Apocalyps/doemscenario

Heb je vrienden op het platteland? Zo niet, dan zou ik die snel gaan maken. Verder de vrije natuur als alternatief.

Mike
 
  • Leuk
Waarderingen: muis
Ja, want een straw kun je overal meenemen en dus ook buitenshuis gebruiken. Zoals ik.al eerder constateerde zitten velen nog steeds met hun hoofd in de wolken en denken ze dat ze veilig binnen kunnen blijven zitten met water uit de kraan, centrale verwarming, elektriciteit en gas. Tijd om ook in bug-out scenario's te gaan denken mensen, wake the fuck up!

Mike
Mike, een Brita kan is ook mobiel. mn vraag is of de life straw beter filtert.
 

Bijlagen

  • 1635486555202.png
    1635486555202.png
    148,8 KB · Weergaven: 0
Maar hij neemt wel veel ruinte in. Volgens mij begrijp je het nog niet helemaal. Alles moet niet alleen zo licht mogelijk, maar ook zo klein mogelijk zijn. Zorg verder voor een EHBO-set (te koop bij o.a. de Action), een goed mes, touw (er zijn jachtmessen met touw om de handgreep, o.a. te koop bij legerdumpzaken), een kompas (er zijn diverse survival tools met een kompas, waaronder horloges) en voedsel in platte blikken (bijv. vis in blik, corned beef). Er zijn ook draagbare tenten en poncho's. Tijd om alle mogelijke scenario's goed te doordenken en daar naar te handelen. Denk als een soldaat!

Mike
 
Beetje gekke vraag miss maar wat zou de redenen voor vluchten zijn? Ik bedoel hebben jullie hier een beeld bij?
 
Ja, want een straw kun je overal meenemen en dus ook buitenshuis gebruiken. Zoals ik.al eerder constateerde zitten velen nog steeds met hun hoofd in de wolken en denken ze dat ze veilig binnen kunnen blijven zitten met water uit de kraan, centrale verwarming, elektriciteit en gas. Tijd om ook in bug-out scenario's te gaan denken mensen, wake the fuck up!

Mike
Precies dit dus! Weet je wat het helemaal af maakt? De opmerkingen van ‘ wakkeren’: ‘ dat het echt niet zooo erg zal worden hoor’ de scenario’s die je schetst gaan echt niet gebeuren, onmogelijk dat lijk me echt een broodje aap!

Maar dan zoeken ze het maar uit, straks is het ieder voor zich.

mike? Jouw ouders zijn ook al wat op leeftijd, hoe gaan zij dat doen vooral bug out? Mijn ouders zijn beiden niet goed ter been, dan wordt het best wel lastig.
 
Ik help mijn ouders op alle mogelijke manieren. Dat begint met bewustzijn. Ze staan nu pas open voor de mogelijkheid dat het wel eens goed mis kan gaan.

Mike
 
Beetje gekke vraag miss maar wat zou de redenen voor vluchten zijn? Ik bedoel hebben jullie hier een beeld bij?
Wat dacht je als mensen honger hebben? Het gros is hier niet op voorbereid. Mensen zullen in paniek raken en plunderen. Criminelen zien vrij spel om woning overvallen te plegen. Je krijgt complete chaos. Met name als je in een stad woont. Herinneren we ons de avondklok rellen nog? Nou zoiets en dan keer 10 of meer?
 
Maar als je als veganist uit de natuur wilt eten kom je niet ver.

We hebben het hier over een noodsituatie waar je eventueel ook nog zelf invloed hebt op de kwaliteit als je het zelf maakt en ook in het bos en de vijvers zijn vlees en vis te vinden en veganisten worden echt niet in een half jaartjes ziek
 
Door vragen te stellen en antwoorden te krijgen wordt het risico van "voer voor de kat" elke keer een stukje kleiner.
Ik heb die Sawyer waterfilter sp 128 mini besteld die Warrior of light plaatste. Je kunt hem ook thuis gebruiken met regenwater mocht het water afgesloten worden.
 
Ik heb een grote waterput bij mijn huis die vanaf buiten maar ook van binnen (luik in de gang) toegankelijk is. Ik neem aan dat het water hierin deels grondwater en deels regenwater is want bij regen hoor ik hem volstromen. Ik ga er van uit dat ik dit water ook kan gebruiken na filteren en koken. En anders heb ik nog een vijver.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.024
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan