Zwitserland

Fries Foar Frijhiid

Well-known member
De Zwitserse vereniging 'Vrienden voor de Grondwet' daagt de Zwitserse Nationale Covid-19 Science Task Force voor de rechter. Zou de rechter bij toeval onafhankelijk en objectief zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: Surv

Ja ik dacht het ook al. Alhoewel er ook wel verbijsterend veel schapen rondlopen en de mens is verbijsterend makkelijk te manipuleren. En wat is democratie dan waard? Ik snapte niet zo goed waarom oude Griekse filosofen (Plato) neerkeken op de democratie als gewenste staatsvorm. Maar nu begrijp ik het wel. Bij een gehersenspoelde mens hoort een andere staatsvorm dan de democratie. Die kan niet voor zichzelf denken. Misschien een strenge koning of zo. Geen idee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Surv
Ja ik dacht het ook al. Alhoewel er ook wel verbijsterend veel schapen rondlopen en de mens is verbijsterend makkelijk te manipuleren. En wat is democratie dan waard? Ik snapte niet zo goed waarom oude Griekse filosofen (Plato) neerkeken op de democratie als gewenste staatsvorm. Maar nu begrijp ik het wel. Bij een gehersenspoelde mens hoort een andere staatsvorm dan de democratie. Die kan niet voor zichzelf denken. Misschien een strenge koning of zo. Geen idee.
Voorwaardelijk stemrecht invoeren, pas bij een bewustzijnsniveau van min. 200? :)
 
Voorwaardelijk stemrecht invoeren, pas bij een bewustzijnsniveau van min. 200? :)
Toegangstest om te bepalen of men enige politieke interesse heeft.
 
  • Haha
Waarderingen: Surv

ZWITSERS HOUDEN REFERENDUM DAT DE BEVOLKING TOT 2050 TOT 10 MILJOEN ZAL BEPERKEN (moderniteit)

In een poging om de massamigratie te beperken, zal Zwitserland een referendum houden om hun bevolking tot 2050 te beperken tot 10 miljoen.

De stemming zal plaatsvinden nadat de populistische Zwitserse Volkspartij (UDC) in slechts negen maanden 114.600 handtekeningen heeft verzameld, waarmee wordt voldaan aan de overheidsvereiste van 100.000 handtekeningen binnen 18 maanden om het referendum door te laten gaan.

Als het referendum wordt goedgekeurd, zal het ervoor zorgen dat Zwitserland een “duurzame demografische ontwikkeling” handhaaft door de permanente bevolking van het rijke Europese land de komende 25 jaar te beperken tot 10 miljoen.

“Volgens het voorstel zou de Zwitserse regering dringende maatregelen moeten nemen zodra de permanente bevolking de 9,5 miljoen overschrijdt, door bijvoorbeeld de mogelijkheid voor migranten op te schorten om verblijfsvergunningen, Zwitsers staatsburgerschap of enig ander recht om in de regio te verblijven op te schorten. land”, meldt Remix News.

De stemming zou waarschijnlijk ook betekenen dat Zwitserland gedwongen zou worden zijn bilaterale overeenkomst met de Europese Unie over vrij verkeer te beëindigen en zich terug te trekken uit het Global Compact for Migration van de VN.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.320
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan