Zin en onzin van cryptovaluta

Bitcoin stijgt weer, vermoedelijk vanwege Amazon die is ingestapt en toen kwam een sneeuwbaleffect vanwege vrijkomende shorts. Een short is een soort afspraak dat je je bitcoin verkoopt als de bitcoin weer stijgt.
En een aanzienlijke stijging idd

Bijzonder want door de 50d MA heen gebroken, veel Hopium in de BTC community :)
 
Zolang 40.000/42500 niet doorbroken wordt, is het voorzichtig blijven. Er zal nu nog wel weer een lichte daling komen om te testen
 
Zolang 40.000/42500 niet doorbroken wordt, is het voorzichtig blijven. Er zal nu nog wel weer een lichte daling komen om te testen
Ja, het gaat op en neer, en saai is het nooit:)

De legendarische PlanB, btc analist, blijft onverminderd optimistisch. Leuk is dat.

Als hij gelijk krijgt ben ik best wel blij.

Stort het echt in tegen einde jaar dan zal ik de "Humble Pie" die Mike dan serveert met smaak en slagroom opeten en mijn verlies erkennen:)
 
Laatst bewerkt:
De vorige paar dagen is er ook al een short squeeze geweest en mss vandaag met het Amazon nieuws dat er nog een paar shorters uit moesten, in 10min tijd 110.000.000usd, en wie waren dat ? De instituties, de whales, neen die zijn er de voorgaande dagen al uit gegaan, nu waren het de small investors
 
Laatst bewerkt:
De vorige paar dagen is er ook al een short squeeze geweest en mss vandaag met het Amazon nieuws dat er nog een paar shorters uit moesten, in 10min tijd 110.000.000usd, en wie waren dat ? De instituties, de whales, neen die zijn er de voorgaande dagen al uit gegaan, nu waren het de small investors
En nu weer een dip. We gaan het zien
 
Bitcoin in Nigeria

“The sight of young people openly critical of government figures easily manoeuvring around restrictions shocked the country’s political class, according to Adewunmi Emoruwa, founder of Gatefield, a public policy organisation which gave grants to journalists covering the protests.”

“ The authorities know it’s out of their control, and what scares them is they are not used to being in this position”

https://www.theguardian.com/technol...hy-bitcoin-has-nigerias-government-in-a-panic
 
Laatst bewerkt:
“Dit is verdomd groot nieuws voor crypto”: institutionele fondsen in Duitsland mogen voortaan cryptomunten aanhouden - Business AM
Een wet die institutionele fondsen toestaat cryptomunten aan te houden, treedt morgen in werking bij onze oosterburen. Persbureau Bloomberg berekende dat maar liefst 415 miljard dollar aan investeringen naar cryptovaluta’s zou kunnen vloeien nu de nieuwe wetten voor de Duitse Spezialfonds van kracht worden.
businessam.be
Aug 1, 2021
https://businessam.be/dit-is-verdom...tsland-mogen-voortaan-cryptomunten-aanhouden/
 
Korte film waarom ik voor crypto of edelmetalen ben, of iig tegen fiat:



Met een toepasselijk muziekje :)
 
Ik krijg trouwens een neiuwsbrief van Maarten Verheyen, een belgische investeerder en groot voorstander van edelmetalen, crypto enz.
Maarten is ook klaar met Cojona en verbindt daar gelijk beleggingsadvies aan.
----
Ik sta er steeds meer van te kijken met wat voor een gemak mensen bereid zijn om flagrante leugens voor waar aan te nemen.
Voor de aardigheid heb ik de voorbije dagen een lijstje gemaakt van aantoonbare leugens die tijdens deze pandemie verteld werden, maar ik ben gestopt bij nummer veertig…
Het is de ene leugen na de andere, en vaak hoef je maar enkele minuten te googelen om de onzin te doorprikken.
Het is niet één leugen maar een constante stroom van desinformatie en het gaat er allemaal als zoete koek in.
ON-GE-LOOF-LIJK en iedere dag opnieuw sta ik versteld van de kritiekloze houding van de gemiddelde burger.
Ze laten zich leiden door propaganda, en als de geschiedenis ons iets heeft geleerd dan is het wel dat propaganda zelden door de “good guys” wordt gebruikt.
Sommige burgers zijn doodsbang voor het virus terwijl de cijfers van het WHO vorige zomer reeds aantoonden dat amper 0,05% van de geïnfecteerden onder de 70 sterven.
Ik heb twee weken geleden eens alle data gedownload van Sciensano en vastgesteld dat er dit jaar amper 14 mensen onder de 44 overleden zijn in Vlaanderen. Onder de 24 was het er zelfs maar ééntje.
Nochtans laten de meeste ouders hun kinderen vaccineren terwijl deze kinderen amper risico lopen.
Een half jaar geleden werd ons nog verteld dat de scholen gerust kunnen openblijven omdat kinderen bijna geen Corona krijgen en het zeker niet kunnen doorgeven, en nu staat iedereen aan te schuiven om kinderen te injecteren met een experimenteel vaccin waarvan de werking op lange termijn niet bewezen is.
Dit staat trouwens gewoon zwart op wit af te lezen in het Pfizer-contract dat recent uitlekte.
Pfizer publiceerde zelfs een studie waarbij de effecten van het vaccin bij ongeveer 44.000 deelnemers werden getoetst.
De helft van deze groep kreeg het vaccin, en de andere helft een placebo.

Het resultaat?
ZL4uHNlMTWzJe7nJF20GkJA3xe9WQHbuZnEuDe8lbT-d3q-XEyraK7uAZjdIYBInQ6QErrGvg8s7pW2F4G6nMGD7kr3m00RhDOtu-3BQ1j304NiCN0xDnqZQW8OkQquY7l6IGano

Ik ben geen wetenschapper maar dat hoef je ook niet te zijn om op basis van deze data te concluderen dat er geen aantoonbaar effect is.
Opvallend: geen woord over deze studie in onze media.
De media kijken liever naar de huidige dodenaantallen en besluiten dat de vaccins werken. Ze vergeten er dan wel even bij te vertellen dat er vorige zomer ook amper doden waren. Zonder vaccins.
Wie enkel de reguliere media volgt, is een vogel voor de kat. Dan ben je al snel een speelbal van je emoties en het slachtoffer van manipulatie.
Op de beurs werkt dat eigenlijk niet anders bedenk ik me nu.
Wie zijn portefeuille beheert op basis van berichten in de media, is altijd geneigd om foute beslissingen te maken op basis van het heersende narratief.
Neem nu steenkool.
Dat was toch compleet afgeschreven en je moest wel gek zijn om te beleggen in een sector die straks niet meer bestaat?
Dat was ook mijn idee toen ik voor het eerst naar Peabody Energy ging kijken.
Maar na enkele minuten googlen, besefte ik al snel dat de media weer een specifieke agenda aan het pushen waren en dat in werkelijkheid de vraag naar steenkool eigenlijk alleen maar gestegen was.
Op zo’n moment weet je dat je goud in handen hebt.
Ik word altijd een beetje hebberig wanneer perceptie en realiteit zo ver uit mekaar liggen en ik heb al eens geschreven dat bijna al mijn rendement in 2021 op rekening van Peabody komt.
Wie de leugens van de media voor waarheid aanneemt, is gedoemd om te handelen op basis van emoties. Het grote geld heeft niet liever. Zij verdienen miljarden aan het manipuleren van jouw emoties.
Of jij dacht dat de media JOUW belangen voorop heeft staan?
Nee, het gaat om de belangen van het grote geld. De banken, de farma, big tech, …
De politiek … de media … de multinationals… het is één groot clubje en jij en ik maken er geen deel van uit.
Ik heb jaren geleden de traditionele media de rug toegekeerd, en niet alleen ben ik er een beter belegger door geworden maar ik ben ook gewoon beter geïnformeerd dan ooit.
De traditionele media heeft maar één doel, en dat is jou manipuleren. Eens je dat ten volle beseft, zullen ook je rendementen op de beurs stijgen.
Fijn weekend alvast!
groeten,

Maarten Verheyen
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.759
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan