Alternatieven voor onderwijs

Wij zijn Timon en Agnes en samen met onze kinderen toeren wij door de wereld in een camper. Ons gezin bestaat uit 5 kinderen. Ze krijgen thuisonderwijs. Agnes is juf en kapster en Timon is boekhouder en DTP-er. Maar boven alles zijn we christen en leven we in geloof en vertrouwen. We bidden dat de Heere Jezus ons naar de juiste mensen en locaties leidt. Tot Zijn eer!
 
Andringa heeft nu besloten om een eigen school op te richten, de School of Understanding. “In één jaar deeltijd kan ik een student een werk- en denkniveau laten bereiken dat de meeste afgestudeerden aan een universiteit niet halen. Ze ontwikkelen een persoonlijke identiteit door zelf keuzes te maken. Ze maken stappen richting zelfactualisatie, maximale geestelijke gezondheid en hoge dagelijkse effectiviteit. Of de studenten daarna nog behoefte hebben om verder te studeren is nog maar de vraag. Ze zouden goed kunnen besluiten aansluitend meteen aan het werk te gaan of een onderneming te starten.”

Een erkend diploma levert zijn opleiding, die 4000 euro kost, niet op, maar Andringa hoopt dat studenten zich niet willen laten beperken door de onderwijsambtenarij. Hij wil het zo opzetten dat andere docenten zelf ook zo’n opleiding kunnen beginnen. Hij hoopt voor eind september 8 tot 12 aanmeldingen te hebben en daarmee van start te gaan.
 
Had hem al bij Viruswaarheid geplaatst maar zet hem hier ook maar even neer. Wat een prachtig initiatief! Als ik nu rond de twintig zou zijn zou ik wel weten waar ik graag zou willen studeren.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.534
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan