blaasontsteking bij zoon

Emmetje,hallo

Zijn de boeken in het nl of engels?

Ik vind het te vermoeiend om engels te lezen.

 
Wat fijn. Ik heb wel de zin van ziekzijn, van Dahlke en Dethlefsen gelezen, is er veel verschil?

 
@ Tanja. Voor mijn gevoel wel. Dit boek van Dahlke is echt een naslagwerk. Zoek op lichaamsdeel of aandoening. Niet alles staat er in.

Ik vraag mensen altijd eerst te kijken naar waar een bep. lichaamsdeel voor hen zelf voor staat. Of je er spreekwoorden bij kent. enz. enz. Associeer. Het is jouw lichaam dus is in jou het antwoord te vinden. Zoiets? Als je d'r niets mee kunt → prullenbak :)

 
Niks prullenbak hoor, netjes opgeslagen en ga ik zeker gebruiken, hartelijk dank. Het verhaal van blaas en territorium kwam mij al bekend voor (en pissig :) ik ben dol op deze taalsymboliek, heel waardevol). Mijn man kreeg vorig jaar een blaasontsteking toen zijn baan op de tocht stond, omdat door overheidsmaatregelen het bedrijf zijn deuren moest sluiten. Was dus pissig dat zijn territorium bedreigd werd. Gelukkig heeft de d-mannose en cranberriesap z'n werk gedaan.

 
He Emmetje, ik heb het boek ook gedownload en ik heb het eerder ook ingekeken/geconsumeerd (van de bibliotheek) en ik vind het ook een erg goed boek!

 
Alvorens dit bericht heb ik nog gezocht op blaasontsteking. Mijn zoon heeft 1 keer een blaasontsteking gehad. + antibiotica. (weet niet meer wanneer, waarschijnlijk een jaar geleden) December 2012 was hij ziek, blaasontsteking + antibiotica. Hij zou een nieronderzoek krijgen, plasje ingeleverd en bloed afgegeven. Blijkbaar is het nog niet in orde allemaal. Hij heeft vandaag gekregen antibiotica. Ciprofloxacine. Hij weet dat ik er fel op tegen ben. Maandag krijgt hij nog een echo. Dus gegoogeld en gelezen hier op dit forum. www.aleidashiatsu.nl schrijft dat als je gaat reinigen je moet beginnen met je darmen. Spreekt me wel aan. Gevonden Colosan poeder, zuurstof en ozon gebonden aan magnesium. Wat dat dan ook betekenen mag. Verder dat de lever het grote filter is richting gal. Daarom eerst darmen reinigen. Mijn zoon is niet dom maar zoals zovelen weet hij ook niet beter dan dat we pilletjes moeten slikken. Dat betekent: als ik hem wil overhalen de anti.biot. te laten staan dan moet het goed onderbouwd zijn. Ik kwam dus al tegen: antibiotica werkt schimmelvorming in de hand (door lievergezond) dus de darmflora verslechtert en door de slechte darmflora krijg je weer blaasontsteking = vicieuze cirkel. Is daar nog een toelichting op te geven? Hij heeft in december 1 fles cranberrysap genomen. Nieren reinigen met thee die je de avond tevoren moet maken zie ik hem niet doen. Wel de sole/H202/appelazijn/honing. Sole en H202 heb ik in huis. Vit C en probiotica ook wel denk ik. Al te veel tegelijk is misschien ook niet nodig. Ik vroeg heb je nog meer klachten. Hij gaat minder vaak naar het toilet (1x in de 2 dagen) de dokter zal zeggen dat is genoeg maar ik vind het te weinig en de ontl. vindt hij te hard. Hij slikt al vrij lang iedere dag een half maagtablet Omeprazol, ik probeer hem over te halen Sole te gaan gebruiken daarvoor. Verder eet hij niet via WP. Ik heb hem al een pakje roomboter meegegeven. Eventueel kan ik ook bouillon voor hem maken. Mettertijd zal hij wel switchen hoop ik.

Een goed onderbouwd antwoord wordt zeer op prijs gesteld door Liesje.

 
Hoi liesje,

over je citaat:
Quote:
Antibiotica werkt schimmelvorming in de hand (door lievergezond) dus de darmflora verslechtert en door de slechte darmflora krijg je weer blaasontsteking = vicieuze cirkel. Is daar nog een toelichting op te geven?


Ik weet niet zo goed wat ik er nog meer over kan zeggen!

Als je antibiotica gebruikt, dan haal je de vriendelijke bacterien weg uit de darmen, naast de onvriendelijke.

Normaal houden de vriendelijke bacterien de schimmels in toom, maar dat evenwicht verstoor je met antibiotica.

Bij je zoon is de darmflora waarschijnlijk al verstoord, anders krijg je denk ik niet zo snel een blaasontsteking.

 
Mijn advies is: Veel vitamine C, cranberrie(sap) en D-mannose. Deze laatste werkt als een klitterband die de bacterie opneemt die vastgekleefd zit aan de blaaswand en deze via de urine afvoert. Wel langere tijd gebruiken. En uiteraard ook probiotica.

Mijn dochter is ook op deze manier van haar blaasontstekingen afgekomen. Zelf heb ik jaren in de zorg gezeten. Adviseerde mensen die chronische blaasontsteking hadden dit ook en altijd goede resultaten gehad.

 
Hoi Annes, ik heb lange tijd last gehad van terugkomende blaasontstekingen waarbij ik er niet meer kwam met de d-mannose, cranberriesap en vitamine c en wat al niet meer uit de zure hoek.

Het hangt van iemands conditie af in hoeverre dat soort middelen nog gaan helpen.

Probiotica is ook een groot woord: het kan vanalles zijn.

Mijn ervaring is dat gericht darmfloraonderzoek belangrijk kan zijn bij een goed advies krijgen over welke probiotica op enig moment belangrijk is.

Ik kon bijv. lange tijd helemaal niets met kefir, yoghurt e.d.

Kefir kon ik beter bij uit de buurt blijven: yoghurt was ok, maar niet afdoende voor de opbouw van mijn darmflora in elk geval.

Ik praat uiteraard vanuit mijn persoonlijke ervaring.

Ik mag hopen dat anderen niet zover uit balans zijn als ik dat was.

De resonantietherapie heeft bij mij goed gewerkt om acute blaasontstekingen die opkwamen weer weg te halen, maar het is wel lange ademwerk: tot ze niet meer terugkomen.

 
Een keer een blaasontsteking is niet bijzonder, uitzieken met behulp van de middelen die Annes geeft zal voor >90% van de mensen zorgen dat het lange tijd niet meer terugkomt.

Ga je aan de antibiotica dan wordt de kans dat het terugkomt groot.

Dat geldt trouwens niet alleen voor een blaasontsteking, vraag maar eens de moeder van een klein kind dat vaak ziek is of ie antibiotica krijgt..

Heb je antibiotica gebruikt en is de blaasontsteking over, doe dan alsnog wat Annes zegt en houdt dat lang vol met een onderhoudsdosering, denkt dan aan 1 of 2 jaar.

Als dat allemaal niet werkt, dan wordt het tijd voor de adviezen van o.a. Lievergezond en dan is er waarschijnlijk meer aan de hand.

Darmonderzoeken gaan doen en antibiotica blijven gebruiken is zonde van de moeite.

Voor de zoon van liesje: Als hij niks doet kan ie er bijna van uitgaan dat ie dit jaar opnieuw aan de beurt is. Ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk krijg, maar vertel het hem maar, misschien dat ie volgende keer dan luistert.

 
Mijn dochter zweert bij Cranberriecomplex van kruidenhuis Erica.

Dat zijn pillen.

Aangezien ik ook bloed in mijn urine had bij het laatste onderzoek heb ik de verkoper bij Erica om advies gevraagd.

D-Mannose of cranberriecomplex.

Maar hij zei toch: cranberriecomplex.

Ik moet zeggen, ik ben een paar dagen bezig en de pijn onder in mijn rug is al weg.

Ik moet natuurlijk afwachten en mijn urine weer laten onderzoeken, misschien heb ik ook wel iets aan de nieren.

Maar die verkoper zei: als het een blaasontsteking is gaat het absoluut weg met cranberriecomplex.

En het is makkelijk in gebruik voor je zoon :wink:

 
Mijn zoon is toch begonnen met ciprofloxacine antibiotica. Er is een forum over dit onderwerp en mensen hadden veel klachten. Ik heb voor hem op internet gezocht en hem geinformeerd. Maar hij moet ook volgende week dinsdag 3 dagen weg voor zijn werk. Ik hoop dat hij niet al te veel klachten krijgt van dit middel. Ik vraag me wel af of het zolang hij slikt zinvol is probiotica en cranberry erbij te nemen. Misschien kan hij dan de nadelen van de antibiotica wat verzachten? Het is maar een idee. Ik denk wel dat als deze kuur achter de rug is ik hem kan overhalen langdurig probiotica en cranberry te nemen. Is appelazijn ook goed genoeg?

 
Creatine in bloed te hoog. Mike wat is het verband tussen blaasontsteking en creatine in bloed dat te hoog is? Hij heeft n.l. zojuist probiotica gehad voor een blaasontsteking. Wat kan ik hem adviseren van de WP-methode? Liesje

 
Ik lees op Wikipedia: Creatine wordt gemaakt in de lever. In het lichaam wordt creat. gevormd uit aminozuren - arginine, glycine en methionine. Het wordt omgezet in creatinine, dat door de nieren met de urine wordt uitgescheiden. Maar waar gaat er iets fout dat de nieren niet doen wat ze moeten doen.

 
De nierfunctie is verzwakt, waardoor deze onvoldoende in staat zijn creatine via de urine uit te scheiden. Dit duidt op een verminderde ontgiftingscapaciteit en het is dan ook raadzaam om ook naar de leverfunctie te kijken. Het zijn de lever en de nieren die gif- en afvalstoffen vetoplosbaar maken en via de darmen afvoeren (lever) of wateroplosbaar en via de blaas afvoeren (nieren). De blaasontsteking wijst op in ieder geval een verzwakking van de nier- en blaasfunctie.

Waar het precies fout gaat en hoe het tot stand is gekomen kan ik onmogelijk vanuit deze stoel achterhalen. Feit is dat een tegennatuurlijk voedingspatroon (hoog in koolhydraten/zetmeel/suiker en bewerkte plantaardige olien/vetten) verantwoordelijk is voor dergelijke schade.

Mike

 
Thanks Mike, bij het zoeken naar creatine kwam ik op sites terecht waar notabene extra creatine wordt geslikt in de sportwereld. Moeilijk achter meer specifieke info te komen. Feit is dat nieren niet doen wat ze moeten doen en dan kom ik idd weer terug bij cranberry of appelazijn en probiotica. Als ik googel op nierontsteking dan heeft dat weer een verband met blaasontsteking. Makkelijk dat hij vlak bij mij woont, moet hij maar vaak (gezond) komen eten.

 
hoi Liesje, ik heb ook een creatine-overschot gehad in mijn bloed in de tijd van de vele blaasontstekingen en nierproblemen die ik destijds had.

In die tijd (5 jaar geleden) heb ik veel nierontgiftigende thee gedronken: bijv. guldenroede, jeneverbes, kumus kutjing etc.

En ik ging ook echt kleine gruissteentjes uitplassen daarvan toen: dat weet ik nog wel.

Dat was na ongeveer 3 weken 3 x pd die thee tot me nemen.

Ik had ook veel last van mijn rug destijds (is nu over gelukkig evenals de chronische blaasontstekingen).

En ik geloof dat ik ook de hulda clark nierreinigingskuur heb gedaan twee keer.

2 jaar later heb ik nog weer meer stenenbrekerthee gedronken (chanca piedrathee) om het ontgiftigingsproces nog verder te ondersteunen.

Aan alle kanten liep ik vol door gifstoffen.

In mijn geval kwam het van de ziekte van lyme die toen ook uit mijn bloed als problematisch naar voren kwam: het probleem bij die infectie is: dat het lichaam de gifstoffen van die infectie niet herkent als lichaamsvreemd.

Blaasontstekingen/nierproblemen behoren bij mij nu tot het verleden in elk geval.

De arts die me destijds binnenste buiten keerde die heeft niets gedaan met die te hoge creatine-uitslag.

Hij was er niet door gealarmeerd in elk geval.

Niet dat dat positief genoemd kan worden als je Mikes (naar mijn idee juiste) interpretatie daarvan leest.

Maar heel acuut problematisch is het te hoge creatinegehalte niet behalve dat je zoon als een gek moet gaan ontgiften.

En ik kwam toen ook uit toen ik erover googlede op die sportsite idd.

Nogmaals Mikes verklaring in dezen lijkt me zeer plausibel over het creatineoverschot: het is een teken aan de wand dat je zoon gifstoffen niet kwijtraakt.

Een te laag creatinegehalte wordt doorgaans meer als problematisch geinterpreteerd dan een te hoog creatinegehalte.

Tot slot: leverontgiftiging kun je ook doen door mariadistel dagelijks te gebruiken: dit doe ik nu ongeveer al 6 jaar.

Nu doe ik sochtends zaad door de koffiemolen malen en dan zet ik er thee van.

Maar je kunt het zaad ook door de yoghurt doen bijv.

Je kunt ook kant en klare capsules met mariadistelextract kopen (silymarin is de werkzame stof): nadeel is mogelijk de vulstoffen die in dat soort capsules zitten.

Tja koffieklysmaatjes zijn misschien ook wat voor je zoon, maar goed, het gaat hem misschien wat ver allemaal dit soort dingen.

 
Hoi Liever gezond, ja ik heb je "voorstellen" gelezen. Ik zeg al langer tegen mijn zoon dat hij gezonder moet gaan leven. Te veel cola, te veel koekjes, inmiddels te zwaar. Van de ene op de andere dag zal het niet lukken. Wat die creatine betreft heb ik zo,n vaag idee dat dokters (in ziekenhuizen) te veel doen, kunnen ze misschien weer medicijnen voorschrijven en onderzoeken doen. Ik heb ze niet gehoord over granberry-sap en probiotica. Maar aandacht voor de nieren is natuurlijk wel essentieel. Vroeger heeft hij wel eens gezegd: ik kom voortaan bij jou eten. Dat zouden we nu maar eens moeten gaan invoeren.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.805
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan