Bijnieruitputting etc, hoe begin ik nu nog?

Sorry als ik niet helemaal duidelijk was. Ik gaf Dan het advies om eerst zijn darm conditie te verbeteren voor dat hij de supplementen gaat gebruiken om van de bijnieruitputting af te komen. Deze staan zeer duidelijk beschreven n het boek.

Dit gaat simpel gezegt door een dieet met geen granen,aardappels,peulvruchten en suikers.

Omdat ik weet hoe lastig het is om opeens over te schakelen naar zo'n dieet raad ik het skd dieet aan voor recepten en informatie. Hoewel er veel mensen met darmontstekingen zijn die al jaren gelukkig zijn met dit dieet is dit niet nodig voor de klachten die Dan en ik hebben.

Het gaps dieet is voor psychologische klachten en daar heb ik Dan niet over gehoord. Toevallig wil ik me hier wel in verdiepen omdat mijn man autistisch is.

Ik had begrepen dat de candida de suikers eet en zuren en toxines afgeeft. Voorkomen is beter dan genezen,maar als de bufferzouten in het lichaam uitgeput zijn kunnen deze met supplementen tijdelijk aangevuld worden.

Bij elke referensie naar een candidadieet komt verminderen van suiker consumptie voor. Zowel de mono als di- en polysachariden. Eigenlijk is het skd dieet op sommige punten dus niet streng genoeg,maar het is een handsvat. Ik ben de eerste maand zo hard opgeknapt dat ik eindelijk de energie had om me er verder in te verdiepen.

 
Sorry,maar wat is koolhydraatrijke vulling (niet voeding). Ik ken allen koolhydraten als voeding.

Bedankt voor de moeite.

 
Quote:
Sorry,maar wat is koolhydraatrijke vulling (niet voeding). Ik ken allen koolhydraten als voeding.


Koolhydraten zijn wat mij betreft geen voeding, maar slechts vulling. Koolhydraten komen vrijwel uitsluitend voor in plantaardige voeding en deze topic laat zien dat dierlijke voeding plantaardige voeding met twee vingers in de neus verslaat als het gaat om voedingswaarde. je kunt je dus focusen op de een of andere nieuwe en hippe bes, liefst uit een exotisch land waardoor deze peperduur is. Of je kunt in je lokale omgeving bij boeren dierlijk voedsel halen van de allerbeste kwaliteit, de werkelijke supervoeding waar niemand zo'n ophef (hype) over maakt.

De basis van onze voeding is altijd al dierlijke vetten en eiwitten geweest en plantaardig voedsel vormt hier een aanvulling op. Vandaar dat we van oorsprong ook jager-verzamelaar zijn, met het woord 'jager' voorop. We zijn allereerst carnivoor voordat we herbivoor zijn. We hebben altijd handig gebruik gemaakt van het vermogen van herbivoren om plantenstoffen te concentreren en deze concentraties zijn de basis gaan vormen van ons voedsel. Het naoorlogse mantra dat we zoveel mogelijk koolhydraatrijke plantaardige voeding moeten eten en zo weinig mogelijk vet- en eiwitrijke dierlijke voeding heeft geen enkele basis in onze evolutie en devolutie is dan ook het lot dat we sindsdien over onszelf hebben afgeroepen.

Voor elke voedingsstof die je kan noemen die in planten zit kan ik je een dierlijke voedingsbron geven die dezelfde voedingsstof bevat in hoeveelheden die om het even welke plantaardige bron doen verbleken. Dit maakt koolhydraatrijke, plantaardige voeding tot niet meer dan vulling en dat is wat ik bedoel met deze term, in relatie tot koolhydraatrijk 'voedsel'.

Quote:
Bij elke referensie naar een candidadieet komt verminderen van suiker consumptie voor. Zowel de mono als di- en polysachariden. Eigenlijk is het skd dieet op sommige punten dus niet streng genoeg,maar het is een handsvat.


Gezien de regelrechte epidemie van bijnieruitputting die ons op koolhydraten gebaseerde 'voedsel' heeft veroorzaakt zijn we genoodzaakt een zekere mate van koolhydraten tot ons te blijven nemen, aangezien ons lichaam nu eenmaal gewend is geraakt aan glucose als brandstof. Een anti-candidieet dat je heel streng op suikerarme of zelfs suikerloze voeding zet is dan ook gedoemd om te mislukken en zal zelfs leiden tot een toename van 'slechte beestjes', is het niet candida, dan wel een andere soort. Dit komt omdat je het symptoom bestrijdt en niet de oorzaak (stress, te weinig maagzuur, beschadigde darmen door gluten en suiker).

Bovendien is het te simplistisch om te stellen dat candida zich voedt met suiker en dat je dus elke vorm van suiker moet vermijden. Ook in de alternatieve wereld bedient men zich van volkomen simplistische, onbewezen aannames, die vervolgens gebracht worden als keiharde feiten. Lange-keten suikers (polysacchariden) zijn bittere suikers, die in werkelijkheid helend zijn. SCD verbiedt de consumptie van bijv. aloe vera, medicinale paddestoelen en zeewier. Dit is regelrecht absurd!

De werkelijke functie van planten is niet voeding, maar heling. Kruiden bestaan al vele duizenden jaren in allerlei culturen over de hele wereld en menig helend kruid is zo geneeskrachtig vanwege die polysacchariden die volgens SCD verboden zijn. Belachelijk! Candida is een opruimer, een aaseter, en voedt zich met de rommel die jij in je systeem hebt gestopt. Het is waanzin om vanwege een onbewezen aanname jezelf geneeskrachtige suikers te onthouden, dan snap je dus niet hoe dit soort klachten daadwerkelijk kunnen ontstaan. En zonder kennis van de oorzaak zul je ook nooit tot een oplossing ervan komen.

Quote:
Ik ben de eerste maand zo hard opgeknapt dat ik eindelijk de energie had om me er verder in te verdiepen.


Mag ik hieruit concluderen dat je nog maar kort bezig bent met SCD? Deze aanvankelijke boost in energie heeft, zoals eerder gezegd, te maken met wat je niet eet, maar je bent tegelijkertijd je bijnieren verder aan het uitputten. Deze kunnen nu kennelijk nog via de lever glycogeen vrijmaken voor directe glucose (wat candida voedt). Deze glucosestoten ervaar jij als 'verhoogde energie', maar is in werkelijkheid dezelfde stimulatie die je jezelf eerder d.m.v. koolhydraten, zetmeel en suiker toebracht. Een verhoogde bloedsuikerspiegel is een verhoogde bloedsuikerspiegel, waar de glucose ook vandaan komt.

Ik voorspel dat je na verloop van tijd hopeloos gaat crashen op dit dieet, omdat je lever dan uitgeput is en geen glycogeenvoorraad meer heeft. Hetzelfde overkomt veel mensen op het GAPS-dieet: soms voelen ze zich zelfs een half jaar of langer fantastisch, maar meestal komt de man met de hamer nog voor het eerste jaar om is. GAPS heeft SCD als basis en gaat uit van dezelfde (onbewezen) principes. Er is in essentie dus niet zoveel verschil als jij denkt dat er is:

Quote:
Het gaps dieet is voor psychologische klachten en daar heb ik Dan niet over gehoord. Toevallig wil ik me hier wel in verdiepen omdat mijn man autistisch is.


SCD is specifiek voor darmheling en GAPS ook. Het enige verschil is dat Natasha Campbell-McBride terecht de link legt tussen darmklachten en psychische en neurologische klachten (dit is nl. wel aantoonbaar). NCM combineert SCD met WAPF en dat is zeker een stap in de goede richting, maar aan de basis van GAPS liggen nog steeds dezelfde onbewezen en kortzichtige ideeen over meervoudige suikers. Zowel SCD als GAPS maken de denkfout dat je je koolhydraten wel uit groenten en fruit kan halen, terwijl de praktijk maar al te vaak aantoont dat dit niet het geval is.

Thomas Cowan, arts verbonden aan de WAPF, is een groot voorstander van GAPS voor darmheling en alle daarmee te maken hebbende klachten. Toch schrijft ook hij:

Quote:
I had a patient who had many health problems and the GAPS diet helped her recover from them. But after recovery she continued on the GAPS diet and she started to go downhill—not with the old symptoms, but she just got more and more tired. I advised her to add more grains to her diet—soaked oatmeal and sourdough bread—and she immediately snapped out of it. So there is a time to go off grains and a time to reintroduce them!


Dit is een van de redenen waarom ik aanbeveel om in eerste instantie gluten te schrappen, maar deze in te ruilen voor glutenvrije granen, zogenaamd vol met ongezonde polysacchariden.

SCD en GAPS zijn zeer zeker een stap in de goede richting, maar het is en het blijft symptoombestrijding, omdat de focus ligt op 'slechte beestjes' i.p.v. verbetering van het inwendige milieu, waardoor de beestjes vanzelf weggaan. Belangrijk hierbij is dat we onszelf niet blindstaren op candida, noch op alle vormen van suiker, maar op volledige en volwaardige voeding, zonder complete voedselgroepen nagenoeg uit te sluiten, waardoor je op termijn geheid tekorten ontwikkelt. Waar je je aandacht op richt groeit immers...

Mike

 
Ter aanvulling:

Briefschrijvers hebben in Wise Traditions, het kwartaalblad van de WAPF, ervaringen beschreven op GAPS, waaruit een duidelijk patroon blijkt van aanvankelijke vooruitgang, maar onherroepelijk gevolgd door achteruitgang:

Quote:
I did the GAPS introduction diet for three weeks, lost ten pounds, began to look like a skeleton and felt awful. I assumed my symptoms were related to die-off and ignored everything, only to find myself in the hospital with dangerously low blood levels of potassium (an electrolyte), a nearly stopped heart, and what doctors called a heart attack.

With my symptoms and information I think that eating a no-carb diet, with diuretics (dandelion root, kombucha, etc.) and recommended frequent enemas can be really dangerous for some since all of these things can result in lowered potassium levels with symptoms that mimic what the book calls "die-off."


Quote:
I did the GAPS diet (very high fat, protein, lots of veggies and no rice, potatoes or grains of any kind) for six months last year and felt horrible for the first week. Then I had good energy and felt well for three or four months. But after that initial improvement, I started to get more tired, with lower energy and generally slid backwards.

I went off the diet and added back some healthy carbs like sprouted millet, quinoa, corn, brown rice, potatoes and yams. I notice that if my meal contains one of those along with my fat and protein, I don't crave anything sweet. But if I eat a meal that has none of those good carbohydrates, I will be starving soon after the meal and will be having cravings for sugar and other sweet stuff.


Quote:
I tried GAPS, felt great for six months and then experienced insomnia and a worsening of symptoms. I found with the GAPS diet, it was too low-carbohydrate for me and I needed to wise up to that fact and start adding back in the good carbohydrates, only to see many of my problems abate or disappear.


Dit zijn ook verhelderende citaten:

Quote:
Many of us are coming from families where we suffer from severe deficiencies, manifested in all kinds of ailments. Many of us have been born to vegetarian of vegan mothers eating a lot of soy, many of us have been born to mothers suffering from adrenal fatigue and whose mothers, in turn, had suffered from adrenal fatigue. Some of us have to go back more than three generations in order to see a generation that did not suffer from bad health, were vibrantly healthy, had wide shoulders and faces, a healthy disposition to life and died a natural death.


Quote:
I have talked with Dr. NCM over email and personal phone calls and she has clarified on a few occasions that GAPS is not for everyone and that some people need more carbohydrates for their metabolism (even potatoes, etc). I would never suggest anyone consider staying grain-free or doing SCD for the rest of their life (well, maybe a few people could, but not most people). To support metabolism a person should try to add potatoes, or gluten-free grains (or something) as soon as possible. The point here is that we are all so very, very diverse. I think there are many autistic kids who need their adrenals and thyroids (etc.) addressed; hopefully their parents do so.


Quote:
Even if GAPS is a solution, it’s a really hard one. Just because we invented a bike doesn’t mean we shouldn’t keep developing technologies for more efficient travel. There may be rocket ships out there.


Ik weet bijna 100% zeker dat er ook soortgelijke ervaringen zijn opgetekend over SCD. Verdiep je hier maar eens in!

Mike

 
Hoi Mike en anderen,

Het is al een tijd geleden dat ik hier op het forum mijn vraag stelde.

Door de redenen van het botsen vegetarisme en vlees gedeelte ben ik niet meer actief geweest op het forum. De rest is alleen niet beter geworden, zelfs slechter.

De financiele mogelijkheid is nog steeds gelijk (60 euro per week) maar de klachten zijn nu erger geworden.

In de tussentijd ben ik wel bezig geweest met mijn klachten maar dit heeft geen sterke verbetering gebracht.

Dit heeft verschillende oorzaken, een ervan is dat ik in een continue stroom van stress verkeer door meerdere factoren (externe) en samen met mijn aanwezige klachten voelt dat erg heftig aan. Daardoor heb ik erg weinig energie om dingen te verzetten.

De reden dat ik nu reageer is dat ik mij over mijn standpunt heen wil zetten en op de eerste plaats mijn gezondheid weer terug wil krijgen.

De problemen worden alleen zo erg nu, dat ik niet weet wat ik er mee aan moet.

Mijn kennis voor juist handelen is slecht, omdat ik geen regelmaat/structuur weet te houden in bijvoorbeeld nemen van voeding en supplementen.

Ik las nu jouw (Mike's) advies aan een forumlid om zelf via voeding je gezondheid terug te krijgen.

Ik ben er namelijk al die tijd (vanaf het moment dat ik het boek over BNU had) op gaan hopen dat ik bij dr. Musarella terecht zou kunnen.

Maar ik lees nu hier op het forum dus jouw advies dat het enorm veel geld kost.

Sowieso al duur dus, maar voor mij onbetaalbaar lijkt me, maar ik weet me nu geen raad meer omdat de klachten heftiger worden.

Daarnaast heb ik een erfelijke darmaandoening die erg zeldzaam is en wellicht speelt dit ook een grote rol.

Vanmorgen had ik bloed bij mijn ontlasting en dat is een van de symptomen die horen bij het Peutz-Jeghers syndroom. Daarnaast merkte ik gisteravond wat jeuk aan mijn penis, en vanmorgen zag ik dat ik op een aantal plekken iets heb wat lijkt op blaren. Een plek ervan kon ik zo wegwrijven. De huid liet gewoon los.

Ook voel ik me steeds meer misselijk, en heel zwak. Vaak is het al teveel om bv af te wassen.

Daarom wilde ik jou om raad vragen in zo een geval.Wat moet je doen als de klachten zo worden. Ik weet niet meer waar ik goed aan doet, ik heb ook de barnes test gedaan, deze gaf 3 x een uitslag van 35,9 graden.

Wanneer wordt het kritiek en waar ga je dan naar toe?

De westerse geneeskunde heb ik niet zo een vertrouwen meer in op het gebied van ziekten.

Ze behandelen slechts de symptomen en niet de oorzaak.

Huisartsen en ook mijn MDL arts (arts voor het Peutz_Jeghers syndroom) weet niets van bijvoorbeeld bijnieruitputting en de relatie met de hormonen, etc.

Daarnaast merk ik dat veel mensen, zeker mijn naasten, het niet zo zwaar opnemen.

Ze zien niet iemand die ziek is, ze zien lijkt wel, eerder iemand die zich aanstelt.

Uiterlijk is er niet veel verschil met andere tijden.

Dank je wel

Dan

 
Hallo Dan, misschien weet je het al: maar je kunt in jouw geval veel natuurlijke producten gebruiken die Mtor-inhibitors bevatten: klapper op die vuurpijl is dan: curcuma en alles wat resveratrol bevat (bijv. druiven http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23615403 Grape antioxidant dietary fiber inhibits intestinal polyposis in ApcMin/+ mice: relation to cell cycle and immune response - ik maak er tinctuur van- en quercetine). Hier wordt gepraat over Mtor-blokkering bij Peutz-Jegers: en hier over curcuma bij poliepvorming: http://www.life-enhancement.com/magazine/article/2234-life-extension-by-inhibiting-growth

Quote:
it suggests that it might be possible to suppress mTOR activation even under conditions of full feeding by using appropriate (safe and effective) doses of certain powerful reducing agents.


Veel vet in de voeding samen met resveratrol lijkt ook belangrijk tegen poliepen (evenals tegen bijnieruitputting overigens):
Quote:
the total amount of resveratrol, 14.8 mg/kg, ingested over 15 days (about 1 mg/kg body weight per day) by the high fat diet fed rats had protective effects.


Quote:
natural products, such as epigallocatechin gallate (EGCG), caffeine, curcumin and resveratrol, have been found to inhibit mTOR

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20812900

ECGC zit in groene thee volgens mij.

Andere Mtor-inhibitors:
Quote:
Apigenin: parsley, celery and chamomile tea are the most common sources in nature.

http://en.wikipedia.org/wiki/Apigenin

 
Dan,

Wap eten hoeft helemaal niet zo duur te zijn en met jouw budget van 8,5 euro per dag best te doen.

Even een voorbeeld wat je voor dat bedrag kan eten per dag;

1 liter zelfgemaakte rauwe kefir 1,25

4 biologische eieren 1,00

300 gram biologisch grasgevoerd 3,00

vlees

(koop per 10 kilo dan betaal je vaak 10 a 11 euro per kilo)

Zelfgemaakte bottenbouillon 0,20

40 gram runderlever 0,28

Totaal: 5,73

Heb je nog ruim 2,5 euro om al dan niet biologische groente te kopen.

 
Hoi Lievergezond, echt, dank je hartelijk voor de info die je me geeft.

De tranen lopen over mijn wangen omdat ik me geen raad meer weet wat ik moet doen.

Ik heb al zoveel paden bewandeld, en dat maakt dat ik de info die soms op me af komt verwarrend vind.

Door de klachten zit je al niet lekker in je vel en mijn concentratie is slecht, en het uithoudingsvermogen ook. Maar als ik dan zoiets krijg zoals jij me stuurt, dan vind ik dat echt super.

En waarom is omdat het aansluit bij waar ik me eerder al mee bezig hield.(ayurveda)

Ik heb namelijk mij verdiept in veel verschillende dingen maar door de paniek die soms bij me ontstaat duik ik in vanalles tegelijk en maak zelden eerst iets af.

Ik heb mij in de ayurveda verdiept, waar ze dus curcuma gebruiken. Maar ik heb mij ook met allerlei andere dingen bezig gehouden, en hierbij viond je soms tegenstrijdige info.

Bijvoorbeeld, op dit forum staan berichten waarin aanbevolen wordt om rauwe melk te gebruiken. Op een ander forum vind ik weer info waar gezegd wordt om geen producten van A1 koeien te gebruiken. Alleen maar geiten- of schapen melk.

Begrijp je, hoe de ellende onstaat in het niet weten wat je moet doen?

En, ik merk dat ik lang niet alles meer kan proberen. ik heb ook een periode gehad dat ik geen zuivel kon verdragen. Ik werd er meteen ziek van. Waarschijnlijk door leaky gut.

Maar, ik ben je dankbaar voor je info, want ik zal je zeggen, 3 weken terug was ik bij een landelijke bijeenkomst voor PJS patienten het eerst en daar werd verteld dat ze er pas achter zijn gekomen dat PJS patienten een sterk verhoogd risico hebben op alvleesklierkanker.

Dank je nogmaals

 
Zou iemand kunnen zeggen of het eten van producten van het merk soto slecht is?

(transvetten?)

De moeilijkheid voor mij met eten is omdat ik regelmatig een onweerstaanbare trek krijg in iets dat misschien helemaal niet goed is voor je. (zoals die afbak producten van soto is vegetarisch.) maar ook boterkoek zonder suiker (transvetten??)Wat kan je dan eten als je trek krijgt?

 
Hallo Dan: nog even een toevoeging aan het lijstje van Pike: 2 kippesoeppoten in de biowinkel: 2 euro 50ct.

Quote:
Begrijp je, hoe de ellende onstaat in het niet weten wat je moet doen?



Ja die ellende ken ik ook uit eigen ervaring.

Neem de tijd zou ik zeggen.

Bottenbouillons zijn goedkoop en een zalfje voor je darmen.

Mijd granen als je durft/kan of probeer ernaar toe te werken.

Het heeft mij toch wel een jaar of anderhalf gekost voor ik daar was aangekomen.

Ik weet niets van soto, maar ik zou als ik jou was ook alles met soja uit de weg gaan omdat je waarschijnlijk ook problemen hebt met je schildklier.

Hoe stop je je drang naar eten: ik doe het met grasboter en kokosolie in mijn yoghurt/koffie.

In grasboter en kokosolie zitten geen koolhydraten ook nog eens niet: hetgeen gunstig is in het geweer tegen insulineresistentie.

Kaas, zeker best rauwe kaas: ook heel gezond: hou ouder hoe beter want hoe meer vitamine k2 erin.

Ik heb veel problemen met vertering, maar vet legt er nog het minste druk op.

Daarvoor heb ik wel een weg moeten afleggen: eerst kon ik niet zo goed tegen vet of het had niet zo'n hongerstillend effect op me nog aanvankelijk.

Begin de dag met yoghurtsmoothies met kruiden/ingredienten (bijv. die Mike voorstelt http://www.voedingisgezondheid.nl/Yoghurtsmoothie.html ): onder het mom van: een goed begin is het halve werk.

Oja, vergeet de waterstofperoxide niet: ook niet echt heel duur: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20142804
Quote:
Hydrogen peroxide inhibits mTOR signaling by activation of AMPKalpha leading to apoptosis of neuronal cells


Hier nog meer info over darmpoliepen en hoe je ertegen te verweren: http://www.greenmedinfo.com/search/gmi/intestinal polyps

 
Nog een voorbeeld.

Ik heb nu 4 kilo bio grasgevoerde runderbotten opstaan. Dit koste mij 5 euro.

Hiervan maak ik zo'n 10 liter bouillon en er kwam ook nog bijna 800 gram vlees af!

Deze doe ik in een stoofpot samen met 400 gram runderhart (kosten 1,6 euro) en wat groenten.

Hier eet ik dan 3 a 4 dagen van.

Plus dat ik nog een heleboel bouillon over heb.

 
Ik heb even gezocht op DJS en vond dit

http://www.mlds.nl/ziekten/154/peutz-jeghers-syndroom-van/

Dan, ben jij ooit getest op je hormoonhuishouding? Volgens mij ben je oestrogeendominant! Poliepvorming en een verhoogd risico op kanker geeft aan dat je in een te anabole staat verkeert. Of wellicht beb je juist testosterondominant, wat ook dat is een anabool hormoon. Het is ook raadzaam om je insulinegehalte te laten testen, want ook insuline is een bouwhormoon.

Door verzwakte bijnieren mis je het Katabole cortisol. Wellicht een idee om jezelf d.m.v. intermittent fasting in een kaabole staat te brengen voor het merendeel van de dag?

Mike

 
Hoi Mike,

In januari van 2012 ben ik getest door een EIS scan te laten doen en daar kwam uit dat er best wel wat mis was.

Het precieze weet ik niet meer maar ik heb wel in het behandelplan van toen het een en ander staan.

Hier is wat ik nog heb.

Constatering orthomoleculair arts;

3. Bodyscan (Electro Interstitial Scan / E.I.S.) resultaten:

- fors verstoord zuur base evenwicht (metabole acidose / verzuring), pH = 7,19

- sterk verhoogde oxidatieve stress (op celniveau)

- fors verhoogd vochtpercentage intracelulair & verlaagd vochtpercentage extracellulair

- mineralen balans verstoord, o.a. verhoogd calcium

- hormonen balans verstoord: o.a. verlaagd cortisol

- stresssymptomen: verlaagde neurotransmitters (w.o. serotonine), verhoogde parasympaticus,

verminderde frontaalkwab werking (cognitieve functies), verhoogde amandelkern werking (emotioneel /

limbisch systeem)

- verstoord immuunsysteem: aanwijzingen voor voedsel allergieën / voedsel intoleranties

- spijsvertering verstoord: verschijnselen wijzend op darm dysbiose / malabsorptie

- nek & rugsymptomen

4. Diagnose:

- chronische vermoeidheidsklachten

- candida syndroom

- darm malabsorptie

- verstoord zuur base evenwicht

- verhoogde oxidatieve stress

Orthomoleculaire supplementen (www.heelhoeve.nl):

- Nutrimonium Natuur (Metagenics) 1 dd 2 maatschepjes gedurende 3 maanden

- Candi Clear (Now Foods) 2 dd 1 caps, gedurende 2 maanden

- Zuur Base Balans (Biodream) 2 dd 2 tabletten gedurende 3 maanden

- Geronorm (AOV N133) 1 dd 1 caps gedurende 3 maanden

of als alternatief voor Nutrimonium Natuur; L-Glutamine van Now Foods 2 dd 1 caps, plus 4x6 Acidophilus van Now, 1 dd 1 caps.

De rest werd getoond op het scherm van zijn apparaat en het werd uitgelegd, maar dat heb ik nooit kunnen onthouden al die info.

Ik ben nu best bang wat ik nu nog kan ondernemen.

Ik wil morgen eigelijk meteen een afspraak maken bij het Erasmus in Rotterdam om alles te checken; darmen maag lever en alvleesklier.

Ik zag in youtube dat ik symptomen vertoon die alvleesklier kankerpatiernten ook tonen.

 
Beste Dan,
Quote:
Daarnaast merk ik dat veel mensen, zeker mijn naasten, het niet zo zwaar opnemen.

Ze zien niet iemand die ziek is, ze zien lijkt wel, eerder iemand die zich aanstelt.



Dat heb ik zelf ook ondervonden en neem van mij aan, dat gaat niet veranderen hoe goed je ook je best doet om het uit te leggen.

En als je zoals ik dan uiteindelijk wel gezond bent dan is dat voor je medemens een teken dat ze het uiteindelijk altijd al bij het juiste eind hadden en dat jij nu eindelijk eens "normaal doet" en "je niet meer zo aanstelt" :(

Dus mijn advies is laat het los en laat ze allemaal maar een eind weg lullen....

Maar je vegetarische instelling belemmert je genezing.

Als je op zijn minst, zoals je hier al meerdere keren is aangeraden, zou beginnen met bottenbouillons en kefir en het weglaten van granen dan ben je al een heel stuk op de goede weg.

En voor het geld hoef je het niet te laten zoals ik al in mijn vorige, door jou genegeerde post, aangaf.

 
Hoi Dan, over oestrogeendominantie: overgewicht/insulineresistentie/prediabetes zorgt ook voor oestrogeendominantie.

Het zou wel ook goed zijn als je je geslachtshormonen zou laten onderzoeken, waar Mike volgens mij ook op doelt.

 
Hoi Pike

Kefir heb ik, ik neem aan dat dit een goede is, ik heb het merk Andechser natur.

En ik weet dat je het ook zelf kan maken. Maar daar focus ik me wat later op.

Morgen wil ik eerst meteen een afspraak regelen bij de specialist.

 
Hoi Dan, er staat dat waterstofperoxide (h202) ook een mtor-blokkeerder is.

Over waterstofperoxidegebruik staat op deze site veel geschreven.

Ik ging zoeken op poliepen en mtor als hits bij pubmed en toen vond ik ook dit document.

Waterstofperoxide in het lichaam heeft door tussenkomst van het enzym catalase in het lichaam een werking van zuurstoftoevoer in een lichaam dat juist vaak te weinig zuurstof tot zijn beschikking heeft.

Ik ben geen PJS patient, maar ik had al wel gelezen over Mtor-blokkeerders bij kanker.

En toen kwam ik het nut van die stoffen ook tegen bij darmpoliepen die jij dacht ik hebt.

 
Hè?? Dus nu is die mTOR ineens weer niet goed? Ik begrijp er niks meer van. In het topic over intermittent fasting wordt juist gezegd dat het vasten o.a. Zo gezond is omdat het voor meer mTOR zorgt.???

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.853
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan