Bijbel en intuïtie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Klein Aagje
  • Startdatum Startdatum
Het punt was dat hij het juist NIET waardeert dat Gidi van de PVV jezus belachelijk maakte:

@KefirKev

Ik wil toch nog even dit zeggen hierover: woorden doen er altijd toe.
Als je dit zegt:

''En oprecht, ik ben gelovig en geloof in Jezus. Maar dat is niet de reden dat het mij zo erg aangreep. Wat mij aangreep was het feit dat dit gezegd werd door een man die stemmen vergaard van heel veel goedbedoelende Christenen, terwijl hij hun Messias zo ernstig bespotte. En geloof me, ik kan grappen over Jezus waarderen.''

Dan zeg je volgens mij nog niet dat je zelf een christen bent en dan zeg je inderdaad toch gewoon echt dat je grappen over Jezus kan waarderen.

Genoemde double dutch kan verder alles betekenen wat mij betreft en de toekomst kan verder uitwijzen waar Krispijn echt staat.
Misschien zie ik spoken, maar ik heb al genoeg rare dingen gezien op dit vlak.

Ik neem de volgende eerder aangehaalde passage uit het boek ''the final apostasy'' dan ook serieus https://www.fatsforum.nl/threads/bijbel-en-intuitie.4464/page-92#post-602627:

'' [...] wanneer Joden zich bekeren tot het christendom, moeten we zorgvuldig luisteren naar wat ze zeggen en kijken naar wat ze doen.''

Ja nou ik weet het gewoon niet maar ik hou graag oog voor de dubbelzinnigheid van de dingen, net als jij denk ik Mike.
Dat interview met Krispijn ook : bij 15 en 44 seconden zit hij letterlijk te lachen: hoe grappig is het allemaal dan die hele kwestie of grappen over het christelijke geloof?
Je zou zo'n mimiekdeskundige erbij kunnen halen.
En die muziek op de achtergrond van die video?! https://www.fatsforum.nl/threads/bijbel-en-intuitie.4464/page-92#post-602628
Wie heeft die er dan zo ingemixt.
Niet dat Krispijn daar verantwoordelijk voor is, maar het is toch raar: het komt een beetje gepolijst over allemaal: beetje ingestudeerd om een bepaalde indruk te wekken ook subliminaal.

Laatst bewerkt:
Volgens mij gaat het nu sec over Jonathan.
Dit is hier op het forum de originele posting van KefirKev met de teksten van de postings op X van Jonathan Krispijn: https://www.fatsforum.nl/threads/bijbel-en-intuitie.4464/page-92#post-601728

Hier zegt Jonathan trouwens dat hij sinds nog niet zo lang zichzelf heeft bekeerd tot het christendom kennelijk https://deanderekrant.nl/interview-verslaggever-en-cabaretier-jonathan-krispijn-2024-12-11/ en weer die opmerkingen over dat we over jezus moeten kunnen lachen.

Laatst bewerkt:
Jullie dwalen af naar een detail uit een zinnetje terwijl het hoofdonderwerp waar het mij omging is dat er een Israëlische man in het Nederlandse parlement van de PVV die de boel aan het belazeren is. Lijkt mij toch opmerkelijker dan discussie te voeren of de boodschapper van dit nieuws zich tegelijkertijd excuseerd dat hij normale grapjes over Jezus wel waardeerd ten opzichte van echte beledigingen.

Ik snap jullie allebei. Ik zat met Mordechai in mijn hoofd, terwijl het ging om Jonathan. Goed dat hij zich heeft bekeerd tot het christendom, maar niet goed dat volgens hem Jezus bespot zou moeten kunnen worden. Maar Kevin heeft gelijk als hij benadrukt dat die Marcuszower verder gaat dan bespotting en regelrechte beledigingen uit. En dan te bedenken dat ik nog niet zo heel lang geleden deze politicus nog kon waarderen.

Mike

Fair enough inderdaad KefirKev wat je zegt.
Ik hou er alleen rekening mee dat de Nederlander genoeg krijgt van de PVV en de Israelgezindheid van sleutelfiguren in die partij (tot en met dat Wilders en Markuszower de Israelische nationaliteit ook hebben: terwijl men in die partij ook vaak de dubbele nationaliteit van Marokkanen zei te hekelen bijv. dacht ik) en dat dat de reden is dat ze nu zelf via een voorzet van Krispijn (ik noem hem voor de vorm maar even een slapende cel voor Israel) om wat voor reden dan ook die PVV versneld laten doodbloeden vlak voor de verkiezingen als soort van strategische zet: wie weet om JA21 op tijd voor de verkiezingen kracht bij te zetten o.i.d. ik zeg maar wat om de Israelische zaak alsnog weer te dienen natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Bespotten en grapjes maken zijn niet hetzelfde: maar in de praktijk is er een dunne scheidslijn.
Ik snap zelf niet zo goed waarom iemand die zich zegt bekeerd te hebben tot het christendom zich kennelijk herhaaldelijk zo druk maakt over humor versus spotten over jezus of het christendom.
Maar ik wil toch niet nu al helemaal impliceren dat Jonathan Krispijn een engnek is: alleen ik ben alert op zijn verdere eventuele moves in the spotlights.

Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.619
Leden
8.691
Nieuwste lid
steltenpool
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan