Appelazijn

Gele tanden komen door fluoride en is een soort geelzucht van het gebit. Vrijwel alle westerlingen lopen rond met gele of bruine tanden. Ra-ra, wat hebben ze allemaal gemeen? Juist ja, fluoride!

Mike

 
Dat is waar

Mijn dochter heeft,van de tijd dat ze nog met fluoridepasta poetste,geelbruine verkleuringen gekregen op haar voortanden

Ze wilde steeds mar nog een beetje tandpasta op haar borstel,en ook liet ik haar niet naspoelen.dan kon de fluor beter inwerken zei de tandarts...zucht.Ik wist niet dat fluor giftig was anders had ik dit natuurlijk nooit zo gedaan!

 
Het zijn wel haar melktandjes,maar het is een vies gezicht.Alsof ze haar tanden niet gepoetst heeft.Ze poets nu met weleda pasta.Misschien dat ik haar kan laten poetsen met mijn zelfgemaakte tandpasta,en dat de verkleuring daar weg van zal gaan..

 
ik vond de appelazijn eerst ook brrrr.

Heb net een nieuwe fles aangebroken en die smaakt minder zuur. Ik denk dat die oude al heel lang was doorgefermenteerd en extra zuur.

De nieuwe vind ik prima te doen, doe zelfs een duimdik in het glas met wat water.

Ik heb het natuurlijk over de natuurtroebele

 
Als je het gebruikt voor een leverkuur kan je er ook voor kiezen om troebel appelsap te drinken. Appelazijn is zo ongelooflijk vies. Ik moest er een half glas per dag van drinken tijdens een ontgiftingskuur. Kokhalzend en met tranen over de wangen ging het erin.

Achteraf kreeg ik te horen dat troebel appelsap ook goed was.

 
troebel appelsap, appelsap bevat ontzettend veel suikers. Ik werd er misselijk van, appelazijn was veel beter, maar altijd verdund in water niet puur.

 
Haniet,

troebele appelsap zijn suikers. Appelazijn is een gefermenteerd product en goed om meer maagzuur te krijgen. Meer maagzuur zorgt voor een betere vertering van eiwitten, dus een win-win situatie.

Lia

 
Ik heb een gewoonte van mijn moeder overgenomen.

Als ik stamppot of runderstoofpot maak, gaat er altijd een scheutje appelazijn door.

Volgens mijn moeder is dat goed voor de vertering, vooral bij zware schotels.

Misschien hebben jullie er wat aan.

 
Ik ben een groot voorstander van koken met azijn. Vanwege mijn voorliefde voor Engeland doe ik dit al vele jaren. In Engeland gebruikt men nog steeds veelvuldig azijn in de keuken. Mijn favoriete zijn: malt vinegar, rode wijnazijn, appelazijn en balsamico.

Mike

 
Malt vinegar wordt wel gemaakt van gerst, dus een graan en het is niet glutenvrij. Zoals sommigen sojasaus vermijden, zou je dus ook malt vinegar kunnen vermijden.

Brengt wel herinneringen naar boven:) Mijn vader nam dat altijd speciaal mee uit Engeland om dat over zijn friet en vissticks te doen. Over vissticks was inderdaad altijd lekker.

Ik ben sinds een week helemaal gestopt met melkproducten. Hiervoor at ik bij elke maaltijd wel yoghurt of kefir, dus zure melkproducten. Nu ik dat niet meer doe, heb ik elke maaltijd last van brandend maagzuur. Blijkbaar is mijn maagzuurproductie niet wat het zijn moet maar werd het wat gemaskeerd door mijn zure zuivelconsumptie.

Ik neem nu wel een lepel appelazijn of een glaasje beet kvass (ook zuur) maar ik blijf er last van houden. Ook soms misselijkheid en gevoel dat mn eten hoog zit/ omhoog komt. Erg vervelend. Wat kan ik verder nog doen om dit te verbeteren? Ik eet nu elke maaltijd gekookte/ gepureerde groentes, iets van vet vlees of vis, bottenbouillon en extra vet in de vorm van kokosolie of olijfolie. Ik eet 3 keer per dag.

 
Om even mijn eigen vraag te beantwoorden, ik heb net een lepeltje honing gesnoept (ok, 2) en dat lijkt echt wel verlichting te geven. Misschien door de enzymen? Maar goed ik zou verwachten dat die ook in de beet kvass zitten. Misschien toch iets meer rauw eten, dat bevat ook meer enzymen. Wel over het algemeen lastiger verteerbaar, maar misschien heeft mijn lijf dat even nodig en kan het er op dit moment beter mee omgaan. Iemand verder nog ideeen?

 
er is ook appel cider azijn of is deze altijd met cider (het alcoholische gedeelte) dus wat is het verschil?

 
Na enkele maanden gebruik van appelazijn kom ik erachter dat ik troebele of natuurtroebele appelazijn moet hebben. Ik vermoed dat ik altijd de verkeerde heb gekocht. Ik heb er alleen op gelaet dat de appelazijn ongepasteuriseerd is. Er dreef af en toe weleens iets donkerrood is, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als troebel. Mijn appelazijn (Coteaux Nantais met Demeter keurmerk) ziet eruit als appelsap of rosé. Op het label staat "Deze appelazijn is niet gepasteuriseerd en bewaard in oude eiken vaten. Bij dit product is een natuurlijke troebel mogelijk." Maar met de beste wil van de wereld kan ik dit echt niet troebel noemen. Het is helemaal helder. Ik vraag me af welke appelazijn jullie gebruiken. Welke merken? Waar te verkrijgen?

 
Appelazijn, natuurtroebel, ongepasteuriseerd van Fertilia. Te halen in je eigen winkelcentrum (aan de buitenkant, gemeentehuis) :D

 
ben ook aan de appelazijn en sole (beide 1 theelepeltje)in glas water om de aanmaak van maagzuur te stimuleren.

In het begin kreeg ik letterlijk kippenvel en rillingen zo zuur/ vies vond ik het. Toen heb ik op aanraden van iemand hier een beetje honing toegevoegd. Nu na een tijdje sta ik nog steeds niet te juichen maar het valt best mee. Het went en iemand zei dat het minder zuur smaakt als je minder tekort hebt. Ik doe er geen honing meer in.

 
Hier dezelfde ervaring, alleen de honing heb ik nooit gebruikt. Prima te drinken nu. Ik spoel wel goed na met water om mijn tanden te sparen. Zeker als je het veel gebruikt lijkt me dat wel aan te raden.

 
Paar glazen per dag voor het eten warm, met theelepel sole en appelazijn smaakt niet onaardig, maar goed een theelepel bitterzout heb ik ook geen moeite mee slaap ik ook lekkerder door lol.

Wel moet mijn maag er nog een beetje aan wennen, tikkie zurig gevoel rond het middenrif, maar niet opboeren oid?

Combo schijnt ook goed te zijn voor bloed druk verlaging ik ben benieuwd...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.787
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan