Bijnieruitputting

G

Guest

Guest
Ik vond op internet het e-book van Mike over bijnieruitputting (Bijnieruitputting; de luidruchtige, stille epidemie).

Heel interessant en als dit bij mij het geval is, dan zou het heel veel klachten verklaren!

In ieder geval wil ik graag de supplementen, die aan het einde genoemd worden, gaan slikken. Ik vraag me alleen af of ik dan beide dierlijke bijnier- en miltconcentraten (Adrenanorm en Multi Pro Gluco, of is een van de twee genoeg?

 
Volgens mij is adrenal effectiever dan adrenanorm. Te bestellen bij vitamientjenodig.nl

 
Weet ik Angela, heb er al uren doorgebracht. Zocht echt even antwoord op deze

specifieke vraag. Leek me niet handig om deze vraag door een 'lopende discussie' heen

te stellen...

Maar goed, voor mij de 1ste keer op een forum, misschien hoort dat wel zo!

 
Claudia, ik begrijp dat je echt even verdwaalt tussen alle informatie. Toch raad ik je aan iets meer tijd uit te trekken om te lezen voordat je van alles gaat bestellen.

Vergeet niet dat de voeding het allerbelangrijkst is, en daarnaast kan het nodig zijn, tijdelijk, wat supplemenbten te gebruiken.

Lees eens de alleen lezen topic en de site van Poekie: www.voedingisgezondheid.nl

Probeer stapje voor stapje je voeding aan te passen en langzamerhand te kijkken wat je lichaam nodig heeft aan supplementen.

begin met keltisch zeezout voor de sole, levertraan met boterolie en H202.

 
Dankje Dirtsa!

Het keltisch zeezout wordt toevallig morgen bezorgd! Zal ook achter levertraan en H202

aan gaan. Die website had ik ook nog niet heel goed bekeken.

 
Claudia, als je eerst wat meer leest, maak dan voor jezelf een stappenplan. Die kun je hier in je eigen topic plaatsen, wij kijken dan graag met je mee hoor.

 
Claudia, Ga niet hals over kop al die supplementen aanschaffen (heb ik destijds wel gedaan, kost veel geld en had weinig effect) maar begin eerst met de voeding.

En zoals Dirtsa al zei: begin met Sole, levertraan/boterolie en H2O2.

 
Nu ik toch hier ben, ik zou heel graag willen weten of er iets concreters is als het meten van lichaamstemperatuur voor het vaststellen van bijnieruitputting. Ik heb namelijk wel een normale temperatuur, echter herken ik me wel in enige tot veel van de symptomen.

Vorig jaar ben ik adrenorm gaan slikken. Echter voelde ik me er helemaal niet goed onder. Ik raakte heel erg gestresst en kon niet goed denken.Het was alsof er extra antennes uit mijn hoofd staken waardoor ik nog gevoelig werd op zenuwniveau. Ik heb het destijds op aanraden van Mike genomen (nadat ik mijn klachten had gemaild ook psychisch zware periode gehad). Echter bemerkte ik dat ik er niet goed op reageerde. Kan het dan mogelijk het merk adrenanorm zijn? Of is het wellicht zo , dat het niet bij me past, net als de dame hiervoor beschreef, dat ze een angstaanval kreeg, toen ze het weer opnieuw ging slikken. (waaruit bleek dat ze het niet meer nodig had)

Alvast heel hartelijk dank!! Ik vind dit een fijn en prettig forum!

 
Je zou de adrenal kunnen gebruiken, ik heb hier nooit last van gehad, ik gebruikte er iedere ochtend 1.

 
Adrenal is nog sterker dan adrenanorm, maar je kunt dit inderdaad proberen. Ik ken juist een aantal mensen die het slecht doen op adrenal en zich beter voelden bij adrenanorm.

 
Er is maar 1 manier om erachter te komen of adrenal voor jou beter werkt en dat is gewoon uitproberen. Ik ken een aantal mensen die het slecht doen op adrenal en goed op adrenanorm, maar andersom zijn er ook genoeg mensen bij wie het precies andersom werkt en het dus juist goed doen op adrenal..

 
Ik heb de vragen lijst ingevuld maar dan ,punten optellen en hoeveel punten is goed of slecht ? Graag enige hulp van iemand die er meer verstand van heeft,

 
Je hebt in het bestand tabbladen puntentelling man/puntentelling vrouw met uitleg.

 
Is er een manier om zwart-op-wit vast te stellen of je bijnieruitputting hebt? Kan je dit ergens uit laten meten?

 
@ Dennis:

Speekseltest die cortisol meet bij www.prohealth.nl (is ook niet waterdicht).

Bloedtesten bij de huisarts naar cortisol (maar dan moet je de referentiewaarden anders leggen).

En deze testen uit Wilsons boek http://forum.lowcarber.org/showthread.php?t=117152 :

Quote:
Test #1: Iris Contraction Test

Equipment required: chair, small flashlight, mirror, a watch (with a second hand), and a dark room.

In a darkened room, sit in a chair in front of a mirror. Holding the flashlight at the side of your head, shine it across one eye (not into the eye). Watch what happens in the mirror.

You should see your pupil contract immediately after the light hits the eye. The pupil will normally stay contracted, but if you have adrenal fatigue, the pupil won't be able to hold its contraction and will dilate. This dilation will take place within 2 minutes and last for about 30-45 seconds before it contracts again. Time how long the dilation lasts and record it along with the date. Retest monthly as it serves as an indicator of recovery.

Test #2: Blood Pressure Test

If your blood pressure drops when you stand up from a lying position, this almost always indicates low adrenals. This can be measured with a blood pressure gauge (a sphygmomanometer), which you can buy at a drug store. Make sure to purchase the type that doesn't require a stethoscope to take your blood pressure.

Make sure to do this test when you are well hydrated or it could give you a false positive. Lie down quietly for about 10 minutes, then take your blood pressure (while still lying down). Then stand up and measure your blood pressure immediately upon standing. Normally blood pressure will rise 10-20mmHg from standing up. If your blood pressure drops, you likely have adrenal fatigue. The more severe the drop, the more severe the adrenal fatigue.

Test #3: Sergent's White Line

This is only present in about 40% of people with Adrenal Fatigue, but if the test is positive, it's a "slam dunk" confirmation.

With a ballpoint pen, take the cap end of the pen and lightly stroke the skin on your abdomen, making a mark about 6" long. Within a few seconds, a line should appear. In a normal reaction, the mark is initially white, but reddens within a few seconds. If you have Adrenal Fatigue, the line will stay white for about 2 minutes and will also widen.


 
Ik was gisterenbij kruiderij de Rozemarijn en hebgevraagd naar supplementen bij bijnieruitputting.

Die mevrouw kwam aanzetten met ADHS of Adrenal Herbal Support van Energetica Natura.

heeft iemand hier ervarimg mee?

vr gr

Marco

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.690
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan