babyvoeding

het 1e wat ik dacht is, tsjonge wat verbranden die kids veel calorieën als kwijlend op zo'n matje zeg. Bij volwassenen helpt beweging super tegen overgewicht, kijk maar in de sportschool daar lopen alleen maar afgetrainde types. Dus bij die baby's zal dat geschuifel ook echt de baan brekende oplossing betekenen.

 
Precies. De voeding klopt immers, want we weten toch allemaal dat onze cellen op glucose horen te draaien?

Mike

 
Bewegen OM calr. te verbranden is een achterlijk idee. Je hebt energie nodig OM te bewegen en het lichaam doet dit zeer efficient.

Alleen afgetrainde types in de sportschool? Echt niet.

Uiteindelijk zijn het de hormonen die bepalen of je bv. honger hebt,veel zult eten of vaak en of energie vrijkomt of opgeslagen wordt. Ook hoe energiek je je zult voelen.

Oh,en voor veel mensen/ouders zijn 'actieve'kinderen lastig en als ze al egens bewegen dan komen er weer allerlei rgels om het bewegen toch vooral'veilig'te maken.Een kind kan immers vallen.

ad

 
ad, je weet toch dat het lichaam niets meer is dan een verbrandingsmotor? Calorieen in - calorieen uit. Hormonen en voedingswaarde hebben er echt niets mee te maken. Gewoon goed je calorieen tellen, dagelijks veel groente en fruit, weinig vet en zout en voldoende bewegen en dan komt het allemaal wel goed. O ja, en 6 kleine maaltijden per dag natuurlijk. :roll:

Mike

 
het is verbazend wekkend hoe weinig kinderen vallen als je ze het vertrouwen geeft

mijn kinderen zijn al heel vaak 'gered' door omstanders, meestal zeg ik dan, oh maar het gaat bijna altijd goed hoor! En als het niet goed gaat zegt ik, de volgende keer beter vasthouden.

Mijn kinderen weten dat ze moeten vasthouden, uit hun doppen moeten kijken en dat vallen zeer doet. Allemaal vaardigenheden waar ze alleen maar plezier van kunnen hebben

 
Leren door vallen en opstaan,waar zal dit spreekwoord ooit door vervangen worden??

'Gevaar'hoort bij het leven en het bestaan ervan (en het ervaren) laat ons op de hoede zijn. Gemis aan gevaar en de spanning is vaak de rede waarom men zich buitensporig gaat gedragen met vaak heel gevaarlijke gevolgen.Het moet gewoon niet te saai worden.

ad

 
Babies horen stevig te zijn maar niet kogel rond zijn en obesitas hebben en dat zie je niet bij Afrikaanse babies die de hele dag lekker tegen mama aan in de draagdoek zitten maar tegenwoordig heel soms wel als ze te veel suiker krijgen. Misschien verwarren ze bij dat onderzoek stevige babies met te dikke babies omdat veel babies tegenwoordig mager zijn.

En in een wipstoeltje kunnen babies ook veel bewegen, ik ging er de hele flat mee door. Ik wist ook hoe ik zelf de koelkast open moest krijgen en hoe de kaas uit het doosje moest, de rest liet ik in de koelkast liggen. Maar ondanks dat wipstoeltje en die kaas was ik toch slank.

 
Onze zoon is nu 1 week en 3 dagen oud. Zwangerschap ging prima. Bloeddruk. Suikerspiegel. Andere bloedwaarden. Allemaal perfect. Tijdens de zwangerschap heeft mijn vrouw omega-3, vitamine D en multivitaminen van Thorne gebruikt. En natuurlijk roomboter, melk van de boerderij en voldoende keltisch zeezout.

We richtten ons op een thuisbevalling. Het liep net even anders. We moesten naar het ziekenhuis en uiteindelijk werd het een keizersnede.

Dat is allemaal achter de rug.

Mijn vrouw (en ik ook) wilde gelijk borstvoeding starten. Dat ging niet gelijk goed, duh. Maar nu zijn we anderhalve week verder. Wat is het gevolg?

Onze kleine had gelijk een constante temperatuur, woog 3960 gram bij de geboorte en is ongelooflijk sterk.

Nu is hij 5% boven zijn geboortegewicht. 5% !!! Zijn temperatuur blijft constant tussen de 36.5 en 37.1

Hij is leergierig, dat zie je aan zijn ogen en als hij voldoende gegeten heeft, slaapt hij heerlijk uren lang. Hij wordt maar 1x wakker in de nacht.

Ontlasting is prima verlopen en we verwachten dat het zo blijft.

M.a.w. wij zien echt de resultaten van WAPF en dat met een uitgangspunt dat we helemaal geen kinderen meer konden verwachten een tijd geleden.

Een blije papa.
 
Gefeliciteerd. WAPF zorgt voor gezonde blije babies :)
Nu je vrouw in de watten leggen dan komt het wel goed met de borstvoeding!
 
Van harte! Wat jammer voor jullie dat de bevalling niet thuis lukte. Wel superfijn dat je kind lekker bij moeder kan drinken. Geniet van het ouderschap!
 
Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon vrysuyver. Gaat het nu wel goed met de borstvoeding? Veel geluk samen.
 
Ja, het gaat supergoed met de borstvoeding! Een nadeel is, dat hij links beter doet dan rechts. Rechts blijft elke keer een probleem, waardoor het heel pijnlijk is.

Maar ja, 5% boven je geboortegewicht na net een week, dat red je niet op Nutricia.
 
Ik zou dan rechts vooral 's nachts aanbieden in alle rust zonder afleiding, bij tepelkloven lanoline (vrij van pesticide dodende stoffen) smeren en groene klei pakking proberen, anders lactatie deskundige inschakelen als het pijnlijk blijft, want dat zou niet hoeven. Fijn dat het verder zo goed gaat!
 
WAPF = What A Perfect Forum. :mrgreen:

Als vast forumlid heb jij kennis opgedaan die de volgende generatie ten goede komt. Daar doen we het voor, van harte!

Mike
 
Van harte met de geboorte van jullie zoon Vrysuyver!
Probeer rechts anders eens de rugbyhouding bij het voeden, misschien ligt hij niet fijn.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.065
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan