Bang voor een terugval

Quote:
(ik reken de mens er ook onder, we zijn een apensoort)


We zijn GEEN apensoort, dit is een darwinistische LEUGEN!

Quote:
Volgens de darwinistische evolutietheorie zoals ons deze op school wordt geleerd, stammen we af van de apen. Er is echter opnieuw één probleem met deze theorie: er is geen tussenvorm gevonden, een aapmens. De mummie die ‘Lucy’ werd genoemd bleek nep te zijn, een samenraapsel van botten die op diverse plekken zijn gevonden, inclusief niet-menselijke botten. Dit geeft aan hoe ver wetenschappers bereid zijn te gaan om toch maar vooral bestaande aannames bevestigd te zien.

Bovendien is de onderliggende boodschap dat we eigenlijk niets meer zijn dan ontwikkelde apen. Vaak wordt het argument van stal gehaald dat meer dan 98 procent van het DNA van een chimpansee overeenkomt met dat van menselijk DNA om aan te tonen dat we van apen afstammen. Het lijkt allemaal zo logisch, want apen lijken in zoveel opzichten op mensen, nietwaar? Als je echter het DNA-materiaal gaat bekijken van bijvoorbeeld schimmels, varkens, muizen en zelfs komkommers vind je ook verdacht veel overeenkomsten met mensen en daar lijken we toch echt niet op.

En als we dat getal van 98 procent van stal halen, hoe verklaart men dan dat ons bloed ook voor 98 procent overeenkomt met zeewater? Of dat chlorofyl (bladgroen) voor 98 procent identiek is aan hemoglobine, het eiwit in rode bloedcellen dat verantwoordelijk is voor zuurstoftransport naar de cellen? Kennelijk hebben we ook verwantschap met de zee en met planten.

Dus waar komen wij nou vandaan: apen, de zee of planten? En hoe kan het dan plantaardige en dierlijke voeding en kruiden ons al die eeuwen lang in goede gezondheid hebben gehouden? Omdat deze overeenkomsten vertonen met ons DNA wellicht?


https://www.fatsforum.nl/topic/zwak-vlees/page/4#post-11596

Mike

 
Quote:
En als we dat getal van 98 procent van stal halen, hoe verklaart men dan dat ons bloed ook voor 98 procent overeenkomt met zeewater? Of dat chlorofyl (bladgroen) voor 98 procent identiek is aan hemoglobine, het eiwit in rode bloedcellen dat verantwoordelijk is voor zuurstoftransport naar de cellen? Kennelijk hebben we ook verwantschap met de zee en met planten.


Maar hoe zit het dan met het bloed van andere dieren, komt dat ook voor 98 procent overeen met zeewater of is dat heel anders?

Ik ken overigens wel wat mensen die overeenkomsten vertonen met komkommers, maar misschien begeef ik mij in verkeerde kringen ;-)

 
Oh, ik aap Darwin niet na, ik kijk hoe het er uit ziet en hoe het zich gedraagt. Ik wil evenmin beweren dat de ene soort uit een andere of vorige voortgesproten is, daar is geen bewijs (tussenvormen) voor te vinden.

Maar goed, we kunnen ook wel een varkenssoort zijn, als ik zo om mij heen kijk :wink:

 
We zijn halfgoden. We zijn een UNIEKE soort die ALS ENIGE de goddelijke gave van vrije wil heeft gekregen en daarmee vrijheid van bewustzijn. We kunnen als medescheppers alles waarmaken wat we willen en kunnen daarmee bewust of onbewust onze eigen god of onze eigen duivel zijn, we kunnen de hemel op aarde scheppen of de hel op aarde. Het is allemaal in onze handen als halfgoden.

Mike

 
Ah, de draad moet bewijzen dag god bestaat? Als er een schepper is van het universum (het tastbare en het ontastbare) dan is die niet kenbaar voor een denkwerk dat alleen in tegenstellingen kan denken.

Maar goed, de apensoort was slechts illustratief bedoeld, we dwalen nu wel erg van het onderwerp af, daar is Noor niet mee geholpen.

 
Gerard,

Ik waardeer jouw vaak zeer zinvolle bijdrages bijzonder, dat moet je van me weten. Maar jouw spirituele nihilisme is bijzonder jammer, een gemiste kans.

Mike

 
Werkelijk spiritualiteit kan je nooit bezitten, het is het einde van iemand idie iets bezitten kan.

 
Noor,

€ 35,95 voor 150 capsules van 100mg is echt te veel hoor.

Hier kost hetzelfde € 10,79 ($ 14,40) per potje (150 capsules a 100mg):

Lia

 
Heel erg bedankt voor alle reacties. Ik heb gisteren wel de reacties mee gelezen maar was te ziek om te reageren. Eergisteren begon bij mij de koude koorts. Ik had drie lagen kleding aan dikke dikke dekbed over me heen. Verwarming hoog gezet en nog had ik het steenkoud. Al mijn botten leken bevroren en kon niet lopen door de rugpijn. En mijn keelamandelen zijn ontstoken. Zo iets heb ik nog nooit mee gemaakt.

Dat zat mij dus dwars afgelopen week waardoor ik me zo naar voelde. Na twee dagen koorts voel ik me vandaag een stuk beter in mijn vel. Al de spanning en pijn is verdwenen hoewel ik nog wel een stijve nek heb en pijnlijke keelamandelen.

 
Ik herken dat wel. Eerst voel je je een tijd niet goed en dan blijkt dat je zeik aan het worden was, een hele opluchting! Welkom terug :wink:

 
Quote:
Hooggevoelige mensen hebben moeite om bij zichzelf te blijven. Ze pikken gauw

sfeertjes op van anderen en laten zich domineren en manipuleren, vaak onbewust.

Net als bij hyperactiviteit en autisme wordt dit door spirillusionisten nog wel eens

gezien als een teken van hogere spirituele ontwikkeling.

Het punt met hooggevoeligheid is dat dit ook bijniergerelateerd is. Je hoort je eigen energie goed te kunnen bewaken, maar daarvoor moet je hormonaal wel sterk in je schoenen staan. Cortisol is bij uitstek het stressafwerende hormoon. Als je cortisol te laag is, heb je bijnieruitputting. In die staat ben je onmachtig om sfeertjes van anderen te zien voor wat ze zijn en word je manipuleerbaar en zwak.


Heel herkenbaar verhaal, Mike. Het me onbewust laten domineren door anderen heb ik hier inmiddels afgeleerd door grenzen te stellen en deze op een charmante manier naar buiten te brengen. Gelukkig is mijn cortisolgehalte hier goed op peil en dat komt dan goed van pas.

Gisteren had ik op zakelijk vlak hier weer een prachtvoorbeeld van een manipulatietechniek met een leverancier ten opzichte van een klant van ons. Ik nam waar dat het dossier muurvast kwam te zitten om de reden dat de leverancier niet bereid was om zich te verplaatsen in een duidelijk waarneembaar en goed onderbouwd praktisch probleem.

De grenzen van respect en fatsoen zijn tegenwoordig vaak ver te zoeken. Na 2 uur aanwezig zin en goed luisteren heb ik een opening gevonden om het verhaal op te lossen. Gedoseerd je energie inzetten, de techniek van samenvatten en concrete vragen stellen en vooral je geduld niet verliezen is in dat geval de boodschap. Achteraf was ik wel moe, maar heel voldaan.

Twee jaar geleden had ik de energie niet om dit op zo'n manier aan te pakken.

 
Quote:
Ik herken dat wel. Eerst voel je je een tijd niet goed en dan blijkt dat je zeik aan het worden was, een hele opluchting! Welkom terug


dank je wel gerard.

Ik moet nu wel serieus een plan maken hoe ik hier sterker uit kom. Mijn lichaam kan totaal niet tegen stress. Vorig jaar maart kreeg ik een onderzoek naar mijn bijnieren ivm lage cortisol gehalte. Een zogeheten synacthen-test. http://www.sintlucasandreasziekenhuis.nl/smartsite.dws?ch=&id=20475

Uit die test bleek dat mijn bijnieren nog wel functioneerden. En daar eindigt dan hun kunde. En dan krijg je een diagnose ME/Cvs en daar mag je het dan mee doen.

Om te beginnen ga ik de adrenal bestellen. Maar voor nu gun ik mezelf voor heel veel rust.

 
Quote:
De grenzen van respect en fatsoen zijn tegenwoordig vaak ver te zoeken.


En daar is alles mee gezegd vivian. Heel knap van je dat je nu duidelijk de boodschap over kan brengen en je eigen grenzen kan bewaken.

 
Quote:
€ 35,95 voor 150 capsules van 100mg is echt te veel hoor.

Hier kost hetzelfde € 10,79 ($ 14,40) per potje (150 capsules a 100mg):


Lia

iherb is dan toch 3x goedkoper. Voor hetzelfde prijs kan ik drie potjes kopen. Dus vind de tarieven in nl maar duur. Ik zie vaak dat ze hier overal de hoofdprijs voor willen hebben. Wat erg jammer is. Als je enkel 1 supplement moet kopen dan valt het nog wel mee ja. Maar zoals de meeste van ons hebben we toch meerdere supplementen nodig. En dan word alles bij elkaar best duur. En al helemaal als je ook je kinderen wil behandelen. Dan ben je in no time door alles heen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.324
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan