Bijnieruitputting

Geen ervaring mee, maar dierlijk bijnierextract is vele malen effectiever, dus besteed je geld liever daar aan.

Mike

 
Quote:
dierlijk bijnierextract is vele malen effectiever


Plantaardig bijnierextract lijkt me lastig te vinden... :D

 
Quote:
Dierlijk bijnierextract vs. plantaardige kruiden.


Aangezien planten geen bijnieren hebben, lijkt het mij dus gewoon: bijnierextract vs. plantaardige kruiden... :lol:

 
Oke, dus dierlijk bijnnierextract is vele malen effectiever dan kruiden gebruiken.

Ik ga eens op zoek naar dat spul.

gr

Marco

 
Ik las het volgende op de site van Stop the thyroid madness:

16) Do adrenal glandulars that I can get at a health food store work? There are some members with very mild cases of adrenal fatigue who feel some improvement from over-the-counter supplements, and especially if the supplement is adrenal cortex ONLY. When you take adrenal glandulars, you are getting the entire gland which can include adrenaline–the latter is not needed. For more serious cases of low cortisol, prescription HC is needed, or even the OTC Isocort.

Is die van Nutricology dan wel ok?

Ook spreken ze op deze site, dat een 24 uurs speekseltest noodzakelijk is om 100% zeker te zijn dat je met bijnieruitputting te maken hebt. Zowel teveel als te weinig cortisol geven blijkbaar gelijkaardige symptomen.

 
Heeft niemand een reactie op bovenstaande?

Ik weet dat ik weer een vraag stel, maar ik wil zeker zijn alvorens ik iets bestel en dat deed me weer twijfelen. Ik ga dinsdag naar mijn behandelend arts en zou dit graag met hem bespreken. Ik ben er namelijk vrij zeker van dat ik ernstige bijnieruitputting heb, aangezien mijn verleden met een eetstoornis. Volgens hen is dan hydrocortisone nodig, maar dat kan dan weer de bijnieren volledig stilleggen en dat klinkt ook niet goed!

 
Volgens de vragenlijst kom ik uit op 1.9 een milde bijnieruitputting.

Misschien toch verstandig om de adrenal te gaan gebruiken.

 
Ik heb ook milde bijnieruitputting. Vandaag naar de sauna geweest, heel vaak in het koude bad gesprongen. Stiekem hoop op een hogere bloeddruk ( we hebben zelf een meter). Is nog steeds laag :( Sinds gisteren ook met adrenal gestart.

 
Hierbij mijn eigen ervaring m.b.t. bijnieruitputting. Na het boek 'bijnieruitputting' te hebben gelezen kwam ik er achter behoorlijk uitgeputte bijnieren te hebben. Toen ik er met de internist (alles eerst regulier gedaan om een diagnose te krijgen voor evt. UWV) zat hij me aan te kijken met een blik van 'daar heb je er weer een die wat gelezen heeft'. Ik vroeg hem vervolgens om een synactentest. Da's een test waarbij men je spul inspuit waar je lichaam stress van ondervindt en na een half uur wordt er bloed afgenomen en getest op cortisol. Ik heb daar diverse keren om moeten vragen. Het arrogante antwoord v an de internist was dat het medisch gezien niet noodzakelijk was maar dat hij het eens in de tien jaar ook wel eens mis had. Uit de test bleek dat de bijnieren echter prima werkten (volgens hen). Vervolgens een speekseltest gedaan bij Prohealth. De uitslag van deze test gaf precies weer hoe ik me voelde. 's Ochtends en 's middags doodmoe en 's avonds knapte ik op. Overdag zat de cortisol ver onder de referentiewaarde en 's avonds er net binnen. Men redeneert bij Prohealth als volgt: Je bijnieren kunnen wel cortisol aanmaken (en dus wordt het in je bloed waargenomen) maar het kan zo zijn dat het niet in de doelcellen komt. Middels speeksel is dat dus te testen. Vervolgens ben ik ook nog bij Leo v.d. Zijde van Circadian geweest. Volgens hem kan het zo zijn dat wanneer je moeder tijdens de zwangerschap al veel stress heeft, jij als foetus te weinig receptoren op je doelcellen ontwikkeld waardoor je gevoeliger bent voor stress. Ook kan het volgens hem zo zijn dat je receptoren om wat voor redden dan ook uitgeschakeld worden waardoor cortisol wel aangemaakt wordt maar dus niet voldoende wordt opgenomen in de doelcellen.

Volgens V.d. Zijde moest ik starten met Pregnenolon en vervolgens met hydrocortison. Ik heb dit kort gedaan totdat ik bij een Moermanarts kwam. Die verzocht me onmiddellijk met het hydrocortison te stoppen anders was de kans groot dat het gewoonweg niet meer goed zou komen. Over hydrocortison wordt dus wel verschillend gedacht. Ik heb overigens van deze Moermanarts Cytozyme AD van Biotics (dierlijk bijnierextract) voorgeschreven gekregen. Ik heb daar nog twee dichte potten van, á 180 tabletten per pot. Ze mogen weg tegen gereduceerd tarief. De houdbaarheidsdatum is tot februari 2014.

 
@ Herman: Ben je inmiddels hersteld van je bijnieruitputting? Of weet je dit nog niet zeker? En kan dat met je receptoren uiteindelijk weer goed komen? Bij mij is door een KPNI-therapeut vastgesteld dat ik "cortisolresistent" ben. Het verhaal wat zij me vertelde aangaande de receptoren lijkt op wat jij hierboven beschrijft.

Ter aanvulling: ik lees nu je voorstel stuk trouwens. Je bent nog volop bezig met je herstel lees ik. Goed dat je het flink aanpakt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.688
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan