Bijnieruitputting etc, hoe begin ik nu nog?

Zie ook dit artikel van Mercola, waarin hij schrijft:

Quote:
The premise is that since cancer cells need glucose to thrive, and carbohydrates turn into glucose in your body, then lowering the glucose level in your blood though carb and protein restriction literally starves the cancer cells into oblivion. Additionally, low protein intake tends to minimize the mTOR pathway that accelerates cell proliferation.


Quote:
Many Paleo followers are overly concerned about getting high amounts of protein, which could increase your glutamine and branched chained amino acid levels, which in turn tend to activate mTOR. In some, that could be problematic. According to Dr. Rosedale’s research, the pathway known as the mammalian target of rapamycin (mTOR), is controlled by lowering your protein intake. This pathway may be another metabolic pathway that helps control and prevent cancer growth.


mTOR is vooral interessant voor sportjonhens die aan hun biceps en tricpes werkenb. Het is een anabool proces dat het groeiproces van de cellen bevordert. Kanker is een anabole staat die juist gebaat is bij het tegenovergestelde (katabool) en daarmee zo weinig mogelijkactivatie van mTOR. Bedenk dat intermittent fasting vaak niet wordt gedaan om gezondheidsredenen, maar ter bevordering van meer spiergroei. Vandaar het misverstand.

Mike

 
Hoi Mike,

Maar nu snap ik het niet helemaal, zeg jij nu dat in het geval van kanker de mTOR juist bevordert moet worden of geblokkeerd?

grt Dan

 
In het geval van kanker (en anderssoortige weefselgroei, zoals poliepen, cystes e.d.) moet mTOR worden afgeremd. Volgens Mercola betekent dit dat je je eiwitinname binnen de perken houdt, terwijl je wel een vetrijk (ketogeen) voedingspatroon aanhoudt, gecombineerd met intermittent fasting (periodiek vasten). Of, in gewoon Nederlands, precies datgene wat ik hier van het begin af aan al beweer:

Ochtendvasten

High fat-medium protein-low carb

Zeer voedzaam, vloeibaar voedsel op basis van DIERLIJKE ingredienten

Mike

 
Dan,

Nee ik ken dat merk kefir niet. Het beste en goedkoopste is gewoon zelf maken. Of je moet het geluk hebben dat je enigszins in de buurt woont van een rauwe kefir producent zoals t'Ecoloar.

Volgens mij betaal je nu zo'n 2,5 voor een half litertje?

 
Quote:
In het geval van kanker (en anderssoortige weefselgroei, zoals poliepen, cystes e.d.) moet mTOR worden afgeremd. Volgens Mercola betekent dit dat je je eiwitinname binnen de perken houdt, terwijl je wel een vetrijk (ketogeen) voedingspatroon aanhoudt, gecombineerd met intermittent fasting (periodiek vasten)


Blijft vreemd, want dat IF schijnt juist te zorgen voor een mTOR boost! Waarom zou je dit dan aanraden bij kanker?

 
IF niet, maar die 'bulletproof coffee'. Vasten brengt je lichaam in een katabole staat, oftewel: afbraak, reiniging, zuivering. behalve dat de moderne mens verkeerd eet (suikers die kanker in de hand werken), graast-ie ook de hele dag door (logisch, als je sprokkelhout eet om het vuurtje brandend te houden). Hierdoor houd je je lichaam in een anabole staat, een staat van opbouw. Door periodiek niet te eten, doe je het tegenovergestelde.

Mike

 
Mike wrote:
Dat is vetarme, gepasteuriseerde kefir. Rommel dus, ook al is deze biologisch.



Doel je op de kefir van 't Ecoloar? Die is toch vol en rauw?

 
Ik doelde op deze reactie van Dan:

Quote:
Kefir heb ik, ik neem aan dat dit een goede is, ik heb het merk Andechser natur.


Mike

 
Als je de berichten zo achter elkaar leest lijkt het net of je de kefir van 't Ecoloar gepasteuriseerd en vetarm noemt. Maar goed, misverstand is al uit de wereld.

 
Heb je de nieuwe site ook gezien Gadsie?

http://rauwpower.nl/

Ik heb momenteel nog bijna 10 liter kefir van t'Ecoloar in de koelkast staan! :D

Is voor mij een voorraad van 10 dagen...

 
Hi allen,

Wie weet te zeggen of dit; l-Aspartaamzuur

het zelfde is als aspartaam, dus E951.

Als ik zelf google kom ik alleen zo ver dat ik zie dat de moleculaire benaming anders is

dan van aspartaam. Maar ik wil er zeker van zijn dat ik geen zooi gaat slikken.

Ik weet nl dat er genoeg middelen zijn die voor goed en gezond door moeten gaan, maar waar gewoon troep in zit.

De moleculaire naam is dan wel anders maar hoe weet je of het niet net zo schadelijk is?

Bij wikipedia vind ik wel een melding schadelijk.

Dit middel, l-Aspartaamzuur, zit in een bijnierextract die ik wilde bestellen.

 
Quote:
IF niet, maar die 'bulletproof coffee'. Vasten brengt je lichaam in een katabole staat, oftewel: afbraak, reiniging, zuivering


Hier staat toch duidelijk dat IF ook zorgt voor een mTOR boost:

Quote:
There are 3 known ways to raise mTOR. Intermittent fasting, exercise, and coffee (or more weakly, chocolate, green tea, turmeric, or resveratrol)


http://www.bulletproofexec.com/bulletproof-fasting/

 
hoi Janse, hou er rekening mee dat dit:
Quote:
There are 3 known ways to raise mTOR

moet zijn:
Quote:
There are 3 known ways to raise mTOR-inhibitors


 
Quote:
hoi Janse, hou er rekening mee dat dit:

There are 3 known ways to raise mTOR

moet zijn:

There are 3 known ways to raise mTOR-inhibitors


Dat dacht ik ook, want anders zou resveratrol en kurkuma nu ook juist de mTOR verergen.

 
Lievergezond,

Oké, ik begrijp er nog steeds niks van, maar die mTOR-inhibitors zijn dus wel goed?

Dus IF, koffie,exersise, thee, chocola etc zijn dus goed tegen kanker?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.003
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan