afvallen

Gisteren pas om 14.00 uur gegeten(lever en hart uit de oven,zonder smaak verandering haha,grapje).Had s'morgens veel energie en het tuinhuis geschuurd(handmatig).Gisteren om 18.00 uur de tweede en laatste maaltijd.

Vanmorgen om 07.00 uut opgestaan en het tuinhuis geverfd,geen gebrek aan energie.Om 12.oo eerste maaltijd genoten.

@ Janse ,

Het feit dat je wel vet kunt eten had ik ook al aangegeven. Ook wel logisch want je lichaam nuttigt tijdens het vasten ook vet,van jezelf.Het gaat dan ook om insuline controle.

@Mike,

Ik weet je standpunt tov training en denk dat je toch nog de fout maakt om training te verwarren met iedere vorm van lichamelijke inspanning.Waarschijnlijk ook door de áfkeer'van de cultuur die heerst rondom het fitness gebeuren.Kan ik me voorstellen,maar we moeten het kindje niet met het badwater naar buiten gooien.

Ben trouwens niet echt een voorstander van sprinten,maar wel van de lichamelijke reactie op deze inspanning.

Misschien kunnen we hier eens verder of praten ipv berichten plaatsen.

@ Tanja,

Ik heb de 5 finger shoes nu zo'n 2 jaar en kan ze alleen maar aanbevelen.Verder draag ik hoofdzakelijk minimalistische schoenen.Merrel heeft bv. zulke met een vibram zool,maar ook allstars voldoen.Binnen loop ik altijd blootvoets.

ad

 
Ad,

Je weet dat ik je respecteer. I.p.v. onderling hierover te communiceren buiten het forum om lijkt het me juist interessant en leerzaam om hierover openlijk meningen/visies uit te wisselen. Ik ben nl. zeer benieuwd naar jouw visie en wacht niet op een gelegenheid om jou openlijk neer te sabelen!

Mike

 
@ Alexandra: ik snap je punt; alleen al door de cellen meer zuurstof te geven krijgen hormonen meer de kans om in cellen binnen te komen bijvoorbeeld.

 
Mike,

Klopt, maar ik weet niet goed waarom die stoffen zo essentieel zouden zijn in de ogen van die Jolly of Ray Peat. Jij?

 
Misschien om dezelfde reden als waarom alcohol (mits met mate ingenomen) ook gezondsbevorderend is? Het is een gifstof die het immuunsysteem activeert? Een klein beetje gif is immers heilzaam, zoveel is zeker.

Mike

 
Mike,

Over de koffie en lichaamsbeweging, dit schijnt temaken te hebben met mTOR. Geen idee wat mTOR nou precies is, maar het schijnt zeer goed te werken bij anti-veroudering geloof ik.

Zie de tekst hieronder:

mTOR sounds like it should be the name of a hero in a Japanese comic book, but it’s a little more important than that. mTOR stands for “Mammalian Target of Rapamycin.” It’s one of those things that only a biohacker (or a fat person) could get excited about. mTOR is a major mechanism that increases protein synthesis in your muscles. Both exercise and coffee raise cellular energy use while simultaneously inhibiting your muscle building mechanisms (mTOR) for a brief period, which causes it to “spring back” and build even more muscle as soon as you eat.

There are 3 known ways to raise mTOR. Intermittent fasting, exercise, and coffee (or more weakly, chocolate, green tea, turmeric, or resveratrol)

Bulletproof Fasting hits all 3 ways to compress mTOR, causing a bigger rebound and better use of your food for muscle building. I used Bulletproof Intermittent Fasting occasionally during my 4500 calorie per day no exercise long term experiment, and ended up looking like this after doing it for 4 days per week for 2 weeks. Keep in mind that I used to weigh 300lbs, and I hadn’t worked out for 18 months when this photo was taken.

Plain intermittent fasting doesn’t use coffee, so it only hits one, or possibly 2 of the 3 possible mTOR triggers. Bulletproof Intermittent Fasting works better because it can use all 3 mechanisms, but it works very well (as you can see) with just coffee and intermittent fasting. The cool thing is that an all fat breakfast (like Bulletproof Coffee ™ ) doesn’t make your body think it’s broken the fast, so you get the benefits of the fasting anyway. It’s awesome!

http://www.bulletproofexec.com/bulletproof-fasting/

 
Hoi Mike, een beetje stres of gift is heilzaam zie:

How much weight lifting or other exercise is optimal for fitness? What is the right amount of carbohydrate restriction or fasting for sustained weight loss and health? What level of exposure to allergens will reduce allergies? How many hours of sun tanning is healthy? How frequently should plus lenses be worn to reduce myopia? Do I need to take cold showers every day to get their benefit? How much stress is enough — and how much is too much?

Many of the questions I get on this website and the forums are of this type. People understand the general concept of hormesis, namely that exposure to controlled amounts of stress can be beneficial, because it elicits beneficial adaptive responses in the organism. They understand that weight lifting builds muscles, and that intermittent fasting and calorie reduction can be healthful. But too much of any stressor — weight lifting, caloric restriction, sunlight, allergens – can have adverse consequences. With hormesis, it seems, the Goldilocks principle applies: to get a benefit, the level of stress must be “just right”. And because it’s so easy to veer into overload, many people seek to avoid even mild stress: Avoid allergens. Cover up with sunscreen. Eat frequent small meals. Don’t exert yourself. But if you choose this path, you forgo the possible hormetic benefits.

So how do you determine the optimum level and frequency of exposure to a stress? And how much rest or recovery between exposures is optimal? Read More:

http://gettingstronger.org/tag/doug-mcguff/

 
Hoi Janse, mTor verhoogt de eiwitsynthese in je spieren.

Hit oefeningen en koffie en Intermittent fasting verhoogt de cellulaire energie verbruik en tegelijkertijd remt die de spieropbouwende mechanismen (mTOR) voor een korte periode.

Wat er dan weer voor zorgt dat het "terugveert" en nog meer spieren opbouwt zodra je eet.

Dat "terugveren" is de mTor. Je neemt dan alles beter op na een periode van niet eten etc..

Dat terugveren is gewoon sterker terugkomen, gezien wat je eerst tegenovergesteld hebt gedaan.

Iets wat nodig is wordt beter opgenomen na het eerst ontzegd te hebben.

 
@lievergezond, stapje voor stapje dan breekt t lijntje niet. En wil ik de materie over hormonen begrijpen, dan zal ik me daar nog flink in moeten verdiepen. Ik lees de topics hierover mee, maar veel begrijp ik er nog niet van.

 
Hier verloopt dag 2 net zoals dag 1: finale leegloop na het drinken van rauwe melk

 
Nee ben bang dat het er dan langs andere gaten uitkomt, daar zit ik nou ook niet echt op te wachten. :mrgreen:

 
onderling hierover te communiceren buiten het forum om lijkt het me juist interessant en leerzaam om hierover openlijk meningen/visies uit te wisselen.

Hoi mike,

Natuurlijk was mijn opmerking om hier eens over te praten niet bedoeld om er verder op het forum niet over te communiceren,maar ik praat nu eenmaal liever dan dat ik constant van het toetsenbord gebruik maak.Verder heb ik mijn mening/idee over het topic training al beschreven (onmogelijk om alles ineens duidelijk te maken)en ook de voordelen ervan.Dus ik dacht,misschien kan ik die Mike face to face wel beter duidelijk maken wat ik en anderen met training bedoel. :lol:

en wacht niet op een gelegenheid om jou openlijk neer te sabelen!

Waarom zou je dat willen? Zit je aversie tegen training zo diep?Hoe komt dit?

kan natuurlijk ook zijn dat je dit humoristisch bedoelde.

Je hebt gelijk dat wapf voeding energie en kracht geeft en je dus makelijk relatief zware dingen kunt tillen/verplaatsen.Echter wanneer iets licht aanvoelt is het onvoldoende belasting om voor een progressieve adaptatie te kunnen zorgen.Ik heb zelf ,toen ik als slager werkte zwaar getild en gesjouwd.Echter ,dit gedrag zorgt ook voor een ongecontroleerde belasting van het skelet/gewrichten.Dit zal iemand op den duur opbreken en dan wordt gewoon bewegen echt niet meer zo vanzelfsprekend.

Intensieve en dus per definitie kortdurende lichamelijke inspanning,dus spierspanning,is waar het om gaat.De kunst is het om dit aspect veilig te kunnen bewerkstelligen zodat de gezondheid niet zal lijden onder hat nastreven ervan.

Wellicht is hier nog lang niet het laatste woord geschreven,we zullen zien.

Zo ,nu moet ik weer aan het werk.

ad

 
Zelf ben ik ook niet zo'n sporter, maar ik geloof wel in het goede van beweging

Beweging is nodig voor het stimuleren van ons lymfesysteem

Deze heeft geen pomp tot zijn beschikking en moet het van onze spieren hebben

om door ons lichaam te kunnen stromen.

Stilstand betekent ook stilstand van ons lymfestroom.

Maar bewegen is ook goed voor de stress

Mensen met stress hebben een hoge polsslag, ademen teveel in een minuut

Zij doen elk minuut van de dag aan beweging... alleen speelt dit zich af in hun hoofd

want 16 keer per minuut ademen brengt je lichaam in staat van paraatheid

De processen die eigenlijk bij bewegen hoort (vlucht en vecht) gaan gewoon door in hun lijf

terwijl ze rustig in de stoel zitten.

Bewegen is het lichamelijke antwoord op de mentale stress

Door stress ben je ook fysiek gejaagd en door te sporten stel je daar

een fysieke inspanning tegenover.

Gelijk als je stopt met bewegen/sporten, herkent je lichaam dit signaal

Zoiets als ‘net was ik aan het fietsen (inspanning) en nu zit ik op de bank (ontspanning)

Wel een beetje vreemd om het zo te zeggen maar er zit een zekere waarheid in.

Een gestrest mens heeft een overactief brein dat steeds ‘mentaal beweegt’.

Stel daar een fietstochtje of rustig hardlopen tegenover en je doet werkelijk datgene

wat in je hoofd afspeelt.

Ben je klaar met bewegen, is je hoofd ook klaar met bewegen

Gevolg: de rust is werkelijkheid geworden omdat je lichaam nu het verschil weet.

De stress of gejaagdheid is (voorlopig) weg

Sporten is dus goed om je hoofd leeg te maken van de mentale beweging

die bij gestreste mensen afspeelt en niet meer kunnen ontspannen.

Mensen die heel goed en urenlang kunnen mediteren hoeven niet te sporten

Zij hoeven niet hard te lopen om hun hoofd leeg te maken

Monniken gebruiken hun energie veel slimmer als wij

En herstellen ook daardoor veel sneller als wij

Dus sporten om deze balans terug te vinden is bij hun overbodig.

Belangrijk is wel dat je zo sport dat je nog rustig kan uitademen

Dat je gewoon kan praten tussendoor en het liefst buiten, op tijd pauze neemt.

En als je dan thuis komt, voel je de ontspanning die het gevolg is van de inspanning.

Gestreste mensen voelen dan eindelijk de fysieke ontspanning

en dat is waar sport goed voor is.

Een stevige wandeling doet wonderen :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.474
Berichten
502.675
Leden
8.635
Nieuwste lid
halfedelsteen
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan