Beste Griepmiddel!

G

Guest

Guest
Hallo allemaal, ik ben redelijk nieuw hier maar heb een vraag.

Wat is een goed natuurlijk griepmiddel of wat gebruiken jullie?

Momenteel heeft mijn dochtertje van 6 jaar hevige hoest buien, is kortademig en heeft 39,5 koorts wat kan ik hier het beste aan doen? Ben al met kamille,zout en Tym aan het stomen geweest maar geen resultaat.

Alvast bedankt.

 
Krachtige ontgifters (griep is een ontgiftingsproces) zijn waterstofperoxide, jodium, zwavel (MSM), vetoplosbare vitamines (dierlijk vet), Keltisch zeezout, chlorofyl, rauwe melk, levertraan en kokosolie/kokosmelk. Denk ook aan kruiden als gember, geelwortel, koriander, brandnetel, heermoes en vele, vele andere.

Mike

 
koorts is een middel van het lichaam om de foute bacterieen te doden, dus proberen niet te onderdrukken.

En vooral de natuur zijn gang laten gaan, laat maar uitzieken, en verwen je kindje lekker.

kippenbouillon maken, heerlijke en ontstekingsremmend.

Als de koorts toch te hoog wordt kun je haar azijnsokken aantrekken. Dat vertelde mijn fysio die ook erg van natuurlijke middelen is. ik heb het zelf nooit nodig gehad, mkaar er is vast wat over te vinden via google.

Om de keelpijn te verzachten denk ik ook aan kokosolie, hiervan kanz e gewoon een lepeltje in de mond laten smelten. Is lekker/verzachtend.

 
Vergeet een goed (breed sprectrum) colloidaal zilver niet. Coll. zilver is ook ideaal voor kinderen. Ik heb zelf de beste ervaringen met de 'essence' van Meditech (katbroeders ook trouwens ;-) Als kinderen ziek zijn is dat vaak heftig en kort dus goed dat je scherp bent omdat het wat lijkt aan te houden.

 
Bedankt voor jullie info, helaas heeft ze toch van de dokter Amoxilline gekregen....dus straks maar weer aan de probiotica gaan?

 
Amoxilline is een penicilline, een antibioticum dus en kan de volgende bijwerkingen met zich meebrengen:

Quote:
De volgende ernstige bijwerkingen komen zelden voor (bij minder dan 1 op de 1000 mensen):

• Plotselinge moeite met ademen, praten of slikken

• Pijnlijke zwelling van lippen, tong, gezicht of hals

• Extreme duizeligheid of flauwvallen

• Ernstige of jeukende huiduitslag, vooral als deze gepaard gaat met blaren en pijn aan de ogen,

mond of geslachtorganen

• Geel worden van de huid of het oogwit, of donkere urine en bleke ontlasting: dit zijn tekenen van

leverproblemen.

De volgende bijwerking komt zeer zelden voor (bij minder dan 1 op de 10.000 mensen):

• ernstige, langdurige of bloedbevattende diarree. Dit kan een teken zijn van een ernstige

darmontsteking.

Andere mogelijke bijwerkingen tijdens de behandeling:

De volgende bijwerkingen komen vaak voor (bij minder dan 1 op de 10 mensen):

• misselijkheid, braken, verminderde eetlust, smaakstoornissen, droge mond, diarree of zachte

ontlasting. Deze bijwerkingen zijn meestal niet ernstig en verdwijnen vaak tijdens voortzetting van

de behandeling of zeer snel na stopzetten van de behandeling

• huiduitslag met hevige jeuk en vorming van bultjes (urticaria), “vijfde dag” uitslag, lijkend op de

mazelen.

De volgende bijwerkingen komen soms voor (bij minder dan 1 op de 100 mensen):

• superinfecties veroorzaakt door ongevoelige bacteriën of schimmels (zoals orale of vaginale

spruw)

• matige stijging van leverenzymen.

De volgende bijwerkingen komen zelden voor (bij minder dan 1 op de 1000 mensen):

• toename van bepaalde witte bloedcellen (eosinofilie), ongewone afbraak van rode bloedcellen

(hemolytische anemie)

• geneesmiddelenkoorts

• duizeligheid, hyperactiviteit, toevallen/stuipen (convulsies)

• oppervlakkige tandverkleuring. De verkleuring kan verwijderd worden door tandenpoetsen

• leverontsteking (hepatitis) en/of gele verkleuring van de huid of ogen door galstuwing

(cholestatische geelzucht)

• ontsteking van de nieren (interstitiële nefritis), kristallen in de urine.

De volgende bijwerkingen komen zeer zelden voor (bij minder dan 1 op de 10.000 mensen):

• veranderingen in de bloedsamenstelling (afname van rode of witte bloedcellen of bloedplaatjes),

verlenging van de bloedingstijd. Deze veranderingen kunnen symptomen veroorzaken zoals

koorts, keelpijn, huiduitslag, een bloedneus of blauwe plekken. Deze afwijkingen zijn omkeerbaar

na het stoppen van de behandeling

• zwarte verkleuring van de tong.


http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h26685.pdf

Absoluut aan de probiotica gaan na de kuur! Waarom heb je je antibiotica aan laten praten? Als ik op het internet die bijsluiter kan vinden kan jij het ook. Kennis is macht!

Mike

 
De arts hoort te weten: anti-biotica helpt zowieso totaal niet bij griep.

Ze gaan er nog steeds van uit, de artsen, dat griep een virus is en anti-biotica doet helemaal niets bij virussen. Niet gebruiken dus.

Verwen je kind, en laat de tijd zijn werk doen en voed je kind goed.

 
Daarnaast is nog nooit het bestaan van virussen aangetoond bij complexe organismes. Lees dit:

http://anderekijk.net/hivirus/vogelgriep01.html

Mike

 
Dokter heeft naar haar longen geluisterd en vond het niet goed, piepen etc.

Kind heeft de hele nacht liggen huilen, hoesten en koorts ze was geestelijk helemaal van de kaart, tja dan durf je het niet langer aan. Andere dochter heeft vroeger ook al 3x in het ziekenhuis gelegen met een longontsteking omdat we te lang hadden gewacht, vandaar mijn long trauma en ik weet ook dat die Amoxilline troep is.

 
Longklachten ontstaan door de overbelasting die het ontgiftingsproces (griep) vormt voor de bijnieren. Deze proberen gifstoffen via de longen te verwijderen, maar zijn te zwak om dit effectief te doen. De zwakheid van de bijnieren was er al voor de griep en duidt op lichamelijke stress en overbelasting, niet in de laatste plaats veroorzaakt door een overdaad aan suiker, zetmeel, fructose en koolhydraten die allemaal worden omgezet in glucose in het bloed en de bloedsuikerspiegel en hormoonspiegel ontregelen.

Als de bijnieren proberen ontgifting te bewerkstelligen via de longen betekent dit bovendien dat de lever en nieren overbelast zijn en niet in staat zijn gifstoffen via de ontlasting en urine te lozen. De darmflora en spijsvertering ontregelen d.m.v. antibiotica werkt averechts en verergert de klachten alleen maar. Zoals ik al eerder vandaag heb geschreven in een ander topic: we moeten weg van angst en schuld d.m.v. kennis en verantwoordelijkheid.

Niemand twijfelt aan je goede zorgen en bedoelingen, maar je hebt gehandeld uit angst en niet uit kennis. Ik hoop dat je op basis van wat je nu weet een volgende keer een verstandigere, meer weloverwogen beslissing neemt!

Mike

 
Het beste is natuurlijk griep voorkomen en dat doe je door veranderingen in je dieet/lifestyle:

- Eet biologisch & onbewerkt

- Mijd gluten/bewerkte melkproducten/suiker/alcohol

- Beweeg dagelijks een half uur

- Ontspan

- Ga rond 10 uur naar bed

 
Snah, ik begrijp echt jou dilemma hoor, je wilt je kind niet zo ziek zien en uiteraard handel je uit angst, en dan maar luisteren naar de dokter. Je doet vast wat op dit moment je gevoel ingeeft, maar ga daarna wel goed nadenken om te voorkomen dat je kindjes vaker ernstig ziek worden. Want ook je oudste had dit dus al.

En dat moet je aan het denken zetten.

Het is zeker tijd om goed te kijken naar jullie voedingspatroon, je kunt je kinderen nog heel veel meegeven voor de rest van hun leven.

 
Mike, Dirtsa & aHealthylife

Mooi om te lezen hoe jullie Snah informeren, maar stimuleren om zelfredzaam te worden! 8)

 
Ik begrijp ook je dilemma met je antibiotica. Mijn jongste is gebeten door een hond toen ze 1.5 jaar oud was. Ik had haar toen nog niet ingeent en wilde dat met twee jaar gaan doen. Maar op dat moment was ik het even kwijt. Ik was bang dat ze de gewone tetanis prik aan gingen bieden omdat ze was gebeten. Gelukkig was de arts niet veroordelend maar dacht mee en stelde voor met de DTP reeks wat eerder te beginnen nu ze was gebeten. Ik kreeg ook die amoxilline mee en ik zag dat echt niet zitten. Gelukkig heb ik een hele goede fytotherapeut die ik altijd kan bellen als er iets is die heeft iets gegeven heeft op basis van planten die het lymfatisch stelsel reinigen en helpen het lichaam te ontgiften.

Het is heel handig zo`n iemand achter de hand hebben met (kleine) kinderen.

 
Mijn zoon is tijdje terug ook gebeten, per ongeluk, door onze hond. Wel een erg lelijke wond. hij kreeg van de arts ook recept mee voor anti-biotica. Wij hebben dit niet gebruikt, maar gedruppeld met H202, net zo lang tot dit niet meer bruistte. De wond is erg mooi genezen en geen infectie opgelopen.

Ondanks alles wat je hier leest, en alle kennis, vond ik het moeilijk deze stap te nemen. Dat had ik niet gehad bij mijzelf, maar bij je kind is dat moeilijk, dan moet je dus loslaten wat je je hele leven is verteld en vooral de angst loslaten.

ik ben wel blij dat we het op d eze manier hebben gedaan.

Ook onze hond, die gebeten was door een andere hond hebben we niet de anti-biotica bgegeven van dierenarts, maar gedruppeld met H202. Ook goed gelukt.

 
Waterstofperoxide is het allerbeste antibioticum wat er is. Het rekent af met slechte bacterien en voedt de goede. Dit komt omdat de ziekteverwekkers anaeroob zijn en de goede aeroob. Zuurstof voedt dan de goede waardoor deze in aantal toenemen en doodt de slechte, omdat deze niet in zuurstof kunnen overleven.

Mike

 
In welke verhouding en hoevaak gebruik je Waterstof peroxide voor volwassenen en kinderen? Waar kun je het kopen? Kan het gevaarlijk zijn in een verkeerde doses?

 
Er staat al heel veel over H202 op dit forum, je moet de H202 foodgrate bestellen (bij handige adressen) en je kunt dit heel gemakelijk zelf verdunnen naar 3% verdunning.

Hiervan kun je enkele druppels in een glas water doen, ook voor je kinderen.

Kijk ook eens naar een ozongenerator, die kun je overdag aandoen in je huiskamer en dan ademen de kinderen dit in. Even wennen aan de geur, voor sommigen, ik vind het heerlijk overigens.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.776
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan