zuurkool en goitrogenen

G

Guest

Guest
Ik dacht door kool te fermenteren dat de goitrogenen ook verminderden zoals bij koken, maar ik heb evengoed gelezen dat dat niet het geval is.

Ik heb de laatste dagen veel zuurkool gegeten en ben ook extra moe en heb het warm, ik vraag me af of het door die zuurkool komt en ik wat moet gaan supplementeren met jodium?

Ik neem nu sinds kort ook amalaki poeder om meer vitamine C binnen te krijgen, maar dit zou normaal gezien een boost aan energie moeten geven, hoewel deze kruid ook ontgiftend werkt, dus ik betwijfel dat het daardoor komt..

 
Het kan ook dat je de zwavel in de zuurkool niet goed metaboliseert. Heb je last van winderigheid en komt er een zwavellucht uit je porieen?

Mike

 
Mike, daar had ik heel erg last van. Beide keren nadat ik zuurkool had gegeten ging ik erg achteruit en kreeg ik veel last van winderigheid. Wat is dat dan?

 
Dat is een slechte zwavelvertering. Dit heeft te maken met de lever en met cholesterol. Ik heb nu te weinig tijd, maar kom hier nog op terug om het beter uit te leggen.

Mike

 
Micave,

Heb jij soms amalgaam-vullingen? Kwik en zwavelvertering gaan niet samen! Zwavel is belangrijk voor bepaalde aminozuren en enzymen.

Mike

 
Vandaag nog iemand gesproken met hetzelfde probleem en ook slechts 1 amalgaamvulling. Er is hier een biologische tandarts actief (Painless). Die zou het nog wel eens druk kunnen gaan krijgen met amalgaamverwijderingen!

Mike

 
Ik zou een tandarts kiezen die allereerst erkent dat kwik in je mond schadelijk is (krankzinnig maar waar: de meeste tandartsen zijn van mening dat kwik in de mond nl. ongevaarlijk is!). Daarnaasr moet de tandarts kennis van zaken hebben over een deskundige en grondige verwijdering van kwik, op basis van een zo veilig mogelijk protocol. Vandaar dat ik aan Painless moest denken. Als een tandarts al besluit hier actief te worden als forumlid...

Mike

 
Painless, hoe komen mensen met jou in contact? Ben jij in staat op basis van een degelijk en veilig protocol amalgaamvullingen te verwijderen?

Mike

 
Thanks Mike, waarschijnlijk op vakantie. Zijn er mensen hier die amalgaam vullingen hebben verwijderd?

 
ben er nog mee bezig, voor mij is een bio tandarts helaas niet mogelijk. Maar ik vraag altijd een coverdam bij mijn tandarts, en er is een afzuiginstallatie ivm de dampen. en ik doe het "heanig" an. ( niet teveel tegelijk en redelijk veel tijd ertussen)

 
Ik heb het bij mijn 'gewone' tandarts laten doen. Ik wist toen nog van niets, over een coverdam of zo anders had ik dat zeker gevraagd.

Ik heb ook amalgaam binnen gekregen, doorgeslikt.

Hoorde van Mike dat dat nog niet eens de grootste boosdoener was maar meer de dampen die vrijkomen.

Ik hield van die behandeling, het ging om totaal ca. 9 amalgaam vullingen (in 2 behandelingen vervangen), een kwikvergiftiging over.

Dat merkte ik aan een opgezwollen plek onderaan mijn been, net boven de enkel. Daar zit een lymfeknoop (of zoiets) een afvoerpunt van afvalstoffen. Ik kreeg een vaginale schimmelinfectie en een 'tikje' in mijn gezicht. En dat laatste was voor mij het bewijs van de kwikvergiftiging en ik dacht nu zit het in mijn hoofd en dat wil ik niet. Voor de schimmelinfectie ben ik kokosolie gaan gebruiken, inwendig aangebracht en oraal ingenomen, binnen 3 dagen was de infectie weg. Voor alle kwalen die ik had heb ik (samen met mijn man) 2 weken geleefd op rauwe melk, kefir en water met sole. Toen waren alle klachten verdwenen. Dit trouwens op aanraden van Mike.

En het rauwe melk en kefir dieet was hartstikke goed te doen, we hebben totaal geen honger ervaren en we vonden het ook nog erg lekker en makkelijk. Je hoeft in ieder geval niet te bedenken wat je gaat eten.

Hebben we nu trouwens ook geen last van hoor. We eten alle dagen lekker.

Lia

 
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/25716-amalgaam-veroorzaakt-lichamelijke-en-psychische-klachten.html

Quote:
De eerste manier is de cofferdam of rubberdam. Hierbij wordt een rubber lap over de mond gespannen, waarbij alleen de tanden waaraan gewerkt zal worden bloot liggen. Zo wordt zo goed mogelijk voorkomen dat de giftige damp en de stukjes amalgaam die vrijkomen in contact komen met het wangslijmvlies, of ingeademd worden. Dit neemt namelijk zeer snel kwikdeeltjes op.


Mike

 
Bio tandartsen zitten niet bepaald dichtbij, en hebben daarbij ook nog eens vaak wachtlijsten. Ik kan niet meer rijden, en zou dan iemand moeten regelen die regelmatig een dag vrij moet nemen om met mij mee te gaan. En aangezien ik al voor alles hulp nodig heb, is dit niet/nauwelijks haalbaar.

Ik heb wel gezocht naar een tandarts dichtbij die ook openstaat voor mijn inbreng en vragen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.690
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan