Bang voor een terugval

Noor

New member
Ik heb een heel goed jaar gehad gelukkig. Het jaar 2012 was het echt het jaar van genezing. Nadat ik deze forum ontdekt had en mijn voeding stapsgewijs ben gaan aanpassen zag ik elke dag vooruitgang in mijn lichaam. Mijn geluk kon gewoon niet meer op (dacht ik) Echter sinds twee maanden. De tijd dat ik mijn dochtertje van school haalde en op haar nieuwe school enorme achterstanden bij haar hebben ontdekt. Zit ik nu voortdurend in de stress. Ik dacht dat ik in de kerstvakantie wel de slapeloze nachten kon inhalen en meer rustmomenten voor mezelf kon inplannen. Maar niets in minder waar. Heel mijn systeem is uit balans. Ik slaap niet meer in de nacht. Overdag ben ik een zombie en in de nacht hyperactief. Het breekt me nu echt op. En begin lichtelijk paniekerig te worden dat ik straks weer met een burn out zit. Wat raden jullie me aan om weer de rust terug te krijgen.

 
Hiermee is duidelijk hoe kwetsbaar jouw gezondheid is. Jij bent zeer gevoelig voor burnouts/bijnieruitoputting. Kenmerk van dit soort mensen is dat ze relativeringsvermogen missen. Zo wordt de minste, geringst tegenslag meteen een crisis die leidt tot grote zorgen en piekeren, vooral 's nachts.

Ik hoef jou denk ik niet te vertellen dat de nachtrust juist het meest helend zou moeten zijn en als je deze mist dan ook inderdaad hard kunt terugvallen. Jou vertellen dat je moet stoppenb met piekeren, omdat je 's nachts toch niets oplost en ook aan jezelf moet denken, helpt niet. Stress is voor jou een soort tweede natuur geworden, een soort slechte vriend die maar om je heen blijft hangen.

Eigenlijk weet je alle antwoorden al: magnesium, ontspanningsoefeningen (yoga, meditatie), boek lezen, rustgevende muziek, natuurwandelingen, vetrijke en mineraalrijke voeding, etc. Slik jij ook bijnierextract? Dat zou jou wel eens op de goede weg kunnen helpen!

Mike

 
En of ik relativeringsvermogen mis. Ik maak me zorgen om elk probleem in de wereld. Niet eens alleen binnen mijn gezin. Zie ik een oude man of vrouw buiten die moeilijk ter been is en nog zelf boodschappen aan het doen is. Dan ben ik daar de rest van de dag mee bezig. Ik vraag me dan af of ze kinderen hebben. En zo ja, waar zijn ze dan, etc. Tegenwoordig moeten ze hele campagnes opzetten omdat blijkt dat vele oude mensen vereenzamen en nog maar niet te speken hoe ze in bejaardentehuizen worden behandeld. Zo doe ik ook veel vrijwilligerswerk, past niet eens in mijn leven maar iemand helpen betekend alles voor mij. Ben dan ook hoog sensitief. Ik voel anderen mensen heel goed aan. Vandaar dat ik het ook niet los kan laten. Om even een voorbeeld te geven. Dit gaat 24/p door. Volledig zinloos maar hoe schakel je dat uit.

Ik slik nog geen bijnier extract. Maar ga dit nu wel aanschaffen. Dat kan je toch allee bij i hurb bestellen. Of is er ook een Nederlandse leverancier.

 
Heel herkenbaar allemaal, Noor. Ook ik lig 's nachts te piekeren en ben al gestresseerd bij de minste verandering. Ik zou zo graag wat meer rust creëren in m'n hoofd. Gelukkig vind je op dit forum allerlei tips om je daar bij te helpen. Succes!

Wat is de aanbevolen dosis magnesium per dag?

 
@Noor,

Ik herken het helemaal,ben net als jij

Zeker weten dat het komt door bijnierzwakte

@Mike

Ik heb een paar weken adrenanorm geslikt.maar werd er erg nerveus van,

Hoe zou dat kunnen komen?

 
fijn dat jullie in mijn verhaal herkennen inge en danielle. Dat geeft toch een rustig gevoel dat alles samen hangt met de bijnier zwakte.

Ik heb de volgende capsules gevonden.

Adrenal 100 mg voor 150 capsules € 35,95 en

250 mg voor 60 capsules € 78,95 :?

https://nova-vitae.nl/products/Adrenal-(Bijnier)-Glandular-100-mg,-150-capsules,-Nutricology.html

https://nova-vitae.nl/products/Adrenal-%28Bijnier%29-Glandular-250-mg%2C-100-capsules%2C-Nutricology.html

Wie heeft er ervaring met de 100 mg capsules. Is deze ook sterk genoeg om er voldoende vooruitgang mee te krijgen. Of moet ik toch voor de hogere dosis kiezen.

En mike kan ik dit mijn kinderen ook geven.

 
Hoi Noor,

Ik heb thuis ook de 100 mg capsules en die krijgt mijn dochter van 13 ook.

Het zijn vrij kleine capsules, mijn dochter slikt er 2 per dag 's ochtends en dat is prima te doen. Daarvoor had ze de capsules van 300 mg maar die zijn bijna niet meer te krijgen.

De tabletten van 250 mg zijn adrenal cortex en de 100 mg gewoon adrenal.

 
@Noor,

Wat ik weet is dat je het je kinderen kunt geven,1 per dag

Zelf ook beginnen met 1 per dag kijken hoe je je voelt met 1

Ik slikte adrenanorm,maar werd daar nerveus van

Misschien niet met adrenal,maar kan momenteel door financiële reden geen adrenal kopen.

 
@gif-vrij

Wat is het verschil tussen gewoon en cortex. Ik dacht dat alleen de hoeveelheid verschilde.

@daniellemv4

Ik heb me tot nu toe nog niet heel erg verdiept in voeding supplementen. Ik zou ook niet weten wat het verschil is tussen adrenanorm en adrenal. Enige wat ik weet is dat ik adrenal vaker tegen kom op deze forum.

Ik vind adrenal ook erg duur. Dus ga ik denk ik ook de 100 mg kopen. Hoewel ik liever voor de hogere dosis wil gaan. Ik ga nog onderzoeken hoeveel het bij iherb kost.

 
Ik heb nu ook pijnlijke keelamandelen. Een erg gevoelige plek waar ik vaak last van heb. Dat is dus ook de typische ME/Cvs verschijnsel.

 
Heel herkenbaar Noor. Toen mijn adrenal op was duurde het veel te lang voordat ik weer nieuwe had. Niet gedacht dat ik daar zoveel last van zou hebben. Met voeding alleen red ik het niet om de stress en uitputting weg te werken. Na een aantal weken stress door t werk kreeg ik ook slapeloze nachten. Niet piekeren, maar gewoonweg niet slapen.

Sinds dit jaar kijk ik eigenlijk geen tv meer 's avonds, geen idee hoe dat komt, was geen bewuste keuze. Maakt het wel makkelijker om voor 23.00 uur naar bed toe te gaan. Sterker nog, voel nu heel goed wanneer ik moe ben en ga soms al rond 21.00 slapen. Klokje rond dan.

Door de tv bleef ik vaak veel te lang beneden, dit nog even kijken, dat nog even afzien.

De slaapdiensten hakken er nog steeds heel erg hard in, maar als ik straks gezonder ben, dan verwacht ik daar ook minder klappen van.

Ik neem 600 tot 900 mg per dag. Zes pillen in de ochtend, drie in de middag als ik ze niet vergeet.

Iherb is trouwens veel goedkoper!

 
Over 'hooggevoeligheid' schrijf ik in mijn ebook over bijnieruitputting:

Quote:
Hooggevoelige mensen hebben moeite om bij zichzelf te blijven. Ze pikken gauw

sfeertjes op van anderen en laten zich domineren en manipuleren, vaak onbewust.

Net als bij hyperactiviteit en autisme wordt dit door spirillusionisten nog wel eens

gezien als een teken van hogere spirituele ontwikkeling. Opnieuw zie je dat stress

wordt verheven tot het hoogste goed.


Quote:
Het punt met hooggevoeligheid is dat dit ook bijniergerelateerd is. Je hoort je eigen energie goed te kunnen bewaken, maar daarvoor moet je hormonaal wel sterk in je schoenen staan. Cortisol is bij uitstek het stressafwerende hormoon. Als je cortisol te laag is, heb je bijnieruitputting. In die staat ben je onmachtig om sfeertjes van anderen te zien voor wat ze zijn en word je manipuleerbaar en zwak.


Mike

 
@mike

Kun je aub nog even antwoord geven op mijn vraag hierboven?

Dank alvast

en Mike hoe verklaar je dan een helderziende of medium dan,zo iemand als bijv. Derek Ogilvie?

Hebben die ook zwakke bijnieren?

 
@noor
Quote:
Wat is het verschil tussen gewoon en cortex. Ik dacht dat alleen de hoeveelheid verschilde.



Uit een eerder onderwerp had ik dit bewaard:
Quote:
Bij de keuze voor een adrenal kun je onderscheid maken tussen bijnierextract (= adrenal) en bijnierschorsextract (= adrenal cortex) en dat is precies het verschil tussen de producten van nutricology. Het volledige produkt lijkt me beter omdat je bij bijnieruitputting de hele bijnier wilt helen en niet alleen uit bent op de hormonen uit één bepaald onderdeel.


 
@gif-vrij

Dank je wel voor de nuttige informatie. Dan is mijn keus ook snel gemaakt.

@dennis.

En of ik aan meditatie denk. Voor een moslim is meditatie een onderdeel van hun leven, een verplichting zelfs. Dus doe heel veel aan bidden/mediteren.

 
Quote:
Zo doe ik ook veel vrijwilligerswerk, past niet eens in mijn leven maar iemand helpen betekend alles voor mij.


Het is heel dubbel, maar je kunt mensen pas echt goed helpen als je eerst jezelf helemaal hebt geholpen. Ik weet niet of dat voor jou geldt, maar het kan averechts werken als je anderen voorop plaatst. Zodanig, dat anderen er ook weinig meer mee opschieten. Veel mensen in de zorg / welzijn / onderwijs lopen daarin vast, weet ik uit ervaring. Heel goede intenties, maar de wallen onder de ogen worden steeds groter en daar komen soms ook nog frustratie-uitbarstingen bij.

Mensen zijn er het meest bij geholpen als je zelf het voorbeeld bent. Een religieuze verplichting om mensen te helpen kun je ook op die manier zien: begin bij jezelf.

 
Daniell,

Helderziendheid of andere paranormale begaafdheid heeft NIETS te maken met hooggevoeligheid! Sterker nog, je moet dan juist heel erg geaard zijn en bij jezelf kunnen blijven.

De reden waarom jij nerveus werd van bijnierextract was omdat je cortisol kennelijk te hoog is en dan is zo'n capsule teveel van het goede. Jij hebt dus overactieve bijnieren i.p.v. uitgeputte. Dit is echter wel het voorstadium van bijnieruitputting.

Mike

 
Mike,dank je wel voor je antwoorden

Ik zou toch echt denken dat ik bijnieruitputting heb,maar kennelijkzit ik er dus tegen aan.

Ik heb lang bed geplast,veel stress,4 zwangerschappen en in de zomer hooikoorts,dus daarom dacht ik echt dat adrenanorm me zou helpen

Groet,

Danielle

 
uitputting, burn-out, oververmoeidheid, al dat soort dingen maken je overgevoelig. Zo blijft de vermoeidheid in stand, het is een kringetje waar je maar in rond gaat.

Begrijpen hoe het werkt leidt automatisch tot inzicht hoe je moet handelen.

Hoe wordt een mens oververmoeid? Simpel zo: in de natuurlijke toestand zal een dier (ik reken de mens er ook onder, we zijn een apensoort) automatisch gaan rusten en slapen. In de menselijke cultuur wordt dit systeem onderdrukt door aanpassing aan de cultuur. Je gaat dan over de grenzen, in het begin geeft het lichaam signalen genoeg, maar omdat bepaalde belangen blijkbaar groter zijn dan dat van het lichaam, worden die signalen genegeerd, net zo lang tot ze niet meer opvallen. Je leeft dan inmiddels continue in een noodtoestand die bedoeld is voor noodgevallen; bijvoorbeeld om te vechten of te vluchten omdat er levensgevaar bestaat.

Dat levensgevaar bestaat niet uit bepaalde belangen, het meeste wat we o zo belangrijk vinden kan ook achterwege gelaten worden, als je ziek op bed ligt, dan draait de wereld ook gewoon door.

De kunst is om weer terug te komen in de natuurlijke toestand. Gezonde voeding, supplementen en rust in de tent (je hoofd) zullen daar toe leiden.

Dus nu maar een aantal dingen gewoon schrappen. Heel veel waar je je zorgen over maakt kan weg, gewoon door er geen aandacht meer aan te besteden en dat stemmetje dat misschien zegt dat je onverantwoordelijk bent of andere afkeurende gedachten laat je lekker voor wat het is. Voel vooral je gevoel als je een naar gevoel krijgt bij bepaalde gedachten, want als je je op het gevoel concentreert en de gedacht los laat, dan is het nare gevoel meteen vertrokken.

En nou doen hè!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.782
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan