Azijn

Hallo heb weer appelciderazijn [biologisch] gekocht bij de Ah.

Dit is zeker niet de goede omdat dit een cider variant is?

Ingrediënten: bevat sulfiet.

En moet ik dit bij voor elke maaltijd met een glas water innemen het liefst?

 
He Jordy,

Nee dat is idd een andere. Je moet de troebele variant hebben.

Deze bijvoorbeeld:

http://odinwinkel.nl/voorraadkast/olie-en-smaakmakers/azijn/appelazijn.html

 
Kan je die ook in de supermarkt krijgen of natuurwinkel?

En kan ik deze nu beter weggooien? vind het zo zonde weer...

 
Ik heb deze van de ekoplaza.

Die je van de Ah hebt zitten volgens mij niet echt gezondheidsvoordelen aan, misschien kun je m gebruiken om je haar te wassen if om je huis schoon te maken.

Iemand betere tips?

 
Astrid heeft ooit in dit forum geschreven over de eczeemperikelen van onze jongste zoon Brynan.

Even verdiept in forum, kwam o.a. sole en appelazijn tegen. Waarom niet combineren dus? Aldus een combinatie gemaakt van appelazijn (biologisch, voor een gering bedrag te koop bij Lidl in Duitsland) en sole.

Brynan heeft zich 2 dagen gesprayed met deze oplossing, in combinatie met de zon (volgens mij 1 van de grootste opruimers van eczeem) is de eczeem in 2 dagen voor 98% verdwenen. Voor hem een hele opluchting, hij durfde zich niet te vertonen in korte mouwen (Eczeem zat voornamelijk op armen en klein gedeelte schouders/nek.

Hopen dat het wegblijft, Brynan begint te puberen en wordt dan uiteraard zeer onzeker van het eczeem.

De exacte verhouding azijn/sole weet ik niet meer, azijn in ieder geval enigszins verdund. Eigenlijk puur op de gok de verhoudingen gemengd. Gelukkig wel meteen 1 liter gemaakt, welke nu in onze koelkast staat.

Misschien ook het proberen waard?

Erik

 
Wauw, geweldig Erik! Appelazijn en sole is ook DE combinatie om te drinken om je maagzuur te versterken. Wel verdunt in water.

 
Hoi Erik,

Bedankt voor de tip. Ik heb met name eczeem op mijn voorhoofd en neusvleugels. Het is vuurrood en zeer schilferig. Ik smeerde het wel elke dag in met kokosolie maar dat leek het alleen maar erger te maken. Gisteren heb ik regelmatig mijn voorhoofd gedept met deze combi van appelazijn en sole (durfde nog niet ermee in de zon) maar de roodheid is in ieder geval verdwenen en de schilfers zijn ook minder.

Heb vannacht dan ook geen kokosolie opgedaan. Ik ben benieuwd hoe het over een week is.

 
hoi Erik,

ik hoop een supertip, mijn dochter heeft erg eczeem in haar gezicht met name. Het zou wel handig zijn om een indicatie te geven ongeveer de verhouding van water, zout, azijn. Mijn dochter praat niet en daarmee lastig om in te schatten of ik het goed meng.

Gif-vrij, jouw eczeem-klachten lijken hetzelfde (uiterlijk) als bij mijn dochter, prikt het ook?

 
Jongens fijn voor jullie dat het werkt maar in principe is het niks anders dan symptoombestrijding op je huid goedjes smeren.

Eczeem heeft te maken met je inwendige milieu.

ik heb zelf 9jaar met eczeem rondgelopen waarvan de dokters zeiden dat het nooit meer over zou gaan. Maar sinds een half jaar ben ik van me ecseem af en ik denk dat kefir me het meest geholpen heeft + wapf natuurlijk en de lever galblaasreinigingen. Ik heb gewoon geen eczeem meer :D

 
@RobinAlexander
Quote:
Jongens fijn voor jullie dat het werkt maar in principe is het niks anders dan symptoombestrijding op je huid goedjes smeren.

Eczeem heeft te maken met je inwendige milieu.



Klopt je hebt helemaal gelijk. Maar ik eet nu 1,5 jaar WAPF en mijn eczeem is een jaar geleden begonnen met ups en downs, dus eigenlijk sinds ik WAPF eet. Ik drink 2 glazen kefir per dag. Zelf denk ik dat het bij mij een vorm van ontgiftiging is wat in mijn lichaam nog niet helemaal lukt.

Maar eczeem in je gezicht is echt niet fijn. Ik krijg van iedereen op- en aanmerkingen. En het is inderdaad geen promotie voor mijn manier van eten.

Dus in mijn geval is symptoombestrijding dan even noodzakelijk.

@Marijan. Het prikt nauwelijks. Ik heb alleen af en toe ook wondjes van de eczeem en daar voel je het wel iets bij. De verhouding die ik gebruikte: 1 eetlepel appelazijn in een glas water en daarbij 2 theelepels sole. Even roeren en klaar. Met een watje dep ik mijn gezicht en laat het zo opdrogen. Hopelijk werkt het voor jou dochter ook.

 
ok, dank je wel Gif-vrij.l

Natuurlijk weet ik dat dit symptoonbestrijding is :)

Mijn dochter drinkt al veel kefir Robin-Alezander maar daar is nog wel wat meer aan de hand.

Stel dat het azijn/zout mengseltje werkt is het toch wel even lekker, want de eczeem jeukt, ze krabt er regelmatig aan.

 
Oke gif-vrij ik denk dat je misschien ook is de lever galblaas zuivering moet doen??.

Marijan STRESSS kan ook de oorzaak zijn gebruikt ze al dierlijk bijnierextract??.

En dat is zeker fijn als het mengseltje werkt.

 
@robinAlexander
Quote:
Oke gif-vrij ik denk dat je misschien ook is de lever galblaas zuivering moet doen??.



De lever galblaas zuivering heb ik inmiddels ook al 11 keer gedaan met zeer goede resultaten c.q. opbrengsten tot nu toe. Binnenkort zuivering no. 12. Ik heb denk nog een lange weg te gaan. En adrenal gebruik ik ook al.

Ondanks de lever galblaas zuivering is de eczeem niet minder geworden.

Misschien werkt er nog een ander orgaan niet mee.

Van mijn darmen heb ik over het algemeen geen last.

Eczeem en astma zitten dicht bij elkaar. Ik heb geen astma, maar heb wel jaren chemische dampen ingeademd. Dus waarschijnlijk ligt het probleem bij de longen.

Maar hoe krijg ik die schoon?

 
Quote:
Ondanks de lever galblaas zuivering is de eczeem niet minder geworden.

Misschien werkt er nog een ander orgaan niet mee.


Ja, de schildklier. Huidklachten zijn schildkliergerelateerd.

Quote:
Eczeem en astma zitten dicht bij elkaar. Ik heb geen astma, maar heb wel jaren chemische dampen ingeademd. Dus waarschijnlijk ligt het probleem bij de longen.


Klachten van de longen en luchtwegen zijn bijniergerelateerd. Je eczeem wordt veroorzaakt door je schildklier, vandaar dat je ook zo'n trage galstroom hebt.

Mike

 
@Mike

Bedankt voor je reaktie.

De schildklier dus. Vandaar dat ik ook niet echt afval (heb nog steeds 20 kg overgewicht).

Maar ik heb het wel altijd warm wat dan weer tegenstrijdig is.

Of komt de hitte in mijn lijf doordat mijn lijf continue probeert alle gifstoffen op te ruimen?

 
Dat zou wel eens de reden kunnen zijn inderdaad. Het kan ook dat je schildklier wordt onderdrukt door teveel cortisol, dus een overactieve schildklier die constant het fornuis opstookt. De oorzaak is chronische stress.

Mike

 
@Mike

Lastig dus om te bepalen wat het nu wel is.

Ik heb echt een hele duidelijke bijnieruitputting en slik daarvoor adrenal.

Is het bij een overactieve schildklier wel verstandig om adrenal te slikken? En bij een overactieve schildklier zou ik toch eigenlijk af moeten vallen?

Ingewikkeld verhaal die hormonen. Ik kom er niet echt uit wat nu het verstandigst is om te doen.

 
Hier hetzelfde gif-vrij.

Mijn zus zei pas nog: ik ben al ruim een jaar aan het Wapfen en d'r gaat geen gram af, pfff. Wij hebben ws beiden schildklier- en bijnierproblemen. Altijd naast boomgaarden gewoond, dus we zijn flink gesproeid met gif. Allebei ook wel de nodige uiteenlopende zaken van emotionele stress.

Vorige week ben ik getest en behandeld door een Sensi therapeut, wat er uitkwam was gifoverbelasting, en vermijden van tarwe, soja, mais (mag wel spelt maar dat eet ik ook nauwelijks), geen koffie (wel decafe, neem 1 bakje met opgeklopte melk per dag), en ook geen smaakversterkers.

Advies was om veel van knollen te eten uit de grond maar geen aardappel.

Ook allerlei uit de zee, vis en planten. En sole 2x per dag.

Ze heeft me "behandeld" en bepaalde plekken op de zijkant van mijn lichaam gepord met haar vingers. links en rechts. Links zaten bepaalde punten die overgevoelig waren en hingen allemaal samen met de gal. (iets beneden oksel, taille, bovenbeen, kuit en enkel)

Mijn benen waren volgens haar gespannen en ik moest activiteiten ondernemen waardoor ik meer aard, dus minder in mijn hoofd zitten/denken en meer in mijn lijf.

Ze schreef me B12 voor en 4 soorten druppels van Sensi, o.a. voor detox, oververzuring, een constitutiemiddel en nog 1, ben even kwijt waarvoor.

Oh ja, en dat ben ik helemaal vergeten, ik moest EFT methode gaan toepassen, dus daar ga ik me ook even in verdiepen.

En verder eet ik zo WAPF mogelijk , heb nu net een grote pan BBB soep op het fornuis die ik zo allemaal ga invriezen zodat ik elke dag een portie kan uithalen.

Ik gebruik verder Adrenal, chlorella, spirulina, D3 en progesteroncreme van Dr. Lee.

Momenteel lees ik zijn boek en oestrogeendominantie lijkt me wel duidelijk bij mij.

En ook gebruik ik heel regelmatig Zechsal magn.

 
Decafe is de grootst mogelijke chemische rotzooi. Dan kun je nog beter gewoon koffie drinken. En knollen bevatten zetmeel, dus als je het advies wilt opvolgen ga dan niet voor wortelgroenten maar wortelkruiden, zoals gember, geelwortel, laos, lotuswortel, paardebloemwortel, mierikswortel, etc.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan