Bijnieruitputting en schildklierproblemen: Wat moet ik doen??

Ga eerst maar verder in je voorsteltopic. Want behalve de link met bijnieuruitputting en schildklierproblemen heb je je nog niet verdiept volgens mij in waar wij op dit forum voor staan, wat de achtergrond is. En zonder die achtergrond wordt het lastig tips geven, aangezien alles met elkaar samenhangt.

 
@ Elkje

Jouw verhaal lezend loop je momenteel aan tegen de gevolgen van een te trage schildklierwerking om enkele voorbeelden te noemen : spastische darm, lage bloeddruk, duizeligheid, luchtweginfecties, het gevoel van koude en de cystes.

In België zoeken de klassieke dokters de verklaring niet in deze richting vandaar dat je het gevoel hebt dat je niet begrepen en niet geholpen wordt. Alleen is er bij dr. Hertoghe een vrij lange wachttijd, misschien dat de grens oversteken ook nog een optie voor je is.

In jouw geval is het goed dat je verder kijkt en het forum hier bezoekt. Zelf ben ik ervan overtuigd dat je de goede weg bewandelt. Hier kan ik erover meepraten en ben ik door aanpassingen in mijn voeding weer een fit en gezond persoon geworden.

Wat doen ?

1. concentreren op een goed functionerende darmwerking d.m.v. ontgiftingskuur. Hier goede

ervaringen met inname chlorella en groene thee.

2. veel kans dat je allergisch bent voor alle producten op basis van moderne tarwe en dat

die je schildklierwerking ontregelen. Hierdoor kan je je ook leeg en moedeloos

voelen.In mijn familie lopen er hier ook meerdere gevallen van rond. Zelf denk ik dat

je mogelijk helemaal niet overgevoelig bent voor fruit met een laag gehalte aan

suikers - is dit al uitgezocht ?

3. nagaan of je naast goede dierlijke vetten van grasgevoerde dieren en kokosolie of jij

niet een tekort hebt aan inname van essentiële suikers - hierover schreven we vorige

week al meer onder het onderwerp van glycobiologie

4. inname van jodiumrijke voeding zoals eieren van grasgevoerde kippen en jodiumrijke vis

dat je b.v. 2 maal in de week eet zoals hollandse nieuwe, kabeljauw, wildwaterzalm,

mosselen en oesters

Een goed en herkenbaar boek voor je is het boek van Broda Barnes met de titel Trage Schildklierwerking, meer hierover zie http://www.succesboeken.be/?isbn=9789079872619

O ja, Er is ook nog een topic " Trage schildklier, hoe te handelen ? ".

 
Nog een extra tip naast de andere goede tips m.b.t. voeding: Heb je kwikvullingen, of had je moeder tijdens de bevalling veel kwikvullingen?

Kwik bindt aan de jodiumreceptoren in de schildklier, met als gevolg dat er dus geen jodium meer kan binden. Dat onregelt de schildklier gigantisch. Ik had vroeger veel schildklier-symptomen en die zijn na de kwikontgifting allemaal als sneeuw voor de zon verdwenen. N.B. Dat was wel na een zeer intense en pittige kuur van maanden. Zie http://www.newtreatments.org/dutchindex voor de Handleiding kwikontgifting.

Kwik bindt ook aan jodiumreceptoren in de dunne darm en verstoort daar de vertering van complexe koolhydraten (suiker, lactose, maltose/zetmeel) wat flinke darmproblemen kan veroorzaken.

Daarnaast kan, zoals al vermeld, een laagkoolhydraten dieet heel veel helpen bij schildklierproblemen.

Succes!

 
Ik ben nieuw op dit forum en lees steeds iets over een nieuwe topic openen en een voorsteltopic maken. Wat is dat voor iets, waarom is dat beter en hoe doe je dat dan?

Alvast bedankt.

 
hydrocortison

hallo vanille,

je schreef dat je al 4 jaar hydrocortison geslikt hebt, hoe gaat het nu met de bijnieren?

en wat voor dosis slikte je?

ik moet het ook slikken vandaar dat ik het vraag.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.808
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan