Bijbel en intuïtie

K

Klein Aagje

Guest
'God spreekt niet alleen in bijbelteksten'

ik blijf maar rustig aan de zijlijn als het gaat om onderlinge krachtmetingen,
maar wat mij boeit is de zin hier tussen komma's en ik ben benieuwd naar intuitie en bijbelteksten en een lijntje hebben met God, ( of is hier al een topic over, )
ik heb vandaag ook gelezen wat CP erover schreef, en wanneer heb je de bijbel als kompas en wanneer je intuitie, en je kunt toch ook een fout maken intuitief, en wat als de bijbel A zegt, en je intuitie B, zomaar wat gedachten, groetjes Aagje

Bij deze dit bericht nogmaals, maar nu in een apart topic.
 
reactie van Mike (onder midterms) was

28 maart 22
Snappen jullie wat Archive Anon hier schrijft? God is een generaal die Sun Tzu-tactieken hanteert. De voorspelling dat de duivel eerst nog over de aarde zou heersen is een VALKUIL die door God is opgezet om de duivelse machten en krachten zoveel hoogmoed te geven dat ze hun agenda prijsgeven, waardoor mensen zich dusdanig aangetast voelen in hun menselijkheid dat ze in verzet komen en de duivelse agenda gedoemd is voorgoed te falen. Christenen die deze bijbelvoorspellingen letterlijk volgen in passieve volgzaamheid, wachtend op Gods verlossing, snappen er helemaal.niets van..Dit is wederom een voorbeeld van iets wat ik INTUITIEF heb aangevoeld, war nu onderbouwd en bevestigd wordt.
Mike

hier kan ik nog niet verder mee, moet eerst ff nadenken 🤔
 
Intuïtie is waar je van gebruik kunt maken als je stil bent en het geluid van de wereld om je heen uit kunt zetten. In stilte durven zijn durven niet veel mensen, bezig met afleiding en op zoek naar prikkels zijn velen van ons. Intuïtie is een persoonlijk gevoel, dicht bij jezelf als je er naar luistert. Als je bidt dan praat je met God, als je in stilte mediteert dan luister je naar God. Of naar je innerlijke stem zoals je het zelf wilt noemen. Met bidden weet ik nooit goed wat ik moet zeggen. Boeken van Neal Donald Walsh heb ik ooit genoemd hier maar daar werd niet heel positief op gereageerd, geeft niet ieder z’n ding. Intuïtie is iets waar je naar kunt luisteren als je een omslag moet maken in je leven of keuzes moet maken die belangrijk zijn. Doordat velen in hun hoofd zitten ipv in hun hart is het voor hen lastig om echt te voelen en te luisteren naar dat waar het leven voor is bedoeld en wat je hier te doen hebt.
 
mensen kunnen steeds minder tegen stilte, heb ik ook gemerkt; altijd de tv of radio aan.

maar waar het mij om gaat is
-hoe je dan met je intuïtie omgaat, -en het verschil tussen vrouwelijke en mannelijke intuïtie als dat er is;
-en hoe staat het in verhouding met de bijbel waar heel veel in staat over nu en toekomst.

Het voorbeeld van Mike is zijn sterke intuïtie, waardoor complete bijbelgegevens anders uitgelegt worden,

-en wat als iemand anders zijn intuïtie het een andere kant opstuurt, en de bijbelse gegevens weer anders uitlegt?
En ga je de bijbel leggen naast de intuïtieve waarheid, of andersom?
 
In je hoofd is alles waar. Waar ik op vaar is mijn onderbuikgevoel (gut feeling). Intuitie zit nooit in je hoofd. Hoe meer je je met God verbindt, hoe sterker en zuiverder je intuitie wordt..De erfzonde is dat we vroegtijdig ons hebben laten weglokken uit het Paradijs met de valse belofte van kennis over goed en kwaad. Het gevolg is een zeer gering onderscheidingsvermogen tussen goed en kwaad en dus extreme vatbaarheid voot misleiding. Mensen zeggen vaak tegen mij: je weet niet meer wie of wat je moet geloven. Ook wappies! Atheisme is het probleem, niet de oplossing. De oplossing is een terugkeer naar Eden. Ga eerst maar in God geloven, de rest volgt logischerwijze vanzelf hieruit.

Mike
 
Mike ben jij opgevoed in je jeugd met God? gingen jullie naar de kerk? Op shool? Mijn moeder was apostolisch (duits) en vader katholiek. Mijn man was katholiek.
Mijn moeder vertelde dat de pastoor al snel aan huis kwam om te informeren hoe het zat met snel komende (of niet) kinderen. Anti conseptie was er niet en moeder was vruchtbaar. Dus vele miskramen (misschien expres? weet ik niet_ en uiteindelijk 7 kinderen gekregen.
Het gaat mij om mijn kleinkind. (21) Ze is zeker niet opgevoed met God en de bijbel en weet niets van Satan. Ik zelf dus ook amper maar heb nu tijd om me meer te verdiepen. Ik heb zelfs een bijbel. hoewel ik ooit een boek had waarbij alle uitspraken werden "geduid" en dat vond ik veel interessanter.
Weet niet welk boek dat was.
Hoe vertel ik haar in weinig woorden over Satan en dat we meer in God moeten geloven.
Misschien moeten ze gewoon hun eigen weg bewandelen?
 
Mijn moeder is streng katholiek.opgevoed en heeft door haar jeugd een haat-liefde verhouding opgebouwd met het geloof. Mijn vader is tot op de dag van vandaag een atheist. Mijn jeugd is grotendeels atheistisch geweest, maar ook toch wel een beetje van beide. Ik weet nog dat ik een kinderbijbel had, ik ben gedoopt en heb de Communie gedaan en op kerstavond gingen we naar de mis. Onder invloed van mijn vader heeft mijn moeder na verloop van tijd alle pogingen opgegeven om ons religie bij te brengen. Toen ergens in de jaren '80 de paus zich uitsprak tegen het gebruik van voorbehoedsmiddelen in Afrika was voor mijn moeder de maat vol, omdat er zoveel hongersnood was en er al.onvoldoende monden waren om te voeden. Kort daarna hebben zij en ik ons uitgeschreven uit de kerk en de toevoeging RK achter onze naam laten schrappen.

Je kunt dus niet zeggen dat ik de bijbel met de paplepel hebt ingegoten gekregen. Toch heb ik mijn hele leven al het gevoel dat ik van Hogerhand word aangestuurd. Ook heb ik reeds van jong af aan interesse gehad in filosofie, metafysica en spiritualiteit. Tegelijkertijd heb ik een grotendeels seculier leven geleid met sloten bier. Let wel, ik was een probleemdrinker die zich bij tijd en wijle onvoldoende in de hand had, geen alcoholist die drinkend het bed in valt en drinkend wakker wordt met sterke drank. Omdat ik goed functioneerde met bier heb ik heel lang niet erkend dat ik een probleem had. Dit forum bestaat ruim 11 jaar en vanaf het begin heb ik mezelf hier uitgelaten over mijn spirituele ideeen. Je ziet de dubbelheid van mijn jeugd terug: de religieuze invloed van mijn moeder naast het atheisme van mijn vader.

Pas toen ik eind juli 2020 eindelijk inzag dat ik een drankprobleem had en AA-meetings ging bijwonen en de 12 stappen heb doorlopen viel alles op zijn plek: ik moest mij overgeven aan mijn Hogere Macht zoals ik deze begrijp. Nu ervaar ik de vervulling die diepreligieuze mensen kennen en is de nuchterheid oneindig beter dan de verdoving van alcohol. Hiermee is meteen ook je vraag beantwoord: ieder van ons moet zijn/haar pad bewandelen, maar dat hoeft niemand alleen te doen, wij kunnen hier en daar mensen op weg helpen op basis van het bewustzijn waar ze zich bevinden zonder inbreuk te willen maken op hun door God gegeven vrije wil. Neutrale acceptatie, overgave en vergeving dienen hierbij altijd leidend te zijn.

Mike
 
Veel dank Mike.
Het verhaaal van de drank en de AA heb ik destijds meegekregen.
Die vervulling die je ervaart lijkt me mooi.
Er zijn (of waren) ook wel intervieuws op TV met mensen die ook plotseling "het licht" hebben gezien door een ervaring in hun leven.
Ik droom zelden of nooit maar heb wel degelijk een paar dromen gehad die zo bijzonder waren dat ik wel weet dat er een God bestaat.
Misschien krijg ik wat betreft mijn gezondheid ook nog eens een hint. Wie zal het zeggen.
Nogmaals dank.
Annelize.
 
'Hogere Macht zoals jij hem begrijpt'

Dan denk ik: mensen van allerlei religie zien hun Hogere Macht, zoals zij die begrijpen. Ook moslims. Joden. Hindoes.

en allemaal vechten ze tegen elkaar, waarheid lijkt me hierdoor zo subjectief .
Er is maar 1 Schepper.
 
Deze omschrijving is afkomstig van AA. De gedachte hierachter is juist om niet 1 eenduidig godsbeeld opgedrongen te krijgen, maar uit te gaan van het besef dat God in ieder van ons leeft en wij daarom onze eigen perceptie mogen hebben van het universele principe dat wij God noemen. Als mensen elkaar de kop willen inslaan omdat ze de enige juiste God aanhangen zitten ze in hun ego en hebben ze er niets van begrepen, in feite is dat juist goddeloos.

Mike
 
Werkelijk.alles kan misbruikt worden voor egoistische doeleinden, ook het Woord van God. Ja, er is maar 1 God en 1 Waarheid maar nee, het is aan geen enkel mens om de definitieve arbiter hiervan te zijn. En nee, een geloof zoals Bahai, waarin iedereen welkom lijkt te zijn, is ook.niet het antwoord want dat is eveneens een misleidende creatie van Het Kwaad. Het antwoord zit in ons persoonlijke lijntje met God, tussenpersoon niet vereist.

Mike
 
Laatst bewerkt:
hier een artikel wat hierop aansluit
Uit het artikel:
New Age praktijken, zoals yoga, meditatie, mindfulness, magie, waarzeggerij, kristallen, reiki, tarotkaarten, geloof in spirituele gidsen, zen, metafysica, astrologie, aura's, zelfhypnose, wierook, slingers, telekinese, hersengolven, helderziendheid, vorige levens, reïncarnatie, de pijnappelklier (het derde oog), chakra's, bio-elektrische technologie, astraal reizen, de Kundalini-slang en trance, lijken op het eerste gezicht onschuldig.

Schrik wel van bepaalde zaken die worden genoemd in bovenstaande. Ik ben ook een tijdje geleden bezig geweest met een aantal dingen van hierboven. Mindfulness bijv maar ook zelfhypnose, meditaties om meer rust te vinden in stressvolle periodes maar bidden tot God deed ik ook wel weer, beetje dubbel dus.

Die hersengolven bedoelde ze daarmee binaurel beats bijv en solfeggio frequenties beluisten? Dat luister ik namelijk nog elke dag voor het slapen gaan😳
 
Ik heb het niet zo op Niburu artikelen. Een beetje negatief soms. Met yoga en mindfulness/ meditatie lijkt me niets mis. Gewoon doen wat goed voelt, mij heeft het veel gebracht. Chakras bestaan gewoon en aura is in de vorm van energie om je lichaam heen en is niets New Age aan wat mij betreft. Ik ben een keer in slaap gevallen met m’n koptelefoon op met binaural beats aan. Ik werd wakker in een soort psychose als het ware. Vage shit!
 
Er zijn.mensen door de eeuwen heen die een talent hebben voor mediumschap, handoplegging, waarzeggerij, etc. In de tijd waarin de Bijbel werd opgetekend waren dergelijke praktijken een maatschappelijk taboe en vielen onder de noemer 'tovenarij'. Dit komt omdat spiritueel.onvolwassen mensen (lees: de massa) zich helemaal niet op deze terreinen dienen te begeven en het dan makkelijker is om een algeheel verbod voor de samenleving op te leggen, temeer omdat dergelijke praktijken zich helaas maar al te vaak lenen voor occultisme (zwarte magie).

Als we gaan kijken naar het grijze gebied tussen zwart en wit zien we dat dit door God gegeven gaven zijn die, hoewel er misbruik van kan worden gemaakt voor egoistische doeleinden, niet inherent kwaadaardig hoeven zijn. Traditionele samenlevingen erkenden dat er een flinke mate van spirituele groei en wijsheid nodig was, alvorens van dergelijke talenten gebruik mocht worden gemaakt. Met veel macht komt veel veranrwoordelijkheid en dus waren er talloze rituelen om detgelijke personen voor te bereiden op hun levenstaak. Er was wel degelijk een elite van ingewijden die deze praktijken mochten beoefenen, denk hierbij ook aan medicijnmannen en sjamanen in meer 'primitieve' stammen. Doel was altijd om dienend te zijn aan het Hogere en aan de medemens op basis van altruisme. Het Kwaad heeft hier een occulte (letterlijk: verborgen) vorm van kennis van gemaakt die uitsluitend gestoeld is op zelfzuchtigheid, vandaar het taboe hierop in de Bijbel.

Vandaag de dag draait de hedonistische samenleving volledig op kortstondige bevrediging van lusten en daarmee zijn dergelijke hogere gaven ook beschikbaar gekomen voor een spiritueel compleet onvolwassen massa, met alle risico's van dien. Denk hierbij ook aan het recreatief gebruik van geestverruimende middelen, eveneens door God gegeven en dus niet inherent slecht. Je kunt echter niet gebruik maken van dergelijke machten en middelen alsof je een karretje in een supermarkt vult en dus is er veel te zeggen voor de maatschappelijke taboes van weleer op dit soort zaken. Er is niemand meer om ons te helpen leren hoe we hiernee om moeten gaan en roekeloos gebruik hiervan kan dan ook ronduit gevaarlijk zijn, want je weet niet welke deuren/poorten je in je onwetendheid openzet!

Dan is er nog een andere ziekte waar de moderne samenleving door getroffen is: een goddeloze kijk op de Schepping, als zijnde een mechanische, door toeval ontstane realiteit, zonder bezieling en bewustzijn. Dit heeft geleid tot de psychiatrie, die niet voor niets 'zieleknijpers' of 'psychehaters' heeft opgeleverd. Diverse breintherapieen in de al dan niet alternatieve sfeer zijn vanuit diezelfde gedachte bedoeld om trauma"s 'uit te wissen' of het brein te 'herprogrammeren'. Denk hierbij aan: NLP, regressietherapie, hypnosetherapie, EMDR, binaural beats e.v.a. Dit gebeurt allemaal niet zonder risico, want we begeven ons op terreinen waar wij ons als 'onbevoegden' niet horen te begeven. Oude oosterse disciplines als yoga, martial arts e.a. kennen ook.oneindig meer spirituele diepgang dan hun sterk verwaterde westerse varianten. De moraal van het verhaal is en blijft: het moet onbaatzuchtig (dienend) zijn en niet schaden en je moet er spiritueel klaar voor zijn!

Mike
 
Laatst bewerkt:
Deze omschrijving is afkomstig van AA. De gedachte hierachter is juist om niet 1 eenduidig godsbeeld opgedrongen te krijgen, maar uit te gaan van het besef dat God in ieder van ons leeft en wij daarom onze eigen perceptie mogen hebben van het universele principe dat wij God noemen. Als mensen elkaar de kop willen inslaan omdat ze de enige juiste God aanhangen zitten ze in hun ego en hebben ze er niets van begrepen, in feite is dat juist goddeloos.

Mike
Mensen van allerlei religies bevechten elkaar. zijn antisemitisch, of tegen islam.
ook gevestigde kerken doen het niet goed want ze ' zijn te passief en laten de redding aan God over' toch. Overal is dit zichtbaar waar men zich met geloven bezighoud.

ik wil niemand tegen de schenen schoppen maar verder vind ik de gedachte dat God in ieder van ons leeft, sterk terug in de new age gedachte, zie het onderwerp van niburu hier geplaatst.
 
Vergeet wat Niburu of wie dan ook schrijft, wat vind JIJ? Aan wie of wat heb jij je bestaansrecht te danken als dit niet aan God is? Ik leef dankzij God en dus ben ik een kind van God en dus leeft Hij in mij, Hij is mijn Vader. Maak het niet moeilijker dan het is,. New Age leert je de Luciferiaanse doctrine dat wijzelf God zijn en Hem dus niet moeten dienen maar uitsluitend onszelf, een groot verschil met eenvoudigweg erkennen dat God in jou en mij leeft.

Mike
 
Laatst bewerkt:
Interessant topic. Ik ben ook benieuwd of hier mensen bekend zijn met Israel Anderson?

Hij heeft namelijk een aparte theorie welke ik nog nergens ben tegen gekomen. Hij onderbouwt zijn verhalen met passages uit de bijbel.

Ik denk door het samen te vatten, doe ik hem te kort. Maar ik zal toch maar even een opzetje maken.

Zijn claim is dat er een council is van goden omdat Elohim een woord dat zowel enkelvoudig als meervoudig gebruikt kan worden. Dus dat het christendom verkeerd zit door te denken dat er maar 1 is.

Daarom komt dit ook voor uit de Sumeriaanse, Griekse en Romeinse mythologie. Het zijn allemaal namen voor dezelfde personen

Anu ->Saturn -> Kronos -> Vader God
Enlil -> Jupiter -> Zeus -> Yahweh/satan
Enki -> Neptune -> Poseidon -> Yeshua/Jezus

Yahweh, een fysieke god de satan is die Mozes vermoord heeft. Hij zet dit uiteen in een van zijn video's genaamd who is Yahweh.
 

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.904
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan