Appelazijn

Ik wordt soms zo moe van reacties van mensen die denken dat ze verstand hebben van gezondheid, en zich medici noemen.

Mijn tante heeft al jaren en jaren psoriasis, nu is ze bezig met 2x per dag twee eetlepels appelazijn. Eerst kwam de thuiszorg haar 2x per dag insmeren met hormoonzalf. nu na een paar weken gebruiken werd ze eerst 1x per dag gesmeerd en nu laatste dagen al niet meer. Pas zei er een zuster pas op dat spul is erg slecht voor je maag , is helemaal niet goed. Nu was er een dietiste die ook arts is en zei dat ze appelazijn kende en het slecht is voor je slokdarm. Grr. Gelukkig gaat mijn tante onverstoorbaar verder, ze is al kilo afgevallen al kunnen er nog heel wat kilo´s af.

Van hormoonzalfjes wordt niet gezegd dat het slecht is, en van een natuurmiddel wel.

 
ja inderdaad mike,

soms is er een verstandige zuster, t was een Indonesische, die wilde het gelijk ook zelf gaan kopen. Ze zag het resultaat bij mijn tante.

 
Jaren ongepasteurizeerde biologische appelazijn voor vanalles gebruikt en ik gebruik het nu alleen nog voor bij salades.

En ik vind het ook best wel lekker hoor, maar qua verbetering van mijn gezondheid heb ik daar nog nooit ook maar iets van gemerkt.

Maar wel lekker dus :D

 
Ik had het advies gekregen om met appelazijn aan de slag te gaan. Ik had nog een fles biologische troebele appelazijn staan, dus ik was gelijk aan de slag gegaan. Ik drink het 's ochtends in m'n sole. Ik krijg dat wel weg, alleen mijn kinderen dus niet. Die drinken sowieso nooit in 1 keer een heel glas water op.

Kan ik de appelazijn ook toevoegen aan hun beker smoothie 's ochtends? Of haalt dat het effect weg?

Ze hebben het beide hard nodig om meer maagzuur aan te maken. Mijn dochter heeft regelmatig last van opkomend maagzuur (spuugboertjes noemt zij het), dat is dus echt niet goed! En mijn zoon heeft het ook nodig.

Hoe kan ik het bij hun naar binnen krijgen?

 
Hoi Mamajans, je kunt het proberen: in die smoothie denk ik.

Misschien dat je het niet zo goed proeft in iets dat al zuur is?

Bij kinderen kun je het misschien ook voegen bij een sapje van zure vruchten.

 
Ik wil nu ook aan de appelazijn beginnen. Doe nu sinds 2 weken sole gebruiken. Ga dus nu weer een stapje verder en er appelazijn bij doen. Hoe vaak gebruiken jullie sole en appelazijn per dag? Kan je sole ook heel de dag door drinken?

Vanaf hoe oud mogen kinderen het gebruiken? Mijn zoontje is over 1 maand ander half jaar. En hij kan ook wel wat extra maagzuur gebruiken.

 
Ik drink 2 glazen water met sole, waarvan 1 met appelazijn in 's ochtends bij het opstaan.

Je kunt eventueel een 1/2 uur voor elke maaltijd een glas water met sole en appelazijn drinken.

Verder doe ik 1 theelepel sole in een pot verse thee.

Een enkele keer drinken we 's middags of 's avonds nog een glas water met sole.

Eerder dronken we meer water met sole maar waarschijnlijk heeft mijn lichaam het niet nodig, haalt het het vocht uit voeding.

Lia

 
Op wikipedia vind ik bij normale azijn dit:
Quote:
Long-term heavy vinegar ingestion has one recorded case of possibly causing hypokalemia, hyperreninemia, and osteoporosis.[50]


Appelazijn drink ik altijd met een rietje, soms krijg ik van de geur ook de rillingen.

 
Hoi allemaal

Ik ben nieuw op dit forum en heb me al behoorlijk ingelezen.

Ik heb reuma en de ziekte van Graves(te snel werkende schildklier, waarvoor 2x 'n radioactieve jodiumbehandeling, joepie!) en jaren medicijnen geslikt.

In 2000 heb ik non Hodgkin in de maag gekregen, die behandeld is met bestraling;

het is ongeneeslijk, maar nu onder controle(zo zeggen ze dat, men zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken).

Ben 25 aug. 2014 begonnen met sole, doe er 1 eetl. appelazijn bij en dat 2x per dag.

'Morgens doe ik er H2O2 bij, waarvan ik nu op 80 druppels zit. 2-3 per week drink ik de milde leverreiniging( 2 eigeel, 3 limoenen en 1 eetl. olijfolie). Begin sept. ben ik mijn medicijnen gaan uitsluipen (Methotrexaat en Enbrel injecties, beide voor de reuma) en ik moet zeggen dat 't best goed gaat. Mijn vraag aan jullie isIk slik nog wel Thyrax voor de schildklier, daar durf ik niet mee te stoppen.

Omdat ik na 2 weken toch wat gewrichtsklachten kreeg ben ik met verdunde Borax begonnen,3x per dag 1 theelepel.

Maar vraag aan jullie is: hoe lang ga je door met H2O2? Je kunt toch niet iedere dag 2/3

druppels toevoegen, dan zit ik volgend jaar op 1 liter.

Groetjes, Milleke

 
Hoi Milleke, welkom

Je bent nieuw op het forum maar je hebt je al behoorlijk ingelezen.

Misschien is het handig als je een voorsteltopic aan maakt waar je bovenstaande ook nog een keertje in zet.

Dan krijg je specifieke reacties, helemaal voor jou (en iedereen die meeleest :))

gebruik je 3% of 35% H2O2?

Lia

 
Hoi,

Ik heb me inmiddels voorgesteld en ik nog wat aangevuld.

Om jouw vraag te beantwoorden: ik heb 3% H2O2.

Milleke

 
Quote:
Op wikipedia vind ik bij normale azijn dit:

Quote:
Long-term heavy vinegar ingestion has one recorded case of possibly causing hypokalemia, hyperreninemia, and osteoporosis.[50]



Appelazijn drink ik altijd met een rietje, soms krijg ik van de geur ook de rillingen.


Mercola geeft dit:
Quote:
Long-term excessive use could conceivably cause low potassium levels and lower bone density.



Dus niet aan te bevelen bij een genees tand bederf dieet? Of juist wel omdat het de opname van voedingsstoffen bevorderd?

 
Voor psoriasis het ik het dieet gevolgd van ''www.howtobeatpsoriasis.com'' Ik geef toe dat de site er scammy uitziet maar hij vraagt geen geld en het dieet werkt.

-basically stop met alle granen behalve oatmeal.

-stop met alle noten (tot psoriasis verdwenen is kijk dan welke mogen)

-stop met alle bonen inclusief gespruite (tot psoriasis verdwenen is kijk dan welke mogen)

-stop met alle citrusvruchten ,nachtschade planten (aardappel!)

-stop met alle zoogdieren (tot psoriasis verdwenen is kijk dan welke mogen)

-stop defintief met alle alcohol, gluten, melkproducten, chips ,frituur ,nachtschadeplanten, zout (behalve zeezout) , vermijd alle

Eet dus vooral groente&havermout 75% , vis&gevogelte 20% , olie ,fruit 5% .

supplementen , zink ,visolie , magnesium ,

stop met alle chemicaliën om je heen.

p.s

Dit is erg moeilijk maar probeer langzaam steeds meer lekkere dingen te vinden zoals haring,gerookte makreel , havermout in de blender met bosvruchten etc!

 
Omdat appelazijn mij niet goed smaakt en ik er elke keer emotioneel verkeerd op reageer (met veel boosheid en chagerijn), heb ik eens een alternatief besteld: kokosazijn.
Deze smaakt me erg goed en tot nu toe heb ik er niet de emotionele reacties op, sterker nog deze lijkt me wel te ontzuren.
 
Bevat appelazijn nog gisten? en is het daadwerkelijk wel een goed middel tegen candida ? (i.v.m mogelijke gisten)

groet,Henry
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.960
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan