aarden

Gratis e-book over aarding in het engels

http://mercola.fileburst.com/PDF/EarthingBook.pdf

 
Een aardingslaken op proef ? Ik wist niet dat dat kan. Ik weet nog niet zo wat ik hier allemaal van vind. Dus ik lees lekker jullie ervaringen ermee. Ik ben heel benieuwd Hamster wat je nog meer gaat ondervinden ervan. Hoe lang mag je het laken uitproberen ?

 
In het programma Joris Showroom was er eens een vrouw (t zilvervrouwtje) die zei dat ze juist moest ontaarden. Ze at alleen ongeaard voedsel en ontaarde alles met het stopcontact.

 
hallo Hamster, leuk om jouw ervaringen te lezen.

Dank je daarvoor.

Ik was ook snachts vaak wakker om naar het toilet te gaan.

En soms sinds dat aardingslaken niet eens dat meer.

Alleen afgelopen nacht sliep ik juist niet goed :?

Dit vul ik als volgt in: (toekomst zal uitwijzen of dat terecht is)

Soms gaat het ontgiften te snel door die aarding.

Ik heb een laken en een kussensloop en misschien is het wat veel van het goede.

Kussensloop heb ik vanwege mijn sinusitis en het helpt er vermoed ik ook goed voor: ze zeggen dat je bloed beter stroomt: en ik denk dat het echt waar is ook nog.

Ik had dit allemaal niet verwacht.

Het was gewoon bij mij het ding dat ik nog altijd wilde doen: je moet wat als je gezondheid te wensen overlaat.

Dan is het wel heel raar als iets ineens echt ook impact heeft.

Ik las het gisteren hier http://earthinginstitute.net/earthing-for-lyme-patients-go-slow/ dat iemand eerst alleen een aardingsbandje om haar voet gebruikte snachts en zo heel enthousiast werd door het positieve effect op haar gezondheid dat ze zo'n aardings-instaphoes had aangeschaft.

Maar dat was voor haar te veel van het goede: moest ze weer terug naar alleen het gebruik van het voetenbandje.

Oja ik wil mijn moeder ook een aardingsding slijten: ze nam eerst een aspirine per dag tegen de pijn (aspirine is een bloedverdunner).

Nu ik weet dat die aarding het bloed verdunt http://www.spacedoc.com/Earthing_The_Most_Important_Health_Discovery_Ever_5 en ik voel zelf ook het bloed meer stromen door mijn lijf: vermoed ik dat het haar ook zal kunnen helpen.

En misschien slaapt ze er ook beter op.

 
Nu je het zegt denk ik er pas weer aan dat ik de eerste nacht bij het wakker worden erg misselijk was. Toen ben ik voor de zekerheid maar weer een tijdje naast het laken gaan liggen. De tijd die je geaard bent kan je sowieso doseren, maar ik weet niet of de 'hoeveelheid' ook gedoseerd kan worden. Is dat niet een kwestie van wel of niet? Je ziet in ieder geval bij van die filmpjes op youtube waarbij er wordt laten zien met een multimeter dat een aardingsmat werkt dat je lichaamsvoltage even veel daalt ongeacht of je die mat met een pink of met je hele hand aanraakt. Nu zou ik het direct geloven dat aarden meer is dan alleen dat voltage naar beneden krijgen, maar dat vroeg ik me gewoon af.

 
hoi Hamster, je zegt dit:
Quote:
ik weet niet of de 'hoeveelheid' ook gedoseerd kan worden. Is dat niet een kwestie van wel of niet?


Dat vraag ik mij dus af nav het verhaal van iemand die eerst alleen met een voetenbandje geaard was en goed sliep.

Het veranderde toen ze hierin ging slapen (even als voorbeeld): http://www.earthingnederland.nl/Webwinkel-Product-11805526/Recovery-Bag-met-EU-aansluitset.html

Toen sloeg ze zo aan het ontgiften dat ze niet meer kon slapen.

(of heb ik je vraag verkeerd begrepen?)

He Hamster aard jij nu via de verwarming?

Ik wel.

Via de grond is volgens mij wel echt beter dan via de verwarming van wat ik ervan heb begrepen.

Ff heb ik nog geen puf om lijntjes naar buiten te gaan aanleggen, maar dat komt vast nog wel.

 
Via de verwarming aarden ? euh hoe dan ? Ik zit wel vaak tegen de verwarming aan op de grond ( koukleum ), zou ik dan gelijk aarden ? Zo gemakkelijk zal het wel niet zijn -:)

Iemand hier ervaring met zo'n polsbandje om te aarden ??

 
Zonne, tegen de verwarming zitten: als er geen verflaag tussen jou en de verwarming inzit: dan aard je ook als het goed is.

Een aardingslaken of aardingsmat zit aan een elektrode vast en die kun je aan de verwarming vastmaken met een klemmetje of je aardt de elektrode met zo'n klemmetje via een aardpen (soort haring) in de grond (nog beter).

 
Dus je moet zo'n laken altijd via de verwarming aarden ? Ik ga er eens wat meer over lezen. Zo'n polsbandje lijkt me misschien wel wat, alhoewel hoe moet je dan aarden ? haha ik zie me al overal rondlopen met de verwarming achter me aan :)

 
Quote:
Dus je moet zo'n laken altijd via de verwarming aarden ?



hoi Zonne, nee dus.

In huis: via een elektrode vastgeklemd aan OF de verwarming OF aan een haring in de grond.

Oja of via geaard stopcontact.

 
Ja je hebt mijn vraag goed begrepen. Wel bijzonder dat je na een nacht geaard slapen al verschil in het bloed kan zien. Dat lijkt me een goede reden om het voor langere tijd uit te proberen.

Via een grondpin aarden schijnt het beste te zijn, dat voelt ook het meest 'echt' doordat het goed zichtbaar is. Op dit moment woon ik echter in een appartement met vloerverwarming op 19 hoog. Nu heb ik dus geen andere optie dan aarden via de randaarde van het stopcontact. Dat lijkt me zelf de minst fijne optie maar gelukkig ben ik binnen een paar weken verhuisd. Dan zal ik eerst via een radiator proberen en later wellicht met een grondpin.

Gebruik je ook dingen om overdag te aarden? Bijvoorbeeld een mat bij de computer. Dat zou waarschijnlijk ook veel helpen want als ik kijk naar de hoeveelheid informatie waar jij altijd mee komt zal je daar wel meer achter zitten dan een uurtje per dag :wink:

Volgens mij schreef je in het andere topic dat je het voltage had gemeten? Wat zijn de waardes dan bij jou als je wel en niet geaard bent?

 
Veel huizen hebben geen eigen aarding. Die wordt door de energiemaatschappijen dan aangeleverd. Die wordt in de straat aan de NUL gekoppeld. Maar, de NUL is meestal geen NUL, want er staat vaak een klein voltage op. Lastiger zijn kiloHertz frequenties op die nul en aarding die zich niet zo maar laten afleiden naar de grondpen.

Ook veel radiatoren zijn niet meer geaard maar met elkaar verbonden door kunststof leidingen. Vooral in nieuwbouw gebeurt dat vaker.

Een eigen aardpen in de grond is het beste, met een weerstand van minder dan 5 Ohm.

Let ook op dat in de slaapkamer geen elektrische velden aanwezig zijn van apparaten of van het kabelnetwerk. Je creeert(¡) dan een potentiaalverschil (= elektrisch veld) waar je tussen ligt. Dus je denkt met je multimeter dat het ok is, maar dat wil niets zeggen over elektrische velden waar men last van kan hebben. Afgezien dat je een goede multimeter moet hebben met een ingangsweerstand van 10 MOhm.

Het aardingsconcept vind ik prima, maar dit soort randvoorwaarden worden niet goed uiteengezet.

 
hoi Hamster, ik heb een voltagemeter (multimeter heet dat ding), en ik dacht dat ik er iets van snapte, maar ik snap helemaal niets ervan.

Ik zit in een stoel op een muismat die ik aan de radiator heb aangesloten met een klemmetje via een elektrode ertussen, zover ben ik sinds vandaag.

Mijn geaarde stopcontacten zitten bij mij in de keuken alleen: niet in de kamer.

Dus ik moet daar nog wat op vinden geloof ik.

Mijn vriend heeft net mijn laptop geaard via de stekker van de laptop die hij heeft verbonden met de radiator (verf eraf gevijld) via zo'n geplastificeerde ijzerdraad die ik vaker gebruik in de keuken (vast helemaal niet veilig).

En dat scheelt volgens de multimeter aanzienlijk in voltage: het voltage ging van 0.8 naar 0.05.

Wim wat je schrijft klinkt heel goed, maar ik begrijp er weinig van.

Hoe het ook zij: ik weet wel wat het is om een stuk geaarder te slapen dan ik deed en ik heb het verschil gevoeld met ervoor, maar het kan vast nog weer veel beter.

 
Wim zegt alleen dat aarding via het stopcontact of de verwarming niet betrouwbaar is en zoveel mogelijk vermeden moet worden. Aarden met een grondpen is het allerbeste.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.777
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan