liesje:

Gaat het over de 1e keer blaasontsteking of is het een terugkerend probleem?

Als het de eerste keer is, is meestal een flinke dosis vitamine C (de standaard zure vorm) al genoeg om er vanaf te komen.

Ga niet aan de antibiotica, behalve als het echt niet anders kan, dat is een van de oorzaken van terugkerende blaasontsteking.

 
Een blaasontsteking is zelden (±5%) een bacteriële infectie. En dus heeft antibiotica geen zin.

Kijkt iemand naar psychosomatiek binnen dit forum? Vanuit de psychosomatiek zou ik de vraag stellen 'op wie of wat is je zoon boos, pissig?'.

Blaas heeft te maken met territorium, afbakenen daarvan, iets wat je pissig maakt en soms ook met angsten. Misschien kun je het plaatsen. Als je er niets mee kunt → prullenbak in dan ;)

 
Emmetje,

Uit ervaring weet ik dat je gelijk hebt,de nieren hetzelfde trouwens

 
Hey Danielle,

Als ik mag... kies ik liever voor geluk dan voor gelijk :)

Nieren hebben inderdaad eenzelfde thema. Beiden hebben te maken met waterhuishouding in ons lichaam. Water heeft een link met emoties in het algemeen. Op de nieren ligt met name het thema angst.

Ik heb het boek van Rüdiger Dahlke digitaal. Benader me even en ik kan het je mailen. Is één van de boeken die ik raadpleeg. De belangrijkste boeken is je cliënt zelf en jij als therapeut. Elke cliënt laat weer nuanceverschillen zien in dit geheel.

Er is ook een boek van Christiane Beerlandt. Ik vind haar erg 'streng' en belerend overkomen. Dahlke vind ik praktischer.

Greetz, m

 
hoi Emmetje, het kan ook En-En zijn.

Lijkt mij sterk dat ik tot de elite behoorde van die 5% die een blaasontsteking had waar infecties ineens wel een rol speelden.

Psychosomatiek: altijd belangrijk daar naar te kijken en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de blaasontstekingen bij mij ook met territoriumconflicten te maken hadden.

Maar dat wil niet zeggen dat infecties dan niet ook een rol kunnen spelen: juist dan zou ik zeggen.

Als je eenmaal een blaasontsteking hebt dan is het ook fijn als er iets is dat het op lichamelijk niveau kan wegkrijgen.

Ik was in het begin van die blaasontstekingen ook gericht op het zelf wegkrijgen van die ontstekingen, maar het lukte me niet goed met de huis- tuin en keukenmiddeltjes.

Ik werd er depressief van dat de ontsteking niet wegging bij me.

Gekmakend was het.

Uiteindelijk greep ik naar de antibiotica waarmee het wel wegging (maar ik gebruik helemaal niet graag antibiotica).

Met veel moeite heb ik na mijn darmflora weer opbouwen, resonantietherapie en de lekkende darm proberen weer te dichten de blaasinfecties op een afstand gekregen.

Wat ik van de nieren weet, is dat het met verdriet (opgekropt bij stenen) gaat en bij de lever om woede (niet genoeg gal spuien is versteent de boel ook).

 
Hoi hoi Lievergezond,

Wat bedoel je met en-en?

Ontsteking = infectie.

Antibiotica werkt alleen bij een bacteriële infectie en niet bij een virus of schimmel of zo.

Er zijn veel artsen die nog steeds antibiotica geven bij elke (blaas-)ontsteking. Ook bij onze katten heb ik dat gemerkt. Dan moet ik zeggen tis maar 5% bacterieel.

Bovendien zou het ook kunnen dat het anders is wanneer een blaasinfectie wederkerend is.

Het gaat om jouw lijf.. jij hebt alle antwoorden.

Nierstenen kan ik me wat bij voorstellen dat het opgehoopte emoties zijn. Verdriet tref je vaker aan op de longen. En niets is onmogelijk in de psychosomatiek.

 
@ Emmetje:

EN- dat er een bacteriele infectie speelt.

En- dat er een territoriumconflict speelt bij een blaasontsteking.

Dus allebei tegelijk.

 
@ Emmetje: vraag voor je: wat stel je dan voor bij iemand met een blaasontsteking als je geen antibiotica zou geven en er is wel een infectie in het spel en ook een grensconflict?

Ja wat je zegt: met psychosomatiek is niets onmogelijk.

 
@ Lievergezond

om het lichaam te ondersteunen zou ik cranberries, sap, poeder oid gebruiken. De omgeving zuur maken. Kan ook met hoge dosis vit. C.

Als het echt gaat om een chronische blaasontsteking (interstitiële cystitis) dan is het een ander verhaal. Daar heb ik 123 geen antwoord op.

 
@ Emmetje: over wat je zegt:

Quote:
om het lichaam te ondersteunen zou ik cranberries, sap, poeder oid gebruiken. De omgeving zuur maken. Kan ook met hoge dosis vit. C.


Nou dat heb ik dus een maand lang geprobeerd destijds.

Want geloof me ik hou helemaal niet van de darmensloper antibiotica.

De dingen die je voorstelt en meer heb ik een maand lang volgehouden, inclusief veel drinken en plassen en ook nog extra van die zuurpillen van de kruidvat (cranmax blase of zoiets heetten die): het onderdrukte de blaasontsteking bij mij maar het kwam dus steeds terug toen.

Ik raakte compleet slapeloos/depressief door die blaasontstekingen omdat ik snachts ook steeds moest plassen.

Dus ja, toen was de vraag wat dan?

 
Dat vind ik vervelend om te horen!

Heb je nu nog steeds een blaasontsteking? Heb je chonische blaasonsteking?

 
Die chronisch terugkerende blaasontstekingen had ik zoveel jaar geleden en ik heb er heel hard aan gewerkt om ze weg te krijgen.

Ze zijn bij mij nu sinds ongeveer 2 jaar weg, wat een opluchting is.

Ik kon niet meer zonder probiotica op een gegeven moment, anders kwamen de blaasontstekingen bij mij zo weer terug.

En het klopt wat je zegt: territorium/grenzenconflict had ik toen ook.

Maar je kunt niet rond blijven lopen met een blaasontsteking en een psychologisch conflict los je niet altijd (vaak niet) zomaar op als je er midden in zit.

 
Een verzwakte blaas(meridiaan). Ik ben daar gelukkig nu vanaf maar heb dit heel vaak gehad tot nierbekkenontstekingen aan toe.

Hier ben d.m.v een alternatief therapeut helemaal vanaf gekomen.

 
Cham, dat wilde ik nog zeggen: ik ben er ook met hulp van een therapeut vanaf gekomen.

Anders was het me denk ik niet gelukt.

 
De Profeet Mohammed (vrede zij met hem) heeft zijn volgelingen aanbevolen om zittend te urineren:

‘Aisha heeft gezegd: "Wie jullie vertelt dat de Profeet staand heeft geürineerd, geloof hem niet. Hij urineerde slechts zittend." [Tirmidhi)

Zittend urineren is beter voor de mens. In deze houding brengt men de urineblaas in zo'n positie dat al het urine vocht makkelijk kan leeglopen.

Wanneer iemand staand urineert, kan de urineblaas zich niet helemaal legen omdat een gedeelte zich dan onder de urineleider bevind. Hierdoor blijft er altijd wat urine achter in de blaas.

klik hier

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan