Atlas correctie

G

Guest

Guest
Op de 2e Niburu dag voor de soevereine mens heb ik kennis gemaakt met mensen die dit dieet volgen, ik hoorde daar een van de mensen op dit forum vertellen wat deze manier van eten voor hun had gedaan. Ik dacht dat ze het over iets hadden waar ik mee bekend was. Dat bleek niet zo te zijn. We spraken over twee verschillende dingen die een soortgelijk effect hebben. De gene die ik 'afluisterde' (ze voerde een gesprek met iemand anders...) vertelde -in haar woorden- hoe ze helderder was geworden in denken en doen, beter bestand was tegen zaken die ze in het leven tegen kwam en veel gezonder was geworden. Op mijn vraag waar ze op doelde bleek dat het Weston A. Price zijn manier van eten was.

Daarop raakte ik in gesprek, voornamelijk met haar man, over vele interessante dingen. In dat gesprek wat onder andere over gezondheid en over alternatieve energie ging (daarover in een toekomstig topic meer). Vertelde ik dat ik een Atlas correctie had laten doen en wat dat bij mij gedaan heeft.

Een Atlas correctie is het op de goede plaats (laten) zetten van de bovenste ruggenwervel, de wervel die aansluit op je schedel. Bij 99,9% van de mensen die geboren worden staat die niet op de juiste plek, hij is gedraaid en/of staat scheef. Dit heeft een aantal effecten, de zenuw baan die door je wervelkolom loopt word (licht) afgekneld, wat zorgt dat de signalen die van en naar je hoofd gaan hinder ondervinden. Door de bovenste 6 wervels lopen twee aders die je hoofd van bloed voorzien, deze kunnen door de scheve stand van de atlas (een beetje) afgekneld worden, dit zorgt er voor dat er minder bloed naar je hooft stroomt dan zou kunnen.

Daarbij is het zo dat een scheve stand van je bovenste wervel zorgt dat een lagere wervel probeert de scheefheid te corrigeren, wat maar ten dele werkt. Vervolgens is er weer een lagere werven die dat probeert te corrigeren (door scheef te gaan staan). Het resultaat is een S in je ruggengraat of zelf een "slinger-ruggengraat".

De scheve atlas resulteert uiteindelijk in een verschil in lengte bij je benen, dit komt door dat de grootste wervel, je heupen, scheef staan. Als je je atlas recht laat zetten verbeter je deze zaken (en nog meer) waardoor je hoofd beter kan functioneren, en je hoofd beter met je lichaam kan communiceren en andersom.

Bij mij resulteerde de scheve stand van de atlas in afhangende schouders. In mijn leven heb ik van doctoren, leraren, ouders, enzovoorts vaak gehoord dat ik mijn schouders en mijn rug recht moest houden. Maar dat werkte niet, het deed pijn en was niet vol te houden, het voelde zoveel beter om ze te laten hangen en enigszins krom te lopen. Ook had ik ongemerkt last van mijn nek (nu het weg is merk ik pas hoeveel last ik had).

Bij de behandelaar waar ik een correctie heb laten uitvoeren (zie de reclame onderaan dit stuk) werd eerst gekeken hoe ik liep en hoeveel beenlengte verschil er was, bij mij ± 1 cm. Vervolgens voelde de behandelaar hoe scheef mijn atlas stond, ik kon het zelf ook voelen, een van de "vleugels" van de ruggenwervel was duidelijk voelbaar (rechts), die wees een beetje naar achter en de andere kant stak een beetje naar voren waardoor die minder goed voelbaar was (links).

Vervolgens werd mijn neg stevig (niet te) gemasseerd met een soort elektrische vinger (ik weet niet hoe ik het beter kan omschrijven), waardoor de atlas op zijn plaats kwam, binnen een minuut stond hij goed. Daarna werd er weer gekeken naar het verschil in been lengte, welke er niet meer was..... mijn benen waren even lang (zoals het hoort na een correctie van de atlas) en ik liep 'anders'.

Het gevolg was dat ik de eerste 5 minuten een beetje onwennig op de benen stond en een lichte tinteling in mijn hoofd had(ik denk door de betere bloeddoorstroming) verder was er geen direct effect.

Maar op de terugweg in de auto (ik reed niet zelf) voelde ik dat de botten in mijn schedel anders gingen staan, het voelde alsof de botten van mijn schedel op hun plaats kwamen te staan, ik had erg de nijging om te drukken en duwen tegen mijn hoofd totdat het goed leek te zitten, daarna heb ik er geen last meer van gehad. In mijn nek stak er een wervel uit, naar achter, in de loop van 3 a 4 weken is die weer in het gelid gaan staan.

Sinds de correctie ben ik helderder in mijn hoofd, ik kan beter denken en ben minder vatbaar voor stress en spanning, heb meer overzicht over mijn leven en de dingen die ik meemaak. Ik kan mij beter uitdrukken en meer begrip opbrengen voor anderen. Mijn houding (lichamelijk, geestelijk, mentaal en psychisch) is verbeterd, en verbeterd nog steeds, mijn schouders staan liever recht dan dat ze hangen, sterker nog ik kan ze niet meer laten hangen zoals ik vroeger deed.....

Het gevolg van de correctie is dat ik beter, steviger, ik het leven sta, beter functioneer, mijn lichaam zich beter kan herstelen en is veel veerkrachtiger. Het schijnt dat dit proces van zelfgenezing nog een tijdje doorgaat. De enige manier om de atlas nu nog scheef te krijgen schijnt een onthoofding te zijn ( ik ben van plan om mijn hooft op zijn plaats te laten....)

Wat ik een fascinerend gegeven vind is: een vrouw die haar atlas laat corrigeren voordat ze zwanger raakt krijgt een kind met een rechte atlas. Waardoor de atlas scheef staat bij mensen is mij een raadsel.....

Voor verdere informatie kan je kijken op www.atlasprofilax.ch , de therapeut die mij geholpen heeft is hier te vinden http://lucardie.eu/wat-doen-we/atlasprofilax, ik ben er erg tevreden over Peter Lucardie, maar er zijn ongetwijfeld meer goede therapeuten te vinden. Afhankelijk van de therapeut en je aanvullende zorgverzekering kan de behandeling vergoed worden.

Als er vragen zijn of onduidelijkheden hoor (lees) ik het graag.

De Atlas correctie is het beste wat ik aan mijn lichaam heb laten doen!

Groet Erik

 
Mijn moeder en zus hebben ook de atlascorrectie gedaan. Mijn moeder had altijd last van erge steken in haar nek, vooral als ze veel stress heeft gehad. Nu is dit helemaal over. Ze heeft ook al een tijdje een gehoorapparaat en zegt dat ze na de atlascorrectie weer een heel klein beetje beter kan horen.

Mijn zus heeft al jaren een whiplash. Na de a.c merkte ze dat ze in de auto gelijk de spiegels anders moest zetten, omdat ze een veel betere houding had. Ze kan haar nek nu ook beter en soepeler draaien.

 
Interessant!

Hoe komen ze eigenlijk aan het aantal 99,9%? Maar de 1 en ander in meer of mindere mate. Hoe kun je dat peilen als je fysiek geen of heel weinig klachten hebt?

Ik geloof het wel want als je leest dat natuurvolkeren pijnloos baarden zal daar wel ergens de oorzaak zitten.

 
De reden waarom inheemse vrouwen pijnloos baarden heeft niets te maken met de atlas, maar met het feit dat ze brede heupen hadden. Natuurvolkeren hadden de wijsheid dat er 3 jaar tussen zwangerschappen moest zitten om de moeder aan te laten sterken. Verder werden de zwangerschappen gepland in vruchtbare seizoenen en kregen zowel de vader als de moeder voorafgaand aan de verwekking een speciaal vruchtbaarheidsdieet. De moeder kreeg daarna nog een speciaal zwangerschapsdieet en borstvoedingsdieet. Ook kregen de kinderen 3 jaar of langer borstvoeding.

Wij westerlingen doen maar wat. We plannen onze zwangerschappen niet waardoor ze vaak veel te kort achter elkaar vallen, moeders eten suiker, roken en drinken koffie voorafgaand en tijdens de zwangerschap en tot overmaat van ramp worden ze uit angst weggehouden van voedzame producten als rauwmelkse zuivel, lever en vis vanwege vermeende vit. A-vergiftiging en de lysteriabacterie. Het gevolg is dat de moeder al mineraaltekorten heeft tijdens de zwangerschap waardoor er al in het stadium van de foetus niet alleen geleend wordt van de skeletstructuur van de moeder (bekkenverz(w)akking, caries!), maar de natuur ook een compromis moet treffen inzake de fysieke ontwikkeling van de foetus, eveneens op basis van mineraaltekorten. Tel daarbij nog moeizame en pijnlijke bevallingen (smalle heupen!) en het feit dat het babyhoofdje nog volledig zacht is en een verdere versmalling van het pasgeboren lichaam kan plaatsvinden omdat het geboortekanaal te smal is en de baby zich hier qua vorm aan aanpast. Dit is ook de reden waarom er meer jongens doodgaan bij miskramen dan meisjss, het hoofd van jongens is breder.

Het draait dus allemaal om een brede lichaamsstructuur. Weston Price constateerde dat als er sprake was van een versmalling van de gezichts- en kaakstructuur er ook sprake is van een verdere versmalling van de skeletstructuur, waaronder smalle heupen en een langere, dunnere bouw. Let daar maar eens op bij jezelf en de mensen om je heen. Ga maar eens naar buiten en observeer willekeurige voorbijgangers en je zult zien dat het bewijs van de theorieen van Price elke dag om je heen zichtbaar is. We zijn het alleen 'normaal' gaan vinden. In zijn boek spreekt Price zelfs van misvorming. Hij bedoelt dit in de letterlijke zin des woords: niet goed gevormd. Hier het verhaal van iemand die het boek van Price las en daarna nooit meer op dezelfde manier naar mensen kon kijken:

http://www.soilandhealth.org/02/0203cat/020305ppnf/PPNF.dutch.html

Mike

 
Ja maar ik bedoel het ook andersom doordat ze bredere heupen hadden was de doorgang waarschijnlijk beter waardoor het kind er beter doorkan waardoor er minder geforceert werd, juist het hoofdje is het pijnlijkste deel bij de bevalling.

 
Dank Erik!

Ik vraag me af of de atlascorrectie voor mensen met MS ook belangrijk kan zijn vanwege de betere bloeddoorstroming hoofd-nek-romp en mogelijk vanwege de uitwerking op het zenuwstelsel.

 
Hallo,

Leuk om te zien dat er veel reacties zijn.

Wat ik begrijp hebben ook natuurvolken een scheve atlas (niet dat ik het gecontroleerd heb, maar dat is wat ik begrepen heb). Sinds ik een atlas correctie heb laten doen en op ben gaan letten hoe scheef mensen zijn (ongelijkheid tussen linker en rechter kant in kleine mate tot compleet scheef), wat dat betreft kijk ik nu ook niet meer het zelfde tegen mensen aan. Ook bij natuurvolken valt het mij op dat er "scheve" mensen zijn al is dat wel beduidend minder in aantal en is het minder uit balans.

Ik denk dat er ook meer mee speelt: echt gezond eten zorgt dat je lichaam de kleine foutjes in het ontwerp veel en veel beter op kan vangen, dat zegt niet dat ze er niet zijn.....

Maar als je westers eet en een kleine afwijking in je ontwerp hebt zie je dat snel in grote mate terug!

In westerse landen zie je erg veel scheve mensen.

Voor iedereen die een scheve atlas heeft is het aan te raden om een correctie uit te laten voeren, al is het om je lichaam een groter zelf genezend vermogen te geven. Voor mensen met problemen werkt het ondersteunend op het genezingsproces, het is geen wondermiddel die je in 5 minuten van alles geneest, maar mensen met een whiplash schijnen er wel beduidend meer baat bij te hebben. ik kan mij voorstellen dat het bij MS goed helpt om beter van de mogelijkheden die je hebt gebruik te maken.

De 99,9% komt voor uit het gegeven dat de atlas bij (bijna?) iedereen scheef staat. Voor zover mij bekend word ieder mens geboren met een scheve atlas. Enkel bij de mensen die een correctie uit hebben laten voeren staat de atlas recht en bij de kinderen geboren uit een moeder met rechte atlas. De mensen die een correctie uit hebben laten voeren schat ik wereldwijd op 0,01% maar misschien is het meer.

groet Erik

 
boeiens stukje erik, dank.

Op dit moment ben ik bezig om uit te zoeken/informeren wat de beste methode is om van mijn verwaarloosde whiplash af te komen/

Ik was doorverwezen naar Den haag voor de Sickez methode, maar helaas kan dit niet doorgaan. Vanwege de osteoporose in de rug kan deze behandling niet.

Nu dus verder zoeken,

Ik las hier dit stuk over atlasmethode en ga dit zeker even afwegen tegen een behandeling bij een osteopaat of bowen therapeut.

Even uitzoeken wat het beste voor me is,...

 
Tja, het zou wat voor mij kunnen zijn. Ik heb bij een auto-ongeluk ruim 13 jaar geleden een whiplash opgelopen, maar ook gekneusde nekwervels, en een beenlengteverschil van 2 cm door een op zes plaatsen gebroken bekken. Ik heb negen ribben gebroken, m'n schouderblad is in vieren gebroken en ik denk dat ik daardoor nu een afhangende schouder heb aan die kant, maar misschien komt het wel door een scheve atlas. Lastig, m'n schouderbandjes zakken aan die kant eeuwig naar beneden, al zie je het met het blote oog niet erg. Ik heb ook de bijbehorende klachten van een whiplash, als slecht kunnen concentreren, vergeetachtig, etcetera. Dus als een atlascorrectie maar een beetje verbetering zou kunnen betekenen zou ik al heel blij zijn. Alleen hoop ik niet dat ik dan opeens drie centimeter in plaats van twee centimeter beenlengteverschil zal hebben, omdat de atlascorrectie het door het ongeluk veroorzaakte verschil nog eens versterkt 8O

Ik heb in ieder geval even gekeken of er voor mij hier een in de buurt zit, en dat zou in Haarlem zijn.

Ik ga erover nadenken. Ik heb al zoveel geprobeerd: osteopathie, manueel therapie, supplementen........maar nergens blijvend resultaat. Manueel therapie heb ik wel terugkerend nodig als ik opeens weer een blokkade in m'n wervels heb zitten, veel pijn heb en nauwelijks m'n hoofd kan draaien :( Ik was hier twee maanden geleden nog voor bij de manueel therapeut, en die riep uit dat hij nog nooit had meegemaakt dat wervels zo lang na een trauma nog zo vast zitten. Wie weet heeft dat ook te maken met een scheve atlas wat naar beneden toe doorwerkt, want het is niet steeds dezelfde wervel, de ene keer de vijfde, dan weer de negende, dan weer de twaalfde (of zo).

Ach, er zijn ergere dingen hoor, ik ben er nog heel goed van af gekomen, maar het is wel hinderlijk zo af en toe :|

 
@enjoy,

Misschien zou voor jou dan wel de Sickez methode erg goed kunnen zijn, die zit in den haag..

 
Peter Lucardi vertelde toen hij mij behandelde dat een whiplash eigenlijk een verschoven atlas wervel is en dat het corrigeren van de atlas na een whiplash de meeste tot alle whiplash klachten in de loop van de tijd laat verdwijnen.

Maar ja, Enjoy, of dat bij jou ook zo werkt weet ik niet, je geeft zoveel beschadigingen van je lichaam aan.... Wat ik verwacht, als je je atlas laat corrigeren, is dat je lichaam, en dus jij, beter met de opgelopen beschadigingen om kan gaan.

Als je linkerbeen korter was voor het ongeluk en benen zijn nu even lang heb je best kans dat je met een verschil zit na een correctie, ik denk dat een goede behandelaar je daar over kan informeren.

@ Ikke

Wat ik van de Atlas correctie begrijp is dat door je bovenste wervel goed te zetten alle wervels er onder eindelijk op de goede plaats kunnen gaan staan, het lijkt mij, afgaande op de informatie die ik op internet vind, als of de Sickez methode (hoe goed het ook bedoelt is) een symptoom bestrijd, waar de atlas correctie de bron aan pakt. Ik kan mij goed voorstellen dat enige tijd na een atlas correctie de Sickez methode, kan helpen, andersom zou ik het niet snel doen....

 
Dat zou kunnen, het werd me aangeraden maar heb begrepen dat er gemanipuleerd moet worden. Geen idee of dat sympotoom bestrijding is.

Ik heb op de site gekeken, erg interessant. Misschien heb je gelijk en is dit een goede methode voor whiplash. Ik denk dat ik morgen even ga bellen,.

Maar wat doen ze nu precies? hoe kunnen ze het rechtzetten zonder te manipuleren?

 
De spieren er om heen worden stevig gemasseerd waardoor de atlas de kans krijgt om op zijn plaats te komen, er word niet tegen de wervel geduwd.

 
Quote:
Nuwilikvet schreef:

Maar ja, Enjoy, of dat bij jou ook zo werkt weet ik niet, je geeft zoveel beschadigingen van je lichaam aan.... Wat ik verwacht, als je je atlas laat corrigeren, is dat je lichaam, en dus jij, beter met de opgelopen beschadigingen om kan gaan.

Als je linkerbeen korter was voor het ongeluk en benen zijn nu even lang heb je best kans dat je met een verschil zit na een correctie, ik denk dat een goede behandelaar je daar over kan informeren.


Nee Erik, m'n linkerbeen is nú 2 cm korter. Omdat er veel (verbrijzeld) bot in m'n linker bekkenkam is verdwenen, daardoor zit de aanhechting van het been hoger. Maar stel je dat voor het zo was dat voor het ongeluk juist m'n rechterbeen een cm korter was......en dat het bekkentrauma 3 cm heeft opgeslokt........dan zou ik wel balen na een atlascorrectie :lol:

Maar nee, ik geloof dat ik voor die tijd redelijk symmetrisch was hoor.

En of het wat voor me zou doen :? ........ik heb bij het ongeluk ook nog een klap (lees: de deur van m'n auto) tegen m'n hoofd gekregen waarbij ik een lichte hersenbeschadiging heb opgelopen, en de symptomen daarvan zijn nagenoeg dezelfde als die van een whiplash. Dus de artsen weten niet wat waarvan komt, waarschijnlijk van allebei een beetje. We zullen het waarschijnlijk nooit weten. Ik kan er inmiddels vrij goed mee omgaan hoor, had een baan op HBO-niveau en die heb ik kunnen behouden, alleen ben ik wel op dat niveau blijven hangen.....en kost het me de dubbele inspanning als voor het ongeluk :cry: . Mijn collega's weten niet eens van m'n klachten omdat ze me niet van voor die tijd kennen en aan de buitenkant zie je niks aan me...........

Maar alle beetjes zijn meegenomen, dus ik houd de atlascorrectie in gedachten. Bedankt voor je info in ieder geval! :D

 
Interessant. Ben wel altijd huiverig voor dingen die te mooi klinken om waar te zijn en dat gevoel krijg ik hier een beetje bij. Maar misschien is dit ook omdat ik er te weinig van weet. Ik vraag me alleen af, als iedereen dit al zijn hele leven heeft, dan gaat je lichaam zich hier toch ook aan aanpassen? Dus als je dan 1 deel veranderd, de atlas, past je hele lichaam zich hier dan weer door aan? Het lijkt me dat je de rest dan ook zal moeten aanpakken.

 
Maar als je door de atlas te corrigeren de rest van je lichaam weer terug brengt in de oude staat dan kan dat toch alleen maar goed voor je zijn?

Wij gaan het ook doen, in januari, preventief.

Het zal dan blijken waar we, onbewust, last van hebben.

Want dat zal dan uitblijven na de correctie. Tenminste zo zie ik het.

 
Ik zeg het niet helemaal goed. Lijkt mij dat je lichaam zich aanpast aan een scheve atlas. Dus als die recht staat, staat de rest in verhouding niet goed en moet je dit ook aanpakken.

 
Het gevolg is dat je lichaam zichzelf gaat herstellen. Waardoor je lichaam een optimalere houding kan aannemen.

Helaas (?) is het geen wondermiddel, net als het WP dieet....

Na een correctie kan een lichaam zich sneller en beter herstellen dan daarvoor, dat kan betekenen dat het er jaren over doet om een zo goed mogelijke genezing te bereiken. Als je goed voor je lichaam zorgt genees je sneller en beter, als je ongezond leeft bestaat de kans dat je je lichaam geen mogelijkheid geeft om te genezen.

Volgens mij werkt dat met een WP dieet ook zo, als je volgens WP eet maar veel stress hebt, je zorgen maakt en dagelijks zwaar uitputtend werk doet tot je er bij neervalt word je niet veel gezonder..... maar als je goed voor jezelf zorgt....

 
het gevolg van de atlas recht zetten is dat de andere wervels kunnen volgen in een goede stand. Als de atlas niet recht staat gaat je ruggengraat krom staan om dat op te vangen. zet de atlas recht en de rest KAN op zijn plaats gaan staan en doet dat langzaam in de loop van de tijd.

Laat de atlas scheef staan en zet alle andere wervels (met geweld?) recht en je zal zien dat ze terug gaan naar de oude stand. (om de scheve atlas op te vangen).

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.745
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan