bitterzout

Wat verevelend marjolein6983!

Ik zou zo gauw ook niet weten hoe het komt. Het lijkt erop dat er gifstoffen vrij zijn gekomen maar je deze niet goed kunt lozen. Heb je al geprobeerd om water met sole en citroensap te drinken?

Sterkte ermee en laat nog even weten hoe je je voelt.

 
Ik zit ook te denken aan ontgiften. En vraag me hetzelfde af. Als je zo beroerd bent geweest vannacht, waarom neem je dan nu weer bitterzout in?

 
Ja ontgiften... maar wist niet dat bitterzout zo'n heftige uitwerking zou hebben...

@Cham;

sole/keltisch zeezout voel ik mee ook iedere keer heel naar door, ook heel licht in mijn hoofd en onrustig... dus neem ik nu maar niet...

@ Alexandra

Heb nog een keer bitterzout genomen omdat ik toch echt wel weer eens stoelgang wilde hebben naar vier dgn. Laat nu alle andere laxeermiddelen (groene poeder, thee obv senna) staan, dit heeft tot gevolg dat ik helemaal geen stoelgang meer heb... Voel me echt beroerd als ik niet naar toilet kan, loop langzaam aan vol en heb da ook totaal geen trek meer, alles zit gewoon vol! Vandaar toch maar bitterzout genomen... Kiezen tussen twee kwaden... Bitterzout heeft voor de stoelgang iig wel gewerkt... hoewel het toch nog moeizaam op gang komt ondanks de dosering...

 
1 eetlepel op een glas water geeft bij mij ook geen ontlasting. Pas bij twee glazen gaat het bij mij werken. Maar ik hoef het nooit te gebruiken als middel om te ontlasten.

 
@cham;

Waarvoor zou die citroensap moeten helpen? als het voor stoelgang is, dat werkt bij mij nl niet... Kan een hele mand citroenen leeg eten bij wijze van spreken en dan nog geen ontlasting ;-)

 
Elke dag dat je geen stoelgang hebt vergiftig je jezelf een beetje meer. Als je vervolgens bitterzout inneemt en de boel wordt in gang gezet, krijg je dit soort verschijnselen. Ontgifting dus.

Mike

 
Ik heb ook een vraagje over leverreiniging.

Ik geef nog borstvoeding. 2 keer per dag nog maar, maar toch. Is het verstandig om te ontgiften als je nog borstvoeding geeft. Zouden er gifstoffen in de bv komen?

 
https://www.fatsforum.nl/topic/ontgiften-tijdens-borstvoeding

Het wordt ontraden om te ontgiften tijdens het geven van borstvoeding.

 
Marjolein, probeer eens de zoutflush:

's ochtends van bed af: 2 theelepels keltisch zeezout in een 1/2 liter warm water.

Drink dit op en ga 20 minuten op je rechter zij liggen. De uitgang van je maag zit rechts, zo gaat het zoute water sneller naar je darmen.

Als ik dit gebruik (wordt steeds minder) heb ik binnen een uurtje (soms een half uur) alles gedropt in de wc.

Het gaat in het begin wel moeizaam maar als de 'prop' er eenmaal uit is is de pot zo vol. 8O

Succes

Lia

 
Dank je Alexandra!

Jammer, dan moet ik nog even wachten, maar ook ik geef net als de dames in dat topic nog erg graag voeding aan mijn inmiddels 1,5 jaar oude meisje!

 
@ Mike

Wel een heftige reactie, hoe lang kan zoiets aanhouden? Vannacht nl ook heel slecht geslapen en tussen half 1 en half 4 klaar wakker... Nog steeds ontgifting? En kan het ook iets te maken hebben met overbelasting van lever of histamine? Heb nl zo'n extreme jeuk, dat zou dan toch weer histamine zijn of niet.

@ Poekie

Bedankt voor je tip, maar dat werkt niet bij mij; heb ik al een paar maal geprobeerd en zonder resultaat... Enige resultaat is dat ik me heel beroerd voel op keltisch zeezout en sole... Heel licht in mijn hoofd, zweverig, trillerig, onrustig en enorm dikke borrel buik krijg, maar dus geen ontlasting...

 
Extreme jeuk wordt vaak veroorzaakt door lever of gal-problemen, maar dit hoeft niet altijd te betekenen dat het voor alle gevallen zo is !

 
Het schijnt dat je magnesiumsulfaat (bitterzout) ook voor de tuin kunt gebruiken. Coniferen schijnen er minder snel bruin van te worden. Ook andere planten kunnen er baat bij hebben.

In dit opzicht hebben groothandels in tuinartikelen dit ook in hun assortiment. Verschillende webshops verkopen dit dan ook in bulk.

25 Kilo heb ik ergens zien staan voor iets meer dan EUR 13. Bijkomende verzendkosten kwam het op net aan EUR 22. Dat is nog geen euro per kilo.

Dan nog de vraag: hoeveel verschil kan er zitten tussen food-grade (als dat bestaat) en non-food-grade magnesiumsulfaat? Het lijkt me dat er maar 1 uitvoering is?

 
Quote:
Dan nog de vraag: hoeveel verschil kan er zitten tussen food-grade (als dat bestaat) en non-food-grade magnesiumsulfaat? Het lijkt me dat er maar 1 uitvoering is?


Ik ben wel benieuwd hiernaar. Het valt me op dat er enorme prijsverschillen zijn in de diverse potten magnesiumsulfaat. Tendo's magnesiumsulfaat is op deze site leuk geprijsd, terwijl er ook een een 11x duurdere versie aangeboden wordt.

Bij de bitterzout van Tendo staat niet vermeld dat het geschikt is voor inwendig gebruik, maar er staat ook niet dat het "niet" geschikt zou zijn.

Wie weet meer?

 
Ik heb al heel wat liters van die Tendo op en ben nog steeds springlevend! Volgens mij is dat ook degene die ze verkopen bij de natuurdrogisterij bij mij in de stad. Ik hoop dat ik de kiloverpakking die ik nu heb staan niet meer hoef aan te vullen, het is mijn tweede kilo-verpakking. Maar anders is het weer die van Tendo.

 
Inmiddels heb ik de Tendo's magnesium sulfaat binnen via gezondheidaanhuis.nl. Het was de laatste van de voorraad en nog voor de oude prijs van 4,55 Euro. Alle anders winkels staat deze voor behoorlijk duurder.

Toch vind ik het wel eng dat er alleen maar op de pot staat:
Quote:
Bitterzout.

Voor het onbrandbaar maken van weefsels.

In kunstmeststoffen.

MgSO4

Koel en droog bewaren.

Buiten het bereik van kinderen bewaren.


Klinkt niet als iets wat ik in mijn lijf moet stoppen 8O

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.698
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan