bijnieruitputting - waar te beginnen ?

Jonathan

New member
Hallo, ik heb net het ebook gelezen van Mike ivm bijnieruitputting, vervolgens de forum ontdekt en wil aan de slag alleen wordt ik zowat overspoeld met informatie en weet ik niet goed waar ik moet beginnen.

3 jaar geleden heb ik een zeer zware "burn-out" gehad, eigenlijk was dit dus bijnieruitputting.

Toen duizenden euro's gegeven aan de verkeerde mensen maar de oorzaak is nooit grondig opgelost geraakt.

Nu 3 jaar later is men gezondheid nog steeds niet stabiel,mijn energie is zeer snel op(tot ziek toe) en moet zeer vaak rusten,prikkelbaar/aggresief,keelpijn, het ganse jaar door verkouden,depressief.

7 jaar geleden na verbouwingswerken onstoken pesen opgelopen, sindsdien heb ik geen uithouding meer in mijn armen,kan mijn 1 jarig dochtertje amper 5 min. op de arm houden,...ca 8 jaar chronische jeuk van de hoofhuid. vele dokters bezocht die geen oplossing kunnen bieden...

Mijn bloedtesten laten zien dat er ontstekingen zijn.

(waarde granulocyten 8557,normale waarden tussen de 2100-7000)

volgens mij allemaal kwaaltjes door langdurige stress

Kortom er is werk aan de winkel!!het is genoeg geweest en wil terug gezond zijn.

Ik heb een "shoplijstje" gemaakt waar wil graag wat advies,ik wil liefst ineens correct van start gaan.

ik weet niet goed of ik nu beter adrenanorm of multi pro gluco zou bestellen...??

Kan me iemand advies geven ?

Keltisch zout, zouthoutthee heb ik reeds gekocht.

H202 wil ik ook, kan ik ergens een "handleiding" vinden hoe ik hiermee kan starten ?

SHOPLIJST

voor de lever:

R-alfa liponzuur, 100 mg 3 x per dag:

Selenium, 200 mcg 2 x per dag:

Mariadistel, 125 mg 3 x per dag:

voor de schildklier:

levertraan,kokosolie,verzadigd vet van dieren

voor de bijnieren:

Adrenanorm, dierlijk bijnier- en miltconcentraat

Multi Pro Gluco, dierlijk bijnier- en alvleesklierconcentraat met maagzuur (betaïne

HCL

Biergisttabletten

Keltisch zeezout - 2 x daags een theelepel Sole

Zoethoutthee Pyramide

Vitamine C - buffered

voor een verbeterde spijsvertering :

Extra maagzuur

Teunisbloemolie voor de GLA-omzetting:

Dit zou ik vier weken volgen, daarna een of meerdere lever/galreinigingen.

Gaan er na een reiniging niet veel essentiële vitamines/darmbacteries verloren ?

ik neem aan dat ik het bovenstaande gewoon verder blijf nemen...

bedankt!

Jonathan

 
Hoi Jonathan, welkom hier, en jou klachten zijn erg herkenbaar hoor en het is inderdaad lastig om een goede manier te vinden om te starten.

Heb je al gelezen bij : het alleen lezen topic? Daar staat al heel veel informatie.

Over H202 is ook al veel geschreven, gebruik de zoekfunctie en als je kunt, bestel het boek van EdmcCabe: flood your body with oxygen.

ik ben ook begonnen met de sole en de H202, langzaam opbouwen en luister naar je lichaam hierbij.

daarna: de dierlijke veteen ophogen, onverzadigde/bewerkte vetten(margarine,zonnebloemolie) de deur uit, en koolhydraten langzaam verminderen/in het begin liefst alleen nog glutenvrij of zuurdesembrood maken.

Levertraan met boterolie(staat bij handige adressen)

Rauwe melk of/en eigengemaakte yoghurt/kefir, gemaakt van de rauwe melk. Niet moeilijk hoor.

Ik heb adrenal ipv adrenorm, en ik neem paranoten(3 per dag) voor de selenium.

biergisttabletten van pax

acerolatabletten of poeder voor de vit c

's morgens uitgeperste citroen in glas water en de rest vd dag voor de maaltijd water met appelazijn. ( ivm het maagzuur)

Geen suiker, alleen nog rauwe honing.

Lekkere recepten in het scd kookboek. http://scdiet-kookboek.tripod.com

Heb je het boek al gelezen van andreas moritz over de leverreinigingen?

Denk ook aan bouillons gemaakt van veel botten (mergpijpjes/knietjes of kipkarkassen)

orgaanvlees en wilde vis.

 
Welkom Jonathan,

Je hebt ook al wat achter de rug zeg.

Hier links naar zelf yoghurt maken en kefir.

Voor de schildklier kun je ook nog jodium van Lugol's gaan gebruiken.

Als je de eerste leverreiniging gaat doen houdt niet in dat je direct al steentjes poept het kan een paar reinigingen duren.

Tenminste dat was bij ons zo. Maar ja, elk mens is anders, nietwaar.

 
bedankt voor jullie info!

ik heb eens 1 jaar lang gluten/suiker vrij gegeten, maar omdat men gezondheid niet verbeterde en ik teleurgesteld was ben ik er dan mee gestopt.

Het is allemaal gemakkelijker om "alles" te eten maar tja met al die rotzooi tegenwoordig wordt ik er ook niet beter van.

die yoghurt/kefir ga ik maken, dat mag geen probleem voor me zijn.

Ik heb een 3 tal reinigingen gedaan volgens de Andreas Moritz methode, das ook al een tijd geleden maar ik ga het zeker opnieuw doen. Toen had ik ook van die steentjes van 4 tot 8mm.

ik begin eindelijk zicht te krijgen op hetgeen ik moet bestellen, wat een opluchting.

ga het forum eens rustig doorsnuffelen dan wordt het allemaal wat duidelijker.

heb een aantal filmpjes gezien ivm H202 en dat lijkt wel superspul te zijn.

ik heb gemerkt dat er in mijn tandpasta (sensodyne pro glasur) sodium fluoride & natriumfluoride zit...is dit spul schadelijk voor de schildklier ?

ik heb ook iets gelezen dat men H202 gebruikt om de tanden te poetsen, daar ga ik me nog eens in verdiepen

men vrouwtje wordt bijna gek nu dat ik al die rotzooi buiten wil...

tja zij is NOOIT ziek en eet alles wat je maar kan denken.

 
EN OF fluoride schadelijk is voor de schildklier! Fluor is een zgn. halogeen-element, net als jodium. Chloor is ook een halogeen-element. Fluor en chloor concurreren met jodium voor een plaatsje in de schildklier. Dit kan ten koste gaan van een essentiele voedingsstof van de schildklier (jodium) en dat is het laatste wat je wil!

Wat betreft je vrouw:

Recentelijk nog hoorde ik van iemand die begin 40 is en ook 'nooit ziek' was, die nu in het ziekenhuis ligt i.v.m. een plotselinge herseninfarct. Zij heeft nog geluk gehad. Ik ken een ander geval van een vrouw die ook 'nooit ziek' was en plosteling overleed aan een hartaanval. Op dit forum hebben we hier een compleet topic aan gewijd:

https://www.fatsforum.nl/topic.php?id=353#post-5773

Mike

 
@Jonathan
Quote:
ik heb eens 1 jaar lang gluten/suiker vrij gegeten, maar omdat men gezondheid niet verbeterde en ik teleurgesteld was ben ik er dan mee gestopt.



Als je je koolhydraten inname gaat verlagen moet je daar dierlijke verzadigde vetten tegenover stellen.

Dan heb je grote kans dat je wel verbeteringen gaat merken, op zeker.

Verder kun je ook je tanden poetsen met het keltische zeezout, eventueel vermengd met groene kleipoeder.

Wij doen er dan nog kruiden door: recept tandenpoeder

 
De vraag 'waar te beginnen' is al een typische bijnieruitputtingsvraag! :wink:

Waar je altijd begint is met de voeding. Deze moet uit meer vetten dan eiwitten bestaan en meer eiwitten dan koolhydraten. Er is hier meer over gezegd en geschreven op het Alleen Lezen-forum:

https://www.fatsforum.nl/forum.php?id=4

Mike

 
Jonathan, ik poets al meer dan een jaar mijn tanden met keltisch zeezout, daarna kokosvet en daarna nog met H202. Dit werkt erg goed, vooral kokosvet is gewoon erg lekker om mee te poetsen.

Dit kun je ook gebruiken ipv deodorant, ls handcreme, zonnebrandcreme en uiteraard om te eten en in te bakken.

 
ok bedankt voor de tips!

mijn keltisch zout is gisteren geleverd, 5kg maar echter wel GROF :D

alles lijkt zo een "grote berg"...als ik vroeger iets moest doen dan begon ik er gewoon aan,nu is dat een stuk moeilijker,weinig zin om aan iets te beginnen want wordt toch altijd moe en kan niets afwerken.

En ik heb last van die "dagdromen" altijd met zeer rampzalige aflopen, meestal komen mijn kindjes iets ergs tegen en is dat even verschieten.Ik probeer dan zo snel mogelijk van me af te zetten. Zeker iets met die bijnieruitputting kan niet anders. Als ik echt zeeer moe ben dan zie ik soms mijn eigen begrafenis!

Maar goed binnenkort allemaal voorbij.

Mijn kindjes zijn al maanden ziek met snotneus, het werd zo erg dat men vrouw ermee naar de dokter ging met de gevolgen dus, antibioticum.Ik stond er niet achter maar ja...

En nu zijn ze terug ziek...misschien dat H202 kan helpen. Moet nog wat opzoekwerk doen op de forum, vroeg me af of dit gevaarlijk is voor kleine kindjes.

 
@Jonathan,

Bij Blokkertje kun je een koffiemolentje kopen van rond de € 12,00.

Hier malen wij ons keltisch zout in fijn.

Prima te doen zo.

 
Als iemand een veel te lage bloeddruk heeft en alsmaar het gevoel flauw te zullen gaan vallen.... is dat bijnieruitputting? Herkent misschien iemand zichzelf in deze klachten?

 
Ik heb dit al vanaf dat ik jong ben, ik ben ook regelmatig flauw gevallen als kind.

ik heb geen idee hoe mijn bloeddruk nu i, maar gevoelsmatig wel wat beter. Niet meer zo licht in mijn hoofd, ik ben wat warmer en hartkloppingen zijn meestal weg.

 
Ik herken het ook. Een tijdje terug was ik bij het opstaan heel beroerd. Koud zweet en het gevoel flauw te vallen. Hartkloppingen ook. Moest met mijn hoofd tussen de benen, om niet neer te gaan. Later de bloeddruk opgemeten. Die was 97/65

Als kind viel ik ook regelmatig flauw, vooral tijdens bloedprikken en bij de tandarts. Maar dat heeft vast niets met bijnieruitputting te maken.

 
Boschje,

Bloeddruk staat in regelrecht verband met de bijnieren. De bijnieren reguleren aldosteron en dat is bepalend voor de bijnieren. Bijnieren hoeven niet chronisch uitgeput te zijn, zoals wij dat hier op het forum verstaan onder bijnieruitputting, maar flauwvallen is wel een teken dat de bijnieren het op dat moment even niet kunnen handelen.

 
Wel vreemd dat het net na het ontwaken was. Ik heb dat wel vaker. Dan wordt ik heel moe wakker. Sinds ik de lever in de ochtend neem, voel ik me gelukkig (voorzichtig) weer wat energieker. Tenminste ik denk dat het positief bijdraagt.

 
Quote:
Als kind viel ik ook regelmatig flauw, vooral tijdens bloedprikken en bij de tandarts. Maar dat heeft vast niets met bijnieruitputting te maken.


Het heeft alles met bijnieruitputting te maken. Je ervaarde de prik als een stressfactor en je bijnieren konden dit niet aan.

Quote:
Wel vreemd dat het net na het ontwaken was. Ik heb dat wel vaker. Dan wordt ik heel moe wakker.


Dat komt omdat je lichaam 's nachts ontgift en daar kennelijk bij het ontwaken nog niet mee klaar is. Daarnaast is je bloedsuikerspiegel kennelijk bijzonder laag als je wakker wordt. Dit alles duidt eveneens op bijnieruitputting.

Mike

 
Graag advies op een eventuele bijwerking

ik gebruik H202 3% in een glas water, nu ca 5 dagen, zondagavond deed ik 3 druppels 3% in mijn oren in de hoop mijn druipneus te stoppen(heb ik ganse jaar door)ik had hoge verwachtingen van dit "wonderproduct" maar ik ben er voorlopig nog niet van af :cry:

maandagochtend sta ik op en voel ik me zweverig & rustig, anders dan normaal

Dat was de ganse dag zo, vandaag dinsdag idem. Ik heb nu 2 dagen hoofdpijn.

Dat heb ik NOOIT. En dat heb ik enkel als ik met mijn ogen "draai", vooral als ik ze uiterlijk naar links of rechts draai. Als ze rond draaien zijn het "steken" in mijn hoofd.

Kan H202 een reactie veroorzaakt hebben ? of eerder adrenanorm ?

Het is wat moeilijk om in te schatten want ik ben net begonnen met het aanpakken van mijn bijnieruitputting. Heb zo een vermoeden dat het een of andere reactie is.

het is soms een beetje denken in welke volgorde ik alles moet nemen

ik begin de dag met 2 rauwe eieren met een beetje honing, solé met keltisch zeezout

dan 1 appelsien, speltdesembrood met smout/hoeveboter/coccosvet en notenpasta's/honing gevolgd door :

Adrenanorm 1x smorgens en 1x savonds

Cod Liver oil/kaneel 1x smorgens (vindt ik trouwens lekker)

biergisttabletten 3x 6dag

vitamine c 1x smorgens

theunisbloemolie 1x smorgens

R-alfa liponzuur 3x dag

Mariadistel 3x dag

Boterolie 2x dag(1smorgens, 1 savonds)

Zoethoutthee

Appelazijn voor de maaltijd

Sinds vandaag heb ik echte hoeveboter en ghee in huis, binnenkort maak ik yoghurt & kefir

ik denk dat ik goed op weg ben alleen wil de gezondheid niet echt mee...voel me voorlopig zeeeer "uitgeput", zal nog effe geduld moeten hebben.

Ben net het boek aan het lezen van James L. Wilson, ik zat voortdurend te lachen omdat ik me volledig herkende in het boek, mijn score zegt ook dat het redelijk ernstig is.

Mijn bedrijf, privéleven lijdt enorm onder mijn slechte gezondheid dus ik probeer zoveel mogelijk kennis te verzamelen om terug te springen als een jonge hengst

 
Ga niet te snel en teveel tegelijk, ook dat put uit en neem je tijd. Geef jezelf en je lichaam tijd voor herstel en verandering.

En ga dan eerder uit van jaren dan maanden. Echt waar.

Wat je ook kunt doen is een eenvoudig dagboekje, met wat je eet en hoe je je voelt. Dan kun je missschien verband leggen tussen je voeding en symptomen.

Verder, vooral heel erg genieten van je eten, eet rustig en met aandacht. Goed kauwen, en proeven.

Ik zie nog een behoorlijk uitgebreid ontbijt, vraag je af waarom je iedere dag een sinasappel eet, je kunt ook een uitgeperste citroen in je glas water/sole doen.

Ik zag een filmpje op you tube over de H202, die kun je ook een sprayflesje doen en iedere avond in je mond sprayen, iets voorover staan, diep ademenen en na het uitademenen een paar keer op je gehemelte sprayen.

Als je last hebt van verstopte neus kun je dit ook in je neus spuiten, eventueel verdunning van 1 a 2 %.

Je kunt ook neus spoelen met oplossing van zout en H202.

Overigens had ik 20 jaar lang chronische bijholte onstekingen, en sinds ik met eliminatie dieet en later westonprice ben gaan eten ben ik hier al 4 jaar van af.

 
hey Dirtsa bedankt voor de snelle reactie

ik wil zo graag terug wat beter zijn dat ik gelijk de koe bij de horens neem.

Misschien beetje te ijverig lol.

ik ben nu al 3 jaar regelmatig uitgeput en zou graag terug gezond willen zijn

die appelsien eet ik al maanden elke ochtend + kiwi, das een gewoonte geworden,zoals je zegt ik kan ook iets anders proberen zoals die citroen

heb dat filmpje met die H202 spray ook gezien, dat ga ik ook nog eens doen...

ik moet echt wel zeggen nu dat ik westonprice heb leren kennen waardeer ik voedsel veel meer, ik geniet er van. Ik heb er veel voor over om terug gezond te zijn.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.750
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan