bitterzout

G

Guest

Guest
hoi,

ik lees hier al een tijdje mee en zo ook vanavond over bitterzout/leverreiniging.

Al heel lang heb ik een pot Tendo's magnesiumsulfaat van 1 kilo. Het werd hier weleens gebruikt voor het badwater. Voor de leverreiniging vroeg ik me af of ik deze ook inwendig kan gebruiken voor de kuur.

Het produkt is van Chefaro Nederland in Rotterdam en kostte destijds volgens mij iets van 8 a 9 euro. Niet duur voor inwendig maar wel voor het bad.

Misschien is het hier al genoemd maar 12 bladzijden leverreiniging is niet doorheen te komen :>))

hartelijke groet Marijan

 
sorry, dit bericht had bij leverreiniging moeten staan. Foutje van mij.

groet Marijan

 
Geeft niets, je kunt ook eerst eens beginnen met de milde leverreinigingen. Die staan beschreven op dit forum. Ik heb ook bitterzout van tenso. Ik nam 1 theelepel iedere ochtend in glas water op nuchtere maag.

Maar vanwege ernstige spierzwakte even weer gestopt hiermee. Ik probeer dit over een poos wel weer.

Je kunt ook overwegen het boek te gaan lezen van andreas moritz, lever/galreinigingen, dan heb je meer achtergrondinfo.

 
Op de topic 'Leverreiniging vertaling' staat op bladzijde 1 de beschrijving van de milde leverreiniging. Onder deze link staat een Eboek over de uitgebreide leverreiniging en op bladzijde 104 de beschrijving van hoe het precies in zijn werk gaat. Op bovenstaande topic staan ook allerlei tips en adviezen tussendoor + een aantal handige links.

 
kun je ook magnesium chloride gebruiken ipv magnesium sulfaat ?

 
hoi,

bedankt voor jullie reakties. het boek van Andreas Moritz heb ik 2 jaar geleden of zo een keer gelezen, moet dat misschien nog maar eens een keer doen.

Op het ogenblik, al 2 maanden of zo, neem ik s'morgens 2 rauwe eieren, 2 citroenen en/of grapefruit, 2 eetl. olijfolie, dessertlepel honing,tl. kaneel. Alles biologisch.

Ik voel me hier redelijk goed bij. Een soort lichte reiniging dus.

Wat ik merk is dat mijn ogen vooruitgaan (kan het telefoonboek weer lezen :>) en tennis op het moment beter als ik ooit heb gedaan !?!?!? Waarschijnlijk door snellere reaktie.

Ik heb wel regelmatig rugpijn, heuppijn en beenpijn, sinds overgang. Ik ben 52 jaar en vertrouw erop dat deze klachten ook weer zullen verdwijnen.

De Tendo magnesium wil ik er nu bij gaan proberen d.m.v. elke ochtend een theelepel op nuchtere maag.

Daarbij zit ik ook nog regelmatig op H202.

groet Marijan

 
Nog een goedkoop webshop-adresje voor bitterzout:

http://drogisterijmartine.nl/product.php?id=622693

Euro 8,05 incl. verzendkosten.

 
Of je koopt een klein potje wat zo in de drogist zou kunnen liggen of je koopt een grootverpakking die een stuk goedkoper is. Dat komt wel vaker voor. Bekijk maar eens wat je voor een klein potje spirulina of chlorella betaald in vergelijking tot een kilo...

 
Je zou het wel denken. Maar je kan voor de veiligheid natuurlijk ook meteen voor 25kg gaan :mrgreen:

 
hahaha, grapmiepen

Alexandra, als je nou bij mij in de buurt woonde nam ik de helft over, kan ik ook mijn straatje schoonvegen :D

 
Ik twijfel serieus tussen 1 of 5 kg. Afgelopen jaar een kilo gebruikt. Aangezien het steeds beter gaat is 5 kilo genoeg voor de rest van mijn keven, toch?

 
Hai mensen heb ff een vraagje mbt gebruik/bijwerkingen van bitterzout;

Omdat ik sinds zaterdag geen stoelgang meer gehad heb, gisteravond een eetl bitterzout op een glas water genomen; heb daardoor echt heel slecht geslapen. Kreeg na ongeveer een uur veel darmkrampen maar geen ontlasting; Voelde me d hele nacht, raar onrustig, heel veel jeuk over mijn hele lijf maar met name in mijn gezicht en aan mijn ogen, in mijn neus ook dus heel veel niezen en waterig vloeistof uit mijn neus... Voelde me heel verkrampt, spastisch bewegen met voeten/tenen en heel raar onrustig trekken met mijn gezicht (wenkbrauwen en mond). Lag echt verpkrampt in bed, alles leek zich aan te spannen....

Wat kan dit zijn? Heb ik teveel genomen? Is het histaminereactie? of ontgifting?

Hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen....

Alvast bedankt voor je reactie!

Marjolein

 
Oh ja, nog aanvulling, werd ook echt misselijk vannacht, veel opboeren en lichte hoofdpijn... Heel raar gevoel in mijn hoofd alsof de bloeddruk wegviel...

 
Dat heb ik ook eens gehad toen ik een "beetje" bitterzout ingenomen had..volgens mij kun je beter gelijk 10 mg innemen.Met die hoeveelheid had ik er de laatste keer nl geen last van..al kan ik het niet super goed beoordelen aangezien ik daarna moest laxeren met rotzooi voor een colonscopie.

Vooral het verkrampte is heel naar..en ik zou zeggen nu..dat dat mischien komt door een lekkende darm?

 
Had niet een beetje ingenomen maar gelijk 10-15 gr.

Vanmorgen nog een beetje zo'n 8-10 gr; Leken mij geen gekke hoeveelheden aangezien ik op internet las over 30 gr. ineens... Voel me nu dus echt niet goed, duizelig, zweverig, trillerig, wankel op mijn benen (alsof ik dronken ben, sta echt heel onvast op mijn benen, vind het gewoon eng) geen focus en de hele tijd met mijn ogen knijjpen en zie alles ook niet zo scherp, krijg de helft niet mee van wat er om me heen gebeurt...

Tja dat van die lekkende darm, da's een goeie, daar had ik nog niet aan gedacht, dan lekt de boel dus gewoon mijn lichaam in... Hmmm...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.782
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan