Adrenal versus Adrenal Cortex

ikke

New member
Weet iemand het verschil in werking tussen Adrenal (glandular van hele bijnier: medulla en cortex) en Adrenal Cortex (glandular van alleen de cortex)?

Het prijsverschil is namelijk wel groot...

 
De bijnierschors (adrenal cortex) produceert aldosteron en cortisol. De medulla onder de bijnierschors produceert adrenaline. Aangezien ik een voorstander ben van hele supplementen en geen isolaten raad ik je de glandular van de medulla en cortex aan.

Mike

 
Hmm... raar dat die cortex van hetzelfde merk 2x zo duur is dan. Daardoor begon ik te twijfelen...

 
Op mijn adrenal, natural glandular van Nutricology staat een sticker met de tekst: california proposition 65 warning.

This product contains chemicals known to The State of California to cause birth defects or other reproductive Harm.

Is dit bij jullie bekend? Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken ?

 
Heb hier een goeie site gevonden waar ze supplementen verkopen met kennis van Weston Price!

De supplementen zijn allemaal additive-free. Jammer dat ik het niet eerder gevonden heb, want ik heb nog 3 potten 'Adrenal desiccated' tabletten liggen van het merk Standard Process, pas achteraf gezien dat er ook calcium stearaat inzit, waarvan ik dacht keelpijn te krijgen en waardoor ik was gestopt met de supplementen, maar nu ben ik opnieuw begonnen om nog eens te testen of die keelpijn wel degelijk daaraan ligt.

Deze site van Dr. Ron verkoopt ook een supplement dat heet Organ Delight,

'The Ultimate Traditional Superfood'. Grassfed New Zealand Organs and Glands,

Nutrition Information: Six capsules provide the equivalent of one ounce of fresh, raw whole organs and glands. Each six capsules provide:


Heart (bovine) 480 mg

Spleen (bovine) 240 mg

Liver (bovine) 480 mg

Pancreas (porcine) 240 mg

Thymus (lamb) 480 mg

Adrenal (bovine) 240 mg

Brain (calf) 480 mg

Adrenal Cortex (bovine) 20 mg

Kidney (bovine) 240 mg

Ze verkopen ook apart : schildklier, lever, bijnier, pancreas, thymus, hersenen, testikels, eierstokken, hart en niertjes in gevriesdroogde capsule vorm.

 
Ook interessant:

"Glandular therapy is the oldest of supplement therapies, dating back thousands of years, having been used by the ancient Hindus, Egyptians and Greeks.

The theory behind glandulars is a deceptively simple: "like heals like." Therefore, to successfully employ a glandular, theoretically at least, one must only identify the function which one wants strengthened, know the gland associated with that function and administer the glandular extract associated with that gland."

"Prior to the 1940s, glandular extracts were in wide use all over the world including the western world, and a considerable amount of research was in progress to support their use. With the development of antibiotics, and the advent of "modern" technological medicine, the research was concentrated on developing more and more antibiotics and other pharmaceutical drugs that was more profitable to the drug companies. The research in glandular therapy came to a halt as a result. Just because the glandular approach was not being pursued in clinical research does not invalidate the usefulness of the approach or diminish the validity of its therapeutic value. It is still one of the cornerstones to Traditional Chinese Medicine and India's Ayurvedic Medicine. Glandular therapy is also receiving renewed interest as a treatment for cancer."

"Live cell therapy was begun in Europe in 1931 by a Swiss physician, Paul Niehans, who treated a woman whose parathyroid had been accidentally removed surgically. Dr. Niehans, knowing that the woman would die untreated, went for broke by injecting whole diced parathyroid gland from a freshly slaughtered sheep. The woman survived and lived into her nineties. Dr. Niehans went on to develop live cell therapy, which still thrives in Europe and Mexico and is recognized by the medical communities in those countries as legitimate and effective.

So, you can spend about $5,000 and go to Europe for live cell therapy or you can treat yourself with oral glandulars for about $10. Most people knowledgeable about glandulars believe that oral glandulars work on the same principles as live cell therapy, namely by providing the body not only the major hormone associated with a gland, but all the trace elements as well. Oral glandulars are certainly safer than intravenous cells from other species, which have the possibility of stimulating severe anaphylactic reaction and shock.

Before you scoff at live cell therapy and glandulars, consider the fact that the well-acccepted practice of bone marrow transplant is the cousin of live cell therapy, in that live cells are injected into the patient. The major difference is that the cells in a bone marrow transplant are of the human variety. The same holds true of the new technique of injecting live fetal brain and adrenal cells into the brains of Parkinson's disease patients. Both these procedures are on the forefront of accepted medical research.

The objective in glandular therapy is to stimulate renewed, vigorous and healthy activity of aged or diseased cells by supplying natural cell stimulators found in the tissue of the corresponding organ of an animal. Even trace amounts of these cell stimulators are sufficient to do the job, so it is irrelevant that most of them are destroyed by stomach acid. Because of the action of stomach acid, most glandulars are enteric coated. There is no doubt that glandulars make a difference. These are powerful preparations, which should be used carefully.
"

 
@Lekkerromig
Quote:
Heb hier een goeie site gevonden waar ze supplementen verkopen met kennis van Weston Price!



Kan de link niet openen.

 
Er gebeuren onderhoudswerkzaamheden aan de site. Net nu! Lievergezond, ik neem aan dat bovenstaande info afkomstig is van de site zelf. Dit is wat ik altijd al heb gezegd: de inheemse logica is dat deel van het dier te consumeren dat bij jou verzwakt is. Vandaag de dag kunnen we dit zelfs nog doen in de vorm van een supplement. Ik denk bij jou dus aan alvleesklierextract. Om die reden is bijnier- en schildklierextract dus ook van groot belang voor het herstellen van het hormonale evenwicht. Ik hoop dat deze site snel weer in de lucht is, een prachtvondst, Lekkerromig!

Mike

 
Mike,

zou je nog naar mijn vraag kunnen kijken?

Op mijn adrenal, natural glandular van Nutricology staat een sticker met de tekst: california proposition 65 warning.

This product contains chemicals known to The State of California to cause birth defects or other reproductive Harm.

Is dit bij jullie bekend? Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken ?


 
Nog niet zo lang geleden kreeg ik een vraag over adrenal glandulars en borstvoeding en toen heb ik verwezen naar dit artikel:

http://www.seacoast.com/topic.php?health=adrenal+support+breastfeeding

Of het schadelijk kan zijn tijdens de zwangerschap weet ik niet. Mijn onderbuikgevoel zegt van niet als er sprake is van bijnieruitputting bij de moeder. Alle bijnierhormonen zullen dan naar het jonge leven gaan om zoveel mogelijk te voorkomen dat daar tekorten ontstaan van bijnierhormoon en dan lijkt het me zinvol om dit (onder begeleiding van een kundig arts) aan te vullen. Hetzelfde met schildklierhormoon. Het ongeboren leven zal de moeder hormonaal 'leegzuigen' als er sprake is van tekorten tijdens de zwangerschap. Vandaar de postnatale depressie en andere emotionele klachten tijdens en na de zwangerschap, bijv. kribbigheid.

Laatst las ik nog een interessant artikel over hoe stress in het eerste stadium van de zwangerschap kan leiden tot de productie door de bijnieren van de moeder van een testosteronachtig hormoon, dat de vorming van testosteron bij het ongeboren kind blokkeert of remt, waardoor aangeboren homoseksualiteit ontstaat:

http://www.viewzone2.com/homosexual.html

Of gooi ik nou een enorme steen in de vijver?

Mike

 
haha dat is voor velen denk ik een brug te ver, maar ik geloof er ergens wel in.

Ik las de waarschuwing op de Adrenal ook maar als waarschuwing dat je er wel eens onvruchtbaar van kan worden.

 
@ Mike

Ik zie dat de homepage van Dr Ron niet toegankelijk is momenteel, maar de andere pagina's wel. Klik op Organ Delight in mijn vorige post of hier en je hebt toegang tot de site. :wink:

De Engelstalige tekst komt niet van Dr Ron's site. Ik heb de bronpagina's gelinkt in de tekst (zie groene woordjes).

Maar als je 'glandular therapy' googled, dan kom je er verschillende artikels over tegen.

Ik vind dat Dr Ron ook nog hypofyse extract zou moeten verkopen, dat zie ik in sommige andere glandular supplementen-complexen op de markt ook aanwezig.

 
@Tizz,

misschien staat die california proposition 65 warning erop omdat de dieren waarvan ze de bijnieren uithalen water te drinken kregen waar er chemicaliën inzaten? Hier meer uitleg over california proposition 65 warning .

Als je zwanger bent, zou ik voor de biologische grasgevoerde supplementen zonder additieven van bv Dr Ron gaan, dan heb je meer zekerheid van een zuiver product.

 
Blijkbaar moet je toch opletten met glandular supplementen, want het kan hevige reacties opwekken, lees ik op dit forum.

Iemand op het forum zegt:

"adrenal should never be taken regularly, you have to have it spaced randomly

ex:

mon 2 tabs

tue nothing

wed nothing

thurs 3 tabs

fri 1 tab

sat nothing

sunday nothing

It needs to be infrequent or a dependancy, adrenal output decrease or collapse because of the negative feedback loop. Your body for some reason decides what it will make hormonally and will make less and less if you reliably supplement.

This is important for some glandulars, but especially adrenal. I read this but then also experienced it firsthand."

I agree that anyone taking adrenal or thyroid synthetic hormones should never take them regularly as that fouls up the body , but taking/eating raw adrenals or thyroid regularly is perfectly fine as there's nothing artificial about them, being just like any other food.


De OP spreekt over jeuk, ik heb toevallig sinds gisteren ook wat jeuk op de benen vooral (gisteren eerste dag dat ik terug de adrenal supplement heb genomen) ..

 
Als ik eerlijk ben, verbaast die negatieve feedbackloop mij. Een glandular is geen hormoonpreparaat, maar een stuk hormoonklier. Zo'n stuk hormoonklier is volgens mij juist bedoeld om de eigen hormoonklieren te ondersteunen in hun aanmaak van het hormoon.

De negatieve feedbackloop treedt pas op wanneer er te veel hormoon in het lichaam is: dan wordt er een signaal afgegeven dat er gestopt kan worden.

Als je een hormoonpreparaat slikt, loop je inderdaad het risico dat je je eigen hormoonklieren platlegt. Als je iets neemt dat voor je eigen klieren "stimulerend" werkt, zou de negatieve feedback alleen gegeven moeten worden als je eigen klieren te veel hormoon produceren ten opzichte van wat het lichaam wil/kan.

In dat laatste geval overvraag je je lichaam als je zo'n onregelmatig slikpatroon hebt, als je het mij vraagt.

 
Eigenlijk haalt die persoon zelf aan dat die negatieve feedbackloop van toepassing is op synthetische hormonen, dus ik weet niet waarom die reageert op die thread over dr ron's supplementen alsof het over synthetische hormonen gaat. Niettemin had de OP wel wat problemen ervaren, maar ja misschien had die wel een allergie ofzo. Ik zal zien of ik zelf nog jeuk (ook al is het miniem) ervaar de volgende dagen.

"I agree that anyone taking adrenal or thyroid synthetic hormones should never take them regularly as that fouls up the body ..."

 
Na een week adrenal te hebben gebruikt, icm met extra vitamine c een paar dingen gemerkt. Duidelijk meer energie, minder nerveus.

Ook minder snel voeding nodig en minder beverig als ik niet op tijd eet. Wat dunnere ontlasting en ook frequenter. Dacht dat het door de

Vitamine c kwam dus dosis afgebouwd. Ook twee dagen zonder de adrenal.

Gister weer een adrenal genomen en geen vitamine c, had iets minder ontbeten dan normaal. Na 2 uur kreeg

Ik ineens flinke krampen en flinke diarree. Daarna geen krampen meer maar m'n maag wel erg van slag. Ook heb ik t snel koud.

Zijn dit bekende verschijnselen? En zou ik nu juist door moeten gaan of even rustig aan doen..

 
Tizz,

Er is nog zoveel te ontdekken, niet in de laatste plaats omdat verschillende mensen op verschillende manieren reageren op voeding en supplementen. Blijf goed in de gaten houden wat de toevoeging of onthouding van bijv. vit. C wel of niet met je doet en pas je protocol aan de hand daarvan aan.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.743
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan