Zin en onzin van cryptovaluta

Boris vd Ven over de financiele collapse en de rol van bitcoin. Ik laat de video beginnen waar het erover gaat:
 
Hij gaat bij de goud standaard gelijk de fout al in, de goud standaard is niet mislukt maar opgeheven begin jaren 70.
De hyperinflatie van de Weimar Republiek had volgens hem geen effect op de wereld... De depressie van de jaren 30 even vergeten...
Dat er met papier goud (future's) gehandeld wordt en fysiek goud klopt, is ook met BTC al aan de gang.
Niet de moeite om af te kijken dus.
Crypto is en blijft een computer spelletje ( BTC game plan)
 
Hij gaat bij de goud standaard gelijk de fout al in, de goud standaard is niet mislukt maar opgeheven begin jaren 70.
De hyperinflatie van de Weimar Republiek had volgens hem geen effect op de wereld... De depressie van de jaren 30 even vergeten...
Dat er met papier goud (future's) gehandeld wordt en fysiek goud klopt, is ook met BTC al aan de gang.
Niet de moeite om af te kijken dus.
Crypto is en blijft een computer spelletje ( BTC game plan)
In ieder geval goed dat je de video een stuk gekeken hebt Sailor. Dank daarvoor.
De goudstandaard is in die zin mislukt juist omdat men er vanaf kon stappen.
Dat het mogelijk was centraal te beslissen om dat gewoon maar te doen.
Dat gaat bij bitcoin juist niet.
Die schakelt die mogelijkheid uit.
Boris vd Ven bedoelde dat de hyperinflatie nu echt wel meer om zich heen zal slaan dan dat die in de jaren 30 deed en dat die meer voelbaar gaat zijn in alle uithoeken in de wereld.
Ik vind de analogie van het schip van ontdekkingsreiziger Cook wel goed.
Dat de mensen het schip van de ontdekkingsreiziger niet registreerden omdat het niet in hun referentiekader pastte.
De mensen die uit het schip kwamen, daar reageerden de natives wel op, maar op het schip zelf totaal niet omdat ze zoiets nog nooit gezien of ervaren hadden.
En daar komt de analogie met bitcoin om de hoek: mensen kennen het niet.
Dat is de makke van bitcoin of -zo je wilt- de makke van veel mensen om de voordelen van bitcoin op tijd te herkennen.
 
Laatst bewerkt:
Lievergezond heeft de BTC Kool Aid geslikt en behoort tot de BTC Cult. Vergelijkbaar met de Covid Cult, gewoon een ander soort cognitieve dissonantie.

Mike
niet de enige op het Forum, lijken soms wel cryptotrollen.

De crypto gelovigen krijgen de Koude douche vanzelf, ik weet niet of ze het nieuws volgen maar er is, dagelijks ongeveer noorderlicht zo bijzonder.
Ze zijn dus druk aan het rommelen met elektro magnetische pulsen, de whitehad alternatieven staan geen speculative financiële spelletjes toe dus na de klap no btc.
 
Net zo goed als dat je kunt zeggen dat jij de goud-zilver Cool Aid hebt geslikt, Herr Donkers
Goud en zilver kan je in je hand houden en ruilen voor vanalles, BTC is een bubbel waar je in de analoge wereld nog geen zak stront mee kan kopen, na de klap is iedere crypto munt verdwenen trouwens aandelen en zo ook
 
Goud en zilver kan je in je hand houden en ruilen voor vanalles, BTC is een bubbel waar je in de analoge wereld nog geen zak stront mee kan kopen, na de klap is iedere crypto munt verdwenen trouwens aandelen en zo ook
Het is zo dat goud en zilver tastbaar is en dat het voor jou als individu voordelen heeft om in beheer/eigendom te hebben in geval van een crisis en als ruilmiddel. Alleen dat het de standaard wordt voor een nationale munteenheid draagt weer het gevaar in zich dat je last krijgt van centraal genomen beslissingen door een kleine elite die deze edelmetalen net zo gemakkelijk bij de bevolking weer weghaalt zoals in 1971 gebeurde. De mensenmassa met haar kuddementaliteit laat dit allemaal veel te makkelijk over haar kant gaan. Dat zie je nu wel weer met die corona, hoe gemakkelijk de mensen zich laten beinvloeden, bestelen en voor de gek houden. Griezelig gewoon. Inflatie is in het leven geroepen voor de rijken om van te profiteren, niet voor de gemiddelde burger. Bitcoin staat inflatie niet toe en bitcoin staat ook centraal bankieren niet toe.
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik het mee eens dat je goud en zilver in de hand kan houden en dat het voor jou als individu voordelen heeft om in beheer/eigendom te hebben. Alleen dat het de standaard wordt voor een nationale munteenheid draagt weer het gevaar in zich dat je last krijgt van centraal genomen beslissingen door een kleine elite die deze edelmetalen bij de bevolking weghaalt.
Dat is pas gebeurt na het loslaten van de goud standaard op valuta, en op beperkte schaal tijdens de oorlog maar niet als beleid dat gebeurde na het loslaten waarbij ook de zilveren munten uit roulatie gehaald zijn.
 
Dat is pas gebeurt na het loslaten van de goud standaard op valuta, en op beperkte schaal tijdens de oorlog maar niet als beleid dat gebeurde na het loslaten waarbij ook de zilveren munten uit roulatie gehaald zijn.
Sailor, ja in 1971 is de dollar van goudstandaard losgelaten. Dat was / is beleid. Daarover gaat het onlangs verschenen boek: ''Keerpunt 1971'' van de macro-econoom drs. Edin Mujagic. https://www.bol.com/nl/nl/f/keerpunt-1971/9300000038658819/

Nog even als toegift: ik zal niet zeggen dat bitcoin perse een succes gaat worden. Ik kan namelijk niet in de toekomst kijken en ik heb geen glazen bol. Alleen van reeds gemaakte fouten kan je leren.

 
Laatst bewerkt:
Sailor, volgens mij is in 1971 toch echt de goudstandaard losgelaten. Dat was / is beleid. Daarover gaat het onlangs verschenen boek: ''Keerpunt 1971'' van de macro-econoom drs. Edin Mujagic. https://www.bol.com/nl/nl/f/keerpunt-1971/9300000038658819/

Nog even als toegift: ik zal niet zeggen dat bitcoin perse een succes gaat worden. Ik kan namelijk niet in de toekomst kijken en ik heb geen glazen bol. Alleen van reeds gemaakte fouten kan je leren.


Dat zeg ik toch ook, na het loslaten van de goud standaard zijn ze pas goud en zilver weg gaan halen houden bij de bevolking.
 
Dat zeg ik toch ook, na het loslaten van de goud standaard zijn ze pas goud en zilver weg gaan halen houden bij de bevolking.
Ja dat zei jij inderdaad ook. Daarom had ik mijn reactie al aangepast. Het loslaten van die zilvergoudstandaard was wel een voorwaarde voor die roof.
 
Ja dat zei jij inderdaad ook. Daarom had ik mijn reactie al aangepast. Het loslaten van die zilvergoudstandaard was wel een voorwaarde voor die roof.
Klopt, en zodra het plan is uitgevoerd bestaat de elite niet meer, heeft het volk de macht in handen.
Wat crypto betreft never interfere in an enemy that's in the process off destroying himself.

De hoofdzakelijke handel met BTC is illegale wapens en drugs, is makkelijk overdraagbaar pallets met biljetten is geen doen.
BTC is een betaalmiddel van de satanische elite (die gaat verdwijnen) waar ze slim de bevolking voor laten betalen zodat ze onopvallend valuta kunnen bijschrijven op hun rekeningen.
En Mike heeft gelijk


Gold is money, everything else is credit.

Mike
 
De hoofdzakelijke handel met BTC is illegale wapens en drugs, is makkelijk overdraagbaar pallets met biljetten is geen doen.
Er gaat meer geld om in cash dollars dan in BTC.
Wat jij zegt, dat is de framing van de BTC.
Maar inderdaad: BTC vergemakkelijkt betalingen voor iedereen: zeker ook ''the unbanked''.
 
Er gaat meer geld om in cash dollars dan in BTC.
Wat jij zegt, dat is de framing van de BTC.
Maar inderdaad: BTC vergemakkelijkt betalingen voor iedereen: zeker ook ''the unbanked''.
Is geen framing, het wordt in de doofpot gestopt, dossiers vernietigd.
Deze elite is en wordt afgeschermd door diverse figuren.
 
https://nos.nl/l/2404659
“Het verschil met cryptomunten zoals bitcoin en ethereum is dat de waarde van een stablecoin niet op en neer schiet. De waarde van de stablecoin daalt of stijgt alleen als de 'echte' dollar of euro in waarde fluctueert. En dus niet, zoals bijvoorbeeld bij de bitcoin, wanneer Elon Musk erover tweet.”
Ja hoor NOS.
Ineens staat er “Lelieveldt: “
Dat is Simon Lelieveldt. Dat is iemand die meer op de juridische aspecten van bitcoin inzoomt.
Maar die wordt nergens geïntroduceerd.
Slordig geschreven. Teunis Brosens wordt geïntroduceerd maar Lelieveldt niet. Teunis Brosens lijkt een beetje op Jerry Seinfeld qua voorkomen in zijn gezicht. Onderstaand filmpje was niet direct iets waarnaar ik wilde verwijzen, maar meer om te zien wie die Brosens is. Iemand die probeert het bankwezen nog zo goed en zo kwaad uit te leggen dat op instorten staat.
 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.472
Berichten
501.793
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan