blaasontsteking bij zoon

De arts die ik bezocht die zat niet in het ziekenhuis en van hem weet ik zeker dat hij geen voorstander is van medicijnen.

Ik denk dat hij creatineoverschot niet ziet als alarmerend, tekort mogelijk wel: anders zou hij me er niet op laten hebben onderzoeken.

Ontgiftiging en het belang daarvan voor ziekte heeft denk ik zijn aandacht verder niet gehad.

Wat een absolute omissie is.

Maar het is cruciaal: jouw zoon heeft zeer veel belang bij ontgiftiging van nieren, lever en darmen: het is absoluut geen luxe: anders zal het probleem groter worden.

Plus probiotica is bij hem ook erg belangrijk, maar ik val in herhaling.

 
Lievergezond, welke thee heb je gedronken? Heb je destijds verschillende soorten geprobeerd wat betreft smaak? (Hoe simpel kan het zijn om thee te drinken) En welke soort probiotica, ik besteed zoveel tijd aan zoeken naar goede produkten.

 
Liesje, ik heb het idee dat jij heel druk bezig bent voor je volwassen zoon, terwijl hij ondertussen lekker op de bank zit met een bak chips, cola en vele andere vulmiddelen. Genezing via voeding betekend mijn inziens zorgen dat je een complete voeding tot je neemt. En dat redt je niet met af en toe ( of dagelijks) bij je moeder eten en een "gezond" kopje thee.

Hij zal zelf de verantwoordelijkheid moeten gaan nemen. Staat hij daarvoor open?

 
Alexandra, dat lijkt misschien zo voor een buitenstaander, maar ik zie al een tijdje dat het niet zo goed met hem gaat en het is niet direct een prater. Hij zal niet snel zeggen dat hij moe is. Hij woont alleen en komt ,s-avonds niet voor 7 uur thuis, als je dan nog van alles zou moeten doen terwijl je moe bent?. Doordat hij hier af en toe is heb ik de kans hem te laten inzien dat hij gezonder moet gaan leven, dus af en toe krijgt hij een artikel van West.Pr onder zijn neus dat gaat over zijn specifieke eigen probleem. De meeste mensen zijn uberhaupt niet geinteresseerd in gezondheid dus daar moet hij het niet van hebben. En ik dring hem niets op. En soms moet je met kleine dingen beginnen, Sole, goede vetten en geen E-nummers maar biologisch. Ik heb familie in het buitenland en daar hebben ze een zeer hechte band met elkaar, huizen zijn daar zo groot dat ze bij elkaar kunnen wonen (ieder een eigen etage) en ze helpen elkaar met alles. Een warme douche als ik daar ben. Zelf kan ik me nog lang niet aan de zg. complete voeding houden maar dat heeft ook andere redenen.

 
En dat vraag ik me dus af, begint hij ook met de kleine dingen? Jij kan wel stellen dat een thee drinken iets simpels is. In mijn geval dus weer echt Niet. Ik eet en drink zo goed als volledig wapf, maar krijg zelden een beker bottenbouillon naar binnen of een beker thee.

 
Alexandra, volgens mij heb ik je al eerder iets met een vocht probleem horen noemen, maar je drinkt toch wel veel melk, hoe zit dat (als ik vragen mag)?

 
Twee liter melk gaat me met gemak af. De laatste tijd maak ik ook "warme" chocomelk (max 40 graden), dus t zit m ook niet in warme dranken. 'S morgens een groot glas met sole, appelazijn en H202. Maar neem ik geen h202, dan drink ik zelden sole en appelazijn. Ik kom echt wel aan voldoende vocht, maar ben geloof ik erg eenkennig hierin :wink:

Probeer tegenwoordig een halve liter kefir per dag te drinken, het is me vandaag gelukt! Ik neem dan wel wat minder melk.

 
Het blijkt dat mensen zich niet met elkaar kunnen vergelijken wat voeding betreft. Ik heb een darm-probleem door een operatie (endeldarm bijna weg) en de klachten daardoor zijn een lijdraad met voeding. Ik ben al blij als 1 beker geitenmelk geen klachten geeft. Mijn zoon drinkt veel thee, dus een lekkere thee die speciaal goed is voor blaas en nieren komt goed in zijn straatje. Bottenbouillon vonden we ook lekker. Zelf drink ik thee en water maar daar mag voorlopig geen H202 in en appelazijn ook niet. Heb ik wel al in huis. Eerst kijken hoe de melk bevalt. En vele dingen tegelijk zal voor mij nooit lukken. maar dat geeft niet. Wees maar blij dat je alles zonder problemen kunt nuttigen.

 
Quote:
Lievergezond, welke thee heb je gedronken? Heb je destijds verschillende soorten geprobeerd wat betreft smaak? (Hoe simpel kan het zijn om thee te drinken) En welke soort probiotica, ik besteed zoveel tijd aan zoeken naar goede produkten.


Excuus voor de late reactie Liesje.

Thee die ik dronk voor blaasontstekingen/nierstenen: bijv. bij de tuinen kocht ik nier/blaasthee en ook kumus kutjing.

Ik deed eerder ook de nierkuur van hulda clark: http://www.lievergezond.com/Reiniging-lichaam/Nierenkruidenthee/flypage.tpl.html (typisch dat die site gelijknamig is aan mijn forumnaam).

Of je kunt ook een kuur doen met stenenbrekerthee: http://www.superfood.nl/chanca-piedra-quebra-pedra-kruid-40-thee-zakjes

Guldenroede is van zichzelf HET kruid voor nieren trouwens.

En de brandnetel niet te vergeten.

De smaak is voor mij altijd goed.

Ik drink zowat alle kruidentheeen, maar nooit voor de smaak.

Bijv. muntthee vind ik maar vies.

Maar sommige mensen hebben wel ook smaak bij hun thee nodig: als je wilt kun je bij elke vieze thee smaakkruiden doen zoals citroenmelisse en munt dus.

Of anijs bijv.

Probiotica: deze had ik lange tijd: http://www.bodystore.nl/8-billion-acidophilus-and-bifidus.html

De betere probiotica's moeten gekoeld worden.

 
Kan mijn kleinkind (meisje 14 jaar) tegelijkertijd met antibiotica  Nitrofurantoin die volgens de bijsluiter veel bijwerkingen kan hebben alvast met pre-probiotica beginnen? Ik meen dat eens gelezen te hebben.

Of zelfs stoppen met die ant.bio. en i.p.daarvan liever Popurine (heb ik voor haar gekocht) doorgaan?

Het is precies gegaan zoals ik dacht. Meteen maar antibiotica voorschrijven. en je hele darmflora naar zijn grootje brengen. Helaas heeft mijn dochter toch weer naar arts geluisterd.

Ik had nog wel urine strips kan ze zelf haar plas controleren.

 
Romagi,

Het lijkt mij dat het geen kwaad kan om ab en probiotica tegelijk te nemen. Of het zijn vruchten afwerpt durf ik niet te zeggen. Dat zal de praktijk uit moeten wijzen. Ik heb ook wel eens begrepen dat het beter is om de probiotica na de ab kuur te nemen om de darmflora opnieuw op te bouwen.

Als je dochter liever naar een arts luistert iplv naar jou kennis en ervaring, is het misschien een idee om haar info te geven over alternatieve behandelingen voor blaasontsteking? Denk aan extra veel vitamine C. Hier kom je toch weer uit op een breder plaatje dan alleen supplementen als oplossing zien. Kun je haar niet enthousiast krijgen over verandering van voeding in combinatie met supplementen?
 
Ze is inderdaad al met voeding bezig. In ieder geval koemelk laten staan en te veel suiker. Wat betreft dieet kan ik niet veel doen momenteel, haar mamma is ZZP) en doet ook alle adm. moet ook nog met haar samen schoolwerk doen (thuis via computer).

Ga ik later nog wel eens naar kijken. Nu ze acne heeft is ze wel veel meer gemotiveerd om wat te doen. Vroeger was alles nee.

https://sho.nl/images/naslagdocumenten/Urinestripdiagnostiek_instructie_interpretatie.pdf

Ik heb deze strips zodat ze zelf kan controleren, maar ik ben NU  aan het zoeken wat er getest wordt als de plas naar de dokter gaat. Staat hier iets op deze strip wat op blaasontsteking wijst?

Gisteravond werd ik heel enthousiast over een middel dat ik heb gekocht voor haar. Popurine druppels (in plaats van antib.

Ik heb alle ingredienten nagezocht en uitgeprint voor haar en wat staat er bij 2 van de kruiden: helpt ook bij acne. Dus voor haar 2 vliegen in 1 klap.

Ze durft niet naar school vanwege de acne en aangezien ik zelf vroeger echt HEEL veel last had kan ik haar begrijpen. Met moeite mocht ik gisteren op haar kamer zitten kletsen over de acne enz.

Kruiden: Zwarte populier, Guldenroede, Es, Moeraspirea, Mannetjesereprijs en Berk.

 
Gelukkig is er veel te vinden op internet.

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/185649-nitrieten-in-urine-vaak-een-teken-van-een-urineweginfectie.html
 
Goed dat je zelf al dingen hebt opgezocht. Voor wat betreft die acne, zou het kunnen dat dit iets te maken heeft met gifstoffen? Dat lees ik in onderstaande link. Heb je daar al eens gelezen? of misschien dat je je dochter het super interessant vind om te lezen nu ze in de gaten heeft dat die acne mogelijk met voeding te maken kan hebben.

http://www.voedingisgezondheid.nl/huid-acne-en-puistjes

De blaasontsteking kan natuurlijk goed te maken hebben dat er idd een tekort is aan maagzuur waarbij men gevoelig is voor bacterieren. Die strips kan je vaak al veel aan aflezen idd.

Vitamine C zoals Acerolabes zou best wel een bijdrage kunnen leveren naast de ab die ze neemt om een beter milieu te creëren in de maag.

Weet je, misschien vind ze het wel heel erg leuk om het over haar mooie blauwe ogen en blonde haar te hebben iplv die acne?
 
Weet je, misschien vind ze het wel heel erg leuk om het over haar mooie blauwe ogen en blonde haar te hebben iplv die acne?

Deze opmerking doet me een beetje denken aan dat Mike steeds de vrouwen overal de schuld van geeft.
In principe zijn alle jonge meisjes leuk om te zien, de 1 een beetje meer dan de ander.
Ze verstopt zich en gaat niet naar school, dus zo interessant vindt ze het niet.
Het is grappig, ik heb 4 zussen en ik was de enige met acne.
Acne begint in de puberteit!!. Dus hormonen. Dus heb ik nu kruiden gevonden die op de hormonen werken. maar vanwege de antibio. moet ze wat mij betreft in ieder geval haar darmflora herstellen en meteen alles tegelijk gaan geven lijkt me ook geen goed idee. Morgen heeft ze de laatste 2 pilletjes dus kunnen we herstellen.
In principe heeft dit tijd nodig. Weet je hoelang ik er last van heb gehad? met borst en rug ook met puistjes. Echt jaaaaaren. In ieder geval werkte toen de tetracycline ook niet echt, wel een beetje. Zon (strand) was altijd goed.
Ik heb wel gezegd dat ze nu haar eigen dokter is en dat artsen niets van voeding weten (dus kruiden) dat leek ze wel interessant te vinden. Ik denk dat ze maandag dan naar school kan.en ze mag blij zijn dat ze over een jaar ervan af is. We zullen het zien.
Vandaag wilde ze gelukkig naar me luisteren.

 
Interessant die voeding, dank je.
Gaan we ook aan werken. maar eerst die darmen.
 
Kruiden kunnen zeker waardevol zijn bij het schoonmaken van de blaas. Daar zijn veel keuzes in. Daarom noemde ik destijds die Urogeni voor dieren die ook voor mensen gebruikt kan worden. Guldenroede is ook een goeie.

Ze durft niet naar school vanwege de acne en aangezien ik zelf vroeger echt HEEL veel last had kan ik haar begrijpen. Met moeite mocht ik gisteren op haar kamer zitten kletsen over de acne enz.

Hierboven geef je aan dat ze het moeilijk heeft ermee. En dat ze zich verstopt en niet naar school gaat.Ik begrijp dat je kleindochter belangrijk voor je is, maar dat laatste over dat alle kinderen leuk zijn vertelde je er echter niet bij.
Wel dat het moeite kost om met haar daarover te praten. Ik kan mezelf voorstellen dat ze het niet leuk vind om het daarover te hebben zonder haar gerust te stellen met andere opties die haar positieve kanten benadrukken. In je eerdere bericht gaf je dat niet aan. Dat is de indruk die ik uit het schrijven haal. Vandaar mijn opmerking daarover. Wat is de reden dat je mijn reactie koppelt aan Mike zijn beschuldigingen over vrouwen?

 
Deze opmerking doet me een beetje denken aan dat Mike steeds de vrouwen overal de schuld van geeft.

Romagi, heb je nog na kunnen denken en inzichtelijk gekregen wat de reden is van bovenstaande constatering?
Waar leg je de link over het beschuldigen van vrouwen, en waar zit die relatie in volgens jou? Wanneer je zo een opmerking uit doet men dat wanneer dit inzichtelijk is. Waar haal jij dit inzicht uit?
 
Een tijdje terug had ik het over mijn eigen ervaringen met mannen in de periode dat ik gescheiden was en ging dansen.
Volgens Mike ligt het dan aan mij omdat ik iets uit zou stralen.
Ik heb iets tegen mannen omdat die (op een enkele uitzondering na) alleen maar geinteresseerd zijn in sex en niet alleen kunnen zijn. Dat is mijn eigen ervaring en als wie dan ook het er niet meer eens is, oke. Wat mij betreft wil ik het daar verder niet meer over hebben. Tijd te kort en onbelangrijk.
Jouw opmerking over meisjes met blauwe ogen en blonde haren die aandacht zouden willen trekken door middel van acne viel bij mij verkeerd.
Alsof ze niet mooi mogen zijn. Mijn kleindochter vindt zichzelf momenteel echt niet mooi ondanks blauwe ogen en blonde haren.
Ik denk wel dat vrouwen (in het algemeen) als ze ziek zijn o.i.d. dat uit kunnen spelen met extra aandacht vragen.
Verder alles oke, er zijn belangrijker dingen.
 
Een tijdje terug had ik het over mijn eigen ervaringen met mannen in de periode dat ik gescheiden was en ging dansen.
Volgens Mike ligt het dan aan mij omdat ik iets uit zou stralen.
Ik heb iets tegen mannen omdat die (op een enkele uitzondering na) alleen maar geinteresseerd zijn in sex en niet alleen kunnen zijn. Dat is mijn eigen ervaring en als wie dan ook het er niet meer eens is, oke. Wat mij betreft wil ik het daar verder niet meer over hebben. Tijd te kort en onbelangrijk.
Jouw opmerking over meisjes met blauwe ogen en blonde haren die aandacht zouden willen trekken door middel van acne viel bij mij verkeerd.
Alsof ze niet mooi mogen zijn. Mijn kleindochter vindt zichzelf momenteel echt niet mooi ondanks blauwe ogen en blonde haren.
Ik denk wel dat vrouwen (in het algemeen) als ze ziek zijn o.i.d. dat uit kunnen spelen met extra aandacht vragen.
Verder alles oke, er zijn belangrijker dingen.

Fijn dat je reageert na aanleiding van mijn vragen.



Jouw opmerking over meisjes met blauwe ogen en blonde haren die aandacht zouden willen trekken door middel van acne viel bij mij verkeerd.

Waar exact heb ik gezegd dat ZIJ AANDACHT moet trekken met haar blauwe ogen en blonde haren? Zou het kunnen dat jij mijn opmerking verkeerd interpreteert? En wat heeft dan jou situatie te maken met mijn opmerking in relatie tot Mike zijn opmerkingen? ben ik nu scheel?

Wil je dat ik mijn opmerking uitleg? Wat ik zag in je bericht is dat er vooral gepusht werd op haar minpunten zoals de acne en ze het hier moeilijk mee heeft zonder dat daarbij haar positieve kanten mee tellen. Je zou mijn opmerking over je kleindochter waarvan ik de foto had gezien ook kunnen zien als compliment dat je mooie kleinkinderen hebt, die het verdienen om niet te hoeven pushen over haar min punten. Wat mij verbaasd is de voortdurende negativiteit waar de nadruk op word gelegd. Wat dan de relatie is met mijn opmerking in combi met die van Mike ontgaat mij volledig. In je antwoord zie ik de relatie niet met beschuldigingen naar vrouwen en je verhaal over je kleindochter. Wel dat je een situatie die hier ontstaan is (niet eens door mij) vanuit jou perspectief de schuld geeft.

Ik ben het echter wel eens met je opmerking over dat veel mannen niet alleen kunnen zijn en zich afhankelijk opstellen. Tuurlijk zijn ze dat niet allemaal. Maar degenen die het zijn zijn er ook zo uit te pikken. Het beeld welke jij zelf schetst aan deze opmerking is relevant. Je zou zo een opmerking ook als compliment op kunnen vatten....zie je dat niet?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.759
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan