Appelazijn

G

Guest

Guest
Dag,

Gisteravond begonnen met appelazijn in een glas water te drinken,

nu flinke koppijn, hoort dat erbij ?

Richard

 
Ik eet al heel lang een appel meteen bij het opstaan. Tegenwoordig eerst ook Sole. Is een verse appel op je nuchtere maag net zo gezond als appelazijn? Eventueel raspen, een beetje bruin laten worden en kaneel erover tegen diaree. Iemand daarmee bekend?

 
Richard, koppijn van azijn kan ontgifting zijn, opgeruimd staat netjes.

Liesje, appelazijn is niet hetzelfde/net zo gezond als appelazijn. Appelazijn is gefermenteerd en bevat enzymen, het azijnzuur bevordert de spijsvertering en vetafbraak. De pectines die vrijkomen door de appel te raspen en bruin te laten worden zijn inderdaad een middel tegen milde diarree.

 
Dit is toch wel het zelfde

Quote:
appelazijn is niet hetzelfde/net zo gezond als appelazijn


 
Vandaag appelazijn gekocht, maar hoeveel doe ik in een glas water en dan ga ik uit van een longdrinkglas.

 
Een theelepeltje en dan proeven of t lekker smaakt. Dat is zo ongeveer mijn manier van doen. Sole, appelazijn en t moet lekker zijn. Beetje zelf uitproberen dus.

 
Ik vind het niet te snavelen, appelazijn ;) Mijn partner weigert het te drinken, die is overgestapt op citroensap. Ik gebruik zelf nu een rietje.

 
In lauw water met een beetje honing erbij wordt het al wat toegankelijker, ik drink het ook zonder. Na al die h202 en bitterzout vind ik er niks mis mee

 
Ik vind appelazijn echt ontzettend vies, als ik die fles alleen al openmaak... ik drink het nu ook niet meer, aangezien ik de laatste keer bij de tandarts gaatjes had en dat nu wil voorkomen. Eerst moeten mijn tanden maar eens wat sterker zijn!

 
Ben ik dan de enige die appelazijn in water niet alleen prima te drinken vind, maar ook echt lekker? In de zomer is er geen betere dorstlesser!

Mike

 
Ik en mijn zoontje van 10 vinden het heerlijk,een glas water met sole en appelazijn,we drinken het elke ochtend uit bed,en meerdere keren tussendoor als we eraan denken tenminste.

Zal wel voortaan uit rietje gaan drinken als ik zo lees dat het slecht voor je tanden is

 
Nike, ook ik vind het erg lekker, water met appelazijn. Probeer het morgenochtend samen met sole. Ik gebruik de Vita Plus als appelazijn omdat er veel goede kruiden aan toegevoegd zijn.

 
Quote:
Zal wel voortaan uit rietje gaan drinken als ik zo lees dat het slecht voor je tanden is


Het is niet slecht voor je tanden. Als je tanden gevoelig reageren op zuren heb je een zwak gebit.

Mike

 
Mijn gebit is aan wat restauratie toe,loop bij een gewone tandarts,heb wat gaatjes ed.

Maar nooit heb ik last van mn tanden als ik kouds eet of drink,of iets zuurs.

Poets goed met kokosolie,keltisch zout,bica.Mijn tandvlees ziet er heel gezond uit.Bloed niet als ik poets of flos.

Poets met een handtandenborstel,en tandenstokers.

Mijn tandarts vroeg welke tandpasta ik gebruik,ik zeg geen.Zelfgemaakte ja

Nou dat was wat,ik moest toch echt fluoride gebruiken,en een electrische tandenborstel aanschaffen.

Maar waarom zou ik dat doen als mn tanden zo schoon zijn en mn tandvlees zo gezond.

Ik heb de tandarts wat uitgelegd over mn zelfbrouwsel,en over fluoride.En dat gezonde tanden ook komen door gezond voedsel.

Ook heb ik een link gestuurd naar ove weston price,en fluoride etc.

Hij stond er wel voor open,

Maar ja ze zijn ook onwetend hierover he.Dat leren ze allemaal niet.

De balie staat ook vol met gratis minitubes tandpasta's.

 
Hoe doe je dat Daniellemv4?

Maak je een mengseltje van vloeibaar gemaakt kokosvet met keltisch zeezout en zuiveringszout?

In welke verhoudingen zo ongeveer?

Hoe gebruik je het dan als het kokosvet weer hard is?

Ik heb snel last van bloedend tandvlees en ook van tandsteen. Mijn tanden zijn ook veel geler geworden. Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit veroorzaakt wordt door een slechte leverfunctie? Klopt dat?

 
Ik vind inmiddels ook weinig dingen nog vies, maar appelazijn krijg zo moeilijk weg, dat ik meestal na een paar dagen de moed weer opgeef en er opgelucht mee stop. ik ben wel gek op citroen en dat combineer ik 2x per dag met sole en heet water en vaak geraspte gember, das een lekkere combi.. vind ik :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.677
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan