Acné, puistjes

Toch nog even een vraagje:
Ik houd me zeer goed aan het WAPF-dieet, eet veel levensmiddelen die 'een levensvonk' bevatten zoals: eieren, rauwe melk, kefir, lever, levertraancaps.,rauwmelkse boter, rauwmelkse kaas etc.

Wordt mijn hormoonspiegel daar dan niet positief door beïnvloedt? Met name de vrouwelijke geslachtshormonen zouden toch op cholesterol moeten reageren...

Natuurlijk is dit een probleem wat ik dus waarschijnlijk al vanaf de pubertijd heb (niet zo erg natuurlijk). Misschien zit er wel een genetische component in.

Maar hoe kan het dan toch zo 'ernstig' zijn...dus zo lage hormoonspiegels? In het bijzonder DHEA is dus echt te laag.
Dorothé
 
Zo, net met de endocrinoloog gesproken. Het is dus oestrogeendominantie en ik heb de progesteroncreme besteld. Ik ga de creme met ingang van augustus 3 mnd. nemen en dan kijk ik hoe het me dan gaat. Ik zal dan ook een schildkliertest laten doen.

Dorothé
 
Ja, die wordt aangeraden door die speekseltestfirma. Ik weet niet of hij endocrinoloog is, maar hij gaat over de hormonen.

Dorothe
 
Heb nog een keer die test gedaan.

Het progesterongehalte is flink omhoog gegaan. Ben ik blij om, dus die crème werkt goed.
Alle andere vrouwelijke/mannelijke hormonen zijn echter nog lager geworden en zitten onder de onderste waarde. Niet goed dus.
Er wordt gesproken over een dysfunctie van de bijnieren. Ook kan het tot een verhoogde neiging tot overgewicht leiden. Verder wordt er gesproken over verlaagde stresstolerantie, verminderde afweer, beperking van het alg. welbevinden.
Tja, dat was wel al het geval, maar door de kanker van mijn moeder is het natuurlijk nog veel erger bij mij geworden. Ik ben ook altijd moe, maar ga maar door.
Ik moet nu gaan kijken wat ik hier aan kan doen op een natuurlijke manier. Ik ga dus geen synthetische hormoonpreparaten nemen. Ik ben wel blij met de progesteroncrème.

Dorothé
 
Dorothé, kjjk even in de topic ashwagandha/rhodiola, daar heb ik alle voedingsadviezen van James Wilson opgesomd, incl. supplementen.
 
Dank je wel Cholesteroliscool. Ik heb daar nog nooit over nagedacht. Ga ik eens bekijken.

Hoi Elkedageenei: Ik ga er ook naar kijken. Dank je. Ik heb trouwens ook dat boek van James Wilson, ik ga het toch maar eens lezen.

Dorothé
 
Ja dat is een heel hoed boek en helemaal als je ook Mikes ebook over bijnieruitoutting leest.
 
Dat ebook heb ik ook.
Ik schaf me altijd alle boeken aan waarvan ik denk dat die belangrijk zouden kunnen zijn. Ik lees natuurlijk dan die boeken die op dat moment voor mij interessant zijn. En dat is nu het geval bij dat boek.
Het boek menopauze van John R. Lee heeft me op die manier weer verder gebracht betreffende de progesteron.
In het boek van James Wilson is het voorwoord geschreven door P. Musarella. Daar heb ik al eens een telefonisch consult mee gehad, maar dat was meer over de progesteron.
Ik kan hem misschien het beste weer contacteren.

Dorothé
 
Wist je trouwens dat vrouwenmantel de vrouwelijke hormonen reguleert?
Daarnaast verbetert het de doorbloeding rondom de gewrichten.

https://m.facebook.com/Kruidengeheimen/posts/715461205305176?comment_id=716344978550132&reply_comment_id=716599271858036&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R7%22%7D
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.690
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan