'S avonds en 'S nachts eten

simone

New member
Volgens mij is het ook een fabel dat 'S avonds en 'S nachts eten ongezond is of voordat je gaat slapen en dan zegt men dat je beter licht verteerbare dingen moet eten maar juist wat zei als licht verteerbaar aanhalen is net het tegenovergestelde.

Naar mijn mening kan je beter lekker vet eten ipv wat de meesten doen veel koolhydraten/suikers en dan ook nog bewerkt ja dan heeft ons lichaam het echt moeilijk.

Het blijkt ook beter te zijn om aan tafel op de grond zittend te eten maar dan kan je het beste een kleien ondergrond hebben of in ieders geval van zand of zoiets.

Zou ik dan daarom altijd de drang hebben om op de grond zittend te eten hier maar soms ook bij vrienden als ik op bezoek ben. Zou mijn lichaam toch willen aarden voorzover het mogelijk is en de vloer niet te veel isoleert.

Trouwens schoenen in huis aanhebben is ook niet zo denderent, het beste blote voeten en als je slippers draagt gewoon wollen slippers die isoleren niet of het minst maar blote voeten is het beste.Letterlijk en figuurlijk back to our roots.

 
Denk breng het nog een keer in the picture. Eten jullie ook wel eens 'S avonds en/of 'S nachts en wat doet het bij jullie?

 
Hoi!

volgens mij ben je Turks en vraag je daarom of savonds eten ongezond is;)

haha

mij man is iig Turks en krijg regelmatig mn schoonmoeder op bezoek en we komen ook ieder jaar in Turkije(en toen ik nog geen kids had zat ik er erg vaak)dus ik weet dat ze dol zijn op eten de hele dag door.

Weet nog wat ik voor het eerst bij mijn man thuis kwam,ging zn moeder om 22 uur patatjes bakken en eten opwarmen en ik had zoiets van gat hoe kun je dat eten savonds.Maar nu doen wij het zelf ook.Niet atijd warm en al helemaal geen patat savonds(wel regelmatig bij het ontbijt vind mn man zo lekker)maar ik geef nog borstvoeding en ben altijd hongerig heel de dag haha geeft niet ik weeg eigenlijk te licht dus.

Maar mijn kids hebben voor ze naar bed gaan altijd trek en zeuren dan om broodjes,of soep en dat eten we dan ook anders kunnen we niet slapen hoor.Maar niet te vet natuurlijk dan blijft zo hangen,dus altijd brood om het vet van de soep te absorberen doen wij dan.

Hoe doe jij dit wat eet jij het liefst savonds?

ik ben nu net een beetje bezig met wp,ben nog druk aan lezen en ga vandaag melk halen en wat andere produkten.Dus weet natuurlijk niet of dat wel goed is brood ed savonds maar wij doen wat nu iig wel zo.

Groetjes Danielle!

 
Ik eet na het avondeten helemaal niets meer, heb ook echt totaal geen trek in iets.

Het klinkt wel gezellig, iemand die op de grond zittend de hele avond van alles zit te eten :D

 
Ik eet ook vaak voor het slapen gaan. Volgens mij kun je dan beter wat vet of eiwitten eten ipv koolhydraten. Het lijkt me nu wel erg koud om in huis op blote voeten te lopen. Vloerverwarming?

 
Ik hou heel erg van avondeten en nachteten. Ik vind een warme hap op de late avond fantastisch. Vroeger heb ik 's avonds altijd veel gesnoept (chocola, koekjes) en wat recentelijker waren het handen vol noten of beschuiten met pindakaas en zo. Ik ga niet graag met een lege maag naar bed. Van sommige voeding gaat mijn hart sneller/zwaarder kloppen waardoor ik niet in slaap kan komen. Dit heb ik bij snelle koolhydraten en vermoedelijk ook bij vetten.

Ik heb het er ook wel eens met Mike over gehad, maar toen onderstreepte Mike ook wel de reguliere adviezen om je spijsvertering 's nachts rust te geven zodat je lichaam zich op de reiniging kan richten. Ik worstel er nog wel eens mee en heb een neiging om me 's avonds nog even extra vol te eten/snacken. Het wordt wel steeds minder, misschien ook omdat ik meer en meer over aan het schakelen ben op vette voeding. Snelle koolhydraten wakkeren mijn soort van eetverslaving aan. Na zoet wil ik altijd ook nog wat vets/hartigs eten.

 
Quote:
Weet nog wat ik voor het eerst bij mijn man thuis kwam,ging zn moeder om 22 uur patatjes bakken en eten opwarmen en ik had zoiets van gat hoe kun je dat eten savonds.Maar nu doen wij het zelf ook.Niet atijd warm en al helemaal geen patat savonds(wel regelmatig bij het ontbijt vind mn man zo lekker)maar ik geef nog borstvoeding en ben altijd hongerig heel de dag haha geeft niet ik weeg eigenlijk te licht dus.

Maar mijn kids hebben voor ze naar bed gaan altijd trek en zeuren dan om broodjes,of soep en dat eten we dan ook anders kunnen we niet slapen hoor.Maar niet te vet natuurlijk dan blijft zo hangen,dus altijd brood om het vet van de soep te absorberen doen wij dan.


Danielle, ik ben blij dat je je hebt aangemeld, want zoals zo veel mensen dacht je dat je dat jij en je gezin gezond waren en gezond aten, maar nu lees ik over borstontsteking en patat 's ochtends en kids die 's avonds trek hebben.

Patat 's ochtends: Dit is om meerdere redenen heel erg verkeerd: a) de olie waarin de patat gebakken wordt (zeer waarschijnlijk zonnebloemolie of een andere plantaardige, bewerkte frituurolie) b) aardappels behoren tot de familie van de nachtschades en bevatten neurotoxische stoffen die het zenuwstelsel overprikkelen c) aardappels zijn zetmeelbommen en daarmee te hoog in suiker. Het lijkt erop dat je man gewoon graag vet en zout 's ochtends eet, dus waarom dan geen eieren bakken in lekker veel roomboter en met lekker veel Keltisch zeezout en dit op geroosterd desembrood eten? Op die manier heb je je vetten, eiwitten en koolhydraten net zo goed binnen, maar maak je veel betere keuzes voor dezelfde voedselgroepen.

Hongerige kinderen: Als jullie zo'n honger hebben 's avonds, dan is jullie bloedsuikerspiegel niet stabiel. Dat zal ook zo blijven als je er deze mentaliteit op nahoudt: "Maar niet te vet natuurlijk dan blijft zo hangen". Dat is nou precies waar het om draait! Omdat het 'blijft hangen' en de vertering dus langzamer verloopt is juist vet een zeer duurzame vorm van energie. Dennis, dit geldt ook voor jou. Vetten en eiwitten stabiliseren de bloedsuikerspiegel, aan al die koolhydraten heb je helemaal niks. Dirtsa geeft al aan dat als je vet- en eiwitrijk genoeg eet je behoefte om 's avonds te snacken volledig verdwijnt. Ikzelf en Poekie hebben zelfs de ervaring dat we ook een groot gedeelte van de volgende ochtend zonder voedsel kunnen, zo stabiel word je bloedsuikerspiegel!

Mike

 
Vorige week toen ik een paar dagen die vette kipcurry at als diner, was ik inderdaad de gehele volgende ochtend nog verzadigd. Vandaag doe ik weer een leverreiniging, maar daarna pak ik de vette maaltijden weer helemaal op! En het 's avonds eten is ook een gewoonte, maar als de innerlijke prikkel in ieder geval al weg is, wordt het een stuk gemakkelijker!

 
Mike,

we eten savonds voldoende vet,en eiwit

maar toch hebben de jongens voor ze naar bed gaan(2,5 uur na het avondeten)weer trek en dan heb ik vaak nog wel soepje van de middag met een broodje erbij omdat die soep nogal dunnig is en vettig en mn oudste dan steeds naar de wc moet(als ie vettig eet,daarom broodje als absorbeer voor hem)met dat hangen bedoel ik dus dat het last geeft

ze eten liefst chocola maar geef ze dat natuurlijk niet,dan liever dus een beschuitje of soepje.Moet wel zeggen dat ik denk door de borstvoeding veel honger heb en daarom een avond maal voor mij niet genoeg is.maar inderdaad nog veel te leren op deze site.

en die patat is niet meer dan 1 keer in de week en eieren walgt mn man helaas helaas van:( en al helemaal van melk,net als mn oudste,dus moet iets anders verzinnen om ze toch rauwe melk te laten drinken maar mn man drinkt zelfs geen karnemelk,wel heel soms yoghurt bij zn warme maaltijd.

 
Ik heb 48 jaar lang gewalgd van melk, en van boter, en van slagroom. Dus....ik drink nu rauwe melk, biologisch, vind slagroom yammie en eet volle yoghurt,roomboter.

Ik heb gehoord van de melkboer(chauffeur van de tankwagen) dat er gezinnen met kinderen rauwe melk halen, waarvan de kinderen intolerantie hebben voor melkprodukten. Die verdragen dus wel de rauwe melk.

Dus laat je man lezen over de voordelen van rauwe biologische melk en hij moet even een knop omzetten. is mij ook gelukt.

 
Quote:
we eten savonds voldoende vet,en eiwit

maar toch hebben de jongens voor ze naar bed gaan(2,5 uur na het avondeten)weer trek


Geef me jouw definitie eens van 'voldoende vet en eiwit', want het lichaam van de jongens vertelt iets anders...

Quote:
ze eten liefst chocola


Dat is een honger naar verzadigd vet (cacaoboter) en magnesium.

Ik denk dat je jezelf behoorlijk voor de gek houdt, zoals de meeste mensen. Iedereen zegt dat-ie gezond eet en gezond is en voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. De eerste blokkade naar zelfgenezing die jij moet wegnemen is je zelfbedrog. Zoals deze:

Quote:
en die patat is niet meer dan 1 keer in de week


Dus dat maakt het OK? Vraag jezelf af waar die hooikoorts vandaan komt. 1 keer per week kan al 1 keer teveel zijn.

Mike

 
Ja klopt.

Wij eten ook heel veel roomboter, room en drinken heel veel rauwe buffelmelk. Alles zo vet mogelijk met veel dierlijke vetten, eiwitten. Alles cholesterolrijk dus ook heel veel eieren gaan er bij ons doorheen. Oh ja 10 liter melk is binnen vier dagen op bij ons.Onze zoon van tien drinkt het ook graag. We eten steeds minder koolhydraten en drinken ook niet zo veel water maar dat komt omdat de buffelmelk genoeg is. Moet eerlijk zeggen, voordat we WAPF deden had ik 'S avonds en 'S nachts eetaanvallen en dat wordt steeds minder en minder en eerlijk gezegd bijna zo goed als niet meer.

Buffelmelk is onbewerkt en zo'n 8 tot 9 procent vetpercentage, wat je heel lang verzadigd houdt. Mijn vrouw eet al lang geen warme avond maaltijd meer omdat ze verzadigd blijft vooral doordat zij ontzettend veel buffelmelk drinkt. Ze zegt daar genoeg aan te hebben.

We hebben gewoon een onzettend stevig ontbijt met veel vet, eieren en rauwe melk en wat volkoren zuurdesem spelt of boekweit brood en natuurlijk altijd Ketltisch zeezout, mag niet ontbreken.

Als je heel veel rauwe melk drinkt zal je ook merken dat je weinig water nodig hebt en je urine toch transparant is.

Kwam bij de arts vandaag voor de uitslag van een 24 uurs bloeddruk meting en zij zei dat ik kerngezond ben en mijn bloeddruk ook. Zegt ze ook zo mooi dat hoge cholesterol niet goed is en bepaald eten. Ik ons voedingspatroon uitgelegd en gezegd dat ik niet haar mening deel en ook gezegd waarom niet.

Mijn vrouw en ik hebben allebei een goede bloeddruk ben ik achtergekomen, als het zou kloppen wat de moderne geneeskunde ons probeert wijs te maken waren mijn vrouw en ik nu ontzettend aangekomen en hoge bloeddruk waardes en de rest met al dat vet en Keltisch zeezout.

Wij zijn het levende bewijs en het gaat telkens weer beter dus Danielle jullie zullen er nooit spijt van hebben dat jullie met de Weston Price forum in aanraking gekomen zijn.

Trouwens gefermenteerde producten als joghurt, kefir, kaas, salgam, ayran maar ook tursu zijn ontzettend gezond en eet ook gerust kelle paca of iskembe. Orgaanvlees is ontzettend gezond mits ze met onbewerkte en biologische ingredienten zijn gemaakt.Vergeet ook niet dat cholesterol rijke voeding ontzettend goed is.Laat je niets wijsmaken.Veel succes.

 
Een interview met Ralph Moorman over eetgedrag en verzadigingsgevoel:

&list=FLu2Cg2N7pcrNuz3RGXObQBw&index=1&feature=plpp_video

 
Snel even checken.

Waarom denk je dat mensen als ze alcohol en vooral veel bier drinken er dan steeds meer naar verlangen of als men alcoholist wordt het lichaam steeds maar erom blijft vragen.

In principe lijkt mij hetzelfde verhaal als lekkere trek 'S avonds en 'S nachts.

Alchohol is een suiker en koolhydraten bom, vooral bier. Dat is wat de mens verslavend maakt en niet de alcohol zozeer wat men denkt.

Wat dacht je van Cubaanse rum, rietsuiker en whiskey, Pernod etc. noem maar op. Als je dat drinkt blijf je drinken. Hetzelfde probleem als veel pasta's, aardappelen etc. eten.

Alcohol met mate kan soms nog net maar overdaad schaad zeker in dit geval en is ontzettend veel stress voor het lichaam. Lijkt mij voor de hand liggend dat dat mischien één van de redenen is waarom het in de islam niet wordt gepromoot terwijl zij de ontdekkers "en dan het ik het over de Arabieren" van alcohol zijn net zoals pasta niet van de Italianen komt maar door Marco Polo ergens in de 14de eeuw van de Uyguren, een Turkse volk uit het voormalige Oost Türkistan is geïntroduceerd in Europa maar hier geldt ook weer zij dit icm gefermenteerde producten aten en niet constant zoals men dit tegenwoordig doet.Hier is het wel toepasselijk, overdaad schaadt maar soms kunnen bepaalde producten icm andere producten juist goed zijn mits niet te vaak gegeten en zo onbewerkte oerpasta icm gefermenteerde producten als yoghurt.

Again, correct me if I'm wrong.Peace.

 
Alcohol drijft de bloedsuikerspiegel omhoog, omdat het een gifstof is en de bijnieren dan een stresssignaal afgeven. Dit gebeurt ook met koffie. De extra glucose die dan vrijkomt gaat o.a. naar de hersenen en maakt je alert, om je voor te bereiden op vechten of vluchten. Vandaar dat koffie je wakker maakt in de ochtend. Vandaar dat alcohol mensen agressief of juist depressief kan maken. Suikers zijn een bron van korte-termijnenergie omdat het lichaam kortstondig in stresstoestand hoort te verkeren. Vet is een bron van lange-termijnenergie omdat dit rust en ontspanning geeft en er dus geen noodzaak is om ineens enorme hoeveelheden suiker in de bloedstroom te hebben.

Mike

 
Vroeger aten de mijnwerkers ook spek voor hun energiebehoefte en geen koolhydraten.Eigenlijk met een beetje logisch denken komen we wel achter de waarheid.We moeten niet zo ver te zoeken en daar hoeft geen professor aan de pas te komen met zijn "zogenaamde" onafhankelijke testen zo van het is bewezen en al die onzin.

Kijk gewoon naar onze voorouders en of dat nou in Japan is of in Nederland of de Indianen. Het maakt niet uit, het verleden verraad de waarheid toch wel. Het is niet zo ver zoeken zoals we denken.We denken te moeilijk. Is dit mischien nachtelijke inspiratie wat ik ineens heb?

 
Haluk,

Je hebt gelijk. Het antwoord ligt in waar we vandaan komen, ons verleden, onze traditie. Het probleem is dat we ontworteld zijn geraakt en nu hopeloos vastzitten in een pseudo-wetenschappelijke dictatuur van de linker hersenhelft. In een andere topic vraagt iemand zich vertwijfeld af: Maar hoe kom ik dan in mijn rechter hersenhelft? Alleen al die hoe-vraag (alsof er een methode of systeem voor is) komt al voort uit de linker hersenhelft. De mensen kijken je raar aan als je zegt: Gewoon doen, niet nadenken, maar doen. Ze vragen dan: Ja maar, hoe dan?

Hetzelfde met voeding. Je hoort dan: Geef mij een dagmenu, een weekmenu. Met andere woorden: red mij, ik ben hulpeloos. We stellen ons afhankelijk op van anderen aan wie wij autoriteit verlenen i.p.v. de wijsheid in onszelf te zoeken. Deze zit opgeslagen in je genen, een overlevering van al je voorouders! Je zou kunnen beginnen door volwaardige, minimaal bewerkte varianten kunnen eten van wat je nu eet, dan heb je al ontzettend veel gewonnen. Men denkt dat het allemaal vreselijk ingewikkeld is, maar het is juist verrassend simpel: eet volledig en volwaardig voedsel. Dan hoor je: ja, maar wat dan? Ik zeg dan: wat jij lekker vindt. Mensen zijn vaak ontredderd als ze op zichzelf worden teruggeworpen, maar ik weiger om een goeroe-rol aan te nemen.

Dus Haluk, je hebt gelijk: keep it simple. Dat geldt niet alleen voor voedsel, maar voor het hele leven!

Mike

 
ja weet je Mike,als je al 34 jaar zo hebt gegeten als ik en je wijsbent gemaakt dat je iedere dag zo moet eten dan leer je dat niet 123 af

ik geloof jullie helemaal hoor daar niet van maar de eetgewoonten afleren gaat niet 123

net als het avondeten,wij eten veel rijst aardappels met jus veel groenten en vlees/vis wel iedere dag en maak niks uit zakjes en kook wel altijd al met roomboter en olijfolie en gooi dat ook ruim over het eten

ik ben netals de rest verzot op aardappels met jus dus dat zal wennen zijn af te leren vooral voor de kids

wat eten jullie dan bijv als warme maaltijd,ik lees over kipcurry,eet je daar dan geen granen bij?en groente?

nog even vraagje

mn kinderen krijgen als tussendoortje graankoekjes mee naar school

nu hebben ze op school 10 weken lang fruitweken om ze meer fruit te laten eten

dan doen wij thuis wel zelf al maar nu krijgen ze dus op school door school verstrekte appels en peren met schil en al te eten

de oudste vindt het niet lekker maar de jongste lust het niet maar krijgt dan niet anders

nu heb ik ze zelf fruit(mandarijnen ed} meegegeven maar kreeg nu gister commentaar dat mocht niet want dat is niet leuk eerlijk to de andere kinderen die moeten ook kiezen tussen een(ongeschilde)appel of peer

ik ga straks heen en zeg gewoon ze mogen geen bespoten ongeschild fruit

zover gaat het dus al je mag niets meer zelf beslissen

nou groet,Danielle

 
Danielle,

Je moet gewoon aangeven dat jullie biologisch fruit eten omdat dat onbespoten is en dus gewoon met schil wat beter is gegeten kan worden.Niet biologische citrus vruchten dus ook mandarijnen, in de schil zit enorm veel gif. Gewone aardappels worden als het warm is in de zomer wel tien keer bespoten. Al deze gifstoffen belanden in ons lichaam en dat stapelt zich jaren op en ons lichaam heeft er echt grote moeite mee om deze af te voeren mede als je niet de juiste voeding tot je neemt.

Komt ook nog bij de fruit de laatste paar dagen met het rijpen aan de bomen of struiken de meeste vitamen krijgen maar exotische vruchten uit het buitenland moeten een heel lang transport route ondergaan dus worden deze onrijp geplukt waardoor je al heel veel verlies hebt en totdat ze hier zijn is er al minimaal 2/3de van de voedingswaarde uit en als het dan ook nog fruit is wat genetisch gemanipuleerd, hormonaal, met kunstmetst op uitgeputte grond wordt verbouwd en dan ook nog bespoten en dan gaat de gezegde fruit is gezond allang niet meer op.

Ik zou zeggen zoek een biologische groenteboer die zelf verbouwt zodat je zeker weet dat het vers is en niet in kassen verbouwd. Zonlicht is heel belangrijk. Ga gewoon met de seizoenen mee, ons lichaam heeft elk seizoen net weer iets anders nodig. Onze voorouders waren niet gek.

Wat betreft dat jullie een bepaalde voedingspatroon hebben opgebouwd, dat is echt zo omgegooid en binnen een paar maanden wordt het zo normaal dat je niet meer naar andere voeding verlangt.

Vaak lussen mensen bepaalde dingen niet wat je aangeeft omdat er een soort smaakvervlakking is opgetreden doordat jullie jullie hele leven geraffineerd dus bewerkt voedsel lege voeding hebben gegeten waardoor je ook ondervoed raakt maar komt ook nog bij dat door alle additieven en bewerkingen die erin zitten zeg maar mononatrium glutamaat en andere varianten(smaakversterkers), aspartaam en andere zoetmiddelen en nog veel meer e nummers, dit heeft ook heel veel invloed op wat je tegenwoordig wel en niet lust.Smaakvervlakking.

 
Ik ondersteun zeer zeker de back-to-basic mentaliteit uuuh levensstijl... :)

Maar de ontdekkingen over de nachtschades (toxines) en het belang van koken (cellulose) en fermentatie (anti-nutriënten) hebben me ook duidelijk gemaakt dat simpelweg onbewerkte voeding eten en kijken naar onze grootouders niet voldoende is om echt bij gezondheid uit te komen. Immer mijn grootouders aten zo goed als dagelijks aardappels en onze voorouders aten ook niet alles rauw en onbewerkt.

Als ik met mensen over voeding praat (en dat doe ik vaak!) leg ik de laatste tijd ook uit dat we niet primitief moeten willen worden, maar dan we beter op zoek kunnen gaan naar oorspronkelijke manieren van voedselbewerking en -conservering. En laten we vooral niet vergeten te vertellen dat verlies van voedingstradities en -wijsheden niet iets is van enkel de afgelopen eeuw.

Daar aan toevoegend: op zoek gaan naar oude natuurwijsheden is een mooi aangrijpingspunt, maar daarop voortborduren vind ik ook zeer interessant en misschien ook wel noodzakelijk voor de toekomst! De biologisch-dynamische landbouw kan wellicht nog verder ontwikkeld worden om meer kosmische krachten op aarde verankeren. Wie weet wat voor een technologie we kunnen creëren om de vitaliteit van de bodem en voedingswaren te vergroten. Misschien kunnen we wel met ingewikkelde apparaten en kristallen de trilling van planten verhogen. Misschien ontwikkelen we wel telepathische vermogen om met dieren te communiceren zodat we nog meer oog kunnen krijgen voor hun welzijn en nauwer met ze samen kunnen werken. Misschien kunnen we EM of EM-X verder ontwikkelen zodat we ze de zelfs een woestijnbodem binnen een seizoen vruchtbaar kunnen maken... enz. enz. Uiteraard dit alles in harmonie met de ecosystemen en niet enkel voor het gewin van de mensheid!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.781
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan