Acné, puistjes

Ik heb vanmorgen weer gemeten, maar die meting kan ik beter niet meetellen. Ik ben namelijk een half uur eerder wakker geworden (de kat had overgegeven en ik moest het wegruimen), en daarna heb ik nog wat gedoezeld. Toen pas gemeten. Dat is dus niet de bedoeling. De waarde was 36,3.
Morgen kan ik gewoon slapen. Dan meet ik weer.

Dorothé
 
Hoi Dorothe,

Heb je rekening gehouden met je menstruatie cyclus? Pas meten als je net een paar dagen ongesteld bent, anders is het geen referentie :)
En hoe hoog is je eigen risico bij de zorg verzekering? €385? Heb je er al iets van verbruikt? Binnen het reguliere circuit kosten onderzoeken je niet meer dan je eigen risico, maar het valt te betwijfelen of je huisarts het volledige panel laat prikken. T3 staat meestal niet eens op de formulieren...
Dus als je weg wilt blijven bij ziekenhuizen dan zou ik zeker de test optie van Pike gebruiken en ook even bellen naar ProHealth, dan weet je wat goedkoper is. En dan iemand vinden die even voor je wil prikken.

Succes!
 
Hoi bananenjam,
Dank je.
Ik heb geen baarmoeder meer, dus wordt niet meer ongesteld. Wel heb ik nog de eierstokken, dus eigenlijk heb ik de maandelijkse cyclus wel nog, alleen valt dat niet te achterhalen.
Ik had vanmorgen 36,4 °C.
Ik denk dat ik de optie van Pike ga waarnemen. Wie gaat me dan prikken...., misschien kan ik mijn vader vragen, hij moet zich steeds insuline spuiten, dus zoiets kan hij wel.

Dorothé
 
Ik heb geen baarmoeder meer

Dat is een kanjer van een aanwijzing, want dat verklaart jouw hormonale disbalans!

Mike
 
Hoi Mike,
Maar de eierstokken zitten er wel nog in, dus ik produceer gewoon nog de eitjes, alleen vallen ze niet meer af.
Daarom hoef ik ook geen hormonen te nemen.
Van de andere kant, niet iedereen die de baarmoeder niet meer heeft, is mollig.
En ik heb dat gewicht gekregen, toen had ik de baarmoeder nog, maar het was wel allemaal ellende (zoals ik al beschreven had). Uiteindelijk heeft dit geleid tot een 14 bij 14 cm. grote myoom, die al helemaal in de andere organen vergroeid was. Daarom duurde de operatie dikke 4 uur en de doctoren wisten niet of ik het zou gaan redden. Ik heb het gered, gelukkig, maar na de operatie had ik megapijnen, die ik nog nooit gevoeld had.
Maar goed, het is allemaal voorbij.
Denk je echt dat het blijvende gewichtsprobleem hiermee te doen heeft?
Ik weet niet eens of het een schildklierprobleem is, wil het best laten testen hoor.
De pil laten ontstoren, daar denk ik ook aan. Alleen, als jij denkt dat het is omdat ik geen baarmoeder meer heb, dan valt daar niets aan te doen, die komt niet meer terug.
Is er dan wat aan te doen?
Voor de rest ben ik best gezond hoor.
Dorothé
 
36,4 vind ik erg laag. Iemand vinden die verstand heeft van hormonen. Maar niet regulier.
Ik heb laatst wel een bloedonderzoek gehad voor hormonen. Grap is dat de ene orto.mol. arts er vanzelf mee komt en een ander helemaal niet. Je moet dus mee blijven denken.
 
Schijnt toch nog goed te zijn (alhoewel er staat boven of beneden, dus niet als het exact die waarde is):
Interpretatie meetwaarden:
3 x meting boven 36,4 graden geen hypothyreoïdie
3 x meting beneden 36,4 graden hypothyreoïdie
2 x lage meting * mogelijk hypothyreoïdie
* Tussen 35,8 graden – 36,1 graden en 1 normale meting boven 36,4 graden.

Ik weet het dus ook niet. Morgen meet ik nog een keer.
Dorothé
 
Er zijn misschien nog wel een paar punten:
- Ik ben 2 maanden te vroeg geboren.
- Ik heb geen moedermelk gekregen, mijn moeder had helaas niets.
- Ik heb meerdere malen gejojood met mijn gewicht. Ik wist op wilskracht steeds weer tot een 16 kilo af te vallen. Helaas kwam dat er dan weer in 2 jaar bij en nog meer erboven op.
-Ja, en dan de Diane-35, waar uiteindelijk mijn vraag mee gestart was. Ik was bang of ik daar nu nog gevolgen van zou kunnen krijgen, zoals trombose. Ik neem hem echter al heel lang niet meer.
-Ik heb echter NOOIT gerookt.
Dorothé
 
Ik denk dat ik de optie van Pike ga waarnemen. Wie gaat me dan prikken…., misschien kan ik mijn vader vragen, hij moet zich steeds insuline spuiten, dus zoiets kan hij wel

Eeeuh het is absoluut niet de bedoeling dat je vader, de buurvrouw of de buurjongen dat bloed gaat afnemen hoor! :)
Je krijgt een paar buisjes inclusief verzendmateriaal en instructies opgestuurd en daarmee ga je naar het ziekenhuis waar je door een professional een tweetal buisje bloed kan laten afnemen. Deze buisjes neem je dan mee en doe je zelf op de brievenbus. Wel goed de instructies over de verzendmethode lezen.
 
Okay, dank je. Ik had het nog niet doorgelezen, vandaar mijn 'domme' opmerking. Ik wist niet wat het inhield. Weer bedankt voor de info.
Dorothé
 
Aha, er wordt mij steeds meer duidelijk! Dat van die vleesboom wist ik niet, heb jij dat ooit eerder vermeld dan? Er is al heel lang iets hormonaal uit balans bij jou. Overmatige weefselgroei komt door een overdaad aan oestrogeen. Dat je ook heel lang een zoetekauw bent geweest heeft ook niet meegeholpen, want daarmee heb je overmatige insulineproductie gehad, eveneens een bouwhormoon. Bij vrouwen wordt oestrogeen gebufferd door progesteron, wat als twee druppels water lijkt op testosteron en gezien moet worden als de vrouwelijke variant van testosteron. Ik raad je aan om progesteroncreme in huis te halen en dat te gaan smeren.

Mike
 
Goh Mike,
Dank je.
Ja, ik heb dat een paar posts geleden beschreven.

Ik word er toch een beetje nerveus van:
-Schildklieronderzoek
-Pil ontstoren bij een homeopaat
-Progesteroncreme

Daar komt dan toch best wel veel op mij toe.
Hoe ga ik hier het beste te werk, wat doe ik eerst. Al met al zal het toch wel zijn kosten gaan dragen. Zeker de consulten bij een homeopaat.
Kan zo'n progesteroncreme geen kwaad? Het is toch hormooncreme.
Ik ben daar een beetje huiverig.
Sorry voor al die vragen.
Dorothe
 
Ik lees hier bijwerkingen:
Veranderingen in uiterlijk
Met behulp van progesteron crème kan een aantal veranderingen in het uiterlijk bij vrouwen veroorzaken. De groei van gezichtshaar, haaruitval en gewichtstoename zijn enkele van de meest voorkomende veranderingen waargenomen bij vrouwen met de room.

Pijn
spierpijn, hoofdpijn en pijnlijke borsten zijn ook enkele andere bijwerkingen.

Afwijkingen van de maag
Het gebruik van progesteron crème kan ook leiden tot buikpijn, misselijkheid en maag buik.

Vaginale problemen
Sommige abnormale vaginale als vaginale jeuk, vaginale afscheiding en vaginale droogte kan het gevolg zijn van het gebruik van progesteron crème.

De verstoring van de bijnierhormonen
De crème is gemakkelijk oplosbaar in vet, omdat het wordt opgeslagen in vetweefsel. Na toepassing gedurende een periode progesteron begint te accumuleren in vetweefsel en breekt het proces en de productie van bijnierhormonen in het lichaam.

Slaperigheid Progesteron
veroorzaakt soms slaperigheid, sedatie vanwege bepaalde attributen daarin. Opgemerkt wordt dat sommige vrouwen gebruiken de crème alleen slapen. Dit kan niet goed zijn voor werkende vrouwen, die voortdurend in beweging zijn.

Maar ik wil nog even zeggen, dat ik wel nog hormonen produceer, want ik heb de eierstokken nog.

Dorothe
 
hoi Dorothe,
je moet een onderscheid maken tussen progesteron (van planten) en progestageen (chemisch). Ik heb progesteron-creme een tijdje gesmeerd om de slaap te bevorderen. Het hielp wel maar ben gestopt na 2 tube's of zo.
Nu cannabisolie voor goed slapen en werkt perfect.
Verder geen voordeel van de creme, betere temperatuur of gewichtsverlies.
Ook geen nadelen gemerkt.
Maar ook plantaardige progesteron is een hormoon en Soja is ook een plant met hormonen en niet gewenst, dussss.. niet te lang en teveel denk ik
 
Dorothe, je moet wel onderscheid maken tussen progesteron(van planten en progestageen(chemisch)
Ik heb het een tijdje gebruikt voor slecht slapen, heb er nooit ongewenste haargroei van gekregen of andere lastige bijwerkingen. Volgens mij heb ik bij elkaar zo'n 2 tubes gesmeerd en slapen werd wel beter.
Verder geen verschil in gewicht, temperatuur (bij mij ook iets te laat) of dergelijke.
Nu gebruik ik al een tijdje cannabisolie voor goed slapen en dat gaat perfect en lijkt mij persoonlijk veiliger als hormoonstoffen uit planten.
Soja is ook een plant, dus ik bedoel maar...



dit had ik eerst geschreven maar was opeens weg, ineens toch weer in het scherm. Computers grrr kan ze niet volgen soms...
 
Dorothe,

Nog niet zo lang geleden postte muis onderstaand filmpje van David Wolfe:



Voor jou van belang is het stuk tussen 1:40 en 4:03.

Mike
 
Ik heb de video bekeken (had hem trouwens al eens bekeken).
Progesteron, wordt door de eierstokken geproduceerd.

Ik geef toch nog maar eens aan, dat ik wel nog de eierstokken heb en dus progesteron produceer.

Als ik David Wolfe hoor, lijkt het me een wezenlijk belangrijke factor. Toch heb ik angst voor hormonen. Hormonen zijn megasterk. Wat als ik zelf toch nog genoeg produceer en ik krijg teveel binnen.
Hoelang mag men met zoiets doorgaan?
Waar moet men dat smeren en hoe vaak?
Dit is een goed artikel:
http://www.reformhuissmulders.nl/item/progesteron-natuurlijk.html
Dan zou ik dat hier in Maastricht kunnen gaan halen.

Ziet dat zo uit:
http://www.succesboeken.nl/?isbn=9789079872006#.V0X8n9jmpMs

Ik kan alvast lezen in https://www.google.nl/search?q=natu...hWIORQKHYSUAeYQ_AUIBygC#imgrc=uD1TRWPKeUvw-M:
Hormoonbalans Dieet. Dat boek heb ik.

Er staat ook dat het goed is voor de schildklier. Dus zou daar een probleem zijn, dan werkt het daar ook positiefop.

Ik zou het fijn vinden als er toch nog op mijn vragen ingegaan wordt, maar ik geloof zelf dat ik hier het juiste te pakken heb.

Dorothé

 
Sorry Dorothe! Het was me al weer ontgaan dat je geen baarmoeder meer hebt...
Poekie heeft toch progesteroncreme in de aanbieding?

Succes met ontrafelen, mijn ongevraagde advies is om de thema's oestrogeendominantie en hypothyreoïdie door te spitten, hier alvast een linkmet veel symtomen van een te trage schildklier:

http://hypothyroidmom.com/300-hypothyroidism-symptoms-yes-really/
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.539
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan