bijnieruitputting of overactieve bijnieren

@Lia: en ik dacht dat ik mijn voeding al radicaal had omgegooid... Maar goed, het is me allemaal nog te nieuw en ik vind het zo lastig. Wie heeft gelijk? De een roept dat dit goed is en de ander dat... De ene zegt B1 heb je nodig, de ander adviseerde me B3 en nu lees ik B5. Sommigen vinden Wilsons boek geweldig en prijzenswaardig en de ander vindt het niets...

Toevallig heb ik Keltisch zeezout gekocht ;) Ik zal meer W. Price moeten bestuderen voor ik weer verander... en als ik verander doe ik het stap voor stap. Kun je ook zien wat elke stap doet.

Witte rijst weer goed, vlees eten is goed... ik moet er even aan wennen hoor. Eigenlijk als je koeien en kippen houdt, een eigen moestuin hebt en als hobby zeevissen hebt dan kun je Weston Price goed navolgen :)

Ja ik snap dat het geen dieet is... maar een nieuwe eetwijze die je levenslang doorvoert. Ik ben daar nu mee van start gegaan. Geen suiker, glucosestroop, e-nummers, gemanipuleerde zooi enz enz enz... dat is een blijvende doorvoering. De meeste schappen in de supermarkt sla ik al over :) en dat blijft zo. Op vakantie nam ik een magnum en ik was er gewoon een uur niet lekker van. Ook vind ik soep met smaakversterkers gewoon niet lekker meer. Je smaak verandert. Zoet is al snel te zoet.

Mijn stelregel is zo dicht mogelijk bij de natuur te blijven... volwaardige voeding, maar of rauwe noten slecht zijn zoals ik hier lees... ik weet het niet. Fruit voegt denk wel degelijk belangrijke dingen toe aan je gezondheid en groenten ook.

Volgens mij eet ik al redelijk WP proof, ik zie hier een lijstje van de site Fonteine:

DONE Eet geen commerciëel verwerkt voedsel zoals koekjes, cakes, crackers, tv-hapjes, soft drinks, sausmixen in pakjes, etc. Lees tevens de etiketten

DONE Vermijd alle geraffineerde zoetmakers zoals suiker, dextrose, glucose en hoog fructose-houdende ahornsirooop.

DONE Vermijd witte bloem-producten en witte rijst.

DONE Vermijd alle gehydrogeneerde of gedeeltelijk gehydrogeneerde vetten en olie.

DONE Vermijd alle plantaardige olie die gemaakt is van soya, mais, saffloer, canola of katoenzaad.

DONE Gebruik geen meervoudig verzadigde vetten om mee te koken, sauteren of bakken.

DONE (soms overtreding met bio chips) Vermijd gebakken voedsel, in het bijzonder voedsel wat gebakken is in meervoudig onverzadigde olie of gedeeltelijk gehydrogeneerde olie.

DONE Voer geen strikt vegetarisme door (veganisme); dierlijke producten voorzien in vitale voedingsstoffen die niet worden gevonden in plantaardig voedsel.

DONE Vermijd producten die proteine-poeders bevatten omdat deze gewoonlijk carcinogenen bevatten die gevormd worden gedurende het verwerken er van. De consumptie van proteine zonder de co-factoren die er in de natuur in voorkomen, kan leiden tot gebreken, in het bijzonder aan de vet-oplosbare vitamines.

DONE (eet weleens slagroom als ik iets maak van een taart of toetje) Vermijd gepasteuriseerde melk; drink geen ultrapasteuriseerde melkproducten, weinig vet bevattende melk, afgeroomde melk, poedermelk of immitatiemelkproducten.

DONE (vis met MGS-keurmerk??) Vermijd eieren die uit de batterij afkomstig zijn en industriëel gekweekte vlees en vis.

DONE (ik wil graag islamitsch vlees proberen, vaak is dat veel beter en hebben ze lamsvlees enz.)Vermijd hoog verwerkt luncheon vlees en sausages.

DONE Vermijd ranzige en onjuist bereidde zaden, noten en granen die in granolas worden gevonden, vlug rijzende broodjes en uitgeperste ontbijtgranen, omdat deze de mineralen-absorbatie blokkeren en problemen in de darm veroorzaken.

DONE (soms heb ik wel bespoten LIDL, maar alles bio is zo duur)Vermijd ingeblikt en bespoten, opgeboend of bestraald fruit en groenten.

DONE Vermijd genetisch veranderd voedsel (wordt in de meeste soya-, canola- en mais-producten gevonden)

DONE Vermijd kunstmatige voedseladditieven, in het bijzonder MSG, gehydroliseerde plantaardige proteine en aspartaam, wat neurotioxines zijn. De meeste soepen en boullionmixen en commerciële condimenten bevatten MSG, zelfs als het niet op het etiket staat.

DONE (soms chocola van biowinkel, zelden, kruidenthee wel) Personen die gevoelig zijn voor koffie en gelijkende substanties, zouden koffie, thee en chocolade moeten vermijden.

DONE Vermijd aluminium bevattende voedselsoorten zoals commerciëel zout, bakpoeder en antaciden. Gebruik geen aluminium kookpannen etc., of deodoranten die aluminium bevatten.

DONE Drink geen gefluorideerd water.

DONE (alleen mijn suppletie is synthetisch, maar alles is syntheisch als het in een pilvorm is!) Vermijd synthetische vitamines en voedsel wat deze bevatten.

Drink geen gedistileerde liqueur.

DONE (die is de deur uit :))Gebruik geen magnetron.

MEESTE IS DONE :))

 
Groenten niet nee maar fruit kan wel hoog in koolhydraten zijn (fructose)

 
http://tinyurl.com/otj4boa

De kracht van oxytocine: Marc Weill doet een boekje open.
Hij zegt: als je bij jezelf toegang krijgt tot het bijsturen van de aansturende hormoonsystemen / chakra's die ook de bijnieren aansturen, zoals de pijnappelklier en de hypothalamus: dan kun je jezelf nog beter helpen dan dat je direct focust op je bijnieren. Dit geldt voor je lichaam, je psyche en spiritueel.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.809
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan