Zin en onzin van cryptovaluta

“The game-theoretic prisoner's dilemma has begun in global politics, and nation states that adopt Bitcoin first are at a great advantage. At this time, El Salvador is the only country publicly holding Bitcoin in reserve. ”
==========
NOV 2, 2021
PRESIDENT BUKELE: EL SALVADOR TO USE BITCOIN PROFITS TO BUILD 20 SCHOOLS
The President of El Salvador Nayib Bukele has announced the nation will build 20 new schools with Bitcoin profits.

The President of El Salvador Nayib Bukele has announced the nation will build 20 new schools with Bitcoin profits, the Press Secretary of the Presidency’s Twitter account confirmed.

The funds come from the surplus of the Salvadoran Trust for the Adoption of Bitcoin, which is currently enjoying all-time highs at above the $60,000 price mark.

The announcement was made just after President Bukele carried out the symbolic act of laying the first stone of the first public veterinary hospital in El Salvador. That initiative was also made a reality due to the success of the country’s Bitcoin investment.

At the event, President Bukele stated that the veterinary hospital "will allow us to do 384 daily consultations, attend 128 daily emergencies, perform 64 daily dog and cat surgeries, 64 hairdressing appointments, 128 rehabilitations and 32 X-rays.” The veterinary hospital is also set to employ 300 Salvadorans.

Bukele was sure to mention that the veterinary hospital and the forthcoming school construction and repair were all made possible because the opposition to his bold national Bitcoin adoption strategy was ignored.

The construction of the 20 new “Bitcoin” schools are in addition to the 400 schools from the My New School Program, local sources report.

This comes just one week after Bitcoin broke through to an all-time high of nearly $67,000. On 28 October, President Bukele confirmed via Twitter that the Latin American nation bought the “Bitcoin price dip,” exchanging dollars for Bitcoin at a time he believed it remains undervalued by the global market.

El Salvador’s most recent purchase of 420 Bitcoin brought its national stack to 1120 Bitcoin, worth over $70 million at the time of writing. It seems the nation does not plan to take profits from its Bitcoin stack to fund the veterinary hospital and the new schools, rather it will continue to use the dollars also held in the fund.

Bitcoiners are eager to see what country will be next to adopt Bitcoin as nations are forced to compete or be left behind. The game-theoretic prisoner's dilemma has begun in global politics, and nation states that adopt Bitcoin first are at a great advantage. At this time, El Salvador is the only country publicly holding Bitcoin in reserve.
 
Telegraaf:
“Nieuwe burgemeester New York: ‘Betaal mij maar in bitcoin’

NEW YORK - Eric Adams, de pas verkozen burgemeester van New York, wil dat zijn eerste drie maandlonen uitbetaald worden in de digitale munt bitcoin. De voormalige politiecommissaris neemt in januari de teugels over van huidig burgemeester Bill de Blasio.

Naar eigen zeggen wil de 60-jarige Adams, een voormalig politieagent en geboren New Yorker, met dat initiatief duidelijk maken dat New York „het centrum van de cryptomuntenindustrie is.”

Hij gaf daarmee een reactie op de boodschap van de burgemeester van Miami die ook aast op die opkomende industrie. Francis Suarez had na zijn herverkiezingen al laten weten dat hij zijn eerste maandloon in bitcoin zou laten uitbetalen.

De populaire munt behaalde onlangs nog een nieuwe recordhoogte. Momenteel is één bitcoin zo’n 54.000 euro waard.”
 
Telegraaf:
“Nieuwe burgemeester New York: ‘Betaal mij maar in bitcoin’

NEW YORK - Eric Adams, de pas verkozen burgemeester van New York, wil dat zijn eerste drie maandlonen uitbetaald worden in de digitale munt bitcoin. De voormalige politiecommissaris neemt in januari de teugels over van huidig burgemeester Bill de Blasio.

Naar eigen zeggen wil de 60-jarige Adams, een voormalig politieagent en geboren New Yorker, met dat initiatief duidelijk maken dat New York „het centrum van de cryptomuntenindustrie is.”

Hij gaf daarmee een reactie op de boodschap van de burgemeester van Miami die ook aast op die opkomende industrie. Francis Suarez had na zijn herverkiezingen al laten weten dat hij zijn eerste maandloon in bitcoin zou laten uitbetalen.

De populaire munt behaalde onlangs nog een nieuwe recordhoogte. Momenteel is één bitcoin zo’n 54.000 euro waard.”
Goeie ontwikkeling voor de BTC!! (schrijft hij terwijl die net zilveren munten besteld heeft :))

Diversify, weg uit fiat.

Zojuist bij de wekelijkse boodschappen ook weer hoop lang houdbaar voer meegenomen.

Kijken hoe lang we de komende shitshow gaan redden :)
 
Dus jij geeft een uitspraak van een DEMOCRAAT een thumbs up, alleen maar omdat de uitspraak jou bevalt, Zathras? Hoe weet je wanneer deze lui liegen? Zodra ze hun mond opendoen!

Mike
 
Dus jij geeft een uitspraak van een DEMOCRAAT een thumbs up, alleen maar omdat de uitspraak jou bevalt, Zathras? Hoe weet je wanneer deze lui liegen? Zodra ze hun mond opendoen!

Mike
Daar heb je een punt, ik had me verder niet in de man verdiept.

Maar zelfs dems doen wel eens iets goeds, al dan niet per ongeluk :)

En het lijkt mij -nog steeds- goed voor de BTC
 
Daar heb je een punt, ik had me verder niet in de man verdiept.

Maar zelfs dems doen wel eens iets goeds, al dan niet per ongeluk :)

En het lijkt mij -nog steeds- goed voor de BTC
Ok dems doen inderdaad wel eens iets goed, dan hebben we het over "gekozen officials".....
Eigenlijk kunnen ze maar 1 ding goed doen... Verhuizen naar een appartement van 0,25 kuub 6 feet Underground
 
Ok dems doen inderdaad wel eens iets goed, dan hebben we het over "gekozen officials".....
Eigenlijk kunnen ze maar 1 ding goed doen... Verhuizen naar een appartement van 0,25 kuub 6 feet Underground

Even terzijde: weet iemand waarom altijd de 1Oz Phillies het goedkoopst waren en nu opeens de 1Oz Brittannia's.

Welk mechanisme zou daar achter zitten?
 
Even terzijde: weet iemand waarom altijd de 1Oz Phillies het goedkoopst waren en nu opeens de 1Oz Brittannia's.

Welk mechanisme zou daar achter zitten?
Handels volume manipulatie, geen grondstoffen genoeg voor productie
 
Dus jij geeft een uitspraak van een DEMOCRAAT een thumbs up, alleen maar omdat de uitspraak jou bevalt, Zathras? Hoe weet je wanneer deze lui liegen? Zodra ze hun mond opendoen!

Mike
Typisch is dat in NL 1 iemand lange tijd als enige positief/kundig was in het parlement over/op het gebied bitcoin en dat was iemand in de SP: Mahir Alkaya.
 
Typisch is dat in NL 1 iemand lange tijd als enige positief was over bitcoin en dat was iemand in de SP: Mahir Alkaya.
Volgens mij zijn er wel meerdere politici positief over crypto hoor. (Thierry ook als ik me niet vergis) Maar of dat relevant is voor de acceptatie, dat denk ik dan van niet.

DYOR gaat ook hier op, of het nu geld verschuiven naar edelmetalen, crypto of prepper voer is. Altijd zelf blijven nadenken en onderzoeken.
 
Volgens mij zijn er wel meerdere politici positief over crypto hoor. (Thierry ook als ik me niet vergis) Maar of dat relevant is voor de acceptatie, dat denk ik dan van niet.

DYOR gaat ook hier op, of het nu geld verschuiven naar edelmetalen, crypto of prepper voer is. Altijd zelf blijven nadenken en onderzoeken.
Ja ik bedoelde eerder in het parlement. Thierry Baudet begon pas onlangs over crypto en bitcoin. Hij is positief, maar hij is nog niet helemaal goed ingewerkt op het bitcoindossier.
 
Zou kunnen, maar er is zat te koop iig. Lijkt mij dat tekort op dit moment niet echt speelt
Tekorten zijn er wel degelijk, er is veel te koop.... Op papier wel in de praktijk niet, jij koopt een paar muntjes lukt vaak nog een paar honderd wordt ingewikkeld
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.195
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan