Apocalyps/doemscenario

Handige site voor survival tips!
En zo een radio is ook handig.
Om de 1 of andere reden krijg ik deze site helaas niet geopend op mijn pc.
 
Corned beef, goeie tip! Evenals droge worsten en vis in blik. Je kunt ook nog denken aan zure haring in potten. Maar maken jullie niet zelf eten in blik zoals wecken en inmaken? Ik zat ook te denken aan boterhamworst van smac of zoiets. Alleen voor echte nood.

Wie weet is het zo dat we meewerken aan voedsel schaarste. Maar het is in de natuur eten of gegeten worden. Als ik zou moeten kiezen dan kies ik toch voor het eerste.
Kwa inmaken/inslikken nog niets maar ik ga ff onderzoeken of bottenbouillon niet in te blikken of gewerkt kan worden. Het enige wat ik zelf maak is pemmican.
 
Bottenbouillon kun je ook in poedervorm kopen; Mattisson bottenbouillon: rijk aan eiwitten, mineralen, aminozuren en collageen.
 
Kwa houdbaar voedsel kom je natuurlijk al snel uit op blikvoer. Corned beef is al genoemd maar natuurlijk past vis in blik hier ook bij, bijv mijn favoriet kabeljouwlever in eigen olie. Check vooral de vitamine A inhoud:


Bedacht me vandaag ook dat door al dat geprep we ook meewerken aan de voedselschaarste.
Nee joh is juist goed 😉, iedere week wat extra meenemen -> verhoging van de grijp voorraad -> bij lockdown voor ongevaccineerden is er plenty beschikbaar 😉
 
Ik zie dat zo,n filter samen met een fles te koop is. (en uiteraard een los filter ter vervanging).
Is er bekend hoe goed zo,n filter werkt?
Wat betreft regenton ik woon in een huurhuis. (afwatering helemaal in de hoek). Niks zeggen en gewoon neerzetten zou natuurlijk kunnen.



Koop een regenton en een life straw voor de filtering.
 
Ik heb een blik ham in huis, datum tot en met 17-10-2016.
Vraag me af hoelang spullen in blik goed en eetbaar blijven. Ze moeten officieel een datum aangeven maar kan zijn dat het alsnog te eten is.
Weet niet meer of ik het zelf heb gekocht of dat het in een Kerstpakket zat.
Niet gegeten vanwege de (ook) E-nummers die erin zitten.
Als iets goed ruikt lijkt een goede controle-methode te zijn maar met vlees en vis moet je wel voorzichtig zijn.
 
Gewoon ruiken en proeven, zo deden ze het vroeger ook. We doen net alsof de tht-datum er altijd al is geweest, maar we kunnen ook gewoon vertrouwen op onze zintuigen i.p.v. een of andere fictieve datum. Al die mind control en zwarte magie heeft zijn basis in geleerde kennis t.o.v. geleefde kennis!

Mike
 
Wat schoon water betreft heb ik in mijn keuken al eens een filter systeem aan laten leggen. Carbonit. filters Tradeline.
 
Gewoon ruiken en proeven, zo deden ze het vroeger ook. We doen net alsof de tht-datum er altijd al is geweest, maar we kunnen ook gewoon vertrouwen op onze zintuigen i.p.v. een of andere fictieve datum. Al die mind control en zwarte magie heeft zijn basis in geleerde kennis t.o.v. geleefde kennis!

Mike
Inderdaad die tht datum is bij blik redelijk onzinnig, toen ik in 82 in het toen nog groene pakje begon kregen we op oefening nood rantsoen productie datum 1952 prima te eten
Zodra blik bol staat of flink roestig is is het oppassen maar normaal gesproken decennia eetbaar
 
Kwa inmaken/inslikken nog niets maar ik ga ff onderzoeken of bottenbouillon niet in te blikken of gewerkt kan worden. Het enige wat ik zelf maak is pemmican.
Volgens mij kan dat gewoon. Dacht het ergens gezien te hebben maar geen idee meer waar.
 
Als er geen eten meer te halen is in de winkel maakt het me niet zoveel uit dat het uit blik komt. Liever eten dan geen eten en voedsel in blik met vocht erbij kan je zo in het vuur zetten.
Maar er moet natuurlijk wel genoeg voedingsstoffen in zitten. Ik vraag me af of dit met die potten bouillon wel zo is. Poeder is ook makkelijk te bewaren. Kan je evt vacuüm verpakken en scheelt ruimte. En een gat in de regenpijp is zo gemaakt met een ton of iets wat je kwijt kan onder het gat.
 
Ik zie dat zo,n filter samen met een fles te koop is. (en uiteraard een los filter ter vervanging).
Is er bekend hoe goed zo,n filter werkt?
Wat betreft regenton ik woon in een huurhuis. (afwatering helemaal in de hoek). Niks zeggen en gewoon neerzetten zou natuurlijk kunnen.



Koop een regenton en een life straw voor de filtering.
Ik zit ook in zo een huis waar je niks mag. Trek me er weinig van aan als de nood aan de man is. Dus gewoon neerzetten. Niemand die er last van heeft volgens mij.
 
Er wordt flink geprept op ancestral supplements, overal niet meer verkrijgbaar.
Ja, zodra er voorraad is is het meteen weer weg. Maar goed, als we toch bezig zijn met voedsel drogen zoals vlees, dat kan ook met orgaan en dit tot poeder malen misschien. Voor dieren word er wel orgaan gedroogd en als snack gegeven. De vraag is alleen, hoe kom je aan al die organen die je hebben wil. Volgens mij is lever, hart en nieren het best verkrijgbaar. En schildklier uit vissen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.797
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan