Alternatieven voor onderwijs

Decem

Well-known member
Gezien de huidige situatie en vooruitkijkend op wat nog zou kunnen komen; welke alternatieven zijn er qua onderwijs?

Als (basis) scholen straks ook voor kinderen testen of vaccineren verplicht stellen haal ik m’n kind van school. Nog hetzelfde uur dat ik het nieuws hoor. Maar dan heb ik binnen twee dagen een leerplichtambtenaar op m’n dak.

Thuisonderwijs moet je aanvragen voordat ze 5 zijn, en bovendien elk jaar weer je vergunning zien te krijgen (van de overheid), dus er komt vast een dag dat je die als ongehoorzame burger ook niet meer krijgt.

Er zijn staatsvrije scholen, maar die zijn voor bijna niemand te betalen. Bovendien zijn ze niet staatsvrij want ze moeten ook gewoon hun vergunning via de overheid krijgen (no jab, no license dus uiteindelijk)

Kind thuishouden betekent dus een paar keer een leerplichtambtenaar en daarna jeugdzorg en kinderen naar pleeggezin en uit ouderlijke macht. Geloof me dit gaat veel en veel sneller dan je denkt. Ken via m’n werk genoeg casussen (en nee ik werk niet bij jeugdzorg maar wel met veel slachtoffers van jeugdzorg).

Maar wat dan? Zijn er mensen die al van alternatieven gehoord hebben? Organisaties? Ouders die zich verenigd hebben? Belangenorganisaties? Juridische samenwerking in de maak? Daarover gaat dit topic.
 
 
Ik vrees het ergste. Opgericht door 3 vrouwen en dan dit:

Vivanto wordt een veilige leef- en leerplek voor kinderen van vier tot veertien jaar, waar ze leren van het leven met een breed lesaanbod. “Lezen, schrijven en rekenen integreren wij in de thema’s. Zo leren de kinderen deze vakken binnen hun eigen interessegebied. Dat maakt en houdt leren boeiend! En ze gaan zelf onderzoeken, waar mogelijk in de ‘echte wereld’. Als bij het thema water vragen komen over sluizen, dan gaan wij met de kinderen op pad om antwoorden te krijgen. Ook onderwerpen als geestelijke en lichamelijke gezondheid, spiritualiteit en filosofie komen aan bod. Geen dag gaat voorbij zonder dat ze een instrument mogen bespelen of een dansje kunnen doen. Dit zien wij als een essentieel onderdeel voor zelfexpressie”, legt Marika uit.

Dit is het probleem met al die alternatieve initiatieven, het is allemaal te lief, te soft en te vrouwelijk. We krijgen hier geen betete sterkere kinderen van, alleen maar meer slappe vaatdoeken.

Mike
 
Laatst bewerkt:
Ben laatst een keer in Epe geweest.. heel leuk dorp maar wat een mensen met Geld en Kak daar zeg. Heel veel van die Zonnedael types.
Echt dikke auto's waar vrouwen in rijden. Viel me echt op.
 
Ik vrees het ergste. Opgericht door 3 vrouwen en dan dit:



Dit is het probleem met al die alternatieve initiatieven, het is allemaal te lief, te soft en te vrouwelijk. We krijgen hier geen betete sterkere kinderen van, alleen maar meer slappe vaatdoeken.

Mike
EENS! Waar zijn de zelfverdedigingslessen etc.?
 
Zag een interview met Door Frankema bij de truemanshow en die heeft haar kinderen zelf thuis gehouden. Kinderen vragen zelf naar het leven om het maar zo te zeggen en op aanvraag van je kind naar leerstof gaat het er allemaal drie keer sneller als koek in.
 
  • Leuk
Waarderingen: muis


Goede brief! Mijn kind zit nog niet in groep 6 maar ga dit toch sturen naar de school! De zoveelste brief al maar dan weten ze wat ze aan mij hebben! Niet fucken met mij of mijn kind want dan merk je de consequenties wel!
Als alle ouders dit nou eens gaan doen en die brieven gaan sturen!
Dit gaat veel te ver🤬
 
Hier is er ook een bericht de deur uit gegaan. Ik heb nog geen reactie van de school. Niet zo uitvoerig als die brief hierboven. Meer in de trant van grens bereikt, dus ons kind doet hier niet aan mee en hoeft ook niet aangesproken te worden op zijn keuze. Nee is nee toch? En anders komt mama wel even naar school 👻
 
Hier ook meteen gister na de mail vd directie, een brief eruit gedaan.
Mijn kind zit wel in groep 6 maar ook als ie er niet in zat zou er een brief naar school gaan. Wij hebben al eerder mogen ervaren dat breven sturen zeker wel effect kunnen hebben!
Mijn man loopt straks overigens nog eens extra mee naar de deur om misverstanden te voorkomen😉
 
Hier is er ook een bericht de deur uit gegaan. Ik heb nog geen reactie van de school. Niet zo uitvoerig als die brief hierboven. Meer in de trant van grens bereikt, dus ons kind doet hier niet aan mee en hoeft ook niet aangesproken te worden op zijn keuze. Nee is nee toch? En anders komt mama wel even naar school 👻
Ik had het omgedraaid: rechtsteeeks in gesprek met de directie en ze klip en klaar duidelijk maken: NEE! En laten ze het niet wagen om toch pogingen in die richting te doen, want dan klaag je ze aan! Als ze gevoelig zijn voor druk van boven, zijn ze ook gevoelig voor druk van onder.

Mike
 
Ik had het omgedraaid: rechtsteeeks in gesprek met de directie en ze klip en klaar duidelijk maken: NEE! En laten ze het niet wagen om toch pogingen in die richting te doen, want dan klaag je ze aan! Als ze gevoelig zijn voor druk van boven, zijn ze ook gevoelig voor druk van onder.

Mike
Zo heeft mijn man het net gedaan (naast de brief die ik gister al had gestuurd), hij zag madame op het schoolplein staan is op haar afgestapt en klip en klaar uitgelegd dat onze zoon GEEN mondkap draagt en hij heeft meteen ook even duidelijk gemaakt dat hij ook niet door andere docenten aangesproken mag worden op de gang. Doen ze dit wel dan hebben zij een probleem! Madame was zichtbaar geschrokken en zei neejoh we zullen hem met rust laten en ik zal de leerkrachten op de hoogte stellen. Mooi!
 
Ik kreeg een reactie terug: het is een advies dus wij laten het bij de ouders of ze daar gehoor aan willen geven of niet.
 
Dus nu ineens bedenken ze zich dat het een advies is en geen plicht? Maar als je geen tegengas geeft doen ze net of het een plicht is een geen advies. Zie je dat het werkt als je van onderen ook drukt? Begin dit jaar zat ik kortstondig in een Telegram-groep van 'bezorgde ouders'. Toen zei ik dat al, maar de algehele softe houding was 'in gesprek blijven met de directie'. Nee, zei ik, niets in gesprek blijven, ze gewoon DICTEREN hoe jij vindt dat het moet! Het was tegen dovemansoren gericht en ik heb die groep maar gewoon verlaten. Ik houd het sowieso nooit lang uit bij welke groep dan ook, zowel fysiek als virtueel.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.700
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan