Zwitserland

Ik weet nog dat mijn veel oudere broer mij vroeger gebruikte als zijn podium (bij gebrek aan beter) en ik moest dan mee in de gedachte dat ''alles in de maatschappij nu eenmaal draait om kunst''.
En later praatte ik met iemand die zei dat alles om chemie draait in de maatschappij.
Daar konden we nou eenmaal niet omheen volgens diegene.
En natuurlijk: had die ook een punt.

Alleen als het gaat om de ultieme controle over de relaties tussen mensen/hele maatschappijen en zelfs de wereld, dan denk ik dat als je dat via het geld kan doen, dat mensen onderschatten hoezeer dat de rest bepaalt omdat ze niet doorhebben hoezeer de geld(-ontwaarding) (door de centrale banken gestuurd via geld bijprinten) de rest van hun keuzes voor de toekomst, mentaliteit (geest/mening) en relaties (in degeneratieve zin) bepalen.

Het is inderdaad al heel oud dat regimes standaard geld ontwaarden.
Dat kunstje is al minimaal 5000 jaar oud.

• In het huidige centrale bankensysteem staat eindige “levensenergie” (tijd, aandacht) tegenover onbeperkte geldcreatie;
  • Inflatie en geldcreatie leiden tot ongelijkheid via het zogeheten Cantillon-effect.
  • Dit creëert een constante “extractielus” waarin rijkdom naar boven stroomt.
  • Financiële stress verlaagt cognitieve capaciteit en houdt mensen in overlevingsmodus.
  • Hierdoor ontstaat een “bandwidth trap”: geen ruimte voor zingeving of zelfontwikkeling.
  • Dit systeem zou volgens Ammous niet toevallig zijn, maar structureel zo werken.
  • Oude filosofieën (boeddhisme, taoïsme, hermetisme, gnosticisme) beschrijven vergelijkbare patronen van controle en verlangen.
  • Fiatgeld -dollar-euro dus- van centrale banken versterkt zwaktes zoals verlangen (“craving”) en afhankelijkheid.

Laatst bewerkt:
Mee eens.Alleen hebben we nu het internet 5G en in 2030 6G.De invloed v/d media, opkomst AI, weermanipulatie en spuitjes en oorlogen die moeten bijdragen aan de depopulatie agenda.
De wereld is al meerdere malen gereset omdat het zoveelste ponzi geld niet meer werkte.
Het is moeilijk te voorspellen wanneer de volgende reset komt, maar ik denk voor de 2030 agenda.

Ja we hoeven alleen niet op onze rug te gaan liggen tot die reset eventueel komt.
Uiteindelijk leveren wij onszelf ook uit aan die centralistische geldsystemen door elkaar in de valuta te betalen van geld dat centrale banken steeds in waarde verlagen.
Misschien is dat betalen nog minder erg dan sparen: we kunnen niet meer sparen in de centraal aangestuurde valuta die zo in waarde dalen: dan moet je met aandacht gaan beleggen ernaast om waarde van je arbeid voor de toekomst vast te kunnen houden.

Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.681
Leden
8.702
Nieuwste lid
Alex B
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan