antidepressiva

Laigueglia, Ik wens je erg veel succes met het afbouwen van die pillen. Ik ken een zeer gevoelige vrouw die is echt een zombi geworden. Nu slikt ze bijna niets meer en is ten goede veranderd. Vreugde en verdriet horen bij het leven. Ik had vroeger mijn traantjes snel klaar, als mijn vriendinnen huilden huilde ik mee. Maar in mijn huwelijk raakte ik "versteend", zo noem ik het maar. Moest voor mijn kinderen doen alsof alles koek en ei was. Maar wilde nooit pillen slikken. Het eerste wat ik deed toen ik was gescheiden was een massagecursus doen in groepsverband met vrouwen, om weer "warm" te worden. Ik ben ook boeken gaan lezen en kreeg meer inzicht. Ik herinner me dat ik een film zag waarin niets bijzonders gebeurde en ik zat te janken. Ergens een stuk herkenning in die film. Ook al weet je niet veel meer van vroeger, er zal heus wel veel zijn dat je met die pillen hebt verdrongen. Misschien ga je meer huilen enz. maar je zult ook meer genieten. En dat wens ik je heel erg toe. Dat je weer gaat genieten.

Nogmaals sterkte.

 
Danielle, hier staat (onderaan) de pagina hoe jezelf magnesiumolie kunt maken.

Is van iemand van het forum, ik dacht van Pike.

Lia

 
Dank je wel Lia

Ik geniet erg van je reisverhalen hoor,en moet erg vaak lachen om vooral Cees die malle haha. :lol:

 
@Liesje, dank je voor je goede wensen!

Ik ben inmiddels zover dat ik geen Seroxat meer slik, ik gebruik nu voor het slapen gaan 1 capsule 5HTP en overdag 2 capsules Rhodiola. Dit zijn de hoeveelheden die op de verpakking worden aangeraden. Geen idee of het genoeg /te weinig/ teveel is.

Ik ben wel veranderd, tuurlijk, zou gek zijn als ik niets zou merken. Dat wordt me niet in dank afgenomen door mijn gezin, want inderdaad, van een zombie-achtig mens heb je niet zo'n last. :) Er is me zelfs al gevraagd of ik niet weer kan gaan slikken, weliswaar tijdens een woordenwisseling, maar toch... Ik ga echter niet meer beginnen, ik wil het gif uit mijn lijf kwijt en er geen gif meer instoppen.

Ik ben eigenlijk heel tevreden over mezelf (mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen )

Altijd heb ik me aangepast aan de wensen van anderen, en nu doe ik voor mezelf wat ik denk dat goed is.

 
@Poekie: bedankt voor de link, Pike heeft inderdaad hier uitgelegd hoe het gemaakt kan worden, de extra info erbij is fijn.

@Daniellemv4:

Mogelijke redenen waarom je niks van 200mg merkt:

-Je neemt het niet goed op.

-Je verbruikt meer dan je opneemt, o.a. stress kost veel magnesium.

-Je tekort is groot en het duurt lang voordat het aangevuld is, daarna ga je het pas merken.

-Je hebt geen tekort.

Bij een depressie zou ik minimaal 400mg nemen, bij een zware tijdelijk 1000mg verdeelt over de dag zolang er geen diarree van komt.

 
@Laigueglia
Quote:
Ik ben inmiddels zover dat ik geen Seroxat meer slik



Dat afbouwen heb je toch nog redelijk snel gedaan. Super dat het gelukt is.

Gefeliciteerd. Ik heb nog 20 mg te gaan.

 
@gif-vrij ik ben bang dat ik niet zo geduldig ben in dit soort dingen..

en ik voelde me ook echt gesteund door de forumleden.

Ik wilde er zo snel mogelijk van af, en ik gebruikte "maar" 20 gram.

Gaat jou ook lukken hoor!

 
JP

Bedankt voor je advies

Ik ga het wat ophogen

Ik heb weleens gelezen dat je niet teveel calcium mag gebruiken bij magnesium inname?

Drink toch wel 1 liter melk,en half liter yoghurt/kefir per dag,en wat kaas

 
Ja hoe meer calcium je neemt hoe meer magnesium je moet nemen.

Als je meer dan die 400 mg magnesium gaat nemen kan je wel eens diaree krijgen.

Dan zou je magnesium olie kunnen overwegen.

Hier nog een interview met Carrolin Dean over magnesium, echt heel interessant:



vanaf 1:16

 
Magnesium tegelijk met zuivel nemen lijkt me ook niet goed.

Ik neem het meestal laat in de avond met water, maar misschien is innemen met eten wel beter.

Wisselwerking tussen supplementen en voedingsstoffen vind ik zeer lastig en het wordt al snel zo ingewikkeld dat je er geen rekening meer mee kan houden.

(zie bijvoorbeeld hier een simpel lijstje)

Eigenlijk vind ik dat supplementen niet nodig zouden mogen zijn, aan de andere kant twijfel ik of zelfs de beste voeding tegenwoordig nog genoeg vitamine en mineralen levert.

(nu ik dit schrijf bedenk ik me weer eens dat het tijd wordt voor bottenbouillon :oops: )

 
Dat is een handig lijstje, maar klopt het wel helemaal? Er staat dat vitamine A de opname van vitamine D nadelig beinvloedt en ook dat teveel vitamine A nadelig is voor vitamine C.

Lever levert veel vitamine A.

Weet iemand hier meer van?

 
Vast niet, ook is "veel" een behoorlijk breed begrip.

Zie ook wat eronder staat:

"Op de lange termijn zijn bovengenoemde invloeden niet of nauwelijks aantoonbaar. Waarschijnlijk komt dat doordat een gevarieerd eetpatroon zowel stoffen bevat die de opname bevorderen als stoffen die deze remmen."

 
Quote:
Veel magnesium zorgt voor een verhoogde afgifte van een hormoon dat de aanmaak van vitamine D bevordert. Een magnesiumtekort kan op deze manier mogelijk leiden tot verminderde omzetting naar vitamine D.


Ze durven het beestje niet bij de naam te noemen. Cholesterol is volgens mij geen hormoon maar ik denk dat ze het wel bedoelen. Het kan best zijn dat je meerdere stoffen naast zonlicht nodig hebt om vitamine d aan te maken. Maar ik heb er hier op het forum nog nooit van gehoord. En als het dan iets was waarvan zij liever niet zeggen dat je er ook wel eens een te kort van kan hebben hadden ze dat wel bij de naam genoemd. Met andere woorden ze durven dus niet te zeggen dat al die mensen met een winterdip te weinig cholesterol hebben.

 
Quote:
Magnesium tegelijk met zuivel nemen lijkt me ook niet goed.

Ik neem het meestal laat in de avond met water, maar misschien is innemen met eten wel beter.

Wisselwerking tussen supplementen en voedingsstoffen vind ik zeer lastig en het wordt al snel zo ingewikkeld dat je er geen rekening meer mee kan houden.

(zie bijvoorbeeld hier een simpel lijstje)

Eigenlijk vind ik dat supplementen niet nodig zouden mogen zijn, aan de andere kant twijfel ik of zelfs de beste voeding tegenwoordig nog genoeg vitamine en mineralen levert.

(nu ik dit schrijf bedenk ik me weer eens dat het tijd wordt voor bottenbouillon )


Ik neem het een half uur voor mijn ontbijt (=yoghurt). Dat zal ik dan maar aanpassen.

Helaas vrees ik ook dat tegenwoordig met alle massaproductie, ook van gezond eten, dat het inderdaad niet meer alle voedingsstoffen bevat die de natuur bedoeld heeft. Daarnaast vind ik het als controlefreak heel fijn om 'zeker' te weten dat ik genoeg van bepaalde stoffen binnen krijg.

Ik zal ook even op zoek gaan naar betere kwaliteit magnesium. Heb al in de apotheek gekeken, daar stond van 800mg. Maar dat is wel drie keer zoveel als de ADH, al weet ik niet hoe serieus ik die moet nemen. Lastig allemaal.

 
Ik ben, net als Pike, fan van de magnesiumolie :-D Is dat niet iets voor jou clara? Het werkt vele malen beter dan een supplement. Voor het slapen gaan spray ik de olie 15 keer op m'n buik en binnenkant armen. In het begin jeukte het nogal, maar dat wordt steeds minder.

 
Wij spuiten het onder onze voeten, ik vind het op mijn lichaam zo plakkerig, heb ik onder mijn voeten geen erg in.

Lia

 
Hoe doe je dat dan Lia? Als je het onder je voeten smeert moet je een poos gaan zitten en wachten voor je er weer op kunt lopen, anders komt alles in je sokken, pantoffels of op de vloer terecht. Je zou het pas op de rand van je bed kunnen aanbrengen, maar dan kun je je handen niet wassen na afloop (vind ik niet prettig aanvoelen op m'n handpalmen)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.480
Berichten
506.654
Leden
8.638
Nieuwste lid
maartje.1234
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan