b12

Nog een gedachte, niet van mij maar van Michael Rivero van whatreallyhappened.com. Dit is zijn Thought for the Day vandaag op deze 6e juli:



"All men have their vices. In my lifetime I have collected the entire set! That makes me more of an authority than those who scream that thus-and-such is bad for you while at the same time insisting they have never experienced it themselves." -- Michael Rivero

Wat hij hier eigenlijk zegt is dat je je geschiedenis ook in je voordeel kunt laten werken, als je er geen knagend schuldgevoel aan koppelt. Elke ervaring doet ertoe, ook als deze minder positief is. Het zijn allemaal lessen op de 'hogeschool des levens'. Deze kunnen je vormen of misvormen, de keus is aan jou. Rivero zegt dat hij zo'n beetje elke fout heeft gemaakt die er te maken is, waardoor hij nu een expert is geworden op het gebied van wangedrag, hij heeft immers zelf de andere kant gezien. Hij kiest ervoor om ook zijn duistere kant op deze manier een plaats te geven en onderdeel te maken van zijn strijd voor een betere wereld. Een zeer gezonde instelling, als je het mij vraagt!

Mike
 
Wat mooi Mike deze Thought for the day.
Ik denk dat hoe je meer je 'doorleefd hebt' en daar weer iets goeds uit kunt halen, des te beter je het leven door hebt en als je wilt een voorbeeld voor anderen kunt zijn.

Is het ontbreken van eigen ervaring ook niet een probleem van artsen en met name de zieleknijpers? Die veelal hun wijsheid uit de 'boeken' halen.
 
Ik denk dat hoe je meer je ‘doorleefd hebt’ en daar weer iets goeds uit kunt halen, des te beter je het leven door hebt en als je wilt een voorbeeld voor anderen kunt zijn.

Je moet je leven zien als een tijdslijn en niet teveel blijven hangen bij 1 punt op die lijn. Pas als je het geheel overziet kun je zien hoe het een tot het ander heeft geleid en tot groei heeft geleid (mits je lering hebt getrokken uit deze gebeurtenis). Een mens leert door ervaring, zie ook opmerking hieronder.



Is het ontbreken van eigen ervaring ook niet een probleem van artsen en met name de zieleknijpers? Die veelal hun wijsheid uit de ‘boeken’ halen.

Niet alleen de psyche-haters, alle academici. Dit is geleerde kennis tegenover GELEEFDE kennis.

Mike
 
Nee Mike, dat soort problematiek komt in mijn familie gelukkig niet voor. Waarschijnlijk is het niet duidelijk genoeg naar voren gekomen dat externe factoren, de omgeving en ook de hulpverlening mensen kunnen maken of breken. Het is nogal kort door de bocht om te suggereren dat iemand "op een punt blijft hangen". Dit is duidelijk een gebied waarover je nog het eea kunt leren.
 
Die opmerking was meer in z'n algemeenheid. Ik weet te weinig van jouw achtergrond om er specifiek op in te kunnen gaan. Jij laat er niet genoeg over los en je zult daar ongetwijfeld je redenen voor hebben. Hoe meer je het achterste van je.tong laat zien, hoe specifieker ik je van advies kan voorzien.

Mike
 
Als iemand een gezond voedingspatroon heeft, en hier toch al veel in uit heeft geprobeerd maar er zijn nog steeds klachten dan kan het inderdaad psychosomatisch zijn. Dit is iets wat velen niet willen horen, maar feit is dat je gezondheid slechts voor een klein deel van gezonde voeding afhangt en voor het grootste deel van de geest.

Als de klachten blijven bestaan of zoals bij Alethea zelfs verergeren dan is het een idee om de energiestromen van je lichaam op gang te brengen en/of de goede kant uit te sturen. Dit is heel goed mogelijk met behulp van de traditionele Chinese geneeskunde, zoals acupunctuur of Guasha therapie, hetgeen zowel lichamelijk als geestelijk doorwerkt.

 
Alathea, misschien kun je eens naar het nieuwe topic kijken wat ik geopend heb, Auror Scalar technologie.
 
Ik zit inmiddels op dag 20 van Methylcobalamine B12 10.000mcg) en (Adenosylcobalamine (dibencozide) 10.000mcg) + foliumzuur vlgs Dr. Reijnen en heb op wat meer puistjes na nog nergens last van. Merk dat ik iets meer energie heb inmiddels, psoriasis 90% verdwenen, maar dit schrijf ik ook toe aan de FCLO. Ik begrijp dat sommigen bang worden als een gezondheidsraad de ADH B12 stelt op 2,8 mcg en iemand schrijft je 20.000 mcg voor, maar goed, voor mij was het simpel....wat de doktoren jaren zeiden heeft ook niet geholpen, nu maar eens mijn kijk gaan verbreden. En ik moet zeggen sinds ik WAPF en het "alternatieve" pad ben gaan toepassen gaat het innees een stuk beter, al haat ik het eigenlijk dat het alternatief wordt genoemd, maar goed. Heb eigenlijk nooit veel vertrouwen gehad in de reguliere medici, maar goed het kan soms even tijd kosten om in beweging te komen, maar je bent zelf de enige die het kan, en nu "blik vooruit en niet meer omkijken, total nutteloos".


@ Mike

Ja nu die aap, toch weer te spraken kwam, dan toch mijn brandende vraag.

Niet alleen is dit verkapt darwinisme (‘de mens is van de aap afkomstig’), maar daarnaast gaan ze volledig voorbij aan het totaal verschillende spijsverteringsstelsel van een gorilla. De mens is geen gorilla en hij is ook niet afkomstig van een aap, punt!

Je zal het vast eens ergens gezegd hebben, maar wat is jou idee van het ontstaan van de mens? Waar komen wij vandaan? Ook zie ik je veel vertellen over religie op het forum....maar wat geloof jij nu precies?

Groeten,
Paterk
 
Ik geloof in evolutie, maar dan op basis van Intelligent Design. De evolutie is in 4 stadia verlopen:

1. Eencellige bacterien/organismes
2. Planten en bomen
3. Dieren
4. Mensen

Er heeft geen evolutie van de ene stap naar de andere plaatsgevonden (bijv. van dier naar mens), wel is het zo dat elk stadium voortbouwt op informatie uit voorgaande stadia. Dit betekent dat de mens informatie (dus ook gedragingen) in zich heeft van zowel dieren als planten als eencelligen.

Daarmee is dus niet gezegd dat we als apen uit bomen zijn geklommen en mensapen werden. Sterker nog, elke soort is als VOLLEDIG ONTWIKKELDE soort op aarde gekomen en niet als 'tussenvorm' van de ene soort naar de andere. De natuur doet niet aan 'halffabrikaten', de natuur materialiseert op basis van energiekrachtvelden, iets wat Rupert Sheldrake 'morfische velden' noemt. Deze velden zijn niet statisch, dus ontwikkeling/evolutie binnen deze soorten is wel mogelijk.

Dat is dus Intelligent Design. Betekent dit dus dat hier een intelligentie achter zit? Ja, je zou het ook een bewustzijn kunnen noemen. Het woord dat we hiervoor hebben in onze taal is God, ik heb geen moeite met dat woord. Dit maakt mij tot een deist, iemand die gelooft in een Schepper, een hogere energie, maar dit niet koppelt aan een bestaande georganiseerde religie.

Mike
 
In dit artikel hierboven praat Rineke rond 18 minuten over testen via vasculair autonome signalering (met buisjes).
Gezocht en gevonden

En inderdaad deed arts Tan dat ook vaak bij mij maar hij vertelde nooit wat hij dan testte en of voelde.
Terwijl ik dat wel wil weten

Testen met een Doppler aparaat? Er zijn duure en wat goedkopere apparaten.
Iemand een idee of ik dat zelf kan doen
 
Laatst bewerkt:
Liposomal Technology verhoogt de biologische beschikbaarheid tot vijf tot tien keer, met een efficiëntie van 80-90%. Als gevolg hiervan wordt de effectiviteit aanzienlijk verhoogd met veel kleinere portiegroottes.

Ik kom dit vaak tegen. Liposomaal.
Maar zie tegelijkertijd dat er veel kleinere portiegroottes worden gebruikt. Je moet al deskundige zijn om te weten of dit waar is ja of nee.
Iemand?
 
Ik lees zoveel op dit foum dat het me duizelt.
Wat betreft B12 heeft dat al die jaren zeer waarschijnlijk als toevoeging in mijn supplementen gezeten. Maar nu wat betreft duizeligheid ben ik weer extra allert.
Ik heb dus een suppl. B12-complex, (= samen met alle B vit.
Maar er wordt aangeraden veel meer B12 te slikken. minimaal 1000mc.
Heb dat nu erbij.
Ik kan me ook herinneren dat er een arts is ( I.B. Cohen? Amersfoort? die nog meer B12 aanraadt.
Iemand ervaring met meer B12?

 
Laatst bewerkt:
Ik lees zoveel op dit foum dat het me duizelt.
Wat betreft B12 heeft dat al die jaren zeer waarschijnlijk als toevoeging in mijn supplementen gezeten. Maar nu wat betreft duizeligheid ben ik weer extra allert.
Ik heb dus een suppl. B12-complex, (= samen met alle B vit.
Maar er wordt aangeraden veel meer B12 te slikken. minimaal 1000mc.
Heb dat nu erbij.
Ik kan me ook herinneren dat er een arts is ( I.B. Cohen? Amersfoort? die nog meer B12 aanraadt.
Iemand ervaring met meer B12?
Al jaren, minimaal 10, sta ik op 1477 pmol/l ( hoger gaat de meter niet) , sinds 3-12-21 is het 1458 en 5-8-22 is het 1096. En dat terwijl ik nooit B12 geslikt heb!
, volgens 'de artsen', een stuk of 8 bloed testen, is mijn lever dik in orde en, mijn eigen waarneming bij bloed uitslagen, heb ik verder geen gebreken.
 
Vanavond zal ik alles nog eens nalezen over B12.
Het zou o.a. komen door maagklachten.
Ik heb nog nooit maagklachten gehad.
Ooit was ik bij arts I.B. Cohen die het al over B12 had. Deze arts is niet meer te vinden.
Het liefst ga ik naar een orth.mol. arts voor die B12 injecties of een andere aanpak.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.058
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan