Atlas correctie

Deze week wat onderzoek gedaan en op en neer gebeld...

Heb me goed ingelezen en besloten te proberen of dit me kan helpen: een atlascorrectie

Ik heb eerst naar p.Lucardi gebeld, maar deze waren helaas met vakantie,

toen naar Son gebeld, maar een wachtlijst tot maart

toen naar Henriette, maar ook pas eind januari.. Uiteindelijk naar Philip in Utrecht gebeld en daar kon ik a.s. do al terecht!

Vind het spannend, hoop dat het me gaat helpen.. Zeker na een dag als vandaag, beetje teveel gedaan en meteen erge pijn van rug/nek en hoofd..

 
Ha Ikke,

Volgens mij doe je er goed aan (maar dat ik die mening heb komt vast wel naar voren in dit topic.... :D )

Laat je weten wat je er van vind en er van merkt??

 
doe ik zeker,

Dank voor de tip.. Ik heb veel positieve dingen gelezen, dus hoop dat het echt iets voor me kan doen

 
Even een update..

Gister naar Utrecht geweest voor een atlascorrectie. Dichter in de buurt waren er wachtlijsten tot maart en hier kon ik nog tussendoor.

Een vreemde ervaring, het deed wel behoorlijk pijn. Philip vertelde me dat ik een enorm beenlengte verschil had en ook de atlas stond behoorlijk scheef !

Na de behandeling was ik duizelig en vandaag heb ik behoorlijk wat (spier) pijn in de nek en rug, ook is deze stijf.

Verder merk ik nog niets... Hoop dat ik wel verbetering ga merken

 
Interessant Ikke, hou ons op de hoogte over het verloop alsjeblieft.

Verder succes met je herstel van de stijfheid.

 
Hoi Ikke,

Was al benieuwd naar je update. Hopelijk merk je snel verbetering!!

Wat vond je van Philip? KAn je iets meer over de behandeling vertellen? Heb zelf ook gekeken en hij is voor mij ook goed te doen qua afstand.

Sterkte!

 
Hallo Tizz,

Ik twijfelde tot het laatste moment, had met Philip aan de telefoon een kort gesprekje gehad en met de anderen hier in de buurt wat langer.

Maar ik wilde toch graag snel laten behandelen, dus op naar Utrecht!

Voor hij begon wilde hij me nog even doormeten, electroaccupunctuur. Dat was opzich wel oke, omdat je dan ook meteen andere verstoringen kunt zien.

Philip was heel correct en name echt de tijd. Hij legde alles heel goed uit en was heel rustig. Ik vond het een erg fijne man!

Hierna liet hij eerst een filmpje zien over de atlasprofilax, waarna hij ook dit nog even verduidelijkte..

Hierna moest ik op een bank gaan liggen, aantal houdingen aannemen zodat hij goed de stand kon zien.

De correctie deed hij met een soort pen, die in de nek geduwd/gewreven werd. Dit deed toch best wel pijn, maar mijn nek is nu eenmaal gevoelig.

De correctie was best snel gedaan, over 4 weken terug komen.

 
Hoi Ikke,

Leuk om te lezen, dat de correctie pijn deed heb ik nog niet eerder gehoord....

De spierpijn is een goed teken! je botten staan anders en je spieren passen zich aan, zelfherstellend vermogen van je lichaam is bezig.

Succes! Erik

 
Hoi Ikke,

Dank voor je uitleg. Hopelijk gaat het steeds ietsje beter.

Hou ons op de hoogte.

 
hey Tizz en anderen,

Even een aantal dagen druk en stressie, dus niet op het forum..

en dan moet je veeeeel bijlezen ;)

Hoe ik me voel:

Vanaf de correctie tot nu heb ik veel minder last van hoofdpijn, de druk die ik steeds ervaarde is afgenomen en ik heb geen nekkrampen meer. De eerste week veel spierpijn, die is nu weg. Na een drukke dag voel ik wel dat ik teveel heb gedaan en speelt mijn rug/nek weer op, maar niet zoals voorheen.

Ik heb me 1,5 week topfit gevoeld, maar helaas vandaag weer mijn eerste BAALdag: de vermoeidheid is even terug, geen puf, algemene malaise :(

Ik hoop dat dit eenmalig is en eigenlijk mag ik ook niet klagen, want voorheen had ik 6 van de 7 dagen dit vreselijke gevoel.

Al bij al denk ik dus (voorzichtig) dat het zeker baat heeft gehad, en ze zeggen dat het alleen maar beter kan worden dus :)

 
Je kan bellen met http://www.essentie-instituut.net/]Essentie instituut[/url] en vragen naar ervaringen van haar atlas correcties bij whip lashes.

Over (gevorderde) MS, voor zover ik weet is de enige effectieve behandeling gebaseerd op gebruik van medicinale cannabis.

 
Wat ik daar allemaal van heb gelezen, doet dit hooguit wat tegen de pijn ( die ik niet heb overigens) ik heb nog geen enkel ervaringsverhaal gelezen van ms-ers die canabis gebruiken en daardoor effectief behandeld zijn. Dus sterke vermindering van de symptomen/weer de spieren kunnen gebruiken.

 
Kijk maar es op het YT kanaal van TerrierBram.

En extreem hoge B12 dosis (bewezen veilig) kan effectief zijn:

Japans onderzoek uit 1994 naar de effecten van B12-therapie bij patiënten met multiple sclerose laat zien dat elke dag een tablet met 60 mg methylcobalamine gedurende een half jaar niet toxisch is. De helft van de patiënten kreeg bovendien eerst twee weken lang dagelijks 5 mg B12 direct in de bloedbaan geïnjecteerd. (6)

(6) Kira J, Tobimatsu S, Goto I. Vitamin B12 metabolism and massive-dose methyl vitamin B12 therapy in Japanese patients with multiple sclerosis. Intern Med 1994;33(2):82-86

 
Wetenschappelijke onderzoeken, maar dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel: ik ken geen ervaringsverhalen van ms patienten die er baat bij hebben.

En hier gaat het over vit B12 en je had het over cannabis.

 
Hoi Ikke en anderen,

Ik heb voor volgende week ook een afspraak staan. Ben erg benieuwd!!

Hoe is het nu met jou?

 
Hoi Tizz, ik hoop dat je hier je bevindingen wil opschrijven!

Ik wil het ook nog gaan doen...

 
Met mij gaat het goed. Ik ben sinds december, hoofdpijnvrij! Ook het opstaan met dikke ogen en nekkrampen is verleden tijd!

Voor mij een hele omslag, de helft van mijn klachten is zo goed als weg. Het lijkt wel een wonder, zo voel ik het ook. Dit terwijl ik er zelf niet veel van had verwacht, omdat het eigenlijk zo weinig voorstelt..

Op dit moment is het alleen de vermoeidheid nog die me parten speelt. Ik kan nog niet fulltime werken, zit nu op 3 halve dagen en het opbouwen gaat moeizaam. Ik kan van te voren gewoon niet voorspellen of ik fit ben, zo ook met andere afspraken. Hierdoor ligt mijn sociale leven al een hele poos op zijn kop :(

Ik wil gewoon niet steeds moeten zeggen dat het niet gaat. Ik probeer ondertussen zoveel mogelijk mezelf in te lezen, ervaringen van andere met chronische vermoeidheid en soms maakt dit me moedeloos, maar soms ook lees je positieve verhalen.

Lastig, dat is het zeker... zeer zeker omdat chronische vermoeidheid in NL niet wordt geaccepteert..

 
Ikke,

Je bent op de goede weg! Jouw bijnieren zijn aan het helen, maar je hebt nog een weg te gaan. Met geloof, geduld en vertrouwen kom jij er wel, dus gewoon doorgaan op de ingeslagen weg! Ik mag hopen dat je dit als een belangrijke leerervaring beschouwt en nooit meer een terugval gaat krijgen naar een eetstoornis. Als je 1 ding hiervan kunt leren is hoe ingrijpend en schadelijk een eetstoornis kan uitwerken, dus ik hoop dat je met dat gedeelte helemaal klaar bent!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.690
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan