Alternatieven voor onderwijs

Volgens de RICHTLIJNEN (lees: geen regels of wetten) betreft het een DRINGEND ADVIES (lees: geen verplichting). Jij kunt je dus evengoed aan die richtlijnen houden, want jij en je kind moeten helemaal niets!

Mike
Exact! Maar zij denkt dat het nu van onze kant zal stoppen, bad news voor haar voor ons begint het nu pas! Zometeen ga ik een bakkie doen met een aantal wakkere ouders van deze school en gaan we even bekijken hoe we dit gaan aanpakken. We zijn overigens met heel weinig ouders, echt in de minderheid zijn we helaas maaaar To be continued😉
 
Gezien de huidige situatie en vooruitkijkend op wat nog zou kunnen komen; welke alternatieven zijn er qua onderwijs?

Als (basis) scholen straks ook voor kinderen testen of vaccineren verplicht stellen haal ik m’n kind van school. Nog hetzelfde uur dat ik het nieuws hoor. Maar dan heb ik binnen twee dagen een leerplichtambtenaar op m’n dak.

Thuisonderwijs moet je aanvragen voordat ze 5 zijn, en bovendien elk jaar weer je vergunning zien te krijgen (van de overheid), dus er komt vast een dag dat je die als ongehoorzame burger ook niet meer krijgt.

Er zijn staatsvrije scholen, maar die zijn voor bijna niemand te betalen. Bovendien zijn ze niet staatsvrij want ze moeten ook gewoon hun vergunning via de overheid krijgen (no jab, no license dus uiteindelijk)

Kind thuishouden betekent dus een paar keer een leerplichtambtenaar en daarna jeugdzorg en kinderen naar pleeggezin en uit ouderlijke macht. Geloof me dit gaat veel en veel sneller dan je denkt. Ken via m’n werk genoeg casussen (en nee ik werk niet bij jeugdzorg maar wel met veel slachtoffers van jeugdzorg).

Maar wat dan? Zijn er mensen die al van alternatieven gehoord hebben? Organisaties? Ouders die zich verenigd hebben? Belangenorganisaties? Juridische samenwerking in de maak? Daarover gaat dit topic.
Er zijn geloof ik wel mensen die ermee bezig zijn. Vandaag zelfs laten voorkomen. Enige andere remedie die ik kan bedenken is als ouders de handen in elkaar en opstaan.
 
Ik merk dat wij met ons ‘Wij de ouders’ groepje van de school van mijn kind een beetje vastlopen. Hoe meer wij ons verzetten en uitspreken hoe meer de directrice en leerkrachten krachtiger worden in hun standpunten pro-maatregelen, pro- het overheid. 3 mails ontvangen van de directie afgelopen week die tenenkrommend waren.
Onze volgende stap is via de schoolapp andere ouders aan de tand voelen hoe zij erin staan zodat onze groep hopelijk groter zal worden.
En brieven, gesprekken voeren hebben gewoon nul nut met deze ultra schaap als directrice.

Wat is wijsheid?
Zijn er hier ouders die andere acties hebben ondernomen nadat ze al brieven en gesprekken hebben gevoerd. Een ouder kwam met een stil protest bij het schoolplein met borden. Tja kan maar schiet je er wat mee op?
 
It was always about the children,
Namen en rugnummers noteren, zoek een advocaat die wappie is en laat hem de school directie en leerkrachten hoofdelijk aansprakelijk stellen voor iedere actie tegen je kinderen en voor alle medische en niet medische kosten die er uit voortvloeien incl bekeuringen van leerplicht ambtenaren.
Is er niet een uitwijk mogelijk naar een andere school op Urk of Staphorst of zo
 
@Warrior of light, wat een rotsituatie voor jullie zeg. Ik heb geen advies en geen kinderen. Hou vol. Doe wat je denkt dat goed is. Ik hoop zo dat dit een kwestie is van de winter overleven en dat alle ellende daarna ten goede keert. Dit kan denk ik zo toch niet doorgaan? Ik begrijp van Sietske Bergsma dat het alleen maar richtlijnen zijn waar de scholen zich aan zeggen te willen houden. Dus het is helemaal niet zo dat ze juridisch gezien een poot hebben om op te staan om hun wil op te leggen aan je kinderen, behalve dat veel rechters ook totaal rot zijn. Oja, appgroepen: ik weet niet of dat een goed idee is.
 
Laatst bewerkt:
It was always about the children,
Namen en rugnummers noteren, zoek een advocaat die wappie is en laat hem de school directie en leerkrachten hoofdelijk aansprakelijk stellen voor iedere actie tegen je kinderen en voor alle medische en niet medische kosten die er uit voortvloeien incl bekeuringen van leerplicht ambtenaren.
Is er niet een uitwijk mogelijk naar een andere school op Urk of Staphorst of zo
Ja ik denk van school veranderen de beste optie is, de rest schat ik kansloos in met dit huidige corrupte systeem. Helaas zijn Staphorst en Urk veel te ver dus ik moet maar actief gaan zoeken in deze regio.
 
@Warrior of light, wat een rotsituatie voor jullie zeg. Ik heb geen advies en geen kinderen. Hou vol. Doe wat je denkt dat goed is. Ik hoop zo dat dit een kwestie is van de winter overleven en dat alle ellende daarna ten goede keert. Dit kan denk ik zo toch niet doorgaan? Ik begrijp van Sietske Bergsma dat het alleen maar richtlijnen zijn waar de scholen zich aan zeggen te willen houden. Dus het is helemaal niet zo dat ze juridisch gezien een poot hebben om op te staan om hun wil op te leggen aan je kinderen, behalve dat veel rechters ook totaal rot zijn. Oja, appgroepen: ik weet niet of dat een goed idee is.
Ja daar heb ik ook mijn hoop op gevestigd dat zou het wel echt makkelijker maken als het op die manier allemaal stopt. Toch kan ik niet stil blijven zitten en ga ik wel de mogelijkheden onderzoeken.
 
Opties voor thuisonderwijs.

Dit vergt creatief denken voor ouders. De huidige maatschappij is er eentje van wetenschap en feiten; rechterhand en linker hersenhelft zijn gestimuleerd. Tijd om eens met die andere kant te gaan denken 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: muis

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.777
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan