bijnieruitputting - waar te beginnen ?

Ik kan het niet laten om even te reageren. Iemand met bijnieruitputting mag namelijk helemaal geen fruit in de ochtend! En misschien de rest van de dag ook niet. Mijn zus met bijnieruitputting stortte er compleet van in!

 
's Morgens eet ik dus al mijn fruit en dat is 1 citroen en 1 appel in een smoothie, is dat zo slecht?

 
Geen fruit in de ochtend bij bijnieruitputting???

Ik neem ook elke ochtend citroensap/sole/olijfolie/rauw ei. En af en toe een zure appel op het werk. Ik wist niet dat dat niet mocht in de ochtend. Waar komt die wijsheid vandaan en klopt dat?

 
Ik neem ook een uitgeperste citroen in mijn rauwe kefir smoothie. Ik zou niet weten waar ik hem elders op de dag moet nemen. Het voelt voor mij het beste om in de ochtend te doen.

 
Volgens mij is er verschil in zoet fruit en zuur fruit, zoals echt zure appels voor de smoothie en citroen(sap).

Ik neem ook citroensap 's morgens en de rest van de dag appelazijn in het water.

Maar sinasappel/kiwi kun je volgens mij beter weglaten.

 
De dag beginnen met citroensap is geen probleem. Bessen zijn ook een goede keuze. Dirtsa heeft gelijk: de dag beginnen met zoet fruit is een fout begin, dat de bloedsuikerspiegel meteen ontregelt en waardoor je de rest van de dag achter de feiten aanloopt. Overigens is kiwi prima, want kiwi bevat nauwelijks suikers. Denk echter vooral aan vette vruchten als bijv. avocado's of olijven. Dus: uitsluitend zure of vette vruchten.

Mike

 
Van kiwi wist ik dit niet, raar hoor, ik vind kiwi juist zoet smaken :D en dat dus bijna zonder suikers.

 
Dan komt er een leuke tijd aan, pruimen, blauwe bessen,aardbeien,frambozen,rode besjes...jammie Doet mij denken aan mijn jeugd, wij hadden dit allemaal in onze tuin.

 
Kijk ook hoe snel deze tijd weer veerobij is en je weet dat natuurvolkeren nooit veel fruit kunnen hebben gegeten. Hetzelfde geldt voor groente. Price beschrijft dat men groente inmaakte voor de winter. Fermentatie, niks mis mee. Op deze manier konden we dit in het seizoen oogsten en evt. later opeten. Desondanks vormde groente en fruit geen hoofdbestanddeel van het dagelijkse menu, in welk seizoen dan ook.

Mike

 
reactie van moderator:

"Wat betreft je vrouw:

Recentelijk nog hoorde ik van iemand die begin 40 is en ook 'nooit ziek' was, die nu in het ziekenhuis ligt i.v.m. een plotselinge herseninfarct. Zij heeft nog geluk gehad. Ik ken een ander geval van een vrouw die ook 'nooit ziek' was en plosteling overleed aan een hartaanval. Op dit forum hebben we hier een compleet topic aan gewijd:"

Ik ben nogal getroffen door deze kortzichtige reactie...

Dit kan ik niet serieus nemen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.812
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan