Abortus, ja of nee ?


In Amerikaanse staten is dit weekend geprotesteerd bij apotheken tegen het verstrekken van abortuspillen. Bij een kleine honderd filialen van apothekersketens CVS, Walgreens en Rite Aid waren manifestaties, waar gemiddeld tien tot twintig mensen op af kwamen. De acties zijn het nieuwste voorbeeld van de verharding van de abortusdiscussie in het land.

De drie zorgketens, met samen zo'n 20.000 filialen, gaan de pillen alleen verstrekken in de staten waar dat is toegestaan. Het gaat daarbij om het middel mifepriston, dat in combinatie met andere medicijnen een abortus kan opwekken. In Nederland wordt mifepriston alleen verstrekt door artsen in abortusklinieken en in ziekenhuizen met een vergunning hiervoor.
 
Ben beland bij deze discussie over abortus en ben ontzettend geschrokken van vooral jou kijk op vrouwen Mike. Lijkt erop dat je behoorlijk beschadigd ben op dat punt en vind het heel verdrietig dat je er zo instaat.
Ben zelf christen en tegen abortus ( www.genadebijbel.nl bijbelstudies en dan de studie Abortus en de heiligheid van het leven).
Weet dat de vrouw anders is dan een man. Het mooie is dat God Eva heeft.geschapen als hulp voor haar man en de man en de vrouw hebben ieder hun zwakheden en sterke punten maar nadat de slang Eva verleidde in de hof riep God niet :Eva waar ben je maar hij riep Adam waar ben je! Hij riep ondanks dat Eva was verleid Adam ter verantwoording want hij had Eva ter verantwoording moeten roepen maar hij nam de vrucht die Eva hem aanbood terwijl hij wist dat God had gezegd dat ze niet van die boom mochten etenZe waren beide schuldig maar de man had de eindverantwoording
Ik geloof dat de sexualiteit thuis hoort in het huwelijk ,waar God in de bijbel heel duidelijk over is,en er heel wat ellende bespaart kan worden maar als een vrouw ongewenst zwanger wordt er hulp van de samenleving hoort te zijn.Dat is in deze tijd heel magertjes en ik snap dat het het vooral voor jonge meisjes maar ook voor veel vrouwen het hierdoor veel moeilijker is geworden en dat dan een abortus een oplossing lijkt. Ze zeggen dan dat ze voor de makkelijkst weg kiezen maar forget it. Abortus is de aller moeilijkste weg die je kan gaan. Je dood een onschuldig zeer kwetsbaar mensje die geen kant op kan ,daar kom je wat geweten betreft nooit meer vanaf. Je kan jezelf verharden maar je zal altijd de rekening gepresenteerd krijgen. Goddank hebben we een genade volle God en kan je bij Hem terecht.
 
Geloiof het of niet, maar ik ben het met je eens. Adam had Eva ook ter verantwoording moeten roepen en dat heb ik ook meermaals geschreven. De erfzonde is een gedeelde verantwoordelijkheid van man en vrouw, waarbij de vrouw gevoelig is voor de verleiding is van het kwaad en daardoor ook een kwade verleiding kan zijn. Alles sraat of valt bij mannelijk leiderschap, kijk maar naar God de Vader zelf. Onze enige redding is een terugkeer naar God, een terugkeer naar Eden. Hiervoor zullen mannen en vrouwen hun natuurlijke, door God gegeven kwaliteiten en geslachtsrollen weer moeten aannemen en omarmen.

De kinderoffers aan Baal/Moloch die vermomd zijn als het 'vrouwenrecht' abortus is de allergrootste moderne zonde en hieraan maken VROUWEN zich massaal schuldig. Argumenten dat ze het daar zelf vooraf of naderhand o.zo moeilijk mee hebben zijjn wat mij betteft kul. Als het zo'n last was zou het niet zo massaal gebeuren, vrouwen gebruiken het vooral om hun narcistische en hedonistische levensstijl voort te kunnen zetten en geen persoonlijke verantwoordelijkheid te hoeven dragen, kindermoord is blijkbaar niet zo'n grote last als gezichtsverlies. En nee, God staat niet klaar om.ze barmhartig te vergeven, niet als ze niet tot inkeer kunnen komen. Revelations 21:8:

But the cowardly, the unbelieving, the vile, the murderers, the sexually immoral, those who practice magic arts, the idolaters and all liars—they will be consigned to the fiery lake of burning sulfur. This is the second death.


Wat jij doet als vrouw is het opnemen of verzachten voor alle zondige vrouwen, je zit in de vrouwelijke 'hive mind'. Jij mag je dan als christen houden aan Gods wetten en mannelijk leiderschap erkennen, talloze moderne vrouwen doen dat niet. Jouw taak is om hoerig en onverantwoordelijk gedrag ten strengste af te keuren onder vrouwen, niet om het voor ze op te nemen. Je 'schrikt' van mijn woorden, ik ben niet te spreken over deze laffe mantel der liefde bij vrouwen, waaronder alles alleen maar verder gaat rotten.

Mike
 
Hoi Mike,
Fijn dat je het met me eens bent wat betreft de door God gegeven rol van de man en vrouw en dat we samen de verantwoordelijkheid daarvoor moeten dragen. Maar ik mis dat je dat in dit geval toepast in de praktijk.Je legt de schuld bijna geheel bij vrouwen maar daarom noemde ik het voorbeeld van Adam : Adamwaar ben je? Wie bezwangert die vrouwen? Dat doe niet de kaboutertjes hoor. Ze zijn daar allebei schuldig/verantwoordelijk. Maar de man heeft daar echt de eindverantwoording en voorbehoedsmiddelen zijn echt niet de oplossing ook niet als de man die zou gebruiken. Ook zouden de mannen de vrouwen tegen moeten houden als het om abortus gaat maar heel vaak zijn het de mannen die abortus voorstellen. Veel vrouwen doe het ook stiekem terwijl de man niet eens weet dat ze zwanger is en dat is vreselijk voor de man omdat het ook van hem is en hij niet eens een kans krijgt! De vrouw ondergaat wel de abortus maar er zijn heel veel mannelijke aborteurs en de pro abortus wetten worden door voornamelijk mannen goed gekeurd. Waar zijn de echte mannen gebleven die dit tegenhouden? Ik ken er niet heel veel.
Je verwijt dat ik het opneem voor hoerige en onverantwoordelijk vrouwen maar dan heb je het toch niet helemaal begrepen wat ik bedoel.Ik weet zelf hoe een zondaar ik ben ,heb goddank nooit abortus gepleegd maar wel andere erge dingen gedaan.Ken je het verhaal van de overspelige vrouw die ze wilde stenigen?.De Here Jezus zei toen Wie zonder zonden is werpt de eerste steen.Iedereen droop af omdat ze wel wisten dat ze net als die vrouw zondaars waren. Wel moest die vrouw natuurlijk haar zonden erkennen en er echt spijt van hebben voor ze vergeven kon worden door God. God is een God van genade dat wil zeggen dat we het niet verdienden wat de Here Jezus aan het kruis voor ons heeft gedaan. Het is zeer zeker onze taak om abortus ten strengste af te keuren, het is moord, maar de zondaar lief te hebben of het nou een man is die hierin faalt of vrouw en ze voorstellen:Laat u met God verzoenen!
 
Je hebt veel discussies gemist in het verleden omdat je hier nieuw bent. Ik geef vrouwen niet de schuld, die zijn wie ze zijn. Het zijn de MANNEN die het zo ver hebben laten komen, omdat ze hun natuurlijke leidersrol niet of onvoldoende hebben opgepakt. Ik maak al jaren een pleidooi voor alfamannelijkheid. Het zijn de mannelijke BETA'S die oversekst zijn en vrouwenverkrachters en kindermisbruikers zijn. Als ik het allemaal.zo lees zijn we het roerend eens met elkaar!

Mike
 
Hoi Mike,

Goed om te lezen dat je je daar hard voor maakt, daar ben ik echt heel blij mee! Ik ben inderdaad nieuw en heb niet alle 42 pagina's gelezen hierover omdat ik afhaakte na de eerst 5 of 6 pagina's vanwege je manier van het benaderen van vrouwen.Dat kan je misschien op die manier bij mannen doen maar niet bij ons vrouwen. Wil je niet vermanen hoor maar wij zitten nu eenmaal anders in elkaar en je moet ons voorzichtiger benaderen vind ik . Het is echt niet de goede manier hoe je een vrouw kan winnen voor de goede zaak. Ik hoop dat je daar nog eens over wilt nadenken en ik vind het fijn dat we samen strijden voor dezelfde goede zaak!
 
Nee, ik hoef vrouwen niet voorzichtig te benaderen, dat is nou juist al die tijd het probleem geweest bij ons mannen!

Mike
 
Hoi Mike,

Het probleem bij de meeste mannen is dat ze de leiding niet durven nemen maar ook dat vrouwen geen ontzag /respect hebben voor de man maar er staat niet voor niets in de bijbel dat de man de vrouw lief moet hebben en haar als broos vaatwerk moet behandelen.
Wat ik nog wil toevoegen aan mijn bovenstaande reacties is de vraag; Waar zijn de echte vrouwen gebleven?
 
Een man die de leiding neemt hoeft vrouwen nuet als 'brois vaatwerk' te behandelen. Jullie zijn toch niet van suiker?

Mike
 
De vrouw is broos
In de NBG '51 vertaling staat "leeft verstandig met uw vrouwen, als met brozer vaatwerk". Brozer dan je zelf bent. Zowel man als vrouw zijn vaatwerk, door God uit klei geschapen. De vrouw is brozer dan de man. Ze is gevoeliger, kwetsbaarder en breekbaarder. Daar moeten we voorzichtig mee omgaan. Ons leven met onze vrouw moet in alles rekening houden met deze eigenschappen van onze vrouw.

Petrus noemt het verstandig als we rekening houden met onze vrouw, die brozer is dan wij.


Maar, in de Statenvertaling:

Gij mannen, insgelijks, woont bij haar met verstand, aan het vrouwelijke vat, als het zwakste, eer gevende, als die ook mede-erfgenamen der genade des levens met haar zijt; opdat uw gebeden niet verhinderd worden.

En in de King James Version:

Likewise, ye husbands, dwell with them according to knowledge, giving honour unto the wife, as unto the weaker vessel, and as being heirs together of the grace of life; that your prayers be not hindered.

Zie je het verschil? Het lijkt er op dat je een gefeminiseerde vertaling aanhoudt die vrouwelijk slachtofferschap en slap mannelijk leiderschap asnmoedigt, omdat dit je goed uitkomt. Wie zijn dat Nederlands-Vlaamse Bijbel Genootschap? Ik ga me eens in dat clubje verdiepen!

Mike
 
Hoi Mike,

Lees zelf altijd de Statenvertaling en snap dat wij vrouwen sneller verleid worden dan mannen en ik vind het heel fijn dat mijn man mij daar op kan wijzen en mij daarvoor beschermd.maar wij zitten nu eenmaal ook emotioneel anders in elkaar. Als je dat niet snapt dan houd het hierbij op en ga ik niet verder met je de strijd hierover aan.Ik wordt een beetje moe van jou invullen dat het steeds maar te maken heeft met een feministisch neiging en slachtofferrol en dat het mij goed uitkomt.Die strijd wil ik niet met je aangaan.
 
Snaar geraakt? Je bevestigt alles waar je over viel en ik moet jou met zachte hsndschoeben aanpakken, anders ben je beledigd? Wil.je nu krachtig mannelijk leiderschap of niet?

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan