Zin en onzin van cryptovaluta

Ok jouw mening. Het principe begrijpen waarop bitcoin gestoeld is: byzantijns generaalsprobleem e.d. (speltheorieen) en blockchainaspecten e.d.: ik heb daar wel respect voor als mensen daar goed grip op hebben.
Ga er maar eens een weekje op vakantie, maar niet in een toeristisch resort natuurlijk. Veiligheid troef daar.
 

Mike ja het begon als een typefout op een forum van iemand die dronken was, dat hij zijn btc wilde ''hodlen'', daarna werd het een grap en daarna jargon: hodling is eigenlijk ''holding''. ''To hold'' is je assets aanhouden. Dus niet verkopen. Veel bitcoiners zijn ''hodlers''. De koers daalt nu ineens aanzienlijk. Vermoedelijk omdat mensen (investeerders en andere niet-hodlers) vanwege de renteverhoging overstappen op obligaties.
 
Er is destijds voorspeld dat de Dollar om zou vallen. Als crypto niet de oplossing is wat zou het dan kunnen worden? Of in ieder geval de dollar moet weer gedekt zijn door goud. Plus ons eigen geld dat alleen maar gedrukt papier is en niets anders.
Iemand al een voorspellende droom gehad?
 
Er is destijds voorspeld dat de Dollar om zou vallen. Als crypto niet de oplossing is wat zou het dan kunnen worden? Of in ieder geval de dollar moet weer gedekt zijn door goud. Plus ons eigen geld dat alleen maar gedrukt papier is en niets anders.
Iemand al een voorspellende droom gehad?
Zie de twitter post in financiële toestand over de Fiat dollar.
Stort binnenkort echt in, de euro gaat dan ook.
De roebel doet het waarschijnlijk dan nog even aardig, want gedekt door olie en goud.
Waar moet je dus voor zorgen:

Goud, zilver, logische keuze, als je dat fysiek hebt is dat helemaal prima, altijd een overal.

Spullen, dingen waar je wat mee kan. Een bijl is handiger dan een briefje van 21 euro.
Kortom prep spul en eten enzo.

Bitcoin op een cold storage, niet echt noodzakelijk maar kan zomaar nuttig zijn.
Blijft een gok.

Diversiteit in je assets is goed. Zorg dat je iig te eten en te drinken hebt en dat je boefjes de hersens in kan slaan.

De rest is allemaal mooi als het stof gedaald is.
 
Het is ineens heel erg stil aan de kant van Lievergezond, onze meest fanatieke BTC-adept. Waar is al dat blinde (zelf)vertrouwen nu gebleven? Het is niet dat we haar hier al tig keer hebben proberem te waarschuwen of zo...

Mike
 
Hallo Mike ik heb gisteren nog iets gepost zoals je kunt lezen.
Zo stil is het dus niet van mijn kant.
Elke valuta is van zichzelf op zich vrij instabiel van dag tot dag of van week tot week. Bitcoin is echter alleen maar grosso modo veel meer waard geworden sinds dat die in roulatie is gekomen.
Het feit dat de euro dat bijv. niet is/was is vanwege dat die kunstmatig stabiel werd/wordt gehouden door bankfraudsters om ons in slaap te houden (tot het onhoudbaar wordt).
En in een andere post van mij hierboven zie je dat hodlen altijd al bergen en dalen kent.
Verder ingaand op de laatste post van Romagi: ik heb altijd al onderscheid gemaakt tussen bitcoins en shitcoins.
Bitcoin heeft geen centrale macht bijv. of een bank of een verantwoordelijke.
Dit en andere eigenschappen die ik hier al meerdere malen uit de doeken heb gedaan, maakt dat bitcoin gewoon andere koek is.
En de reden dat de bitcoinkoers daalt is ook helder; die heb ik hierboven ook al weergegeven als commentaar bij het hodleplaatje.
Nu de bitcoin daalt of verder daalt is dat alleen maar reden voor sommigen om juist bij te kopen.






Hier wat meer info, bijv. over het fenomeen van ''dubbel entry accounting'' (dubbele boekhouding: van debet en credit):
vanaf https://overcast.fm/+LCsGF71qc/11:55 tot bijvoorbeeld 23min45sec. Ook over bitcoin en Bitcoin.
 
Laatst bewerkt:
Wie zal het zeggen Mike. Of dat de bitcoin zoals gewoonlijk na een daling weer gaat stijgen. De euro heb je straks in elk geval niet bijster veel meer aan.
 
Wie zal het zeggen Mike. Of dat de bitcoin zoals gewoonlijk na een daling weer gaat stijgen. De euro heb je straks in elk geval niet bijster veel meer aan.
Dalingen, correcties van 70% voor BTC zijn de normaalste zaak na rallies, dit is al zo sinds het begin, en nu als ik het goed heb voor de 4de maal. Rond de 21.000 ligt die steun.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.528
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan