Mike
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Recent (afgelopen zomer) heb ik in een podcast gedeeld dat er een kamerlid was die Jezus bespotte (“hij brand in de hel”, “hij is een tovenaar”, etc). Link:
Nu ik deze bizarre draai van de PVV op dit belangrijke en risicovolle dossier zie, voel ik dankzij Gideon óók de moed om man en paard te noemen. Het kamerlid die Jezus bespotte was Gidi Markussower die 3 juli in Nieuwspoort deze uitspraken deed en ik was daar zo van geschrokken dat ik het niet met toenaam durfde te delen. Mede vanwege de risico’s die ik misschien kon lopen en nu ga lopen. En oprecht, ik ben gelovig en geloof in Jezus. Maar dat is niet de reden dat het mij zo erg aangreep. Wat mij aangreep was het feit dat dit gezegd werd door een man die stemmen vergaard van heel veel goedbedoelende Christenen, terwijl hij hun Messias zo ernstig bespotte. En geloof me, ik kan een grappen over Jezus waarderen. Maar het voelt nogmaals wrang van een kamerlid die leunt op Christelijke stemmers.Gideon brengt hier een brute vraag op, en dat vergt zoveel moed, dat ik daardoor nu ook de behoefte voel deze stap naar voren te zetten. De PVV is niet wat het lijkt. Zo dat is eruit.
Recent (afgelopen zomer) heb ik in een podcast gedeeld dat er een kamerlid was die Jezus bespotte (“hij brand in de hel”, “hij is een tovenaar”, etc). Link:
Nu ik deze bizarre draai van de PVV op dit belangrijke en risicovolle dossier zie, voel ik dankzij Gideon óók de moed om man en paard te noemen. Het kamerlid die Jezus bespotte was Gidi Markussower die 3 juli in Nieuwspoort deze uitspraken deed en ik was daar zo van geschrokken dat ik het niet met toenaam durfde te delen. Mede vanwege de risico’s die ik misschien kon lopen en nu ga lopen. En oprecht, ik ben gelovig en geloof in Jezus. Maar dat is niet de reden dat het mij zo erg aangreep. Wat mij aangreep was het feit dat dit gezegd werd door een man die stemmen vergaard van heel veel goedbedoelende Christenen, terwijl hij hun Messias zo ernstig bespotte. En geloof me, ik kan een grappen over Jezus waarderen. Maar het voelt nogmaals wrang van een kamerlid die leunt op Christelijke stemmers.Gideon brengt hier een brute vraag op, en dat vergt zoveel moed, dat ik daardoor nu ook de behoefte voel deze stap naar voren te zetten. De PVV is niet wat het lijkt. Zo dat is eruit.
Krispijn is en blijft een jood. Hij kan grappen over Jezus "waarderen". Vindt hij datzelfde ook over Mohammed? Nee, want moslims maken geen grapoen en tolereren dat ook niet. Alleen christenen zijn laf en passief genoeg om zich dit aan te laten leunen.
Mike
Jonathan is katholiek, en heeft 'genetisch' gezien een Joodse vader, de broer van Mordechai dus. Ze zijn niet religieus Joods, maar hebben een Joodse achtergrond.Wist niet dat Krispijn eveneens ‘Joods’ is.
‘Religieus joods’?
Hij schrijft dat hij gelovig is en in Jezus gelooft.
Zou hij ook joods religieus zijn dan vind ik die uitspraak van ‘dat hij ook in Jezus gelooft’ kwestieus: het is 1 van tweeen.
Ik heb het vaker joden zien doen die twee geloven combineren en gaan ze ook nog heel bijbelvast lopen doen, maar ondertussen natuurlijk.
Wat een wereld!
Heeft zeker weer met de verkiezingen te maken deze move van Krispijn.
Het punt was dat hij het juist NIET waardeert dat Gidi van de PVV jezus belachelijk maakte:Mordechai is joods. Een jood die in Jezus gelooft is gewoon een christen, dus dat is een beetje een raar verhaal. Het jodendom ziet Christus als een valse messias. Daarnaast blijft het vreemd dat als je zegt in Jezus te geloven dat je wel kan lachen als hij in de maling wordt genomen.
Mike
De twee geloven sluiten elkaar wederzijds uit. Christenen en moslims accepteren Christus, joden niet. Wie is hier dus de Antichrist?@fatsnotbad i.v.m. twee geloven in 1 mens combineren, in dit geval ook nog jodendom en christendom:
Passage uit het boek 'The Final Apostasy' (p. 23/24) naar het Nederlands vertaald (door grok):
''Mijn vrouw en ik hebben een vriendin wier vriendschap meer dan dertig jaar teruggaat.
Ze is geboren en opgegroeid in een Joods gezin.
Later in haar leven werd ze christen en sindsdien zegt ze dat ze geen Jood meer is, maar christen.
Ze heeft gelijk in haar beoordeling.
Pas in recente tijden zijn Joden in staat of bereid geweest om zowel een Joodse als een christelijke identiteit te claimen.
Het vermengen van deze termen is op het eerste gezicht bewijs van een belangenconflict.''
'' [...] wanneer Joden zich bekeren tot het christendom, moeten we zorgvuldig luisteren naar wat ze zeggen en kijken naar wat ze doen.''